THEPOWERGAME
Σε νέες αγορές, πέραν των κόκκινων δανείων, μπαίνουν σταδιακά οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων (servicers), που ακολουθώντας την κυρίαρχη τάση στην Ευρώπη, θέτουν στο στόχαστρο του ενδιαφέροντός τους, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια μικρομεσαίων επιχειρήσεων – σημερινών ή εν δυνάμει πελατών τους. Εταιρειών από τον χώρο των τηλεπικοινωνιών, της ενέργειας, της ασφάλειας, της υγείας, αλλά και ΜμΕ ή μικρών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε διάφορους τομείς και που δεν έχουν ή δεν θέλουν να έχουν εσωτερική υπηρεσία παρακολούθησης πληρωμών τιμολογίων δικών τους πελατών.
Αν για την ελληνική αγορά των servicers αυτό θα είναι κάτι καινούργιο, που μένει να δοκιμασθεί στην πράξη, οι τοπικές οικονομίες της κεντρικής και βόρειας κυρίως Ευρώπης είναι ήδη ένθερμοι υποστηρικτές. Στις ξένες ευρωπαϊκές αγορές, οι Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων έχουν ήδη υπερβεί τα σύνορα της μονομερούς ενασχόλησης με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές και έχουν ήδη περάσει στο παιχνίδι της διαχείρισης οφειλών, πελατολογίων μικρών, μεσαίων και μικρομεσαίων εταιριών που για μια σειρά από λόγους θέλουν να αναθέσουν τη διαχείριση της πληρωμής των λογαριασμών σε εξειδικευμένες εταιρίες. Ο λόγος από μέρους των ΜμΕ είναι η εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος τα οποία θα αποδεσμευθούν για την καλύτερη ανάπτυξη του έργου τους και η ρύθμιση της είσπραξης τακτικών οφειλών προς αυτούς (ασφάλιστρα αυτοκινήτου, πληρωμή ρεύματος, λογαριασμός κινητού κλπ) από εταιρείες, που έχουν επενδύσει σε αυτό με ειδικά συστήματα και πλατφόρμες.
Την ίδια στιγμή για εταιρίες που θέλουν να αναλάβουν τη διαχείριση ηλεκτρονικών τιμολογίων (η Intrum σύμφωνα με πληροφορίες είναι μία από αυτές), το σκεπτικό πίσω από αυτό είναι οι συνέργειες, που θα προκύψουν από την κατάλληλη αξιοποίηση του σημερινού τους πελατολογίου και η διαφοροποίηση του «πορτοφολιού» παρεχόμενων υπηρεσιών, με απώτερο σκοπό τον πολλαπλασιασμό των εσόδων από μία πολύ μεγάλη αγορά και την παροχή ολοκληρωμένης εμπειρίας προς τον πελάτη – ΜμΕ.
Οι servicers, εξειδικευμένες -όπως και το Καταστατικό τους αποκαλύπτει- εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων μπορούν να κάνουν το επόμενο βήμα, προχωρώντας πέραν της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων χρεών και κόκκινων δανείων, σε διαχείριση πληρωμών πελατολογίου τρίτων εταιρειών, από τη στιγμή που έχουν τις υποδομές και μπορούν να στοχεύσουν σε συνέργειες, όπως για παράδειγμα την αξιοποίηση του call center και του Ανθρώπινου Δυναμικού, του λογισμικού και άλλων συστημάτων στα οποία έχουν επενδύσει (π.χ. online πλατφόρμες και εφαρμογές) και φυσικά, την τεχνογνωσία τους.
Θεωρητικά, με την εμπειρία και γνώση που έχουν, η διαχείριση των ηλεκτρονικών παραστατικών πληρωμών θα μπορεί πέραν της καθαρής μηνιαίας ροής ενήμερων οφειλών, να περάσει σε ένα δεύτερο στάδιο (πιθανών καθυστερήσεων ή επισφαλειών) στη φάση του collection, ώστε να προχωρήσουν σε διευθέτηση απαιτήσεων- κάτι που γνωρίζουν πλέον πολύ καλά.
Στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το φάσμα της ενεργούς διαχείρισης απαιτήσεων δεν περιορίζεται στα κόκκινα δάνεια τραπεζών. Σε αντίθεση με την ελληνική αγορά που προς το παρόν ασχολείται μόνο με τραπεζικές επισφάλειες, οι αντίστοιχες ευρωπαϊκές εταιρείες ασχολούνται ενεργά με τη διαχείριση ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων και από άλλους κλάδους, πέραν από το banking, στο χώρο των υπηρεσιών κοινής ωφελείας, τα telecoms, την ενέργεια, τις ασφάλειες, τα νοσοκομεία, τη διαχείριση απορριμμάτων, την εκπαίδευση… χώρους, τους οποίους τώρα θα επιδιώξουν να προσεγγίσουν και για την ανάληψη του έργου παρακολούθησης και είσπραξης λογαριασμών δικών τους πελατολογίων.
Υπό το πρίσμα αυτό είναι μάλλον θέμα χρόνου η βεντάλια υπηρεσιών των servicers να μπει σε νέα πεδία, διευρύνοντας την ενεργό διαχείριση NPEs και σε άλλα μονοπάτια, όπως στο κομμάτι της τακτοποίησης είσπραξης και οφειλών τιμολογίων ΜμΕ πελατών τους, που θέλουν να τους αναθέσουν το έργο.
Διαβάστε επίσης:
Scope: Αναβάθμισε το outlook της Ελλάδας σε θετικό
Στην Ελλάδα η παγκόσμια task force της Mondelez για την κυβερνοασφάλεια
Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης, Κύπρου: Με τεκμηριωμένη απόφαση προς τη ΡΑΕΚ “ξεκλειδώνει” το έργο