THEPOWERGAME
Η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης θα αυξήσει την εξάρτηση των τραπεζών από τις μεγάλες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, δημιουργώντας νέους κινδύνους για τον κλάδο, δήλωσαν στελέχη ευρωπαϊκών τραπεζών.
Ο ενθουσιασμός γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες – που χρησιμοποιείται ήδη ευρέως για την ανίχνευση απάτης και ξεπλύματος χρήματος – έχει εκτοξευθεί μετά την κυκλοφορία του ιογενούς chatbot ChatGPT της OpenAI στα τέλη του 2022, καθώς οι τράπεζες εξετάζουν τρόπους για την ανάπτυξη της παραγωγικής AI.
Αλλά σε μια συνάντηση στελεχών fintech στο Άμστερνταμ αυτή την εβδομάδα, ορισμένοι εξέφρασαν ανησυχίες ότι η ποσότητα της υπολογιστικής ισχύος που απαιτείται για την ανάπτυξη δυνατοτήτων AI θα κάνει τις τράπεζες να βασίζονται ακόμη περισσότερο σε μικρό αριθμό παρόχων τεχνολογίας.
Ο επικεφαλής αναλυτής της ING, Bahadir Yilmaz, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το έργο AI της ολλανδικής τράπεζας, δήλωσε στο Reuters ότι αναμένει να βασίζεται σε εταιρείες Big Tech «όλο και περισσότερο στο μέλλον», για υποδομές και μηχανήματα.
«Πάντα θα τις χρειάζεστε, επειδή μερικές φορές η ισχύς των μηχανών που απαιτείται για αυτές τις τεχνολογίες είναι τεράστια. Επίσης, δεν είναι πραγματικά εφικτό για μια τράπεζα να κατασκευάσει αυτή την τεχνολογία», είπε.
Η εξάρτηση των τραπεζών από έναν μικρό αριθμό τεχνολογικών εταιρειών ήταν «ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους», δήλωσε ο Yilmaz της ING, τονίζοντας ότι οι ευρωπαϊκές τράπεζες ειδικότερα έπρεπε να διασφαλίσουν ότι θα μπορούσαν να μετακινούνται μεταξύ διαφορετικών τεχνολογικών παρόχων και να αποφεύγουν αυτό που αποκάλεσε «vendor lock-in».
Η Βρετανία πρότεινε πέρυσι κανόνες για τη ρύθμιση της μεγάλης εξάρτησης των χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων από εξωτερικές εταιρείες τεχνολογίας, όπως η Microsoft, η Google, η IBM και η Amazon. Οι ρυθμιστικές αρχές ανησυχούν ότι τα προβλήματα σε μία μόνο εταιρεία cloud computing θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε κατάρρευση των υπηρεσιών σε πολλά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
«Η τεχνητή νοημοσύνη απαιτεί τεράστιες ποσότητες υπολογιστών και πραγματικά ο μόνος τρόπος για να μπορέσετε να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτούς τους υπολογιστές (υπολογιστική ισχύ) με λογικό τρόπο είναι από τη Μεγάλη Τεχνολογία», δήλωσε η Joanne Hannaford, επικεφαλής της τεχνολογικής στρατηγικής στην εταιρική τράπεζα της Deutsche Bank, σε ακροατήριο στο συνέδριο Money20/20 νωρίτερα αυτή την εβδομάδα.
Η τεχνητή νοημοσύνη ήταν στην κορυφή της ατζέντας του συνεδρίου στο Άμστερνταμ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής νεοφυούς επιχείρησης τεχνητής νοημοσύνης Mistral AI, που θεωρείται η απάντηση της Γαλλίας στο OpenAI, δήλωσε στους παρευρισκόμενους ότι υπάρχουν «συνέργειες» μεταξύ των προϊόντων GenAI και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών της.
«Βλέπουμε πολλές ευκαιρίες στη δημιουργία ανάλυσης και παρακολούθησης πληροφοριών… κάτι που είναι πραγματικά κάτι που αρέσει στους τραπεζίτες να κάνουν», δήλωσε ο Arthur Mensch.
Η ING δοκιμάζει ένα AI chatbot που χρησιμοποιείται επί του παρόντος για το 2,5% των εισερχόμενων συνομιλιών εξυπηρέτησης πελατών. Ερωτηθείς πόσος χρόνος θα περάσει μέχρι το chatbot να μπορεί να χειριστεί το ήμισυ ή και περισσότερο των συνομιλιών εξυπηρέτησης πελατών, ο Yilmaz δήλωσε εντός ενός έτους.
Στην πρώτη του δήλωση σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη, ο εποπτικός φορέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κινητές αξίες δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι τράπεζες και οι επενδυτικές εταιρείες δεν μπορούν να αποφύγουν την ευθύνη των διοικητικών συμβουλίων και έχουν νομική υποχρέωση να προστατεύουν τους πελάτες όταν χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη. Προειδοποίησε ότι η τεχνολογία είναι πιθανό να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην προστασία των μικροεπενδυτών.
Διαβάστε επίσης:
Οι δέκα πιο φθηνές περιοχές για αγορά κατοικίας στην Αθήνα
Εξαφάνιση στη Σύμη: Πού στρέφονται οι έρευνες για τον δημοσιογράφο του BBC
Αύξηση ΕΤΜΕΑΡ ή “ισοδύναμα” 230 εκατ. ευρώ για να ισορροπήσει ο ΕΛΑΠΕ