THEPOWERGAME

Θετική σε μια χαλάρωση του συνταγματικού ορίου για τον κρατικό δανεισμό της Γερμανίας είναι πλέον η Μπούντεσμπανκ. Όπως μετέδωσε το Reuters, με αυτόν τον τρόπο εκτιμάται ότι θα απελευθερωθεί δημοσιονομικός χώρος, ύψους 220 δισ. ευρώ, ο οποίος θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για την αύξηση των αμυντικών δαπανών της χώρας. Ο Φρίντριχ Μερτς, φαβορί για να γίνει ο επόμενος Καγκελάριος της Γερμανίας, έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για «ειδικό ταμείο άμυνας», το οποίο θα στηρίξει τα mega εξοπλιστικά του γερμανικού στρατού μέχρι το 2030.
Το περίφημο «φρένο» του γερμανικού χρέους έχει επανειλημμένα αποτελέσει πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης στη Γερμανία, σε μια χρονική περίοδο που εντείνονται οι πιέσεις για σημαντική αύξηση του ανώτατου ορίου δανεισμού έως και στο 1,4% του ΑΕΠ (από 0,35% που είναι σήμερα).
«Το δημοσιονομικό φρένο χρέους έχει αποδειχθεί χρήσιμο στο παρελθόν, διασφαλίζοντας υγιή δημόσια οικονομικά και συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της ΕΕ. Αυτό, ωστόσο, δεν αποκλείει την προσαρμογή του ώστε να ανταποκρίνεται στις νέες συνθήκες, υπό την προϋπόθεση ότι συνεχίζει να εκπληρώνει τον βασικό του σκοπό», επισημαίνεται στην έκθεση της Κεντρικής Τράπεζας της Γερμανίας.
Αναφερόμενος στην έκθεση, ο Γερμανός κεντρικός τραπεζίτης, Γιοακίμ Νάγκελ, υπογράμμισε ότι η νέα πρόταση για το γερμανικό χρέος «διατηρεί τη δημοσιονομική σταθερότητα, ενώ παράλληλα διευκολύνει τις επειγόντως αναγκαίες επενδύσεις». Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται οποιοσδήποτε κίνδυνος δημοσιονομικής εκτροπής, καθώς η χαλάρωση των κανόνων δανεισμού, που θα ανεβάσουν αναπόφευκτα το γερμανικό χρέος, δεν θα συνοδεύεται από ελαστικοποίηση των υφιστάμενων αυστηρών δημοσιονομικών κανόνων.
Προς αυτήν την κατεύθυνση, βασική προϋπόθεση που θέτει η Μπούντεσμπανκ για να πει το τελικό «ναι» στη χαλάρωση του φρένου, είναι ο λόγος χρέους να παραμείνει κάτω από το όριο του 60% που έχει θέσει και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Διαβάστε επίσης
Πόλσον: Πώλησε τις μισές μετοχές του στην Alpha Bank
Sani/Ikos: Κοντά σε mega συμφωνία με την Goldman Sachs για τα τρία GHotels
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πώς θα πάτε πιο μακριά με μία φόρτιση