Γ.Δ.
1481.02 -0,10%
ACAG
+0,51%
5.89
CENER
-0,41%
9.66
CNLCAP
+0,71%
7.1
DIMAND
+1,01%
8.98
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
+0,66%
12.18
TITC
0,00%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-1,50%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
0,00%
3.07
ΑΛΦΑ
-0,73%
1.71
ΑΝΔΡΟ
+2,11%
6.76
ΑΡΑΙΓ
-0,17%
11.87
ΑΣΚΟ
+1,43%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+2,02%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
+4,62%
9.52
ΑΤΤΙΚΑ
+0,39%
2.55
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.97
ΒΙΟΚΑ
-0,42%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+3,25%
1.43
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-1,84%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
18.08
ΔΑΑ
-0,20%
7.982
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
+0,96%
11.61
ΔΟΜΙΚ
+5,08%
3.825
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,25%
0.325
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
-0,60%
33.02
ΕΚΤΕΡ
+0,23%
4.33
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΙΝ
+1,33%
2.28
ΕΛΛ
-0,36%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,46%
7.585
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+0,34%
1.758
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.882
ΕΝΤΕΡ
+1,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
+0,17%
12.02
ΕΣΥΜΒ
+3,09%
1.335
ΕΤΕ
-0,07%
8.408
ΕΥΑΠΣ
-1,78%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.77
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.24
ΕΧΑΕ
-0,41%
4.8
ΙΑΤΡ
-1,72%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,48%
0.417
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.99
ΙΝΛΙΦ
-1,17%
5.08
ΙΝΛΟΤ
-1,27%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-0,79%
1.25
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-1,00%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.492
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
1.218
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,88%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,43%
1.145
ΛΑΒΙ
0,00%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,54%
7.37
ΛΑΜΨΑ
-2,19%
35.8
ΛΑΝΑΚ
-3,16%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.66
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,12%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-0,80%
3.7
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,10%
23.84
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
+1,07%
2.84
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,82%
36.8
ΝΑΚΑΣ
+2,21%
2.78
ΝΑΥΠ
-0,86%
0.922
ΞΥΛΚ
+0,36%
0.277
ΞΥΛΠ
-3,76%
0.41
ΟΛΘ
-1,89%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,39%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,06%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,22%
0.897
ΟΤΕ
-0,27%
14.51
ΟΤΟΕΛ
+0,51%
11.76
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-1,25%
3.939
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.8
ΠΛΑΘ
-0,12%
4.24
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.162
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,35%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
+1,80%
1.98
ΣΑΡ
+0,36%
11.22
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,45%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.68
ΣΠΕΙΣ
-0,87%
6.84
ΣΠΙ
+1,80%
0.678
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,75%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,49%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
0,00%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Γ. Ζαββός: Τώρα είναι η ώρα των τραπεζών να δράσουν

Τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό που έχει γίνει ποτέ στο  τραπεζικό σύστημα προανήγειλε ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Γιώργος Ζαββός, κάνοντας λόγο για «καταιγιστικές εξελίξεις» αναφερόμενος προς τους βουλευτές της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων. Για την κυβέρνηση, όπως είπε, το τραπεζικό σύστημα είναι σαν καταλύτης στον αναγκαίο μετασχηματισμό της παραγωγικής βάσης της χώρας.

«Αυτός ο μετασχηματισμός δεν μπορεί να γίνει χωρίς ένα στέρεο, ανταγωνιστικό τραπεζικό σύστημα. Ακριβώς αυτό το νέο μοντέλο της οικονομίας, που βρίσκεται ήδη εδώ, πρέπει να υπηρετήσει το τραπεζικό σύστημα για να συμβάλλει στη χρηματοδότηση της πράσινης ανάπτυξης, της ψηφιακής μετάβασης και όλων των θεμάτων που αφορούν στην στήριξη των υγειονομικών πολιτικών της Ευρώπη» είπε ο υφυπουργός .

«Τώρα είναι πράγματι η ώρα και των τραπεζών να δράσουν και να λειτουργήσουν. Η κυβέρνηση βλέπει το τραπεζικό σύστημα σαν τον αιμοδότη της πραγματικής οικονομίας στην μετά την κρίση ανάκαμψη και ανάπτυξη που χρειάζεται η χώρα» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι ο ρόλος του τραπεζικού συστήματος ως ενδιάμεσος στη διοχέτευση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης είναι κρίσιμος.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στη Βουλή, ο κ. Ζαββός, αναφέρθηκε  ιδιαίτερα  στην επιτυχία , τη σημασία αλλά και το ρόλο του Ηρακλή, που «αποτελεί μια πλήρη και επιτυχημένη εφαρμογή ενός συστημικού σχήματος, αποτέλεσμα της προσπάθειας της κυβέρνησής μας για τη μείωση των κόκκινων δανείων και επανέλαβε την άποψη του ίδιου του Πρωθυπουργού, στο πλαίσιο συνέντευξής του σε εφημερίδα, ότι ο Ηρακλής «αποτελεί μία από τις τρεις προϋποθέσεις για να πραγματοποιήσει η Ελλάδα όχι απλώς ένα βήμα, αλλά το άλμα της δεκαετίας. Συνεπώς, είναι ένας εκ των ουκ άνευ παραγόντων τόσο για την πιστοληπτική αναβάθμιση της χώρας μας, όσο και για την ανάκαμψη και την ανάπτυξη της οικονομίας ».

Με τον «Ηρακλή 2» – πρόσθεσε ο κ. Γ. Ζαββός – επιταχύνουμε το βήμα της μείωσης των κόκκινων δανείων. Κυρίως όμως, η χώρα μας στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα μεταρρυθμιστικής συνέχειας και συνέπειας στις διεθνείς αγορές και στους εταίρους μας.

Με όλες αυτές τις εξελίξεις, γίνεται λόγος για «ένα κύριο δείγμα αλλαγής οικονομικού μοντέλου, καθώς στο κέντρο της πολιτικής μας υπάρχει ο πολίτης και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που χρειάζονται άμεσα τη ρευστότητα που θα εισρεύσει από το Ταμείο Ανάκαμψης». Για να μπορέσουν να γίνουν όλα αυτά μέσα σε πολύ σφιχτά χρονικά περιθώρια, δηλαδή αυτές οι παραγωγικές επενδύσεις στην πραγματική οικονομία, μας χρειάζεται τώρα ένα σταθερό και ευέλικτο, ανταγωνιστικό τραπεζικό σύστημα.

Ζαββός: Η μεταρρύθμιση του ΤΧΣ και οι 3 διακριτοί ρόλοι

Ένα από τα ανοιχτά μέτωπα στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του χρηματοπιστωτικού συστήματος είναι η επιδιωκώμενη μεταρρύθμιση του  Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Ως γνωστόν το ΤΧΣ  έχει σκοπό να συμβάλει στη διατήρηση της σταθερότητας του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, παράλληλα με τα σχέδια αποεπένδυσης του Ταμείου από τον τραπεζικό τομέα.

«Μιλάμε- είπε συγκεκριμένα ο κ. Γ. Ζαββός –  για μια συντεταγμένη έξοδο σύμφωνα με τους ενωσιακούς κανόνες και στόχος μας είναι να επιτευχθεί αυτή η έξοδος με την προσέλκυση επενδυτών σε ελληνικές τράπεζες και με νέα κεφάλαια. Έτσι μόνο θα μπορέσουν οι τράπεζες να υλοποιήσουν τα φιλόδοξα επιχειρηματικά τους σχέδια».

Στο μεταξύ, στο  άρθρο 1 του Καταστατικού Νόμου ορίζεται  ότι το Ταμείο «δεν ανήκει στο δημόσιο τομέα ούτε στον ευρύτερο δημόσιο τομέα καθώς και ότι είναι  αμιγώς ιδιωτικός ο χαρακτήρας του Ταμείου». Αυτό είναι κάτι σημαντικό γιατί αφορά ακριβώς την ανεξαρτησία του στη λήψη όποιων αποφάσεων αφορούν και την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Στο μεταξύ, τρεις είναι οι  βασικοί διακριτοί ρόλοι για το ποιος κινεί την όποια διαδικασία. Σύμφωνα με τον υφυπουργό Οικονομίας:

Πρώτον, είναι ο ρόλος του Δημοσίου και της Κυβέρνησης, ρόλος που αφορά τη νομοθέτηση, την ψήφιση των νόμων, δηλαδή της εμπέδωσης του θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο κινείται και θα κινηθεί το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

Το δεύτερο είναι το ίδιο το Ταμείο, το οποίο έχει σκοπό τη διατήρηση της σταθερότητας του τραπεζικού συστήματος και, όπως είπαμε, το Ταμείο αυτό λειτουργεί ως ανεξάρτητο όργανο και έχει ως κύριο όργανο λήψης αποφάσεων το Γενικό Συμβούλιο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Ταμείο έχει οριστεί ακριβώς για αυτό. Ακριβώς για αυτό πληρώνονται τουλάχιστον 35 σημαντικοί εμπειρογνώμονες τους οποίους έχει, και επίσης μπορεί και να καλέσει οποιουσδήποτε κορυφαίους διεθνείς συμβούλους θέλει για να το συμβουλεύσουν στη λήψη κρίσιμων αποφάσεων. Η τρίτη διάκριση που πρέπει να γίνει είναι τι κάνει η κάθε τράπεζα, σήμερα η Πειραιώς,. Είναι αυτή η ίδια η οποία αποφασίζει για τη μέθοδο που μας εξήγησε και θα μας εξηγήσει, βάσει της οποίας γίνεται μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, αλλά πάντα σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

Ζαββός: Η Πειραιώς και τα cocos

Ο κ. Γ. Ζαββός έθιξε επίσης ένα κρίσιμο θέμα, αυτό που αφορά τη γενεσιουργό αιτία αυτής της διαδικασίας και μιλάμε για την περίφημη διαδικασία των COCOs. «Εδώ θα πρέπει να συγκρατήσουμε ορισμένα σημεία και θα απαντήσω και στην κυρία Αχτσιόγλου. Το πρώτο είναι ότι η σύναψη αυτής της σύμβασης των COCOs έγινε το 2015 από την τότε Κυβέρνηση και, όπως γνωρίζουμε είχε και επαχθείς όρους, γιατί υπήρχε ένα προαιρετικό ετήσιο τοκομερίδιο της τάξης του 8%, το οποίο διακρατούσε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας» είπε ο υφυπουργός.

Το δεύτερο – πρόσθεσε- είναι ότι η Τράπεζα Πειραιώς είχε την υποχρέωση να πληρώσει τον τόκο, αλλά είχε και τη διακριτική ευχέρεια ώστε να πληρώσει είτε με μετρητά, είτε με μετοχές. Η Τράπεζα Πειραιώς τότε διάλεξε να πληρώσει με μετρητά. Το τρίτο θέμα είναι ότι υπάρχει ένα κανονιστικό πλαίσιο, όπου ο Επόπτης θα πρέπει να δώσει την προηγούμενη έγκρισή του σε οποιοδήποτε φορέα θέλει να πληρώσει και σε αυτήν την περίπτωση έπρεπε να δώσει την έγκρισή του για την πληρωμή των COCOs.  Ο Ευρωπαίος Επόπτης δεν επέτρεψε την πληρωμή αυτή σε μετρητά, στο πλαίσιο απαγορευτικής σύστασης για τη διανομή μερισμάτων εξαιτίας της πανδημικής κρίσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!