Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Το 47% των Ελληνίδων θέλει πιο ρεαλιστικά πρότυπα στη μόδα

Σε τι ποσοστό προβάλλονται υγιή, ρεαλιστικά πρότυπα στη μόδα κατά την άποψη του καταναλωτικού κοινού; Σύμφωνα με το GLAMI, την κορυφαία ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας και τη νέα έρευνα Fashion (Re)search σχεδόν οι μισές Ελληνίδες καταναλώτριες (47%) θεωρούν ουτοπικά τα standards ομορφιάς που έχουν καθιερωθεί και προβάλλονται από τα brands Μόδας και Ομορφιάς παγκοσμίως, με το 37% των ανδρών να συμφωνεί.

Τα αποτελέσματα προέρχονται από την έρευνα ερωτηματολογίου, που συμπλήρωσαν 2.301 Έλληνες χρήστες του GLAMI.gr και καθιστούν σαφές πως όσο πιο γρήγορα λάβουν υπόψιν οι εταιρείες μόδας την επιτακτική ανάγκη της συμπερίληψης, τόσο πιο εποικοδομητικό θα είναι αυτό για το χτίσιμο του πολυπόθητου brand loyalty.

Τα standards ομορφιάς στις αγορές μόδας

Σε έναν κόσμο που κινείται εξαιρετικά γρήγορα και, διαχρονικά, αρέσκεται στα καλαίσθητα πρότυπα που έχει θεσπίσει ως «κανονικότητα», το ζήτημα του Body Acceptance έχει αναδειχτεί σε ισχυρό παράγοντα που πλέον επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας αλλά και το πώς αλληλεπιδρούμε με τη βιομηχανία της μόδας. Αποτελεί μείζον ζήτημα και μία «τάση» που όλοι προτίθενται να υποστηρίξουν, συμβαίνει όμως αυτό στην πραγματικότητα;

Στην ερώτηση «Ποια πρότυπα είναι λιγότερα ρεαλιστικά;» το 32% των γυναικών που συμμετείχαν στο Fashion (Re)search πιστεύει ότι τα πρότυπα είναι περισσότερο ουτoπικά για τις ίδιες. Αντίθετα, το 68% των ανδρών απάντησε ότι τα πρότυπα είναι εξίσου μη ρεαλιστικά για όλα τα φύλα, ποσοστό, 9% υψηλότερο, από αυτό που απάντησαν οι γυναίκες.

Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ
Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ

Το ποσοστό των γυναικών που θεωρεί πως τα γυναικεία πρότυπα ομορφιάς είναι λιγότερο ρεαλιστικά από εκείνα των ανδρών είναι υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών (32% Vs 19%) και τα δύο φύλα όμως συμφωνούν στο εξής: η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών (87%) καθώς και ένα σημαντικό ποσοστό των ανδρών καταναλωτών (68%) συμφωνούν πως η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας οφείλει να συμπεριλάβει την τάση του Body Acceptance στα πρότυπα που προβάλλει και προωθεί.

Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ
Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ

Πόσο διακριτή είναι η στροφή των brands στη συμπερίληψη;

Μολονότι φαίνεται να έχουν γίνει βήματα προόδου αναφορικά με την απήχηση που έχει το κίνημα του Body Acceptance σε καμπάνιες brands ομορφιάς και μόδας, υπάρχει ακόμη μεγάλη απόσταση που πρέπει να διανύσουν ώστε να εντυπωθούν ως «inclusive» στη συνείδηση των καταναλωτών.

Σε σχετική ερώτηση του GLAMI, οι καταναλωτές απάντησαν πως έχουν ξεκινήσει να παρατηρούν ποια brands αξιοποιούν μοντέλα διαφορετικών αναλογιών ή ηλικιών στις καμπάνιες τους. Έχει φτάσει όμως αυτό να αποτελεί τον κύριο παράγοντα στις επιλογές των προϊόντων που αγοράζουν; Φαίνεται πως όχι, αφού στην ερώτηση «Έχετε επιλέξει ποτέ κάποιο brand με γνώμονα την προβολή του Body Positivity όταν αγοράζετε προϊόντα μόδας;» η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών, σε ποσοστό 57%, απάντησε «Όχι, δεν διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην απόφασή μου, αναζητώ απλώς προϊόντα που μου ταιριάζουν».

Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ
Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ

Ηλικιακός περιορισμός & Fashion Shopping

Εντυπωσιακό είναι και το γεγονός πως, σύμφωνα με την έρευνα του Fashion (Re)search, οι μεγαλύτερες ηλικίες δεν προβάλλονται σε ικανοποιητικό βαθμό από την παγκόσμια βιομηχανία μόδας, αποκλείοντας έτσι μεγάλη μερίδα του πληθυσμού ανά τον κόσμο. Το λεγόμενο Silver Wave, η «επέλαση» δηλαδή μεγαλύτερων μοντέλων που μπορεί να διανύουν την 6η, 7η, 8η ή ακόμη και τη 9η δεκαετία της ζωής τους, είναι μία τάση που έχει ήδη αρχίσει να καταλαμβάνει τη βιομηχανία της μόδας και περισσότερο της ομορφιάς, είναι όμως ορατή στο ευρύ κοινό;

Αισθάνονται οι πιο ηλικιωμένοι καταναλωτές ότι κάποιος τους αντιπροσωπεύει, ειδικά από τη στιγμή που μετά την πανδημία οδηγήθηκαν να χρησιμοποιούν τα ίδια εργαλεία online shopping με τα πιο νεανικά ηλικιακά groups; Η απάντηση είναι όχι. Στην ερώτηση του GLAMI «ποια κατηγορία θεωρείτε πως δεν προωθείται αρκετά στις διαφημίσεις μόδας;» η απάντηση «μοντέλα μεγαλύτερης ή μέσης ηλικίας» ήταν εκείνη με τις περισσότερες ψήφους σε 5 από τις 9 χώρες που έλαβαν μέρος στο Fashion (Re)search.

Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ
Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ
Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ
Διάγραμμα έρευνας του GLAMI για τα πρότυπα ομορφιάς στη μόδα © ΔΤ

Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι μέρος του Fashion (Re)search, της έρευνας μόδας του GLAMI που αποτελεί ένα «εργαλείο-κλειδί» για όλους όσους επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στις πιο εξειδικευμένες και χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το online shopping. Τα αποτελέσματα κάθε έρευνας βασίζονται στην τακτική συλλογή δεδομένων με στόχο να αναδείξουν τα πιο δημοφιλή trends  σχετικά με τις διαδικτυακές αγορές.  Μέσα από το www.fashion-research.gr θα ανακαλύψετε μία ολοκληρωμένη καταγραφή της αγοράς της online μόδας, με πλούσιο και αναλυτικό υλικό και πληροφορίες σχετικά με οτιδήποτε σχετίζεται με το shopping.

H συλλογή δεδομένων για την έρευνα πάνω στα πρότυπα ομορφιάς που προωθεί η μόδα, πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου του 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!