Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Α. Μπιτσάνη (Kensho): Σε πρωτοφανή επίπεδα ζήτησης οι προκρατήσεις

Παρά την πανδημία, η εγχώρια τουριστική βιομηχανία κατάφερε να σταθεί στα πόδια της, δήλωσε την παρουσία και τη δυναμική της, ενώ πέρασε το μήνυμα ότι είναι επαρκώς προετοιμασμένη για τη διαχείριση έκτακτων καταστάσεων, μα πάνω από όλα ασφαλής.

Οι επαγγελματίες του κλάδου εκτιμούν ότι το 2023 θα επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2019 και κάνουν λόγο για άλλη μια τουριστική σεζόν που θα έχει έντονο το αίσθημα της επιβίωσης. Εντυπωσιακό είναι πάντως πως, υπό αυτές τις δύσκολες συνθήκες, τα πολυτελή ξενοδοχεία είχαν την τιμητική τους, καθώς τα lockdown οδήγησαν σε αποταμιεύσεις και ενίσχυσαν την ανάγκη των τουριστών για πιο ιδιαίτερα ταξίδια . Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, με τίτλο: «Οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων το 2021» στους κερδισμένους της σεζόν βρέθηκαν τα ξενοδοχεία 5 αστέρων, καθώς κατάφεραν να κρατήσουν τις πληρότητες στα επίπεδα του 2019, ενώ την κατιούσα πήραν τα ξενοδοχεία τεσσάρων αστέρων και κάτω.

Η Marketing & Communications Director των ξενοδοχείων Kensho Αγγέλα Μπιτσάνη
Η Marketing & Communications Director των ξενοδοχείων Kensho Αγγέλα Μπιτσάνη

Η Αγγέλα Μπιτσάνη γνωρίζει όσο λίγοι τον τουρισμό πολυτελείας. Έχει εργαστεί για λογαριασμό πολυεθνικών brands, μεταξύ των οποίων Intercontinental, Land Rover – Jaguar, Volvo, LeasePlan, και πλέον κατέχει τη θέση της Marketing & Communications Director στα ξενοδοχεία Kensho. Ως expert στην προώθηση και επικοινωνία της πολυτελούς φιλοξενίας μιλά στο powergame.gr για το προφίλ του τουρίστα του 21ου αιώνα, τις χώρες που θεωρούνται new entries στην ελληνική τουριστική αγορά, αναλύει τα τουριστικά trends που θα δούμε να αναδύονται τα επόμενα χρόνια, ενώ αποκαλύπτει τα συχνότερα λάθη που κάνουν οι επαγγελματίες του κλάδου σε επίπεδο επικοινωνίας και business plan.

  • Κυρία Μπιτσάνη, ποιες είναι οι τάσεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν τα επόμενα χρόνια στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία; Και πού πρέπει να επενδύσουν τα ξενοδοχεία πολυτελείας, προκειμένου να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους απέναντι σε μικρότερου μεγέθους boutique ξενοδοχεία που είναι πιο ευέλικτα και προσαρμόζονται γρηγορότερα στις αλλαγές;

Η ψηφιακή τεχνολογία αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος του κλάδου του τουρισμού, με την πλειοψηφία των τουριστικών επιχειρήσεων να ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις της τεχνολογίας, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας τους.

Ο όρος βιώσιμη ανάπτυξη και αειφορία περιλαμβάνει πέρα από την υπεύθυνη διαχείριση του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων, και έννοιες όπως η οικονομική πρόοδος, η κοινωνική ανάπτυξη και η διασφάλιση της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Στις αναδυόμενες τάσεις συγκαταλέγεται και ο υπερτουρισμός. H προβλεπόμενη «έκρηξη» στις μετακινήσεις / ταξίδια σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα αναμένεται να δημιουργήσει τουριστική συμφόρηση σε αρκετούς δημοφιλείς προορισμούς τα επόμενα έτη, με σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την κοινωνία και τον πολιτισμό.

Παράλληλα, θα δούμε να συντελούνται κοινωνικές και δημογραφικές αλλαγές Οι θεμελιώδεις κοινωνικές και δημογραφικές αλλαγές που σχετίζονται με την αύξηση και την ηλικιακή σύσταση του πληθυσμού καθώς και με οικονομικές μεταβολές και κοινωνικά θέματα / ζητήματα αναμένεται να επηρεάσουν την παγκόσμια τουριστική ζήτηση.

Τέλος, το κλειδί βρίσκεται στις εξατομικευμένες εμπειρίες, καθώς επίσης στους αναδυόμενους και «δευτερεύοντες» προορισμούς.

  • Από τη σκοπιά του ειδικού σε θέματα marketing και επικοινωνίας ποια θεωρείτε ότι είναι τα συχνότερα λάθη που κάνουν οι επαγγελματίες του τουρισμού;

Δεν αντιλαμβάνονται, στον βαθμό που χρειάζεται, την σπουδαιότητα του ταλέντου και της επιλεκτικής προσήλωσης των ανθρώπων που πλαισιώνουν και απαρτίζουν την ταξιδιωτική βιομηχανία, ανεξαρτήτως ηλικίας. Δεν επενδύουν στην Έρευνα και δυσκολεύονται να υιοθετήσουν πρωτοποριακές πρακτικές που δίνουν μεγαλύτερο χώρο πρωτοβουλίας στο Ανθρώπινο Δυναμικό.

  • Μετά το επικοινωνιακό αφήγημα που εστιάζει στην εμπειρία και την ασφάλεια, πού πρέπει να ρίξουν πλέον το βάρος οι επιχειρήσεις;

Στην εξατομικευμένη φιλοξενία, στη δημιουργία πολιτισμικής κουλτούρας και σε νέες μορφές τουρισμού, οι οποίες δεν είναι άμεσα συνυφασμένες με την αναψυχή και την ψυχαγωγία ωστόσο, συμβάλλουν δραστικά στην τοποθέτηση και ενίσχυση διεθνών προορισμών στον παγκόσμιο χάρτη με στόχο την βελτίωση της ποιότητας ζωής και της κερδοφορίας.

  • Ποιες οι προσδοκίες για τη φετινή σεζόν; Πώς κινούμαστε σε επίπεδο προκρατήσεων;

Επανεκκίνηση της Αμερικανικής Αγοράς και τοποθέτηση στο ταξιδιωτικό πλάνο της Μέσης Ανατολής που λόγω COVID έμεινε πίσω. Βελτίωση της παροχής υπηρεσίας σε όλα τα επίπεδα η οποία επηρεάστηκε κατά τη διάρκεια του COVID λόγω πρωτόκολλων, ψυχολογίας, κτλ. Σε επίπεδο προ-κρατήσεων κινούμαστε σε πρωτοφανή επίπεδα ζήτησης ενώ οι κρατήσεις είναι ήδη 5 φορές επάνω σε σχέση με πέρυσι το αντίστοιχο χρονικό διάστημα. Σημαντική παράμετρος ότι οι τιμές έχουν αυξηθεί σε σχέση με πέρυσι.

  • Γιατί κάποιος να επιλέξει το brand Kensho; Ποια η ειδοποιός διαφορά του από τον ανταγωνισμό;

Γιατί είναι εμπειρία ψυχικής, σωματικής και πνευματικής ανάτασης πλήρως εναρμονισμένο με aesthete αρχικτεκτονικές συνιστώσες.

  • Η αλήθεια είναι πως η Μύκονος, όπως και η Σαντορίνη, αποτελούν μια κατηγορία από μόνες τους, καθώς πρεσβεύουν τον τουρισμό πολυτελείας και απευθύνονται σε τουρίστες υψηλών εισοδηματικών κριτηρίων. Προβλέπεται κάποια αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί; Από ποιες αγορές αναμένεται προσέλευση και ποιες θεωρούνται «χαμένες» λόγω κορονοϊού;

Προβλέπεται ισχυρός ανταγωνισμός λόγω της δημιουργίας κι έναρξης λειτουργίας νέων τουριστικών πολυτελών μονάδων και στους δύο προορισμούς, καθώς επίσης και αύξηση των τιμών της τάξεως 15% – 20% κατά τη διάρκεια του peak season σε σχέση με το 2021. Αναμένεται προσέλευση από την Αγγλία, τη Γαλλία, την Κεντρική Ευρώπη, ενώ ο Καναδάς αποτελεί new entry, όπως και η Βραζιλία που ανακάμπτει. Η Αυστραλία εξακολουθεί να θεωρείται «χαμένη».

  • Αν μπορούσαμε επιγραμματικά να συμπυκνώσουμε τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνει στο πρόσωπό του ο τουρίστας του 21ου αιώνα ποια θα λέγατε ότι είναι αυτά;

Περισσότερο καλλιεργημένοι και συνειδητοποιημένοι, αναζητούν γνώσεις για νέους πολιτισμούς και δείχνουν σεβασμό στους ντόπιους. Μεγάλο ποσοστό ταξιδιωτών επιδιώκουν να διοργανώνουν ένα ολοκληρωμένο πακέτο διακοπών αποκλειστικά από το διαδίκτυο. Ενημερώνονται συχνά από το διαδίκτυο και συμβουλεύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παραθέτουν τις κριτικές τους σε άλλες ταξιδιωτικές ιστοσελίδες, όπως το TripAdvisor. Επιδιώκουν και αναζητούν επιχειρήσεις που θα τους προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες και προϊόντα σε ικανοποιητικές τιμές αντίστοιχα. Αναζητούν και επιλέγουν συγκριμένες προσφορές που αναφέρουν αναλυτικά τι προσφέρουν και τις δεσμεύσεις που υφίστανται οι πελάτες. Ο σύγχρονος ταξιδιώτης δεν είναι πλέον περιηγητής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!