Γ.Δ.
1454.01 +0,10%
ACAG
-0,68%
5.8
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+0,99%
9.2
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,17%
7.99
NOVAL
+0,22%
2.29
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
+0,76%
39.9
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,94%
1.508
ΑΒΕ
-2,00%
0.44
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
-0,22%
4.55
ΑΛΦΑ
+0,89%
1.5935
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,99%
10.17
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
+0,63%
1.61
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-1,80%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,77%
18.34
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
-2,23%
3.5
ΔΕΗ
+2,16%
11.85
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
+1,71%
1.785
ΕΕΕ
+1,49%
32.66
ΕΚΤΕΡ
+4,34%
1.826
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+4,59%
2.28
ΕΛΛ
+1,03%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
1.96
ΕΛΠΕ
-0,55%
7.26
ΕΛΣΤΡ
-1,92%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,75%
1.842
ΕΛΧΑ
+0,21%
1.884
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
-1,40%
7.73
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-0,67%
2.235
ΕΧΑΕ
+0,45%
4.49
ΙΑΤΡ
+2,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-0,84%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+1,80%
1.016
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,05%
2.89
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,65%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,70%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.17
ΚΟΥΕΣ
-0,17%
5.85
ΚΡΙ
-0,65%
15.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+1,76%
0.75
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,88%
2.83
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,56%
20.24
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,87%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,24%
33.48
ΝΑΚΑΣ
+2,13%
2.88
ΝΑΥΠ
-3,89%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,37%
0.272
ΞΥΛΠ
+9,58%
0.366
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,83%
29.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,64%
15.59
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,50%
0.81
ΟΤΕ
-0,40%
14.79
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.34
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,23%
3.9
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+2,43%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.925
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,12%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-2,31%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+1,02%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
-16,67%
0.5

Women In Power: Γιατί θέλουμε περισσότερες γυναίκες στο επιχειρείν

Γιορτή της γυναίκας σήμερα και επιτυχημένες γυναίκες, που βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης σε διάφορους κλάδους της ελληνικής οικονομίας μοιράζονται με το powergame.gr την προσωπική τους εμπειρία στον εργασιακό στίβο, φωτίζοντας τα δυνατά, αλλά και τα αδύναμα σημεία που έχει αυτή η διαδρομή. Όλοι θα συμφωνήσουμε πως τις τελευταίες δεκαετίες έχουν δοθεί σημαντικές μάχες για τα δικαιώματα των γυναικών, έχουν γίνει βήματα προόδου για τα αυτονόητα, ωστόσο, οι κοινωνικές ανισότητες που βασίζονται στο φύλο, καλά κρατούν.

Η ελλιπής εκπροσώπηση των γυναικών στα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών, η μισθολογική ψαλίδα και οι χαμηλότερες αμοιβές για την ίδια ακριβώς θέση συγκριτικά με τους άνδρες συναδέλφους, η άνιση πρόσβαση στα χρηματοδοτικά εργαλεία και η περιορισμένη βοήθεια από το Κράτος σε ότι αφορά την διαχείριση των οικογενειακών υποχρεώσεων, είναι «αγκάθια» που εμποδίζουν εν έτει 2022 την επαγγελματική ανέλιξη των γυναικών.

Επιχειρηματίες και στελέχη εταιρειών περιγράφουν στο powergame.gr τι εστί να είσαι γυναίκα σε έναν ανδροκρατούμενο κόσμο.

  • Τζούλη Χαϊδά, Αντιπρόεδρος Μαρμαροβιομηχανίας ΙΚΤΙΝΟΣ και Πρόεδρος ΣΕΜΜΘ

«Η βιομηχανία μαρμάρου δεν θεωρείται γυναικεία υπόθεση. Ο κλάδος μας είναι καθαρά ανδροκρατούμενος. Η εξόρυξη και επεξεργασία του μαρμάρου θεωρούνταν μη παραδοσιακά γυναικεία επαγγέλματα στο παρελθόν, και είναι ένας κλάδος που κυριαρχούσαν οι άνδρες. Όμως σήμερα, ολοένα και περισσότερες γυναίκες, στέκονται με αυτοπεποίθηση στο προσκήνιο σε ηγετικές θέσεις. Η αλλαγή των δημογραφικών στοιχείων, όπως επίσης και η στροφή των επιχειρήσεων στην υιοθέτηση περισσότερο ισορροπημένων μοντέλων λειτουργίας, με τη συμμετοχή  μεγαλύτερου ποσοστού γυναικών στα κέντρα λήψης αποφάσεων, δημιουργεί νέους ρόλους και ευκαιρίες ηγεσίας για τις γυναίκες.

Καθώς η πλειοψηφία των επιχειρήσεων του κλάδου μας αποτελείται από οικογενειακές επιχειρήσεις που έχουν  θετική αναπτυξιακή πορεία αρκετών ετών, οι αλλαγές εντείνονται και μια νέα γενιά διαδόχων γυναικείου φύλου εμφανίζεται στο προσκήνιο. Εμείς λοιπόν, η δεύτερη γενιά, συμμετέχουμε πλέον στην Διοίκηση των εταιρειών ενσωματώνοντας τις συμπεριφορές των γονιών μας στην εργασία ως αξίες και πρότυπα. Η επιχειρηματική συμπεριφορά μας έχει τις ρίζες της στο πλαίσιο της οικογένειας και διαθέτουμε όλες αρκετά κοινά χαρακτηριστικά, που πέρα από την επιτυχία μας σε ένα ανδροκρατούμενο πεδίο ,είναι το πάθος μας για το μάρμαρο, η επιχειρηματική προσέγγιση και η αγάπη μας για τη σκληρή δουλειά.

Θα ήθελα λοιπόν να τονίσω ο δρόμος δεν ήταν ποτέ εύκολος. Είναι δύσκολος με προκλήσεις, αλλά πιστεύω πραγματικά ότι ανοίγονται πολλές και ουσιαστικές ευκαιρίες απασχόλησης στο κλάδο μας για τις γυναίκες στο μέλλον. Αρκεί να είναι έτοιμες να τις αδράξουν».

  • Ξένια Κούρτογλου, Ιδρύτρια Focus Bari, e-satisfaction, MEX Σύμβουλος Προσωπικής & Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Συγγραφέας
Ξένια Κούρτογλου
Ξένια Κούρτογλου

«Τόσο οι επιστήμες, όσο και οι έρευνες δείχνουν πως υπάρχουν διαφορές μεταξύ του αντρικού και του γυναικείου εγκεφάλου, και κατά συνέπεια της ανδρικής και της θηλυκής ενέργειας, αλλά και του management style. Κατά τη γνώμη μου, οι ιδανικές ηγετικές ομάδες είναι εκείνες που έχουν ισορροπία φύλου σε αρμονική συνεργασία, έτσι ώστε να αξιοποιούνται οι δεξιότητες, οι ικανότητες και τα δυνατά σημεία και των δύο φύλων.

Όταν ξεκινούσα την καριέρα μου το 1985, τα πράγματα ήταν δύσκολα για τις γυναίκες:  έπρεπε να ξεπεράσουμε την υποτίμηση και το bullying λόγω του φύλου μας, να δουλέψουμε «διπλά και τρίδιπλα» για να κατακτήσουμε την αναγνώριση και ανταμοιβή που θα είχε αυτονόητα ένας άντρας στην αντίστοιχη θέση, και να δεχτούμε για πολλά χρόνια τις χαμηλότερες αμοιβές για το ίδιο, ίσως και μεγαλύτερο προσφερόμενο έργο.

Από τότε, έχει υπάρξει μεγάλη εξέλιξη τόσο στην μόρφωση των γυναικών, όσο και στην ανάπτυξή τους σε ψηλές βαθμίδες καριέρας, ενώ παράλληλα έχουν προχωρήσει και τα κοινωνικά πρότυπα, που αναγνωρίζουν και αποδέχονται τις γυναίκες σε παραδοσιακά αντρικούς ρόλους σε θέσεις ηγεσίας σε θεσμούς και οργανισμούς.

Μέχρι να φτάσουμε όμως σ’ αυτή την ιδανική ισορροπία που περιγράφω πιο πάνω, αυτό που θα συμβούλευα τις νεαρές γυναίκες που σήμερα ξεκινούν την καριέρα τους, είναι να τολμήσουν να κυνηγήσουν το όνειρό τους, και να δουλέψουν γι’ αυτό διατηρώντας ψηλά τις αξίες τους και αδιαφορώντας για τα παλιά πρότυπα!»

  • Αμέρισσα Μπάστα, Head of Marketing & Communications των Εκδόσεων Κλειδάριθμος 
Αμέρισσα Μπάστα
Αμέρισσα Μπάστα

«Το ποσοστό διείσδυσης των γυναικών στελεχών στον εκδοτικό χώρο παρουσιάζει σταδιακή αύξηση τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, όπως και στους περισσότερους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, ο ρυθμός αύξησης των γυναικών σε υψηλόβαθμες θέσεις παραμένει ακόμα χαμηλός.

Οι γυναίκες εξακολουθούν να συναντούν εμπόδια στην ισότιμη συμμετοχή τους στην οικονομία και έχουν να αντιμετωπίσουν στερεοτυπικές αντιλήψεις γύρω από το φύλο και την αγορά εργασίας, φαινόμενα που ενισχύονται όσο οι γυναίκες λαμβάνουν υψηλότερες ιεραρχικά θέσεις. Το πρώτο βήμα είναι να συνειδητοποιήσουν οι ίδιες και να πιστέψουν στην αξία και τη δυναμική τους και στη συνέχεια να σχηματίζουν και να συμμετέχουν σε δίκτυα αλληλοϋποστήριξης και αμοιβαίας ενδυνάμωσης με σκοπό την προώθηση θετικών προτύπων εργαζόμενων γυναικών, ενίσχυση των δεξιοτήτων και της αυτοπεποίθησης τους και την κατάρριψη των στερεοτύπων.

Ενωμένες θα είμαστε σίγουρα δυνατότερες».

  • Μελίνα Ταπραντζή, Ιδρύτρια του Wise Greece
Μελίνα Ταπραντζή
H Μελίνα Ταπραντζή

«Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που ανήκω σε έναν από τους μοναδικούς κλάδους, αυτόν της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, που οριακά έχει περισσότερες founders/co-founders γυναίκες από ότι άνδρες! Αυτό αποδεικνύει ότι τα ιδιαίτερα ταλέντα και η προσαρμοστικότητα που απαιτούνται, καθώς και η επιχειρηματικότητα σε συνδυασμό με την κοινωνική προσφορά, είναι στοιχεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των γυναικών και πρωτοπορούν στον κλάδο.

Σίγουρα όμως υπάρχουν πολλά βήματα να γίνουν ακόμα!

Ο κλάδος δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος στην Ελλάδα και έτσι αντιμετωπίζει πολλές δυσκολίες. Οι γυναίκες καλούνται να ισορροπήσουν μεταξύ των πολλών γνωστών ρόλων, αλλά όσες ασχολούνται με την κοινωνική επιχειρηματικότητα έχουν έναν λόγο παραπάνω, καθώς καλούνται να βρουν τις δύσκολες ισορροπίες, ανάμεσα στην επιχειρηματικότητα και την κοινωνία των πολιτών».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!