THEPOWERGAME
Για τη σχέση εμπιστοσύνης που απαιτείται ανάμεσα στην τράπεζα και τον πελάτη, αλλά και την ανάγκη αυστηροποίησης των κριτηρίων δανεισμού, μίλησε η Ελένη Βρεττού, CEO της Attica Bank, στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Οι τράπεζες μετά την 10ετή κρίση αναγκάστηκαν να διοχετεύσουν τις δυνάμεις τους σε μεγάλους πελάτες και επιχειρήσεις, όμως ήρθε η ώρα να δώσουμε ευκαιρία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ξαναγυρίσουν στο τραπεζικό σύστημα, αλλιώς δεν μπορούμε να έχουμε ανάπτυξη» τόνισε η κα. Βρεττού.
Και συνέχισε: «Οι τράπεζες θέλουν σχέση εμπιστοσύνης και πίστης με τον πελάτη. Ο πελάτης πρέπει να σε εμπιστεύεται. Σίγουρα πρέπει να γίνουν αυστηρά τα κριτήρια δανεισμού, καθώς στο παρελθόν δεν ήταν και τα πιο σωστά. Υπήρχε ένας παροξυσμός κατανάλωσης που βοηθούταν μέσα από τις τράπεζες, όμως τα παθήματα πρέπει να γίνονται μαθήματα.
Πρέπει το πλαίσιο να αυστηροποιηθεί. Πρέπει να τονίσουμε επίσης πως η συνένωση δυνάμεων είναι ευλογία και όχι κατάρα. Όταν έχεις μία ανελαστική βάση, όταν είσαι πολύ μικρός για να έχεις εμπορική απήχηση, πρέπει να ενώσεις δύναμη με κάποιον άλλο. Έτσι ξεκίνησε και η λογική της Παγκρήτιας με την Attica Bank. Δύο ίδιου μεγέθους τράπεζες, που μετά την ένωση θα παραμείνει μία τράπεζα μικρότερη από μία συστημική.
Η τράπεζα στόχο έχει να πάει σε όσο το δυνατόν χαμηλότερο και μονοψήφιο δείκτη κόκκινων δανείων. Εμείς θα είμαστε αυστηροί και δεν θα χαλαρώσουμε τα εποπτικά μας κριτήρια, όμως αυτό που θέλουμε είναι να ξαναγυρίσουμε στα βασικά.
Να δημιουργήσουμε μία τράπεζα ανθρώπινη με καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και κόσμο που θα ασχολείται και θα κάνει την εξυπηρέτηση ομαλή, γιατί εκεί εντοπίζεται η μεγάλη ανισότητα. Ο πελάτης θέλει σιγουριά, ακόμη κι όταν είναι αρνητική η θέση της τράπεζας» τόνισε.
Βρεττού: Η ψηφιοποίηση στο τραπεζικό σύστημα
Αναφερόμενη στον ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών η κα. Βρεττού τόνισε πως «υπάρχει μεγάλη τάση ψηφιοποίησης, κοιτάζουμε συνεργασίες και επενδύουμε σε ένα digital μοντέλο. Η επένδυση στα ψηφιακά εργαλεία γίνεται για να πιάσουμε τον μελλοντικό πελάτη που θα είναι πιο εξοικειωμένος. Όμως ο μέσος πελάτης θέλει την προσωπική επαφή και δεν είναι 20-25 χρονών για να έχει εξοικείωση με την τεχνολογία. Η τράπεζα θέλει να είναι ένας θεσμός που να προσφέρει ασφάλεια.
Θέλουμε να επενδύουμε στο ψηφιακό μοντέλο χωρίς να παραγκωνίζουμε το παραδοσιακό γιατί κάποια στιγμή οι δύο γενιές θα συναντηθούν. Σίγουρα υπάρχουν εξελίξεις όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε».
Ποιοι κλάδοι αξίζει να είναι πελάτες
«Σίγουρα υπάρχουν κλάδοι υπό μεγάλη ανάπτυξη, τουρισμός, ΑΠΕ, μεταποίηση, υποδομές και όλο το κομμάτι της ψηφιακής μετάβασης, ο αγροτικός τομέας, η αγροδιατροφή, κλάδοι με μεγάλη προοπτική» ανέφερε.
«Εμείς θέλουμε να δούμε τον επιχειρηματία, το όραμά του και πώς αποτυπώνεται αυτό σε νούμερα. Έτσι γίνεται για εμάς υπαρκτός και ελκυστικός πελάτης.
Το πρόβλημα της χώρας προήλθε από κακές επενδύσεις. Αυτό που έδειξε η πρόσφατη τραπεζική κρίση είναι ότι οι ελληνικές τράπεζες έχουν κάνει μεγάλα βήματα, έχουν ρευστότητα και κερδοφορία και θα είναι η πρώτη χρονιά που θα έχουμε μερίσματα. Αυτό έδειξε ότι οι ελληνικές τράπεζες είναι ασφαλείς και θωρακισμένες
Η αυστηροποίηση του εποπτικού πλαισίου έχει βοηθήσει να μην έχουμε παρόμοιες κρίσεις στο μέλλον. Όμως πρέπει πάντα να έχουμε μνήμη. Είμαστε πολύ προσεκτικοί ώστε κάθε δάνειο να είναι σωστά τιμολογημένο αλλά και να είμαστε σίγουροι πως θα γυρίσει πίσω».