THEPOWERGAME
Στο πλαίσιο μιας νέας σελίδας για το τραπεζικό γίγνεσθαι, όπου η επίπτωση από την πανδημία σταδιακά υποχωρεί, οι τράπεζες ανασυντάσσουν τις δυνάμεις τους και ενισχύονται κεφαλαιακά, για να γυρίσουν στην παραδοσιακή τραπεζική, που δεν είναι άλλη, από την χρηματοδοτική στήριξη όλης της οικονομίας με δάνεια σε τομείς όπως η ναυτιλία και η ενέργεια.
Ένας από τους πιο νευραλγικούς τομείς στο πλαίσιο της παλέτας εταιρικών χρηματοδοτήσεων των τραπεζών, είναι αυτός της ναυτιλίας. Ένας κλάδος με ιδιαιτερότητες που ανέκαθεν προσπαθούσαν να στηρίξουν οι εγχώριες τράπεζες, διατηρώντας μάλιστα και συγκεκριμένα ναυτιλιακά καταστήματα στο λιμάνι, στον Πειραιά.
Προφανώς οι Έλληνες εφοπλιστές λόγω και του εύρους της δραστηριότητάς τους συνεργάζονται και με σημαντικές τράπεζες του εξωτερικού για τις δουλειές τους, με διεθνείς κολοσσούς και ομίλους που σπεύδουν να τους συμπεριλάβουν στην πελατεία τους.
Τομείς με αυξημένη δραστηριότητα
Όπως διαπιστώνουν οι επικεφαλής του corporate των μεγάλων τραπεζών, το shipping, όπως και η ενέργεια, είναι μεταξύ των τομέων που εμφανίζουν αυξημένη δραστηριότητα, η οποία μετουσιώνεται και σε νέα ζήτηση κεφαλαίων.
Χαρακτηριστικά, σε ερώτηση του powergame.gr για τη ζήτηση δανείων σήμερα, (στο πλαίσιο διαδικτυακής παρουσίασης για το πλάνο της αύξησης κεφαλαίου της Alpha Bank), ο γενικός διευθυντής του corporate της τράπεζας, κ. Γιάννης Εμίρης, είπε ότι πράγματι υπάρχει ανάγκη κεφαλαίων για νέες επενδύσεις. ‘Όπως είπε αναφερόμενος σε συγκεκριμένους κλάδους, ο χώρος της ενέργειας, αλλά και της ναυτιλίας, παρουσιάζουν έντονη κινητικότητα.
Ειδικότερα, το shipping χαρακτηρίζεται από αυξημένη δραστηριότητα, καινούργια επενδυτικά πλάνα και μεγάλη ανάπτυξη εργασιών. Η κινητικότητα στο χώρο αυτό είναι εμφανής: πωλήσεις πλοίων, κατασκευές καινούργιων, μεταβιβάσεις, μία σειρά κινήσεων που δημιουργούν αύξηση των συναλλαγών και προβάλλουν την ανάγκη για φρέσκα κεφάλαια.
Η ζήτηση για νέα δάνεια
Τα τελευταία τρίμηνα, παρατηρούν οι τραπεζίτες, οι τιμές και οι ναύλοι των πλοίων έχουν αυξηθεί σημαντικά και αυτή είναι μία τάση που δικαιολογεί όλη αυτή την κινητικότητα.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι η ζήτηση για νέα δάνεια, που ανάλογα με κάθε επιχειρηματικό κλάδο είναι διαφορετική και που το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν πάνω κάτω στα περσινά επίπεδα, αναμένεται να εκτιναχθεί από το τρίτο τρίμηνο και μετά. Ήδη, οι πρώτες ενδείξεις του δεύτερου τριμήνου, αντανακλούν μια «επιθετικότερη» θέση του corporate και ειδικότερα της ναυτιλίας, στον συνολικό τραπεζικό δανεισμό.