Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Έλσα Εξάρχου: Ο τουρισμός ευζωίας άνθισε μέσα στην πανδημία

Μια από τις πιο εμβληματικές γυναικείες παρουσίες στον χώρο του τουρισμού με έντονη δράση και κοινωνικό αποτύπωμα είναι η Έλσα Εξάρχου. Σύζυγος του χρυσού Ολυμπιονίκη Κώστα Κεντέρη, ιδιοκτήτρια της ξενοδοχειακής επιχείρησης Mikro Papigo 1700 Hotel & Spa – θεωρείται το ιστορικότερο ξενοδοχείο της Ευρώπης με πολλές διεθνείς βραβεύσεις και επισκέπτες ακόμη και αστέρες του Hollywood- , αλλά και επικεφαλής της πρωτοβουλίας «Epirus 365», έχει θέσει ως προσωπικό στόχο την ανάδειξη της Ηπείρου σε must τουριστικό προορισμό, 365 μέρες το χρόνο.

Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, έχει βάλει ένα σημαντικό λιθαράκι στο να υιοθετήσουν περισσότερες επιχειρήσεις του νομού Ηπείρου την νοοτροπία, “think global, act local”, αλλά και να στρέψει τα βλέμματα ξένων αγορών σε μια περιοχή που τα τελευταία χρόνια αρχίζει να αναπτύσσεται, τόσο σε επίπεδο υποδομών και οδικού δικτύου, όσο και σε επίπεδο παροχής εναλλακτικών τουριστικών εμπειριών.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο powergame.gr, η κα Εξάρχου μιλά για τη δυναμική του τουριστικού brand  Ήπειρος, για το πώς η πανδημία επηρέασε θετικά τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που σχετίζονται με τη φύση, ενώ μοιράζεται τη δική της εμπειρία αναφορικά με το πώς αντιμετωπίζονται οι γυναίκες επιχειρηματίες στην εγχώρια τουριστική βιομηχανία.

  • Κυρία Εξάρχου, πώς η Ήπειρος μπορεί να αναχθεί σε top τουριστικό προορισμό, προσελκύοντας τουρίστες 365 ημέρες το χρόνο;

Η Ήπειρος είναι μια μοναδική περίπτωση και έτσι την προσεγγίζουμε. Εντελώς παρθένο μέρος, με πολλά «προϊόντα» να επικοινωνήσει στα κοινά της, σε παγκόσμια κλίμακα. Με γνώμονα την βιώσιμη ανάπτυξη, εστιασμένη στην μοναδικότητα της, το περιβάλλον, τους ανθρώπους, την ιστορία & κουλτούρα της ,την ανεξερεύνητη γαστρονομία της, με σημαντικό αριθμό προϊόντων και αξιέπαινες προσπάθειες μικρών & μεγάλων παραγωγών. Με όραμα την αειφόρο , εξωστρεφή και δυναμική ανάπτυξη της – γεφυρώνοντας όλους τους τομείς Πρωτογενή/Δευτερογενή/Τριτογενή – μέσα σε ένα σύγχρονο, καινοτόμο, ενεργειακό, επιχειρηματικό στρατηγικό σχέδιο. Αυτό είναι το πλαίσιο. Αξιοποιώντας όλα τα παραπάνω, δίνοντας έμφαση στην προώθηση ειδικών εναλλακτικών θεματικών μορφών Τουρισμού και την προσέλκυση επισκεπτών από όλο τον κόσμο μπορούμε να επιτύχουμε την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου 365 μέρες τον χρόνο.

  • Η πανδημία ώθησε τον κόσμο σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού και σε μία πιο στενή επαφή με τη φύση. Θεωρείτε ότι είναι μία τάση πρόσκαιρη ή ήρθε για να μείνει;

Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού αλλά και ο τουρισμός ειδικών ενδιαφερόντων, ήδη υπήρχαν και είχαν ξεκινήσει να αναπτύσσονται ως παγκόσμια τάση. Ο τουρισμός ευζωίας και επαφής με την φύση όμως, αφορούσε μικρότερο ποσοστό τουριστών. Την κατηγορία που έδινε περισσότερο προσοχή στην πνευματική και σωματική υγεία & ευζωία, αναζητώντας τρόπους απόδρασης από την καθημερινότητα.

Το αναπάντεχο black swan event (covid 19) φώτισε νέες πτυχές αυτής της τάσης, την μεγέθυνε. Το αποτέλεσμα ήταν να δώσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές, βοηθώντας την διαδικασία (να και ένα θετικό), ώστε να μπουν τα θεμέλια νομοθετικής κατοχύρωσης, διευκόλυνσης επιχειρηματικών προοπτικών αλλά και δημιουργίας υλικών & άυλων υποδομών / standards που θα ωθήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Πάντα σε άμεση συνάρτηση με την γενιά που οδηγεί τις εξελίξεις (Ζ) και τα «θέλω» της παγκόσμιας αγοράς.

  • Το Mikro Papigo 1700 Hotel & Spa είναι το ιστορικότερο ξενοδοχείο της Ευρώπης, έχει πολλές βραβεύσεις στο ενεργητικό του και το έχουν επισκεφτεί ακόμη και αστέρες του Hollywood. Πώς έχετε καταφέρει να συνδυάσετε τον τουρισμό πολυτελείας με την παράδοση και ποιο το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού;

Το Mikro Papigo 1700 Hotel & Spa βρίσκεται μέσα στον πυρήνα του Γεωπάρκου Βίκου-Αώου και μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco. Αυτούσιο φέρει επίσης τον ίδιο τίτλο, καθώς τα 7 κτίρια χρονολογούνται από το 1700 ενώ το 8ο έχει αρχική ημερομηνία κατασκευής τον 16ο αιώνα. Είναι αξιομνημόνευτο οίκημα το τελευταίο καθώς ήταν και ο πρώτος ξενώνας που άνοιξε στο Ζαγόρι το 1973 από τους προγόνους μου, Ελισαβετ Εξαρχου – Θεοχάρη Κάπελλο. Ιστορικά κτίρια λοιπόν , μια γειτονιά που ξαναγεννήθηκε και αναβιώνει την παράδοση όσον άφορα την αρχιτεκτονική προσέγγιση. Το avant-gard design στις εσωτερικές δομές, είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση. Ποτέ δεν έκρυψα την αδυναμία μου για το interior design και, ναι έχει μεγάλη ιστορία να πει. Έχει ψυχή, καρδιά και αναπνέει. Δεν είναι ξενοδοχείο με την κλασσική έννοια του όρου. Νομίζω ότι το ίδιο το DNA μας διαφοροποιεί . Κυτταρικός αποσχισμός με το προφανές και το προβλέψιμο.

Παράλληλα, η στρατηγική των βιώσιμων υπηρεσιών του Mikro Papigo 1700 και η αυθεντικότητα του είναι στοιχεία που έχουν συμβάλει στην καθιέρωσή του. Το πλεονέκτημα της διαφοροποίησης προκύπτει από την αντίληψη, ότι το προϊόν/η υπηρεσία είναι πιο πολύτιμο ή μοναδικό στα μάτια των πελατών. Η προσωπικότητα, οι εμπειρίες και οι μοναδικές σχέσεις είναι δύσκολο να μιμηθούν.

  • Σε τι επίπεδα κινούνται οι προκρατήσεις στην περιοχή και ποιες οι επιπτώσεις του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας στο τουριστικό μείγμα και την τουριστική ροή;

Το σοκ της έναρξης του πόλεμου μέσα σε ευρωπαϊκά γεωγραφικά όρια έχει μέχρι στιγμής αναστείλει τις νέες κρατήσεις , παρόλο που και στην Ελλάδα το ‘22 ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς πετυχαίνοντας καλύτερες προ-κρατήσεις ακόμα και από το 2019. Φαίνεται ότι το νέο βίαιο γεγονός θα μετακυλήσει πιο κάτω τη νέα σεζόν. Καθώς όμως δεν είναι ένα απλό ζήτημα, , δεν μπορούν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα και προβλέψεις παρά μόνο εικασίες.

  • Είστε μία γυναίκα επιχειρηματίας με δυναμική παρουσία στο επιχειρείν και έντονη ενασχόληση με τα κοινά. Είναι ικανοποιητική η παρουσία και η εκπροσώπηση των γυναικών στο χώρο; Έχει αλλάξει η πεποίθηση ότι οι γυναίκες πρέπει να στελεχώνουν αποκλειστικά θέσεις επικοινωνίας και υποδοχής;

Παρά το γεγονός ότι ένας σημαντικός αριθμός γυναικών δραστηριοποιείται στην αγορά εργασίας ως αυτοαπασχολούμενες και επιχειρηματίες – πόσο μάλλον στον Τουρισμό – η συμμετοχή τους σε αντίστοιχες θέσεις λήψης αποφάσεων είναι εξαιρετικά χαμηλή τόσο ποσοτικά, όσο και ποιοτικά . Δεν έχει εξαλειφτεί ακόμη το αόρατο εμπόδιο που κλείνει τον δρόμο των γυναικών προς την κορυφή, προς τις θέσεις ηγεσίας του επαγγελματικού τους χώρου. Πιστεύω βαθιά ότι, το φαινόμενο ταύτισης της γυναίκας με συγκεκριμένες θέσεις εργασίας έχει μειωθεί κατά τρόπο μετρήσιμο.

  • Κάνοντας έναν απολογισμό τι έχει καταφέρει πρωτοβουλία Epirus 365 ;

Από το 2017 το Epirus365 είναι επίσημος εταίρος του Ομίλου Apollo της Σκανδιναβίας. Έχει διαδραματίσει καίριο ρολό στην ανάπτυξη του αεροδρομίου της περιοχής, το αεροδρόμιο «Βασιλεύς Πυρρός», καθώς η στρατηγική συνεργασία που πραγματοποίησε με τον όμιλο, ήταν και ο κύριος λόγος για τον οποίο το αεροδρόμιο παρέμεινε ζωντανό εν λειτουργία. Από το 2018 έχει πραγματοποιηθεί η κομβικής σημασίας συμφωνία με την πραγματοποίηση του προγράμματος International Charter Flights από τις σκανδιναβικές πόλεις.

Η επιλογή του αεροδρομίου Ιωαννίνων, έγινε στο πλαίσιο της στρατηγικής της εταιρίας να βελτιώσει την παρουσία της στο βόρειο τμήμα της Ηπείρου (Πάργα- Σύβοτα) και στην περιοχή των Αγίων Σαράντα. Η όποια παρουσία δεν λειτουργεί καθόλου ανταγωνιστικά με τις παραθαλάσσιες περιοχές της Ηπείρου, καθώς προς τα εκεί κατευθύνονται τουρίστες χαμηλότερης εισοδηματικής κατάστασης, που μέχρι πρόσφατα επέλεγαν Τουρκία ή Βουλγαρία. Η Ήπειρος πλέον είναι ο τρίτος στη σειρά προορισμός για την APOLLO, μετά από την Κρήτη και την Ρόδο.

Το Epirus 365 μαζί με τοπικούς συλλογικούς φορείς και ανεξάρτητους ιδιωτικούς φορείς, έχει βοηθήσει τα μέγιστα στην επιτυχημένη τουριστική προβολή της Ηπείρου στη Σκανδιναβική αγορά και όχι μόνο. Με την προσθήκη πάντα και νέων ενδιαφερόντων, για κάθε αγορά – στόχο γενικότερα, αλλά και πιο εξειδικευμένα, έτσι ώστε σε κάθε πτήση του Σκανδιναβικού Ομίλου να υπάρχει και κατηγορία επισκεπτών για ορεινές περιοχές.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!