THEPOWERGAME
Ανοιχτή σε όλες τις ενδιαφέρουσες προτάσεις για στρατηγική συνεργασία με στοχευμένες εταιρείες στον χώρο της τεχνολογίας ή του fintech εμφανίζεται η Εθνική Τράπεζα, που ήδη απολαμβάνει τα οφέλη αντίστοιχων συμφωνιών όπως με την Epsilon net και την NBG Pay.
«Είμαστε ψηφιακά η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα και στο top ten πανευρωπαϊκά», επισημαίνει ο CEO της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς, με αφορμή τη νέα εταιρική ταυτότητα και τη διαφημιστική καμπάνια που την ακολουθεί. Άλλωστε, όπως εξηγεί ο ίδιος, η τράπεζα έχει δαπανήσει σχεδόν διπλάσια κεφάλαια απ’ ό,τι ο ανταγωνισμός, για να επενδύσει στην τεχνολογία, θεωρώντας ότι αυτό είναι το μονοπάτι μέσω του οποίου μπορεί κάποιος όμιλος να επιβιώσει την επόμενη μέρα. Στο πλαίσιο αυτό, την τελευταία τετραετία η Εθνική έχει επενδύσει περίπου 700 εκατ. ευρώ και αυτό είναι το πρώτο βήμα της πλήρους αλλαγής «της Τράπεζας όλων των Ελλήνων και των 183 ετών», όπως αρέσκεται να λέει ο πρόεδρος της τράπεζας, καθηγητής Γκίκας Χαρδούβελης, προσθέτοντας χαρακτηριστικά τα 4 «Α» που αφορούν τις αξίες της Εθνικής, ως ανθρώπινη, αξιόπιστη, αναπτυξιακή, αποτελεσματική.
Με αυτήν την επένδυση σε τεχνολογία και digital, ο μετασχηματισμός της τράπεζας είναι σε εξέλιξη, με επόμενη πρόκληση, που ήδη φαίνεται να έχει κερδηθεί, τη δομική αλλαγή του core banking, της καρδιάς του λειτουργικού μοντέλου της Εθνικής, που ήταν το πιο δύσκολο στοίχημα. «Σε 2 έτη από σήμερα η Εθνική θα είναι η μοναδική τράπεζα στην Ελλάδα με το πιο μοντέρνο σύστημα core banking, το οποίο θα της επιτρέψει την καλύτερη προσέγγιση και ικανοποίηση του πελάτη», διευκρίνισε ο κ. Π. Μυλωνάς, αναφερόμενος στην ενσωμάτωση τεχνολογίας ΑΙ και data analytics, μέσω των οποίων μπορεί να φανεί ποιο είναι το κατάλληλο προϊόν ανά πελάτη. « Δεν είναι τυχαίο», προσθέτει, «ότι αυτήν την αλλαγή στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού τη διαπιστώνουν και οι νεότερες ηλικίες, δείχνουν όλοι ενθουσιασμένοι και βλέπουμε νεαρά άτομα να θέλουν να έρθουν να δουλέψουν στην Εθνική, όχι όπως παλιά για μια θέση στην Τράπεζα, αλλά επειδή υπάρχει… buzz».
H Eθνική αλλάζει σε retail και corporate. Λίγα χρόνια πριν, ήταν μια άλλη τράπεζα. «Μόλις το 2018, τα “κόκκινα” δάνεια ήταν 22,5 δισ. ευρώ, με οριακά εποπτικά κεφάλαια, και σήμερα το “κόκκινο” δανειακό χαρτοφυλάκιο είναι… 1 δισ. ευρώ, με τα υψηλότερα εποπτικά κεφάλαια στην ΕΕ, χωρίς να έχει προηγηθεί αύξηση κεφαλαίου», είπε σε μια σύγκριση ετών ο κ. Μυλωνάς, για να θυμίσει στη συνέχεια ότι «δεν υπήρχε άνθρωπος στην Ελλάδα τότε που πίστευε ότι θα τα καταφέρναμε. Αλλάξαμε το πώς δουλεύουμε, την κουλτούρα μας, τα συστήματα πληροφορικής, με μεγάλο στοίχημα την κερδοφορία, τις επενδύσεις στην τεχνολογία, τις αλλαγές στο λειτουργικό μοντέλο και το core banking».
Στο corporate, το οποίο « τρέχει» ο γενικός διευθυντής, Βασίλης Καραμούζης, η προσέγγιση στον επιχειρηματία πελάτη είναι εντελώς σύγχρονη και διαφοροποιημένη. Ειδικές ομάδες που έχουν συσταθεί εντός τραπέζης ασχολούνται στοχευμένα με το Tαμείο Ανάκαμψης ή τον κλάδο των ξενοδοχείων και «από πολύ αργοί κάποτε γίναμε πολύ καλύτεροι και στόχος μας είναι να βελτιωθούμε ακόμη περισσότερο. Εξ ου και σήμερα όλοι οι πελάτες μάς βγάζουν το καπέλο», ανάφερε ο CEO της Εθνικής.
Όσο για το retail banking, που είναι στην ευθύνη της γενικής διευθύντριας, Χριστίνας Θεοφιλίδη, η αλλαγή είναι ορατή στη μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων, που πραγματικά διαπιστώνουν μία άλλη Εθνική. Οι αλλαγές είναι ιδιαίτερα έντονες στην αποτύπωση του e/mobile banking, το οποίο είναι ένα από τα πιο εύχρηστα της αγοράς, με σαφώς θετική εμπειρία πελάτη. Το 97% των εγχρήματων συναλλαγών γίνονται πλέον στα εναλλακτικά ψηφιακά κανάλια της Εθνικής, με μόνο ένα 3% να απευθύνεται στο δίκτυο για εργασίες άλλου είδους (για συμβουλές ή για πιο σημαντικές αποφάσεις). Η τράπεζα γίνεται paperless, χρησιμοποιεί ευέλικτες σύγχρονες υπηρεσίες, όπως το video banking και, όπως τονίζει με έμφαση ο διευθύνων σύμβουλος: «Η εποχή με τις ουρές στην Εθνική είναι παρελθόν. Ακόμη και σε μέρα πληρωμής συντάξεων δεν θα δεις ουρά».