THEPOWERGAME
Το να είσαι στην κριτική επιτροπή της λίστας 30 Under 30 Europe 2022 του Forbes δεν πρέπει να είναι και τόσο εύκολη δουλειά. Ποιους να κρατήσεις και ποιους να «πετάξεις»; Σίγουρα υπάρχουν «στανταράκια», όπως ο Khaby Lame, τα pop idols και οι αθλητές που οι περισσότεροι ότι καλύτερο έχουν να δείξουν θα το έχουν δώσει μέχρι τα τριάντα τους, από εκεί και πέρα όμως όταν «σοβαρεύουν» τα πράγματα τι γίνεται; Τόσες νεανικές start ups, τόσοι νέοι επιστήμονες, τόσοι «άγουροι» ενεργοί πολίτες που αλλάζουν την ζωή των συμπολιτών τους;
Η Μαρίνα Ραφαήλ Βογιατζάκη είναι η μοναδική Ελληνίδα που μπήκε στην λίστα και στην κατηγορία Art & Culture χάρη στις χειροποίητες τσάντες που φέρουν το όνομα της, Marina Raphael. Θα μπορούσε να διεκδικήσει μία θέση και στην κατηγορία Επιχειρήσεις καθώς κάθε χρόνο διπλασιάζει τον τζίρο της που φέτος θα φτάσει τα 2,6 εκατ. ευρώ.
Επιχειρηματικό γονίδιο
Το 2017 στα 17 της, όταν οι περισσότεροι σε αυτή την ηλικία προσπαθούν να βρουν τι θα τους άρεσε να σπουδάσουν, η Μαρίνα προχωρούσε στην σύσταση Ανώνυμης Εταιρείας με το όνομα της στην Νέα Ερυθραία και αντιπρόεδρο στο Δ.Σ. την μητέρα της Ανούσκα και μέλος τον πατέρα της Γιώργο Ραφαήλ Βογιατζάκη. Και από τις δύο πλευρές το επιχειρηματικό γονίδιο πέρασε στην φιλόδοξη επιχειρηματία. Μπορεί στην διεθνή αγορά να προβάλλεται ιδιαίτερα ότι είναι, από την πλευρά της μητέρας της, γόνος της διάσημης οικογένειας Swarovski όμως και από την πλευρά του πατέρα της φέρει ένα βαρύ όνομα για όσους γνωρίζουν την ιστορία της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.
Όπως μας αναφέρει, «ο προπάππους μου Γεώργιος Βογιατζάκης ήταν ο ιδρυτής της ασφαλιστικής εταιρείας Φοίνιξ, της οποίας υπήρξε πρόεδρος και γενικός διευθυντής για 50 χρόνια, εταιρεία που είναι σήμερα γνωστή ως Groupama Φοίνιξ. Λαμβάνοντας επίσης υπόψη τα 125 χρόνια καινοτομίας και ιστορίας της οικογενειακής επιχείρησης Swarovski, αισθάνομαι ιδιαίτερη περηφάνια που κατάγομαι από γονείς με τόσο σπουδαίο επιχειρηματικό υπόβαθρο, οι οποίοι μου έχουν διδάξει πολύτιμες αρχές οι οποίες μετέπειτα αποτέλεσαν την βάση για την δημιουργία του brand Marina Raphael».
Αν και το καταστατικό της εταιρείας της ήταν πλούσιο από την αρχή βασικό αντικείμενο ήταν ο σχεδιασμός, η παραγωγή και η εμπορία γυναικείων τσαντών. Το 2018, την πρώτης ετήσιας χρήσης οι πωλήσεις έφθασαν τις 145 χιλ. ευρώ και το 2019 διπλασιάστηκαν στα 289,7 χιλ. ευρώ. Θα περίμενε κανείς με την έλευση της πανδημίας και τα lock downs ότι οι αγορές τσαντών θα πάγωναν ή θα κινούνταν καθοδικά, στην περίπτωση όμως των αξεσουάρ Marina Raphael κινήθηκαν αντίθετα συνεχίζοντας την ανοδική πορεία.
Αύξηση πωλήσεων 420% την περίοδο της πανδημίας
«Η περίοδος της πανδημίας επέφερε ολικές ανακατατάξεις στην παγκόσμια αγορά luxury προϊόντων με αποτέλεσμα πολλά διεθνούς φήμης brands να αναδιαμορφώνουν την στρατηγική όχι μόνο των πωλήσεων και του marketing αλλά και την σχεδιαστικής φιλοσοφίας τους» αναφέρει η Μαρίνα στο PowerGame. «Γνωρίζω ότι μπορεί να ακουστεί παράδοξο, αλλά στη δική μας περίπτωση, παρατηρήσαμε αύξηση 420% στα έσοδα μας, πράγμα που το χρωστάμε στην υποστήριξη και αγάπη των πελατών μας. Εκτιμώντας τις πρωτόγνωρες συνθήκες της περιόδου του lockdown και της κοινωνική απομόνωσης, θέλαμε να δημιουργήσουμε κομμάτια που θα επαναφέρουν και διαδώσουν ένα αίσθημα ελπίδας και αισιοδοξίας για την επιστροφή στην κανονικότητα, ενώ παράλληλα, επιλέξαμε μικρότερες σιλουέτες με σκοπό να χωρούν τα απολύτως απαραίτητα, χωρίς να υστερούν σε κομψότητα και φινέτσα. Οι μεταβολές στο λιανεμπόριο μας προέτρεψαν να κάνουμε και μεταβολές στην στρατηγική marketing μας, μετατοπίζοντας το σημείο εστίασης και προβολής των προϊόντων στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα και τις κοινωνικές πλατφόρμες. Φυσικά τίποτα από όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτό χωρίς την αφοσίωση, την προθυμία και το εργατικό πνεύμα της ομάδας Marina Raphael, η οποία με βοήθησε να ανταπεξέλθουμε στην αυξημένη ζήτηση που υπήρχε εκείνο το απαιτητικό διάστημα» καταλήγει.
Το 2021 ήταν μία ακόμη σημαντική χρονιά καθώς οι πωλήσεις της Marina Paphael Α.Ε. έσπασαν το φράγμα του ενός εκατομμυρίου (1,3 εκατ. ευρώ) και με βάση τις προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά αναμένεται διπλασιασμός φθάνοντας στα επίπεδα των 2,6 εκατ. ευρώ.
Οι τσάντες της Μαρίνας πέρα από το ηλεκτρονικό κατάστημα που σήκωσε το μεγαλύτερο βάρος των πωλήσεων την περίοδο της πανδημίας, διατίθενται – σε τιμές που ξεκινούν από τα επίπεδα των 400 ευρώ και φθάνουν έως και 1500 ευρώ – και από έναν περιορισμένο αριθμό καταστημάτων luxury ειδών, ενώ πρόσφατα λειτούργησε το πρώτο pop up κατάστημα στην Κηφισιά. « Η εμπειρία του pop up καταστήματος ήταν σίγουρα μοναδική και ένα γεγονός ορόσημο για την ανελικτική πορεία του brand Marina Raphael. Ενώ η ιδέα του δικού μας flagship store υπάρχει σίγουρα στα μελλοντικά μας πλάνα, για την ώρα έχουμε την ευκαιρία να συνεργαζόμαστε με πολυτελή καταστήματα και concept stores, τόσο εγχώρια όσο και στο εξωτερικό» εξηγεί στο PowerGame. «Οι τσάντες μας είναι διαθέσιμες στο Moda Operandi (Αμερική), Luisaviaroma (Ιταλία), Harrods (Λονδίνο), Harvey Nichols (Ντόχα), Høyer (Όσλο), και σε πολυτελή ξενοδοχεία όπως το One&Only Reethi Rah ( Μαλδίβες). Στην Ελλάδα, τα προϊόντα μας βρίσκονται προς πώληση στο Enny Monaco, στο Le Marché και στο 5-άστερο ξενοδοχείο Amanzoe».
Παραγωγή στη Φλωρεντία
Αν και η εταιρεία είναι ελληνική και το στρατηγείο της όπως προαναφέρθηκε είναι στην Νέα Ερυθραία έχει στοιχεία πολυεθνικής καθώς η διαχείριση του ηλεκτρονικού καταστήματος γίνεται στο Ισραήλ, οι πωλήσεις πραγματοποιούνται μέσω Νέας Υόρκης, οι δημόσιες σχέσεις βρίσκονται στο Λονδίνο ενώ η παραγωγή πραγματοποιείται στην Ιταλία. Ως προς το τελευταίο της θέσαμε το ερώτημα αν εξετάζει παραγωγική δραστηριοποίηση στην χώρα μας.
«Όλες μας οι τσάντες παράγονται στην Φλωρεντία από τα έμπειρα χέρια τοπικών μικροτεχνιτών, οι οποίοι, μέσα από την τεχνογνωσία και τις πολύτιμες γνώσεις που τους έχουν μεταλαμπαδεύσει παλαιότερες γενεές, δίνουν υπόσταση στα σχέδιά μας. Επομένως προς το παρόν η μεταφορά της παραγωγής στην Ελλάδα δεν βρίσκεται στα σχέδιά μας. Ωστόσο, η αγάπη και ο θαυμασμός μου για το ελληνικό στοιχείο διαφαίνονται μέσα από την καλλιτεχνική μου ταυτότητα. Συγκεκριμένα, στα σχέδια μου μπορεί κανείς να παρατηρήσει διάφορες επιρροές από τον κόσμο της αρχιτεκτονικής, γλυπτικής και διακοσμητικής ενώ το ελληνικό φυσικό τοπίο δεσπόζει σε όλο του το μεγαλείο, όπως οι απέραντες χρυσές αμμουδιές και τα καταγάλανα κρυστάλλινα νερά, που αντικατοπτρίζουν ένα είδος φυσικής ομορφιάς και καλαισθησίας».
Σε ό,τι αφορά στα μελλοντικά της σχέδια σημειώνει «έχω τόσα όνειρα και βλέψεις για το brand Marina Raphael! Μία από τις μεγαλύτερες φιλοδοξίες μου είναι σίγουρα να διευρύνω την γκάμα προϊόντων μας και να μου δοθεί η ευκαιρία να ασχοληθώ και με διάφορες άλλες υποκατηγορίες πάνω στο αξεσουάρ. Για την ώρα έχουμε προγραμματίσει την προσθήκη δερμάτινων cardholders και custom νεσεσέρ καλλυντικών στο φάσμα μας, τηρώντας πάντα τα ίδια υψηλά standards ποιότητας, τα οποία θα λανσάρουμε για το επόμενο καλοκαίρι».