THEPOWERGAME
Μια σημαντική πρωτιά κατέκτησε η χώρα μας στο εξωτερικό με τη Χριστίνα Αλεξανδροπούλου, Αντιπρόεδρο του ASIS Aegean Chapter και Διευθύντρια Ασφαλείας του Four Seasons Astir Palace Hotel στη Βουλιαγμένη, να βραβεύεται με τον τίτλο «#1 Security & Fire Influencer of the Year 2021» από τον οργανισμό IFSEC σε θέματα ασφάλειας και πυρκαγιάς 2021 στην «Εμπορική Ασφάλεια – Commercial Security – End Users Category”.
O οργανισμός IFSEC (International Fire and Security Exhibition and Conference) είναι η κατεξοχήν πηγή πληροφόρησης για την Ασφάλεια και την Πυρασφάλεια, με αξιόπιστη φήμη και παγκόσμιο αποτύπωμα. Οι Ιnfluencers που ξεχώρισαν κονταροχτυπήθηκαν μεταξύ τους σε επτά διαφορετικές κατηγορίες και μεταξύ των χιλιάδων υποψηφιοτήτων, υπήρξαν 7 νικητές από όλο τον κόσμο, ανάμεσά τους και μια Ελληνίδα.
Με αφορμή το εν λόγω βραβείο, η Χριστίνα Αλεξανδροπούλου μιλά στο powergame.gr αναφορικά με το πόσο επενδύουν οι Έλληνες ξενοδόχοι σε θέματα ασφάλειας, δίνει το στίγμα της φετινής τουριστικής σεζόν και απαντά στο ερώτημα γιατί η Αθηναϊκή Ριβιέρα συνιστά top τουριστικό προορισμό για τουρίστες υψηλών εισοδηματικών κριτηρίων.
- Κυρία Αλεξανδροπούλου, πρόσφατα αποσπάσατε το Βραβείο «Security Influencer of the Year 2021» στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής Ασφαλείας του 2021 που έλαβε χώρα στο Λονδίνο τον Δεκέμβριο του 2021. Τι σημαίνει αυτή η διάκριση και με ποια κριτήρια έγινε η πρόκριση;
Η διάκριση αυτή είναι το αποτέλεσμα των προσπαθειών μιας εικοσαετίας – με πολύ κόπο, συνεχόμενο διάβασμα για τις πιστοποιήσεις, και πολλές ώρες εργασίας και εθελοντισμού. Είναι μεγάλη επιτυχία, όχι μόνο για εμένα προσωπικά, αλλά και για όλες τις γυναίκες και τις Ελληνίδες που διαπρέπουν στον παραδοσιακά «ανδροκρατούμενο» τομέα της Ασφάλειας. Το μήνυμα που θέλω να περάσω είναι ότι οι γυναίκες μπορούν να συνδυάσουν καριέρα και οικογένεια αρκεί να έχουν στόχους, πειθαρχία, να κρατούν ισορροπίες και να έχουν πρόγραμμα για την σωστή διαχείριση του χρόνου. Εφαρμογή μιας σωστής ρουτίνας σε καθημερινή βάση, όπως έχει διαπιστωθεί μέσα από την επιστήμη και την παγκόσμια ιστορία.
Σημεία αναφοράς για την βράβευσή μου ήταν η συμμετοχή μου σε πολλαπλούς οργανισμούς, συνέδρια και podcast. Ως αντιπρόεδρος του διεθνούς Aegean Chapter του ASIS, μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής για το OSAC (Συμβουλευτικό Συμβούλιο Ασφάλειας Εξωτερικού της Αμερικής) στην Ελλάδα, μέλος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Πυρασφάλειας (Fire Safe Europe) και μέλος της Ομάδας Εργασίας για το Έργο Ανάπτυξης Συστήματος Αξιολόγησης Πυρασφάλειας Κτιρίων, Δημιουργός & Founder του 1ου Lean In Circle για τις Γυναίκες στην Ασφάλεια στην Ελλάδα και ενεργό μέλος της HAWCT / Ελληνική Ένωση Γυναικών στον Πολιτισμό και τον Τουρισμό, τα τελευταία χρόνια έχω εστιάσει στον Κλάδο του Τουρισμού και της Ασφάλειας. Ως Διευθύντρια Ασφάλειας στη μεγαλύτερη τουριστική επένδυση της χώρας, ασχολούμαι ενεργά και με θέματα κοινωνικής ευθύνης ενώ είμαι εθελόντρια για πολλούς οργανισμούς που επικεντρώνονται στην ανακύκλωση, την καλή διαβίωση των αδέσποτων ζώων, την έρευνα για τον καρκίνο, εθελοντικές αιμοδοσίες, συνεργασία με την UNESCO Nοτίων Προαστίων και τα Παιδικά Χωριά SOS στην Ελλάδα.
- Θεωρείτε ότι τα ελληνικά ξενοδοχεία τηρούν ευλαβικά τα πρωτόκολλα ασφάλειας; Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληροί μια σοβαρή ξενοδοχειακή επιχείρηση για να θεωρείται απολύτως ασφαλής;
Σε συζητήσεις και συναντήσεις που είχα με στελέχη του κλάδου την περασμένη χρονιά σε όλη την Ελλάδα, διαπίστωσα ότι ήταν προτεραιότητα για όλους. Η υγιεινή και η ασφάλεια οφείλει να είναι το επίκεντρο της φιλοξενίας στα ξενοδοχεία μας και είναι αυτό που τελικά καθορίζει και την επιτυχία του κλάδου. Αυτή η δέσμευση σε επισκέπτες και εργαζομένους πρέπει να μας καθοδηγεί καθώς αντιμετωπίζουμε τις νέες προκλήσεις που έχει επιφέρει η πανδημία του COVID-19. Μην ξεχνάμε ότι με την ραγδαία αύξηση των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ιστοσελίδων με αξιολογήσεις εμπειριών όπως το TripAdvisor, όλες οι επιχειρήσεις έχουν καθημερινά «ελεγκτές» που μπορούν να τους εκθέσουν ανεπανόρθωτα αν δεν τηρούν τα πρωτόκολλα.
Από τα πρώτα στάδια της πανδημίας και προτού ανακοινωθούν από τις αρχές τα υποχρεωτικά μέτρα, τα περισσότερα ξενοδοχεία στην Ελλάδα προέβησαν σε όλες τις ενέργειες που ήταν απαραίτητες ώστε να διασφαλίσουν την υγεία των εργαζομένων και επισκεπτών. Εφάρμοσαν τις κυβερνητικές πολιτικές και εντολές σε ότι αφορά την πανδημία καθώς και τις οδηγίες και πρακτικές των δημοσίων υπηρεσιών υγείας (ΕΟΔΥ, ΕΦΕΤ κ.α.), του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας καθώς και διεθνώς καταξιωμένων ηγετών στον Τουριστικό κλάδο, όπως η Four Seasons, που λάνσαρε το πρόγραμμα «Lead with Care», μια στρατηγική που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το Johns Hopkins Medicine International κι έχει σαν επίκεντρό της την προστασία της υγείας και της ασφάλειας.
Πιστεύω ότι η χώρα ήταν, δικαίως, στο «τοπ» των προτιμήσεων των τουριστών την χρονιά που πέρασε μιας και η Ελλάδα είχε προβληθεί παγκοσμίως ως ασφαλής προορισμός.
- Ακούμε διαρκώς να λένε πως η προσέλκυση τουριστών είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την εμπειρία του πελάτη. Τι διαφορετικό μένει να κάνουν τα ξενοδοχεία προκειμένου να βελτιστοποιήσουν κι άλλο το customer journey; Που πρέπει να επενδύσει το ξενοδοχείο του μέλλοντος;
Η πανδημία θύμισε στον πλανήτη το γεγονός ότι η ζωή είναι πολύ μικρή. Ως εκ τούτου, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 οι εργαζόμενοι σε όλο των κόσμο βρήκαν το θάρρος να παραιτηθούν από ρόλους που τους έκαναν δυστυχισμένους σε αυτό που ονομάστηκε «Η Μεγάλη Παραίτηση». Πιστεύω ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί και το 2022, και ειδικά στον ξενοδοχειακό κλάδο, γεγονός που θα οδηγήσει στη φθορά στο χώρο εργασίας. Έρευνες αποκάλυψαν ότι σχεδόν τα δύο τρίτα των εργαζομένων στο Ηνωμένο Βασίλειο θα άφηναν τον τρέχοντα εργοδότη τους μέσα σε έξι μήνες εάν ήταν δυσαρεστημένοι, επομένως είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν ότι έχει σημασία ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον. Οι υπάλληλοι ενός ξενοδοχείου είναι ο πραγματικός του πλούτος – αυτοί προσφέρουν την εμπειρία του πελάτη. Για να βελτιστοποιήσουν, λοιπόν, το customer journey, το ξενοδοχείο του μέλλοντος πρέπει πρώτα να επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό του. Το digitalization, τα apps και οι ανακαινίσεις δεν αρκούν… !
Η αναβάθμιση των δεξιοτήτων και η επανεκπαίδευση έχουν γίνει ολοένα και πιο σημαντικές για τους υποψηφίους και τους υπαλλήλους. Το λεγόμενο «War on Talent» θα είναι επίσης σε πλήρη εξέλιξη την επόμενη χρονιά. Για να κερδίσουν, οι ηγέτες των επιχειρήσεων πρέπει να λάβουν άμεσα μέτρα για να κατανοήσουν το εργατικό δυναμικό τους πιο βαθιά από ποτέ – να έχουν μηδενική ανοχή σε περιστατικά βίας και παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο, η διοίκηση να εμπνέει, να λειτουργεί με διαφάνεια, ηθική και αρχές. Αυτό ξεκινά με τη σαφήνεια σχετικά με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του εργατικού δυναμικού τους και το τι «τους κάνει να ξεχωρίζουν». Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορούν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν το ταλέντο που απαιτείται για να κερδίσουν στην επόμενη φάση ανάπτυξης.
- Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, με τίτλο: «Οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων το 2021», στους νικητές της χρονιάς που μας πέρασε ήταν τα ξενοδοχεία πολυτελείας; Είναι μια τάση που την επιβεβαιώνετε;
Τα ελληνικά ξενοδοχεία πολυτελείας, παρά το βαρύ αποτύπωμα της πανδημίας, συνεχίζουν την προσφορά τους στην απασχόληση, στις επενδύσεις, στα δημόσια έσοδα και την περιφερειακή ανάπτυξη. Τα βασικά οικονομικά μεγέθη που αποτυπώνονται στην έρευνα καταδεικνύουν την ανάγκη για συνέχιση της κρατικής στήριξης, με στοχευμένα πλέον μέτρα για τη βελτίωση της ρευστότητας και τη στήριξη της απασχόλησης.
- Πώς κινείται η φετινή σεζόν σε επίπεδο προκρατήσεων; Από ποιες αγορές περιμένετε κόσμο;
Ο παγκόσμιος τουρισμός κινείται ακόμη σε αχαρτογράφητα νερά, αφού η μετάλλαξη Όμικρον έχει παγώσει τις προκρατήσεις για την καλοκαιρινή σεζόν του 2022 και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, τα lockdown αλλά και η αβεβαιότητα για την επόμενη μέρα, κυριαρχούν. Ελπίζω να καταφέρουμε να παραμείνουμε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, «μονοπώλιο» στη Μεσόγειο και περιμένουμε κόσμο από Αμερική, Μέση Ανατολή, Ρωσία, Αγγλία και Κίνα.
Αν υποθέσουμε ότι η μετάλλαξη Όμικρον εξασθενήσει τον Μάρτιο, φέρνοντας μια ηρεμία στις ευρωπαϊκές κοινωνίες και αγορές, τότε οι κρατήσεις θα ανεβάσουν ρυθμούς και ο Απρίλιος θα «σωθεί». Αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι ποιοι και πόσοι άλλοι Μεσογειακοί προορισμοί θα ανοίξουν φέτος. Εάν βασικοί προορισμοί όπως η Αίγυπτος, η Τυνησία και το Μαρόκο ανοίξουν από νωρίς, όπως βέβαια και η Ισπανία με την Τουρκία, τότε η πίτα θα μοιρασθεί.
Ειδικά οι προορισμοί της Βόρειας Αφρικής θα ρίξουν τις τιμές για να κερδίσουν τουρίστες και το χαμένο έδαφος, ενώ η Τουρκία έχει το πλεονέκτημα της υποτιμημένης λίρας. Σε πολλούς ταξιδιώτες έχουν λείψει αφού έχουν να τους επισκεφτούν δύο χρόνια, αλλά θα προσελκύσουν, όταν ανοίξουν, σίγουρα και ταξιδιώτες που αποφασίζουν με αμιγώς κριτήρια τιμής.
- Ποιο το νέο επικοινωνιακό αφήγημα πάνω στο οποίο βάσισε τη στρατηγική του το Four Seasons; Εκτός από το θέμα της ασφάλειας, τι άλλο μπαίνει στην εξίσωση;
Είναι και ήταν πάντα ο άνθρωπος. Η Four Seasons κατατάσσεται στις 100 καλύτερες εταιρείες για εργασία του περιοδικού FORTUNE από το 1998 και ως κορυφαίος χειριστής πολυτελών ξενοδοχείων παγκοσμίως, η Four Seasons Hotels and Resorts διαχειρίζεται 122 ακίνητα σε 47 χώρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι, πριν λίγες μέρες η Four Seasons πέρασε στον έλεγχο της επενδυτικής εταιρείας του Μπιλ Γκέιτς, Cascade Investment.
Παρά τα προβλήματα, που προκάλεσε η πανδημία στον ξενοδοχειακό και τουριστικό κλάδο οι προοπτικές της Four Seasons για το 2022 βασίζονται στην επιτυχία του περασμένου έτους, όταν προστέθηκαν νέα πολυτελή ξενοδοχεία, θέρετρα και κατοικίες σε βασικές αγορές που δραστηριοποιούμαστε. Να σημειωθεί ότι η Four Seasons έχει περισσότερα από 50 νέα έργα υπό σχεδιασμό. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, John Davison δήλωσε ότι το 2022 θα είναι μια σημαντική χρονιά καθώς θα επιταχυνθεί η ανάπτυξη της αλυσίδας και θα ενισχύσει την ηγετική της θέση ως εμβληματική μάρκα πολυτελείας.
- Μονίμως λέμε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στον ποιοτικό τουρισμό. Γιατί ένας µεγαλοεπιχειρηµατίας, jet setter αλλά και γαλαζοαίµατος να κάνει φέτος τις διακοπές του στην Αθηναϊκή Ριβιέρα;
Παραλίες µε κρυστάλλινα νερά και αµµώδεις ακτές, θεραπευτικές εµπειρίες κολύµβησης στη Λίµνη της Βουλιαγµένης, αρχαίοι ναοί που κυριαρχούν στην παραλία και εγγύτητα µε πολλά νησιά και βραχονησίδες, είναι µόνο µερικές από τις διαθέσιµες δραστηριότητες και αξιοθέατα. Η χερσόνησος της Βουλιαγµένης, όπου βρίσκεται το Four Seasons, κερδίζει τον τίτλο του πιο όµορφου σηµείου της Ριβιέρας. Η τοποθεσία είναι αναµφισβήτητα µια από τις πιο ιδιαίτερες τοποθεσίες της Ελλάδας και της Μεσογείου. Οι μεγαλοεπιχειρηματίες που μας προτιμούν, αναγνωρίζουν ότι η Ελλάδα δεν είναι µόνο ο ήλιος και η θάλασσες της, αλλά και οι όµορφες τοποθεσίες, τα καταπληκτικά αξιοθέατα, το νόστιμο φαγητό, οι αυθεντικοί άνθρωποι και, φυσικά, η ελληνική φιλοξενία. Όλες αυτές οι πτυχές την καθιστούν έναν ιδανικό προορισμό για όλους… και βεβαίως και τους γαλαζοαίματους!