THEPOWERGAME
Παρότι είναι οι γυναίκες που αγοράζουν τα δύο τρίτα των ρούχων και των αξεσουάρ που παράγονται παγκοσμίως και αποτελούν το 85% της καταναλωτικής βάσης του κλάδου της μόδας, οι άνδρες είναι αυτοί που ηγούνται της βιομηχανίας τόσο στο κομμάτι του σχεδιασμού όσο και στις αίθουσες συνεδριάσεων. Για δεκαετίες, η γυάλινη οροφή στη μόδα ήταν μια σκληρή πραγματικότητα. Πρόσφατα, όμως έκθεση της Nextail περιέγραψε πώς τα fashion brands επιλέγουν «περισσότερες γυναίκες CEOs για να τις εκπροσωπούν», αντιπροσωπεύοντας ένα ισχυρό 31,4% των εισερχόμενων Διευθύνοντων Συμβούλων.
Το αφήγημα αρχίζει επιτέλους να αλλάζει και κάπως έτσι βλέπουμε στα ΔΣ εξαιρετικές γυναίκες CEOs που αμφισβητούν το status quo της μόδας. Ποιες είναι όμως οι γυναίκες στο τιμόνι των μεγάλων αυτών οίκων μόδας;
Ντελφίν Αρνό – Dior
Ως ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, ο Μπερνάρ Αρνό έχει σχεδιάσει τη διαδοχή του πολύ στρατηγικά. Από τα πέντε παιδιά του, ο Αρνό επέλεξε το μεγαλύτερο παιδί του και μοναχοκόρη του, Ντελφίν, να γίνει η νέα CEO του οίκου Dior, της δεύτερης πιο κερδοφόρας μάρκας που κατέχει ο πολυτελής όμιλος LVMH. Αυτή η ανακοίνωση, που έγινε τον Ιανουάριο του 2023, έκανε την Ντελφίν έναν από τους πιο ισχυρούς CEOs στον κόσμο μέσα σε μια νύχτα.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της καριέρας της, η Ντελφίν έδειξε μια τάση να βοηθά αναδυόμενους σχεδιαστές μέσω του βραβείου LVMH και έχει υποστηρίξει μερικούς από τους πιο αξιόλογους σχεδιαστές του κλάδου. Με το «στολίδι» της LVMH στα χέρια της, η άνοδος της Ντελφίν έρχεται με το εξής ερώτημα: Θα είναι τελικά αυτή που θα καταλήξει με τα κλειδιά του βασιλείου της LVMH; Μόνο ο χρόνος θα δείξει.
Πασκάλ Λεπουάβρ – Loewe
Από τα σχέδια και τις εμπορικές του γραμμές μέχρι την επικοινωνιακή του στρατηγική, ο ισπανικός οίκος πολυτελείας Loewe είναι μια από τις πιο cool μάρκες στον κόσμο αυτή τη στιγμή και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τη CEO του.
Ως Διευθύνουσα Σύμβουλος της Loewe, η Πασκάλ Λεπουάβρ έχει διακριθεί μέσω της καινοτόμου ηγεσίας και των προνοητικών στρατηγικών που έχουν ωθήσει τη Loewe σε νέα ύψη στην αγορά της πολυτελούς μόδας. Υπό την καθοδήγησή της, η Loewe εξισορρόπησε με επιτυχία τις ιστορικές της ρίζες στη χειροτεχνία και τον ισπανικό τρόπο ζωής με τη ζωηρή δημιουργικότητα και τη σύγχρονη συνάφεια, σχεδόν τετραπλασιάζοντας τις πωλήσεις της σε μια περίοδο πέντε ετών. Οι στρατηγικές πρωτοβουλίες της Λεπουάβρ έχουν επεκτείνει το παγκόσμιο αποτύπωμα της Loewe, με σημαντικές επεκτάσεις σε νέες αγορές όπως η Αυστραλία, η Νότια Κορέα, η Μέση Ανατολή, η Ταϊλάνδη και οι Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτή η επέκταση ενισχύθηκε από μια σειρά από υψηλού προφίλ συνεργασίες διασημοτήτων και εγκαίνια καταστημάτων, ανεβάζοντας περαιτέρω το προφίλ της μάρκας στην παγκόσμια σκηνή.
Η Lepoivre έχει επίσης δώσει σημαντική έμφαση στη βιωσιμότητα και η ηγεσία της αντανακλά μια δέσμευση για περιβαλλοντική ευθύνη και καινοτομία στον χώρο της πολυτελείας. Η επιτυχία της ως γυναίκα Διευθύνουσα Σύμβουλος σε έναν άκρως ανταγωνιστικό κλάδο αποτελεί απόδειξη της συμβολής της στη διαφοροποίηση της ηγεσίας και στην έμπνευση των γυναικών στη βιομηχανία της μόδας.
Λίνα Ναΐρ – Chanel
Η Chanel, μία από τις πιο διάσημες μάρκες πολυτελείας παγκοσμίως, είναι μια εξαιρετικά ιδιωτική εταιρεία, επιφυλακτική στο να μοιράζεται στοιχεία πωλήσεων ή στρατηγική. H επωνυμία φαινομενικά διευθύνεται από τους αδελφούς Alain και Gérard Wertheimer και ενώ τα αδέρφια διατηρούν τις θέσεις τους ως Πρόεδρος και Επικεφαλής Ρολογιών, αντίστοιχα, από το 2021, έχουν μια νέα Διευθύνουσα Σύμβουλο, τη Λίνα Ναΐρ.
Η Ναΐρ, με 30ετή θητεία στη Unilever , ηγήθηκε της προσπάθειας να φέρει περισσότερες γυναίκες στην εταιρεία. Τώρα, στο τιμόνι της Chanel, η Λίνα Ναΐρ πραγματοποιεί παρόμοια αλλαγή αυξάνοντας σημαντικά τη χρηματοδότηση για το Fondation Chanel, τη φιλανθρωπική πτέρυγα της μάρκας, καθιστώντας την έναν από τους μεγαλύτερους φιλανθρωπικούς οργανισμούς στον κόσμο που εργάζεται για την ενδυνάμωση των γυναικών και των κοριτσιών.
Σαμπίνα Μπέλι – Pomellato
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Pomellato, Σαμπίνα Μπέλι, υπηρετεί στον οίκο κοσμημάτων από το 2015 και διακρίνεται όχι μόνο μέσω της αξιοσημείωτης ηγεσίας της, αλλά και ως ένθερμος υποστηρικτής της ενδυνάμωσης και της βιωσιμότητας των γυναικών. Η θητεία της στην Pomellato είναι αξιοσημείωτη, με βαθιά δέσμευση για την προώθηση της διαφορετικότητας, τις ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές και την περιβαλλοντική ευθύνη.
Η Μπέλι τονίζει τη σημασία της εκπροσώπησης, διασφαλίζοντας ότι οι πρεσβευτές της Pomellato ενσωματώνουν ένα ευρύ φάσμα γυναικείας δύναμης και διαφορετικότητας, με όραμα να καλλιεργήσει μια κοινότητα που γιορτάζει και υποστηρίζει τα επιτεύγματα των γυναικών σε διάφορους τομείς. Το στρατηγικό όραμα της Μπέλι εκτείνεται στη βιώσιμη ανάπτυξη του Pomellato, με σταθερή δέσμευση για χρήση 100% υπεύθυνης προέλευσης χρυσού και ενσωμάτωση βιώσιμων πρακτικών σε όλες τις λειτουργίες της εταιρείας, από την κατανάλωση ενέργειας στα εργαστήρια μέχρι τις αποφάσεις συσκευασίας και εφοδιαστικής αλυσίδας.
Φραντσέσκα Μπελετίνι – Saint Laurent και Kering
Η Φραντσέσκα Μπελετίνι, γνωστή φυσιογνωμία στη βιομηχανία της πολυτελούς μόδας, έχει επιδείξει εξαιρετική ηγεσία ως Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Saint Laurent και, πιο πρόσφατα, ως Αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος, υπεύθυνη για την ανάπτυξη επωνυμίας στον Όμιλο Kering. Ξεκινώντας την καριέρα της στην επενδυτική τραπεζική πριν προχωρήσει στη βιομηχανία της μόδας, το ταξίδι της Μπελετίνι μέσω στρατηγικών και εμπορευματικών ρόλων στην Gucci και την Bottega Veneta κορυφώθηκε με την ηγεσία της στο Saint Laurent από το 2013.
Υπό την καθοδήγησή της, η μάρκα γνώρισε αξιοσημείωτη ανάπτυξη, επαναπροσδιορίζοντας την ταυτότητα και τις βασικές της αξίες μέσω μιας ισορροπίας παράδοσης και καινοτομίας. Η στρατηγική της απόφαση να δώσει έμφαση στη δημιουργικότητα και την αυθεντικότητα οδήγησε τη Saint Laurent σε βιώσιμη ανάπτυξη, διπλασιάζοντας τα έσοδά της σε 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2022, περίπου έξι φορές πάνω συγκριτικά με τα ποσά που σημείωσε όταν ξεκίνησε.
Διατηρώντας την εστίαση στην ισότητα των φύλων στις συλλογές του Saint Laurent, η Μπελετίνι έχει τιμήσει το DNA της μάρκας διασφαλίζοντας παράλληλα τη συνάφειά της τόσο στα ανδρικά όσο και στα γυναικεία ρούχα και οδηγώντας σε ισχυρή ανάπτυξη και πωλήσεις ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες αγοράς.