Γ.Δ.
1391.47 +0,50%
ACAG
-0,37%
5.43
BOCHGR
-0,68%
4.4
CENER
-1,54%
8.29
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
0,00%
8.36
NOVAL
-0,88%
2.265
OPTIMA
+0,63%
12.68
TITC
+1,83%
36.2
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,29%
1.374
ΑΒΕ
+0,22%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-2,44%
3.605
ΑΛΦΑ
-0,35%
1.5495
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,74%
9.36
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-11,80%
0.658
ΑΤΤΙΚΑ
+2,91%
2.12
ΒΙΟ
+2,40%
5.12
ΒΙΟΚΑ
-1,16%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-0,74%
1.35
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,86%
17.48
ΔΑΑ
+0,56%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,95%
11.67
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,02%
0.297
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.415
ΕΕΕ
-0,12%
32.96
ΕΚΤΕΡ
+2,87%
1.432
ΕΛΒΕ
-0,43%
4.68
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.97
ΕΛΛ
+0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.646
ΕΛΠΕ
+1,13%
6.725
ΕΛΣΤΡ
-2,43%
2.01
ΕΛΤΟΝ
-2,20%
1.78
ΕΛΧΑ
+6,20%
1.748
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.13
ΕΤΕ
+0,31%
7.038
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,45%
2.005
ΕΧΑΕ
+1,08%
4.215
ΙΑΤΡ
-0,33%
1.52
ΙΚΤΙΝ
-2,26%
0.303
ΙΛΥΔΑ
-1,44%
1.71
ΙΝΚΑΤ
-1,26%
4.71
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+2,29%
0.894
ΙΝΤΕΚ
+3,49%
5.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+4,64%
1.015
ΙΝΤΚΑ
+2,96%
2.61
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
-0,44%
1.13
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+4,21%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-2,20%
0.4
ΚΟΥΑΛ
-0,38%
1.04
ΚΟΥΕΣ
-1,61%
5.51
ΚΡΙ
+1,45%
14
ΚΤΗΛΑ
-2,94%
1.65
ΚΥΡΙΟ
+7,05%
0.942
ΛΑΒΙ
-0,41%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,11%
3.58
ΜΕΝΤΙ
-0,98%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+3,56%
3.055
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.25
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+1,63%
2.49
ΜΟΥΖΚ
-3,85%
0.625
ΜΠΕΛΑ
+0,83%
24.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,45%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,19%
31.22
ΝΑΚΑΣ
-1,96%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.86
ΞΥΛΚ
0,00%
0.255
ΞΥΛΠ
+9,05%
0.434
ΟΛΘ
+1,45%
21
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-1,72%
2.28
ΟΠΑΠ
+1,86%
15.31
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.78
ΟΤΕ
-0,13%
14.9
ΟΤΟΕΛ
-1,76%
10.06
ΠΑΙΡ
0,00%
0.976
ΠΑΠ
-1,27%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,25%
3.639
ΠΕΡΦ
+1,58%
5.15
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.78
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-0,72%
13.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,84%
1.176
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,45%
5.8
ΠΡΟΦ
+0,20%
5.01
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
+2,27%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.33
ΣΙΔΜΑ
+0,97%
1.565
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.68
ΣΠΙ
-2,33%
0.502
ΣΠΥΡ
-3,94%
0.122
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.79
ΤΖΚΑ
-3,83%
1.38
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,75%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
-0,14%
3.57
ΧΑΙΔΕ
+5,31%
0.595

Τράπεζες: Η πρόταση στον SSM για μέρισμα 50% των κερδών

Το επόμενο βήμα για τη «χαλάρωση» των δεσμών τους με το Δημόσιο, ενισχύοντας την εικόνα τους προς τους επενδυτές και τους μετόχους τους, θα κάνουν οι ελληνικές τράπεζες μετά την αποεπένδυση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Το βήμα αυτό αφορά στην ταχύτερη αποδέσμευσή τους από τον αναβαλλόμενο φόρο και θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των εποπτικών τους κεφαλαίων και την ευχέρειά τους να αυξάνουν τις διανομές μερισμάτων τα προσεχή χρόνια, χωρίς να διακινδυνεύουν με απαγορευτικό από τον επόπτη.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Α», οι ελληνικές τράπεζες έχουν παρουσιάσει πρόταση στον SSM, με την οποία θα αυξήσουν τις ετήσιες διαγραφές αναβαλλόμενου φόρου από τα εποπτικά τους κεφάλαια, επισπεύδοντας την τελική ημερομηνία απόσβεσης του συνολικού ποσού από το 2041 στο 2034. Η πρόταση των τραπεζών, με ισχύ από το ερχόμενο έτος, ζητά από τον επόπτη το πράσινο φως για τη διανομή του 50% των κερδών ως ανταμοιβή στους μετόχους (με μέρισμα ή και επαναγορά μετοχών) και από το υπόλοιπο 50% των κερδών ποσοστό 29% να κατευθυνθεί για την πρόωρη απόσβεση του αναβαλλόμενου φόρου, αντί τα εναπομείναντα κέρδη να μεταφερθούν αυτούσια στα ίδια κεφάλαια.

Με τον τρόπο αυτό, τα 200 εκατ. ευρώ (χονδρικά) που καταβάλλει ετησίως η καθεμία από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες για την απόσβεση του αναβαλλόμενου φόρου, θα αυξηθούν στα 350 – 400 εκατ. ευρώ. Εφόσον ο SSM εγκρίνει την πρόταση των τραπεζών (κάτι που δεν έχει λόγο να μην κάνει), εκτιμάται ότι θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση του ισχύοντος νόμου για τον αναβαλλόμενο φόρο, προκειμένου η εποπτική αλλαγή να αποτυπωθεί και λογιστικά/φορολογικά. Η απάντηση του SSM αναμένεται μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, καθώς από την 1η έως τις 8 Νοεμβρίου οι τράπεζες παρουσιάζουν αποτελέσματα εννεαμήνου και στο πλαίσιο των παρουσιάσεων στους αναλυτές θα τοποθετηθούν και για τον αναβαλλόμενο φόρο.

Στο τέλος του 2023 το ποσό του αναβαλλόμενου φόρου για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες ανερχόταν σε 13 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 3,80 δισ. αναλογούσαν στην Εθνική Τράπεζα, 3,35 δισ. ευρώ στην Τράπεζα Πειραιώς, 3,26 δισ. ευρώ στη Eurobank και 2,62 δισ. ευρώ στην Alpha Bank.

Η Τράπεζα της Ελλάδος έχει ανακινήσει πολλές φορές το θέμα της ποιότητας του αναβαλλόμενου φόρου στα εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών και είναι εις γνώσιν των συζητήσεων που έχουν οι τράπεζες με τον Ευρωπαίο Επόπτη. Στην Έκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που δημοσιεύτηκε την εβδομάδα που πέρασε, η ΤτΕ αναφέρει ότι τον Ιούνιο του 2024 τα εποπτικά ίδια κεφάλαια των ελληνικών τραπεζών αυξήθηκαν κατά 3,7% και ανήλθαν σε 30,2 δισ. ευρώ, καθώς η καταγραφή κερδών μετά από φόρους (δηλαδή η εσωτερική δημιουργία κεφαλαίου) και διακοπτόμενες δραστηριότητες, καθώς και η ενίσχυση των κεφαλαίων μέσω εκδόσεων ομολογιών που προσμετρούνται στα ίδια κεφάλαια, αντιστάθμισαν σε μεγάλο βαθμό την αρνητική επίδραση από τη σταδιακή απόσβεση των οριστικών και εκκαθαρισμένων αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων (Deferred Tax Credits – DTCs). Ωστόσο, η ποιότητα των εποπτικών ιδίων κεφαλαίων των ελληνικών τραπεζών παραμένει χαμηλή, καθώς τον Ιούνιο του 2024 οι οριστικές και εκκαθαρισμένες αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις ανέρχονταν σε 12,5 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 41% των συνολικών εποπτικών ιδίων κεφαλαίων (από 44% το Δεκέμβριο του 2023) και το 50% των συνολικών κεφαλαίων κοινών μετοχών της κατηγορίας 1 (CET1 Capital) (από 53% τον Δεκέμβριο του 2023).

Ο αναβαλλόμενος φόρος ήταν ένα μέτρο φορολογικής βοήθειας που δόθηκε στις τράπεζες, με τον νόμο 4172/2013 (νόμος Χαρδούβελη), ως αντιστάθμισμα για τις ζημιές που υπέστησαν από το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων PSI (κούρεμα ομολόγων 2012). Ο μηχανισμός (στα πρότυπα άλλων χωρών του ευρωπαϊκού νότου) προέβλεπε ότι ο αναβαλλόμενος φόρος από τις ζημιές του PSI, αλλά και αυτές που θα προέκυπταν από την ενεργητική αναδιάρθρωση δανείων, θα αναγνωρίζεται στα εποπτικά κεφάλαια των τραπεζών, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα εξαρτάται από τη μελλοντική κερδοφορία τους. Έτσι, σε περίπτωση που μία τράπεζα εμφάνιζε ζημιογόνο χρήση, το Δημόσιο θα κατέβαλε το ποσό που αντιστοιχεί στον αναβαλλόμενο φόρο, λαμβάνοντας έναντι της βοήθειας αυτής μετοχές της τράπεζας.

Διαβάστε ακόμη

WSJ: Βαθιά διχασμένοι οι Αμερικανοί πριν από τις εκλογές

Microsoft: Φιλοδοξεί να γίνει το Netflix των video games με το νέο Call of Duty

ICGB: Ο Κάθετος Διάδρομος δεν στηρίζεται αρκετά από την ΕΕ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!