THEPOWERGAME
Οι τράπεζες χρειάζεται να μετασχηματιστούν και παράλληλα να συμβάλλουν στον μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας. Αυτή είναι μια σπάνια πρόκληση που δεν την συναντά κανείς σε άλλες χώρες ως κάτι που πρέπει να γίνει ταυτόχρονα.
Το μήνυμα αυτό έστειλε από το Συνέδριο των Δελφών ο κ Α. Αθανασόπουλος, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, ο οποίος είπε χαρακατηρηστικά τα εξής:
«Είμαστε διαρκώς σε φάση μετασχηματισμού. Ολοκληρώσαμε έναν 5ετή κύκλο οικονομικού μετασχηματισμού της τράπεζας και πρόσφατα ανοίξαμε έναν νέο. “Διαρκώς υπό μετασχηματισμό” είναι η νέα πραγματικότητα».
Οι προκλήσεις για τις τράπεζες
Ειδικά για τις τράπεζες, οι προκλήσεις επικεντρώνονται στα εξής:
- Να καταστούν απλούστερες, ταχύτερες και περισσότερο προσηλωμένες στους πελάτες υπό την έννοια των τρόπων πραγματοποίησης των αγορών και των τρόπων εξυπηρέτησης. Επομένως θα πρέπει να επανεξετάσουν τα μοντέλα πωλήσεων και εξυπηρέτησης.
- Τα δεδομένα (data) και η αξιοποίηση τους είναι θεμελιώδης μοχλός αλλαγής, τόσο αναφορικά με το πώς μπορεί κάποιος να αποκτά και να μοιράζεται την κατάλληλη πληροφορία όσο και να διαμορφώνει τις βέλτιστες αποφάσεις βάσει αυτών.
- Η πανδημία επιτάχυνε τις ήδη δρομολογημένες αλλαγές τόσο ως προς το πώς συμπεριφέρονται οι καταναλωτές όσο και ως προς το πώς λειτουργούν οι τράπεζες. Με ή χωρίς την πανδημία, οι προκλήσεις είναι ίδιες.
Εξάλλου, οι τρόποι με τους οποίους εργαζόμαστε θα είναι μια βασική πρόκληση από εδώ και στο εξής.
Η ψηφιοποίηση είναι ένα τρόπος να λειτουργείς και δεν υπάρχει διαχωρισμός μεταξύ της φυσικής και της ψηφιακής εμπειρίας, είπε χαρακτηρηστικά. Οι επιχειρήσεις συνειδητοποιούν πως χρειάζεται να ψηφιοποιηθούν καταρχήν εσωτερικά προτού μπορέσουν να ψηφιοποιηθούν σε ότι αφορά στο εξωτερικό κοινό.
Στο μεταξύ, ορισμένες τράπεζες δεν πιστεύουν στις ικανότητες τους και, επομένως, στους ανθρώπους τους. Εμείς εμπιστευόμαστε τους ανθρώπους μας και παράλληλα οικοδομούμε έναν phygital κόσμο όπου οι άνθρωποι μαζί με τον ψηφιακό κόσμο θα παρέχουν μία αδιάληπτη (seamless) εμπειρία στους πελάτες μας. Είναι απαραίτητο να ακολουθήσουμε τις τάσεις στις ανάγκες των πελατών και το πώς οι ίδιοι επιθυμούν να συνεργαστούν μαζί μας.
Θα δούμε πολλά περισσότερα σχετικά με αυτήν την αλλαγή και οι neo – banks που αναφέρατε συμβάλλουν επίσης σημαντικά στο να ξαναδούμε την εμπειρία του πελάτη από την αρχή, υπογράμμισε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank .
«Είναι πεποίθησή μου όμως ότι οι παραδοσιακές τράπεζες μεσοπρόθεσμα θα είναι πιο επιτυχημένες, παρά την πρόσφατη ταχεία ανάπτυξη των neo – banks από ουσιαστικά μηδενική βάση. Όμως, οι παραδοσιακές τράπεζες θα αναδειχθούν και ως disruptors των ίδιων τους των εαυτών όπως και του συστήματος.
Ορισμένοι εκτιμούν πως οι ψηφιακοί μετασχηματισμοί ή οι μετασχηματισμοί γενικότερα αποτυγχάνουν. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Αυτό που είναι αληθές είναι πως οι εταιρείες συχνά οικοδομούν όλο τους τον μετασχηματισμό γύρω από τεράστιες δαπάνες κεφαλαίων με έμφαση στο ΙΤ και σε άλλες επενδύσεις. Μετά, προκειμένου να δικαιολογήσουν τις επενδύσεις αυτές, θέτουν μη ρεαλιστικούς επιχειρηματικούς στόχους σε μια αγορά με περιορισμένη ανάπτυξη. Οι τράπεζες χρειάζεται να βρουν τρόπους για να υλοποιήσουν ισορροπημένους μετασχηματισμούς και να μην βασίζονται μόνο σε επενδύσεις σε ΙΤ».