THEPOWERGAME
Η αλματώδης άνοδος των φαρμάκων για την απώλεια βάρους σημαίνει ότι οι διατροφικές ανάγκες των καταναλωτών «μετατοπίζονται», γεγονός που παρέχει νέες ευκαιρίες για τις εταιρείες τροφίμων, δήλωσε ο CEO της Nestle, Μαρκ Σνάιντερ στο CNBC.
Οι επενδυτές ανησυχούσαν αρχικά για τη δημοτικότητα των φαρμάκων GLP-1, όπως το Wegovy και το Ozempic, καθώς θεωρούσαν ότι οι άνθρωποι που έπαιρναν τα φάρμακα θα κατανάλωναν λιγότερο φαγητό, υπογράμμισε ο Σνάιντερ.
Αλλά αυτή η προοπτική έχει αλλάξει έκτοτε, είπε. «Νομίζω ότι αυτό που από τότε έχει προκύψει είναι ότι οι διατροφικές ανάγκες δεν εξαφανίζονται. Απλώς μετατοπίζονται. Έτσι, ξέρετε πριν, κατά τη διάρκεια, μετά τη θεραπεία με GLP-1 – οι καταναλωτές εξακολουθούν να έχουν διατροφικές ανάγκες, αλλά μπορεί να είναι διαφορετικές από κάποιον που δεν βρίσκεται σε αγωγή απώλειας βάρους».
Οι μέτοχοι κάλεσαν τον περασμένο Μάρτιο τη Nestle να μειώσει την εξάρτησή της από την πώληση ανθυγιεινών τροφίμων που περιέχουν υψηλά επίπεδα αλατιού, ζάχαρης και λιπών. Η Nestle είναι η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο και έχει τεράστια επιρροή στη διατροφή και τη ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων μέσω των προϊόντων που παράγει, διαφημίζει και πωλεί.
Σύμφωνα με τον Σνάιντερ, όπως αναφέρει το CNBC, οι καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα για την απώλεια βάρους έχουν απλώς διαφορετικές διατροφικές ανάγκες. Οι χρήστες των φαρμάκων GLP-1 πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην πρόσληψη πρωτεϊνών για τη διατήρηση της μυϊκής μάζας και τη διασφάλιση της κατανάλωσης αρκετών βιταμινών και μικροθρεπτικών συστατικών, είπε.
Αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για τη Nestle να φέρει την επιστήμη στο τραπέζι και στη συνέχεια «να εργαστεί πάνω σε αυτό που αποκαλούμε συνοδευτικά προϊόντα, προϊόντα που πραγματικά καλύπτουν κάποιες από τις ειδικές ανάγκες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια αυτής της θεραπείας», δήλωσε ο Schneider.
Η Nestle επιδιώκει να επωφεληθεί από τη δημοτικότητα των φαρμάκων GLP-1 με τον «φιλόδοξο στόχο της να προωθήσει τα πιο υγιεινά προϊόντα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος.
Τα φάρμακα GLP-1 θα αποτελέσουν «σίγουρα μια ενδιαφέρουσα προσθήκη σε όλες τις άλλες ανάγκες που προσπαθούμε να καλύψουμε στη βιομηχανία τροφίμων», δήλωσε ο Schneider στο CNBC, προσθέτοντας ότι ακόμη και καθώς η σημασία των φαρμάκων αυξάνεται, δεν θα αποτελέσουν το μοναδικό επίκεντρο για τις εταιρείες τροφίμων και ποτών.
Ενώ οι χρήστες του GLP-1 μπορεί να αναζητούν προϊόντα προσαρμοσμένα στη διατροφή τους και στις επιπτώσεις του φαρμάκου, όπως το αίσθημα κορεσμού νωρίτερα από πριν, δεν θα έχουν όλοι οι καταναλωτές τους ίδιους στόχους.
«Να θυμάστε ότι θα υπάρχουν πολλοί καταναλωτές εκεί έξω που δεν ακολουθούν δίαιτα με GLP-1. Και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου ένα σνακ και ένα προϊόν σοκολάτας μπορεί να εξακολουθούν να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Επομένως, δεν εξαφανίζεται”, εξήγησε ο Σνάιντερ.
Οι καταναλωτές θα βρίσκονται επίσης όλοι σε διαφορετικά στάδια ζωής, από τη βρεφική ηλικία έως τους ηλικιωμένους, και ως εκ τούτου έχουν διαφορετικές διατροφικές απαιτήσεις που ικανοποιούνται με διαφορετικά προϊόντα, πρόσθεσε.
Σειρά κατεψυγμένων τροφίμων για χρήστες GLP-1
Παρόλο που τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα των θεραπειών απώλειας βάρους με GLP-1 είναι ακόμη αβέβαια και οι ανησυχίες για τις παρενέργειες εξακολουθούν να υφίστανται, ο Σνάιντερ δήλωσε ότι είναι σημαντικό να ανταποκριθεί κανείς σε αυτές ως «σημαντική καταναλωτική τάση».
Ο ελβετικός γίγαντας τροφίμων και ποτών ανακοίνωσε νωρίτερα αυτό το μήνα ότι λανσάρει το Vital Pursuit, μια σειρά κατεψυγμένων τροφίμων που απευθύνεται σε όσους λαμβάνουν φάρμακα GLP-1. Δώδεκα προϊόντα πρόκειται να κυκλοφορήσουν στα σούπερ μάρκετ αργότερα φέτος, μεταξύ των οποίων ζυμαρικά, πίτσες και σάντουιτς με λιωμένο γάλα. Όλα τα γεύματα θα περιλαμβάνουν τουλάχιστον ένα βασικό θρεπτικό συστατικό, όπως ασβέστιο ή σίδηρο.
Τρόφιμα που παραδοσιακά δεν συνδέονται με την απώλεια βάρους, όπως η πίτσα, θα συμπεριληφθούν για να παρέχουν στους καταναλωτές ποικιλία, δήλωσε ο Σνάιντερ στο CNBC.
«Αλλά το πιο σημαντικό μέρος είναι ότι όλα αυτά θα είναι ελεγχόμενης μερίδας», είπε. «Στη συνέχεια, η κατάσταση των μικροθρεπτικών συστατικών είναι πολύ σημαντική. Έτσι, προσθέτουμε βιταμίνες για να είμαστε σίγουροι ότι καλύπτονται όλες οι κεντρικές ανάγκες αυτών των καταναλωτών».
Η Nestle σχεδιάζει επίσης άλλες «συνοδευτικές προσφορές» για τους καταναλωτές που λαμβάνουν φάρμακα για την απώλεια βάρους, τόσο στις ΗΠΑ, όπου θα κυκλοφορήσουν τα προϊόντα Vital Pursuit, όσο και αλλού, δήλωσε ο Σνάιντερ.
«Ορισμένα από αυτά τα προϊόντα θα έχουν επίσης πολύ νόημα για τους καταναλωτές, αν δεν λαμβάνουν θεραπεία με GLP-1, αλλά άλλου τύπου θεραπεία απώλειας βάρους, επειδή ισχύουν οι ίδιες βασικές αρχές, δηλαδή θέλετε να είστε σίγουροι ότι χάνετε λίπος και όχι άλιπη μυϊκή μάζα και θέλετε να είστε σίγουροι ότι δεν αναπτύσσετε ελλείψεις βιταμινών», δήλωσε ο Σνάιντερ.
Διαβάστε επίσης:
Θερινές εκπτώσεις 2024: Πότε ξεκινούν
Πετρέλαιο: Οριακές διακυμάνσεις με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Το Spritz είναι το απόλυτο κοκτέιλ για καλοκαιρινούς γάμους