THEPOWERGAME
Άρωμα γυναίκας είχε το ετήσιο συμπόσιο «Women In Business» που διοργάνωσε την Πέμπτη η BizTimes Media στο Μιλγουόκι, συγκεντρώνοντας καταξιωμένες γυναίκες σε θέσεις ευθύνης, οι οποίες μοιράστηκαν με το ευρύ κοινό την εμπειρία τους αναφορικά με το πώς η πανδημία διατάραξε την ισορροπία στην προσωπική και την επαγγελματική τους ζωή, αλλά και πώς συνεχίζουν να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις που εμφανίζονται.
Οι διαφορετικές ιστορίες που ακούστηκαν έδωσαν τροφή για σκέψη, κάποιες είχαν διδακτικό χαρακτήρα, ενώ άλλες αποτέλεσαν έμπνευση για γυναίκες που τώρα δοκιμάζουν την τύχη τους στο επιχειρείν.
Να είστε ενεργές στα μέσα κοινωνική δικτύωσης
Για την Xia Liu, CFO της WEC Energy Corporation, η πανδημία την χτύπησε ακριβώς τη στιγμή που ετοιμαζόταν να αναλάβει το νέο της ρόλο στην εταιρεία. Αν και το timing δεν ήταν σωστό, εκείνη κλήθηκε να διαχειριστεί μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα την πρόκληση του να γνωρίσει την κουλτούρα της εταιρείας και τους υπαλλήλους της, όταν το μεγαλύτερο ποσοστό εξ αυτών εργαζόταν από το σπίτι. Τότε ήταν που διαπίστωσε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως σύνδεσμος εάν χρησιμοποιηθούν με σωστό τρόπο.
«Μόλις ανέλαβα τα καθήκοντά μου, μου ήρθε η ιδέα να διοργανώσω συναντήσεις που τις ονόμαζα «καφές με τη Xia». Μαζευόμασταν μια μικρή ομάδα εργαζομένων στο Διαδίκτυο κρατούσαμε τον καφέ μας στο χέρι και συζητούσαμε καθήμενοι ο καθένας στον δικό του χώρο εργασίας. Κάναμε τα πράγματα διαφορετικά, αλλά ήταν ένας τρόπος για να διατηρήσουμε τη σύνδεση μεταξύ μας» τόνισε η Liu.
Αντίστοιχα η Nina Johnson, εκτελεστική αντιπρόεδρος, Wisconsin consumer and business banking market leader στη U.S. Bank, κατέστρωσε τη δική της πρωτότυπη στρατηγική βασισμένη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχοντας ως προτεραιότητα την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο σε μια περίοδο κρίσης, η Johnson και η ομάδα της θα αναλάμβαναν καθήκοντα όπως η αγορά μεσημεριανού γεύματος για τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας του Froedtert σε όλες τις πανεπιστημιουπόλεις των νοσοκομείων. Στη συνέχεια μοιράζονταν αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να υπενθυμίσουν και σε άλλους συμπολίτες τους τη σημασία της προσφοράς και της ανταπόδοσης. Για την ίδια, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτέλεσαν έναν, όπως τον χαρακτήρισε, «αγωγό καλής θέλησης».
«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν ήταν βάρος, τουναντίον μετατράπηκαν σε περιουσιακό στοιχείο και πολύτιμο πόρο», δήλωσε χαρακτηριστικά «Στόχος μου ήταν να βεβαιωθώ ότι μπορούν να υλοποιηθούν στην πράξη χρήσιμες πρωτοβουλίες, ακόμη και όταν δεν είχαμε τη δυνατότητα της δια ζώσης επικοινωνίας».
Γίνε εσύ ο disruptor στο εργασιακό σου περιβάλλον
Μεταξύ των ομιλητριών ήταν και η Gretchen Jameson, chief learning officer στην Kacmarcik Enterprises, η οποία εξέφρασε την άποψη ότι η πανδημία μπορεί να είχε αρνητικές επιπτώσεις, όμως υπήρξαν και κάποιες θετικές πτυχές που δημιούργησαν ευκαιρίες. Τόνισε ότι η υγειονομική κρίση επέτρεψε στους ηγέτες των επιχειρήσεων και στις εταιρείες να επικεντρωθούν στους ανθρώπους ακόμη περισσότερο από πριν, ενώ πρόσθεσε πως είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που να τιμά την αξιοπρέπεια και την αξία κάθε ατόμου, με τρόπο που να τιμάται παράλληλα η αποστολή και τα ιδανικά κάθε εταιρείας.
«Όταν σκεφτόμαστε τη διαταραχή ως έννοια θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι αυτή συμβαίνει σε διάφορα επίπεδα – σε προσωπικό αλλά και στο ευρύτερο σύστημα. Ένα πράγμα που πιστεύω ότι αποτελεί «κλειδί» είναι να εκτιμούμε τους ανθρώπους, όχι μόνο λόγω αυτού που παράγουν, αλλά και λόγω αυτού που είναι. Το να καταλάβουμε πώς να το κάνουμε με τρόπο που να εστιάζουμε στους ανθρώπους και να απελευθερώνει τη δημιουργικότητά τους είναι αυτό που θα μας δώσει δύναμη στην επόμενη αλλαγή».
Καινοτομία σε μια περίοδο αναταραχής
Το δικό της λιθαράκι έβαλε στη συζήτηση η Nubian Simmons, Ιδιοκτήτρια του The Pink Bakery, η οποία όταν αποφάσισε από το Μέμφις να επιστρέψει στο πατρικό της Μιλγουόκι δεν φανταζόταν ότι λίγες εβδομάδες αργότερα θα υποδεχόταν την πανδημία! Ωστόσο, δεν απελπίστηκε για πολύ καιρό και ανέλαβε δράση χτίζοντας το The Pink Bakery.
«Η πίστη έγινε πολύ σημαντική για μένα, αλλά και η προσπάθεια δικτύωσης μέσω email. Έψαξα κάθε πηγή που μπορούσα να αξιοποιήσω. Μόλις άρχισα να βλέπω ότι υπήρχαν διαθέσιμοι πόροι, ένιωθα σαν να είχα ξεπεράσει το σκόπελο. Ενθαρρύνω όλους όσους βρίσκονται εκεί έξω, λέγοντάς σας πως αν έχετε μια ιδέα ή ένα όνειρο, απλώς ξεκινήστε να ρωτάτε μέχρι να βρείτε ποιος έχει πόρους που θα σας βοηθήσει να κάνετε το επόμενο βήμα».
Όταν ρωτήθηκε πώς προχωρά κανείς στην καινοτομία σε περιόδους αναταραχής, η Liu ανέφερε ένα συγκεκριμένο βιβλίο στο οποίο απευθύνεται για συμβουλές που ονομάζεται «The Innovator’s Dilemma». Αυτό το βιβλίο της δίδαξε ότι για να είναι βιώσιμη οποιαδήποτε καινοτομία, πρέπει να είναι προσβάσιμη και εύκολη στη χρήση.
Βοηθώντας την επόμενη γενιά γυναικών στις επιχειρήσεις
Σε κάθε ηγετικό ρόλο, υπάρχει μια συνιστώσα άρρηκτα συνδεδεμένη με την καθοδήγηση εκείνων που εργάζονται για εσάς. Η Johnson καθοδηγεί πολλούς νέους επαγγελματίες, τόσο εντός, όσο και εκτός του ρόλου της στην U.S. Bank. Βοήθησε επίσης να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα για γυναίκες με χαμηλότερα αμειβόμενους ρόλους που τους δίνει πληροφορίες και τις βοηθά να πετύχουν στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
«Ένα από τα πράγματα που συνειδητοποίησα είναι ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί αναδυόμενοι ηγέτες που θέλουν πραγματικά να βρουν κάποιον που θα είναι απλώς υποστηρικτικός απέναντί τους».
Παράλληλα, η Simmons καθοδηγεί νεαρές γυναίκες που θέλουν να γίνουν αρτοποιοί, ενώ σύμφωνα με την Jameson, είναι σημαντικό να προσκαλέσουμε στο ίδιο τραπέζι όλες τις γυναίκες που εργάζονται σε μια επιχείρηση, όχι μόνο όσες επιτελούν υψηλότερους ρόλους, αλλά και εκείνες που βρίσκονται χαμηλά στην ιεραρχία, να συμμετάσχουν και να δώσουν τη δική τους οπτική σε σημαντικές συζητήσεις.
«Όταν οι εργαζόμενοι έρχονται στην πόρτα σου, πρέπει πάντα να αφήνεις αυτό που κάνεις και να λες βεβαίως και έχω χρόνο για σένα» κατέληξε η Jameson.