Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ι. Δρέττα: Ζητούμενο να καταπολεμηθούν οι προκαταλήψεις κατά των γυναικών στον τουρισμό

Λένε πως η καλύτερη διαφήμιση είναι αυτή που γίνεται από στόμα σε στόμα – και όχι άδικα – διότι μόνο ένας ικανοποιημένος πελάτης μπορεί να πείσει έναν δυνητικό αγοραστή για τη χρησιμότητα ενός προϊόντος. Ευχαριστημένος θεωρείται εκείνος που αισθάνεται ότι κατάφερε να βιώσει μια μοναδική εμπειρία, καλύπτοντας παράλληλα κάποια ανάγκη του.

Στην περίπτωση δε του τουρισμού, που βασίζει τη λειτουργία του στην παροχή υπηρεσιών, η βελτιστοποίηση της εμπειρίας των φιλοξενούμενων ανάγεται σε απόλυτη προτεραιότητα των επαγγελματιών του κλάδου, αφού ο τουρίστας επισκέπτεται ένα μέρος με στόχο να δημιουργήσει αναμνήσεις που θα τον συντροφεύουν για μια ζωή.

Στον απόηχο του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης που ταλανίζει τις επιχειρήσεις, η τουριστική σεζόν βρίσκεται προ των πυλών και η Ελλάδα είναι έτοιμη να σκοράρει ψηλά, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά, ότι είναι ένας must, ασφαλής προορισμός που χαρακτηρίζεται για τη φιλοξενία του, τον πολιτισμό και την πλούσια γαστρονομία του. Την ίδια ώρα, η ανάδυση των ψηφιακών νομάδων και κατ’ επέκταση η δημιουργία της πλατφόρμας workfromgreece.gr, δίνουν στη χώρα μας μια μοναδική ευκαιρία να προσελκύσει ανθρώπους από όλο τον κόσμο για να εργαστούν στην Ελλάδα απολαμβάνοντας τις φυσικές ομορφιές της.

Η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece
Η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece

Η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, μιλά στο powergame.gr για τα νέα trends της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, αποκαλύπτει την επικοινωνιακή στρατηγική που θα ακολουθεί για την αποτελεσματικότερη προώθηση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος στο εξωτερικό, ενώ αναφέρεται στο κάλεσμα που κάνουν από κοινού ΣΕΤΕ και Marketing Greece, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερους νέους στον τουριστικό κλάδο.

  • Κυρία Δρέττα, πόσο ανθεκτικό θεωρείται το τουριστικό μας προϊόν τη στιγμή που η Ελλάδα εκτός από τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία έχει να αντιμετωπίσει και την επάνοδο της Αιγύπτου, της Τουρκίας και της Ισπανίας που θεωρούνται βασικοί ανταγωνιστές και θα παίξουν αρκετά επιθετικά σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής;

Ο ελληνικός τουρισμός έχει ήδη αποδείξει από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης πως, όχι μόνο άντεξε, αλλά συνέβαλε σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Η πεποίθηση μας, παρακολουθώντας και βιώνοντας και από κοντά τον τρόπο με τον οποίο αντέδρασε ο ελληνικός τουρισμός στην πανδημία και τις επιπτώσεις της, είναι πως θα τα καταφέρει ξανά. Ενδεικτικό της ανθεκτικότητας του είναι οι πρώτες ενδείξεις που έχουμε σχετικά με το ενδιαφέρον των επισκεπτών να βρεθούν στην Ελλάδα. Ανεξαρτήτως όμως ανταγωνισμού, εδώ να σημειώσουμε ότι η Αίγυπτος και η Τουρκία θεωρούνται έμμεσος ανταγωνισμός, και τιμολογιακών πολιτικών ο ελληνικός τουρισμός διαφοροποιείται σημαντικά σε ένα σημείο που αποτελεί και το συγκριτικό του πλεονέκτημα. Και αυτό είναι η ανθρώπινη επαφή. Ένα στοιχείο που προκύπτει από την ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων και την εγγενή φιλόξενη φύση μας. Επιπρόσθετα, το στοιχείο εκείνο που θα ισχυροποιήσει επιπλέον τον ελληνικό τουρισμό είναι το γεγονός ότι οι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται σε αυτόν έχουν αρχίσει να διαφοροποιούν τον τρόπο με τον οποίο τον αντιλαμβάνονται και τον δουλεύουν.

  • Σε ποιες αγορές θα στοχεύσετε επικοινωνιακά προκειμένου να «χτίσετε» ένα δυναμικό κοινό για τα επόμενα χρόνια;

Η επικοινωνία μας παραμένει σταθερή προς τις παραδοσιακές αγορές, καθώς αποτελούν και τη βασική πηγή προσέλκυσης ταξιδιωτών για την Ελλάδα. Το δυναμικό κοινό που θα καθοδηγήσει συνολικά τον τουρισμό τα επόμενα χρόνια δεν είναι αποκλειστικά και μόνο αντικείμενο των αγορών, αλλά των αναγκών που αναδύονται από τους ίδιους τους ταξιδιώτες. Τα νέα trends που προέκυψαν επικεντρώνονται σε νέες αξίες, νέες συνήθειες και νέους τρόπους ζωής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι ψηφιακοί νομάδες που προϋπήρχαν της πανδημίας, αλλά ενδυναμώθηκαν σημαντικά μετά την πανδημία. Πρόκειται για μια παγκόσμια ομάδα ανθρώπων που έχουν επιλέξει να ζουν και να εργάζονται παράλληλα σε διάφορα μέρη του κόσμου, δημιουργώντας ένα κοινωνικό φαινόμενο με σημαντικό αποτύπωμα στις τοπικές κοινωνίες.

Η σημαντικότητα των Digital Nomads και η ενίσχυση που μπορούν να προσφέρουν σε έναν προορισμό είναι και ο λόγος που προχωρήσαμε στην πρωτοβουλία workfromgreece.gr. Μια πλατφόρμα, όπου με την υποστήριξη του Μεγάλου Χορηγού COSMOTE και των Χορηγών AEGEAN και Eurobank και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, απευθύνει ανοικτή πρόσκληση στη διεθνή κοινότητα των Digital Nomads και επικοινωνεί μαζί τους παρέχοντας χρήσιμες και χρηστικές πληροφορίες που απαντάνε σε κύρια ερωτήματα τους σχετικά με τη διαμονή και διαβίωση στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων.

Η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece
Η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece
  • Πεποίθησή σας είναι πως η ανάγκη για ολιστική προσέγγιση της αειφορίας και η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό αποτελούν δύο βασικούς πυλώνες του τουρισμού του μέλλοντος. Θεωρείτε ότι οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν κατανοήσει τη σημασία αυτών των παραμέτρων; Είναι ικανοποιητικές οι επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση;

Κάθε τι νέο απαιτεί χρόνο για να γίνει κατανοητό, να αφομοιωθεί και να αποτελέσει εν τέλει αναπόσπαστο κομμάτι της εκάστοτε επιχείρησης. Παρατηρούμε και συνεισφέρουμε σε αυτή τη δημόσια συζήτηση που εστιάζει στις έννοιες αυτές, γεγονός που αποτελεί μια ιδιαίτερα ενθαρρυντική εξέλιξη. Ταυτόχρονα, μέρος των επιχειρήσεων κάνει σταδιακά βήματα ή και άλματα σε κάποιες περιπτώσεις και είμαστε σίγουροι πως στο επόμενο διάστημα θα γίνει πλήρως αντιληπτό από όλους και ο ελληνικός τουρισμός θα επιτύχει να κάνει αυτό το μεγάλο βήμα. Απαραίτητο στοιχείο για την επίτευξη των νέων αυτών στόχων για τις επιχειρήσεις είναι να μπορούν να δουν τη θετική επίπτωση σε βάθος χρόνου.

  • Πείτε μας δύο λόγια για την καμπάνια ευαισθητοποίησης που ετοιμάζετε από κοινού με τον ΣΕΤΕ για την απασχόληση στον τουρισμό; Γιατί κάποιος να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στον εν λόγω κλάδο όταν οι οικονομικές απολαβές παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα;

Σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ την χρονιά που προηγήθηκε, έλειψαν από τα οργανογράμματα στα ξενοδοχεία της χώρας 50.000 εργαζόμενοι. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο νούμερο, που απειλεί και το επίπεδο των υπηρεσιών της χώρας. Σε αυτή τη λογική ξεκινάμε μία καμπάνια ενημέρωσης για τις ανάγκες που έχει στο σύνολό του ο τουριστικός τομέας. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως οι θέσεις εργασίας του τουρισμού, προσφέρουν χρήσιμες δεξιότητες, όπως επικοινωνία με το διεθνές και μη κοινό, ξένες γλώσσες, επίλυση προβλημάτων κα. Κι όσον αφορά τις απολαβές, πέραν των πολύ υψηλών εργοδοτικών εισφορών που ισχύει για όλους, η κλαδική συλλογική σύμβαση των ξενοδοχείων έχει πολύ μεγαλύτερες απολαβές από την εθνική συλλογική σύμβαση.

  • Ποιες οι προτεραιότητες που έχει θέσει η Marketing Greece και ποιο το προσωπικό σας στοίχημα για τα επόμενα χρόνια;

Βασική προτεραιότητα της Marketing Greece είναι να συνεχίσει να συμβάλλει στην εξέλιξη του ελληνικού τουρισμού, να πρωτοπορεί και να ενώνει δυνάμεις με όλους, με απώτερο σκοπό να ενισχύει μέσω της δράσης της το brand Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά σε εμένα το στοίχημα είναι να συνεχίσω να εξελίσσομαι, να χτίζω σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες μου, εντός και εκτός εταιρείας και να συνεισφέρω μέσα από το έργο μου στη χώρα και τον τουρισμό της.

  • Είστε μία γυναίκα με δυναμική παρουσία στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία και επικεφαλής ενός οργανισμού που παίζει καταλυτικό ρόλο στη διεθνή εικόνα που παρουσιάζει η ελληνική τουριστική βιομηχανία. Είναι ικανοποιητική η εκπροσώπηση των γυναικών στο χώρο και δη σε θέσεις ευθύνης;

Το θέμα που περιγράφετε αφορά συνολικά στον επαγγελματικό στίβο στην Ελλάδα, σε όλους τους κλάδους. Δυστυχώς, για να κατακτήσει μια γυναίκα μια θέση εργασίας και δη ευθύνης πρέπει να καταβάλλει πολύ περισσότερη προσπάθεια από έναν άντρα. Το ίδιο ισχύει και για τον τουριστικό τομέα και ελπίζω ότι σύντομα αυτό θα αλλάξει για όλους τους τομείς.

  • Υπάρχει διαφορά στον τρόπο που διοικούν οι γυναίκες συγκριτικά με εκείνο των ανδρών; Πέρα από την ανάγκη της ίσης εκπροσώπησης, γιατί μια εταιρεία να εντάξει στο διοικητικό της συμβούλιο περισσότερες γυναίκες;

Η συνύπαρξη και η ίση εκπροσώπηση είναι ένας συνδυασμός που μπορεί να επιφέρει ισορροπία και να προσδώσει σε έναν οργανισμό ένα δυναμικό σχήμα. Για εμένα το ζητούμενο δεν είναι να υπερτερήσουν οι γυναίκες, αλλά να καταπολεμηθούν όλες εκείνες οι προκαταλήψεις που εμποδίζουν τις γυναίκες να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!