THEPOWERGAME
Τον Νοέμβριο, λίγες μέρες αφότου ο Έλον Μασκ ολοκλήρωσε την εξαγορά του Twitter, μία ανάρτησή της προκάλεσε πολλές αντιδράσεις. Τυλιγμένη σε ένα σλίπινγκ μπαγκ στο πάτωμα του γραφείου της, είχε ξαπλώσει φορώντας μία μάσκα ύπνου, ενώ το κείμενο που συνόδευε την ανάρτηση ανέφερε: «Όταν η ομάδα σου πιέζεται να προλάβει τις προθεσμίες, κάποιες φορές #ΚοιμάσαιΕκείΠουΕργάζεσαι».
When your team is pushing round the clock to make deadlines sometimes you #SleepWhereYouWork https://t.co/UBGKYPilbD
— Esther Crawford ✨ (@esthercrawford) November 2, 2022
Με τον τρόπο αυτόν η Κρόφορντ έδειξε πως ενστερνίζεται τη νέα «σκληροπυρηνική» εργασιακή κουλτούρα που περιλαμβάνει ατέλειωτες εργατοώρες, την οποία επιδιώκει να ακολουθήσει ο δισεκατομμυριούχος στην επιχείρηση, όπως και στις υπόλοιπες «ναυαρχίδες» του, την Tesla και τη SpaceX. Η Κρόφορντ, άλλωστε, επιδίωξε και είχε κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Μασκ με την έλευσή του στην επιχείρηση, όταν πήγε μόνη της και του συστήθηκε στο Perch, το καφέ που βρίσκεται στα γραφεία της Twitter, για να του παρουσιάσει τις ιδέες της σχετικά με τις πληρωμές και το δημιουργικό περιεχόμενο. Και έχει φτάσει τώρα να βρίσκεται στον πυρήνα των ανθρώπων που φέρεται να εμπιστεύεται ο εκκεντρικός Κροίσος.
Αρκετοί συνάδελφοί της περιγράφουν την 39χρονη διευθύντρια διαχείρισης προϊόντων του Twitter ως έναν άνθρωπο διπλωματικό και ικανό στην επίλυση των ενδοεργασιακών συγκρούσεων, που συνηθίζει μεταξύ άλλων να αγοράζει κούπες για καφέ με μηνύματα που ταιριάζουν στα μέλη της ομάδας της. Όταν εργαζόταν στην Apple, αναφέρουν παλιότεροι συνάδελφοι, είχε αναλάβει να εξομαλύνει τις εντάσεις, ιδιαίτερα το διάστημα που μαινόταν η κόντρα με το Twitter σχετικά με τις χρεώσεις που ο μονοπωλιακός κολοσσός επέβαλε για να συμπεριλαμβάνει εφαρμογές στο App Store του. Άλλοι, πάλι, την κατηγορούν για εργασιακή τοξικότητα και συμπεριφορά… γλειψίματος του αφεντικού, προκειμένου να αποκομίσει τα περισσότερα δυνατά οφέλη.
Σε κάθε περίπτωση, οι αναρτήσεις της (σε μία άλλη ανακοίνωνε, σε πραγματικό χρόνο και ενώ είχε ξεκινήσει ο τοκετός της, σε πόσες συσπάσεις είχε φτάσει) μπορούν να ερμηνευθούν ως σύμπτωμα μιας ζωής που αναπαράγεται διαρκώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αλλά και ενός καπιταλισμού made in the US, αρκετά ξένου στα ευρωπαϊκά πρότυπα, που επιτάσσει ακάματα σκληρή δουλειά (ακόμη και στα… ιαπωνικά πρότυπα), την οποία, παράλληλα, διαφημίζει ότι αμείβει. Ταυτόχρονα, η ίδια δεν έχει κρύψει και την περίπλοκη προσωπική ιστορία της. Όπως ανέφερε σε άλλη ανάρτησή της, έως τα 19 της χρόνια μεγάλωσε σε μία χριστιανική σέχτα με αυστηρούς κανόνες. Μεταξύ αυτών, δεν της επιτρεπόταν να κόψει τα μαλλιά της, να χρησιμοποιήσει μακιγιάζ, να φορέσει παντελόνια, να δει τηλεόραση και να ακούσει μη-θρησκευτική μουσική, ενώ η καθημερινότητά της διεπόταν από αυστηρή ιεραρχία.
I grew up in a cult. We had lots of rules (can’t cut hair, no makeup, no pants, no tv, no secular music, etc) and hierarchical leadership. We believed it was the “end times” so I lived in fear of doing anything wrong & being left behind. I exited on my own when I was 19. https://t.co/t6u7VlJE0T pic.twitter.com/0EzfqBICbA
— Esther Crawford ✨ (@esthercrawford) April 16, 2022
Όταν ξέφυγε από εκεί, αποφάσισε να κάνει σήμα κατατεθέν της το σύνθημα «Να είσαι θαρραλέος. Να ξανασηκώνεσαι. Να πιστεύεις στον εαυτό σου». Έτσι, η απόφοιτος Φιλοσοφίας με μεταπτυχιακό στις διεθνείς σχέσεις έγινε video μπλόγκερ στο YouTube και έπειτα από μία επιτυχημένη σειρά βίντεο για την απώλεια βάρους, ανέλαβε τη στρατηγική στα ΜΜΕ της Weight Watchers, αλλά και το product marketing σε πολλές startup της Σίλικον Βάλεϊ. Στη συνέχεια ίδρυσε τη δική της startup, τη Squad, την οποία το 2020 -και χάρη στην επιτυχία της και εν μέσω πανδημίας- εξαγόρασε η Twitter. Ακολούθησε η πρόσληψή της στην εταιρεία, με την ευθύνη να ανακαλύπτει τρόπους ώστε να αποκομίζουν κέρδη από την πλατφόρμα οι ινφλουένσερς, ενώ ασχολήθηκε και με τον τομέα των κρυπτονομισμάτων, με τις συνδρομές των δημιουργών περιεχομένου και με το Twitter Spaces.
Startup mentality
Ο τρόπος σκέψης της, που προέρχεται από τον χώρο των startups, θεωρείται πως την έκανε δημοφιλή και στον Έλον Μασκ, με αποτέλεσμα να ηγηθεί της συνδρομητικής υπηρεσίας Twitter Blue. Όπως ανέφερε σε μία ανάρτησή της: «Δεν υπάρχουν πια ιερές αγελάδες στο Twitter. Ο Έλον είναι διατεθειμένος να δοκιμάσει αρκετά πράγματα -πολλά θα αποτύχουν, αλλά κάποια θα πετύχουν».
Μακροπρόθεσμα, έχει αναλάβει τις πληρωμές ηλεκτρονικού εμπορίου και έχει διοριστεί επικεφαλής της θυγατρικής της εταιρείας Twitter Payments, όπως αναφέρουν ΜΜΕ του χώρου στις ΗΠΑ, σαν το Platformer.
Είναι μία από τις λίγες γυναίκες στο Twitter που ανήκουν στους «έμπιστους λίγους» του Μασκ. Πάντως, αρκετοί από τους συναδέλφους της φαίνεται να τη χαρακτηρίζουν ως απλώς μία καιροσκόπο. «Το περιστατικό με το σλίπινγκ μπαγκ πραγματικά ενόχλησε τον κόσμο», σχολιάζει στους FT υψηλόβαθμος υπάλληλος της εταιρείας. «Έχει γίνει ένα είδος διερμηνέα ανάμεσα στον Έλον και την ομάδα των προϊόντων (της Twitter)». Άλλοι είναι λιγότερο ευγενικοί: «Ήταν ένα τίποτα που έγινε κάποια, επειδή ήταν πρόθυμη να πουλήσει την ψυχή της για τα 15 λεπτά δημοσιότητας που της αναλογούν».