THEPOWERGAME
Πάνω από έναν αιώνα, θα χρειαστούν, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, οι γυναίκες για να καταφέρουν γεφυρώσουν το μισθολογικό χάσμα που υπάρχει στην αγορά εργασίας και να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες για επαγγελματική ανέλιξη με τους άνδρες συναδέλφους τους.
Πιο συγκεκριμένα, χρειάζονται ακόμα 136 χρόνια για να καλυφθεί το κενό μεταξύ των δύο φύλων παγκοσμίως – μια ανισορροπία που φαίνεται να είναι ακόμη πιο έντονη στους τεχνικούς τομείς, όπως η μηχανική ή η τεχνολογία, οι οποίοι παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανδροκρατούμενοι.
Δυστυχώς, μόλις το 35% των σπουδαστών σε τεχνικά-επιστημονικά επαγγέλματα είναι γυναίκες, σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως παρουσίασε η νέα καμπάνια #REBELSFORCHANGE, που ξεκίνησε με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού και την προώθηση της συμμετοχής περισσότερων γυναικών σε καριέρες στις επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά (STEM – Science, Technology, Engineering and Mathematics).
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία της εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας EDP, στο πλαίσιο της οποίας και η ίδια έχει θέσει στόχο να αυξήσει το ποσοστό των γυναικών σε τουλάχιστον 30% έως το 2025. Πεποίθηση των ανθρώπων που συμμετέχουν στις διεργασίες του ΠΟΦ, είναι πως ο δρόμος θα είναι μακρύς και δύσκολος.
Με σύμβολό της ένα λευκό κράνος, η εκστρατεία παρουσίασε ένα βίντεο, όπου καταγράφει ένα πείραμα με παιδιά ηλικίας 4 έως 12 ετών. Σε έναν ουδέτερο χώρο, τοποθετήθηκαν μπροστά σε δύο κούκλες, που συμβόλιζαν έναν άντρα και μια γυναίκα. Στη συνέχεια τούς ζητήθηκε να αντιστοιχίσουν στην καθεμία διαφορετικές στολές και εργαλεία εργασίας, όπως ένα μικροσκόπιο, μια μπάλα ποδοσφαίρου ή ένα πιστολάκι μαλλιών. Στην περίπτωση του λευκού κράνους, για παράδειγμα, τα περισσότερα παιδιά το τοποθέτησαν στην ανδρική κούκλα, αναδεικνύοντας έτσι το στίγμα ενός επαγγελματικού τομέα όπου οι γυναίκες εξακολουθούν να αποτελούν μειοψηφία.
«Οι παίκτες ποδοσφαίρου είναι πάντα άντρες», «Οι αστροναύτες που βλέπουμε είναι όλοι άντρες»: Αυτά είναι μερικά τα στερεότυπα που αναπαράγουν τα μικρά παιδιά, αγόρια και κορίτσια, και που ελπίζουμε σύντομα να αποτελούν παρελθόν, καθώς στερούν, κάποια από αυτά, τα αληθινά όνειρά τους.
Δείτε την καμπάνια στο βίντεο που ακολουθεί: