THEPOWERGAME
Στροφή προς την αειφορία και την υιοθέτηση πιο «πράσινων», φιλικών προς το περιβάλλον, πρακτικών κάνουν οι ξενοδόχοι, αναγνωρίζοντας την ανάγκη προσέγγισης των περιβαλλοντικά ευσυνείδητων τουριστών, μια κατηγορία που αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς και θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια. Ανάμεσα στις πιστοποιήσεις που αποκτούν είναι και αυτή που τους επιτρέπει την ένταξή τους στο δίκτυο BIKE FRIENDLY DESTINATION, δίνοντας τη δυνατότητα στον επισκέπτη να μετακινείται με ασφάλεια χρησιμοποιώντας το ποδήλατό του.
O Δήμος Αλεξανδρούπολης μαζί με τους Δήμους Αριστοτέλη, Ρεθύμνου, Έδεσσας, Λέρου και Σκιάθου είναι μεταξύ των Δήμων της χώρας που έχουν λάβει το Σήμα Πιστοποίησης BIKE FRIENDLY DESTINATION, ενώ πρόσφατα έπεσαν οι υπογραφές από τον Δήμο Κω και η οικογένεια αναμένεται να μεγαλώσει με την ένταξη του Βόλου το προσεχές διάστημα.
«Με την ένταξη του Δήμου Κω στο δίκτυο μας, ο αριθμός των Bike Friendly Δήμων ανέρχεται σε 9 και ο στόχος που έχουμε θέσει είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να αυξηθούν σε 20. Η ψήφος εμπιστοσύνης της Κω είναι πολύ σημαντική καθώς μιλάμε για ένα νησί με 14 χλμ ποδηλατόδρομο» τονίζει στο powergame.gr η Βίκυ Καραντζαβέλου, Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων της NatΤour, της αστικής, μη κερδοσκοπικής εταιρείας η οποία σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της φύσης απονέμουν το εν λόγω σήμα που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας.
Αναγνωρίζει πως τα τελευταία χρόνια και λόγω της πανδημίας, αλλά και λόγω της οικονομικής κρίσης, ακόμα και στην Ελλάδα, το ποδήλατο σημειώνει ανάπτυξη. Οι ξενοδόχοι στρέφονται σε αειφόρες λύσεις προς τους πελάτες οι οποίοι τις αναζητούν και τις επιβραβεύουν. Η πιστοποίηση Bike Friendly αρχικά αφορούσε τον ποδηλατικό τουρισμό, αλλά σύντομα επεκτάθηκε, διότι μιλάμε για μία ήπια μορφή μετακίνησης τουριστών. Η επιχορήγηση δε κατά 40% από τα προγράμματα ηλεκτροκίνησης έδωσε κίνητρα στις επιχειρήσεις να επενδύσουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Υπογραμμίζει πως το ποδήλατο δεν μολύνει το περιβάλλον, ενώ επιτρέπει στον χρήστη του να «ζυμώνεται» με τη φύση και τον περιβάλλοντα χώρο δεδομένου ότι ο ποδηλάτης βιώνει μία διαφορετική εμπειρία που δεν θα είχε τη δυνατότητα να βιώσει εάν οδηγούσε αυτοκίνητο ή μηχανή.
Προσθέτει πως όλα τα σοβαρά ξενοδοχεία προσφέρουν στους επισκέπτες υπηρεσίες που θεωρούνται – και πρέπει – να θεωρούνται βασικές, όπως ένα καθαρό δωμάτιο, πλούσιο φαγητό, εύκολη πρόσβαση στην παραλία. Το στοιχείο όμως που διαφοροποιεί το καλό ξενοδοχείο από το μέτριο, δίνοντάς του το προβάδισμα, είναι η δημιουργία εμπειριών.
«Παρατηρούμε ότι τα μεγάλα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να μπαίνουν στη λογική της διαφοροποίησης και να επενδύουν σε πράγματα, στα οποία μέχρι πρότινος, εστίαζαν μόνο τα μπουτίκ ξενοδοχεία. Η υιοθέτηση του ποδηλάτου κερδίζει έδαφος και αυτό είναι κάτι που μας χαροποιεί. Δεν μιλάμε για απλή ενοικίαση ενός ποδηλάτου από το ξενοδοχείο. Οι ξενοδόχοι πάνε ένα βήμα παρά πέρα και προσφέρουν lunch boxes στους ποδηλάτες, προτείνουν ποδηλατικές διαδρομές, τις οποίες μπορούν να απολαύσουν, είτε μόνοι τους, είτε με τη συνοδεία ενός οδηγού».
Όπως εξηγεί η κα Καραντζαβέλου, η ζωή του Έλληνα ξενοδόχου που θέλει να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά του ακολουθώντας τις τάσεις της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, γίνεται όλο και πιο δύσκολη, αφού στο μενού των παρεχόμενων υπηρεσιών πρέπει να συμπεριλάβει και τις οικολογικές εμπειρίες. Επισημαίνει πως δεν είναι λίγοι οι ταξιδιώτες που προθυμοποιούνται να πληρώσουν κάτι παραπάνω γνωρίζοντας ότι η δραστηριότητα που επιλέγουν σέβεται τη φύση και το περιβάλλον.
Η αγορά δεν έχει βρει την ισορροπία της
Σχολιάζοντας την έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν, η κα Καραντζαβέλου κάνει λόγο για μια ιδιαίτερη χρονιά, καθώς όπως λέει η αγορά πασχίζει να βρει τα πατήματά της. «Όπως δείχνουν και τα επίσημα στοιχεία ο Μάϊος και ο Ιούνιος δεν πήγαν όσο καλά περιμέναμε, εν αντιθέσει με τον Ιούλιο και τον Αύγουστο που η πληρότητα θα αγγίξει σχεδόν το 100%, πράγμα που σημαίνει ότι θα υπάρξει μεγάλη δυσκολία εξεύρεσης καταλυμάτων για τους τουρίστες της τελευταίας στιγμής και κατ’ επέκταση κακή εξυπηρέτηση από μέρους των επαγγελματιών του κλάδου λόγω του μεγάλου όγκου δουλειάς. Ο ελληνικός τουρισμός δεν έχει βρει την ισορροπία του. Οι Έλληνες θα πρέπει να μάθουν να ταξιδεύουν και άλλους μήνες, όπως για παράδειγμα, τον Σεπτέμβριο, όπου η θερμοκρασία είναι ιδανική, τόσο για τη θάλασσα, όσο και για την ύπαιθρο την οποία μπορεί να απολαύσει με ποδήλατο» καταλήγει η κα Καραντζαβέλου.