Γ.Δ.
1408.05 +0,13%
ACAG
-0,19%
5.34
BOCHGR
-1,13%
4.39
CENER
-1,86%
8.44
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-0,97%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.27
OPTIMA
-2,15%
12.74
TITC
+1,05%
38.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+5,87%
1.48
ΑΒΕ
+2,87%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+1,05%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
+0,55%
3.665
ΑΛΦΑ
-0,49%
1.515
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,02%
9.66
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-5,00%
0.57
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,15%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-1,68%
1.76
ΒΙΟΣΚ
+1,45%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-0,38%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,88%
18.36
ΔΑΑ
+1,12%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,37%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-0,93%
2.665
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+1,09%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+1,48%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+1,53%
1.99
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,21%
1.734
ΕΛΠΕ
+0,82%
6.765
ΕΛΣΤΡ
-0,99%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,97%
1.87
ΕΛΧΑ
+0,33%
1.852
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.115
ΕΤΕ
+1,57%
6.99
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
+0,64%
2.058
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.4
ΙΑΤΡ
-1,95%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-1,31%
0.301
ΙΛΥΔΑ
+2,15%
1.9
ΙΝΚΑΤ
+1,04%
4.88
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.31
ΙΝΛΟΤ
-0,11%
0.929
ΙΝΤΕΚ
+2,63%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,81%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+0,60%
0.998
ΙΝΤΚΑ
-1,63%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.455
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+2,45%
1.088
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.54
ΚΡΙ
-1,40%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-2,54%
0.922
ΛΑΒΙ
+1,10%
0.734
ΛΑΜΔΑ
-0,28%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+1,96%
2.08
ΜΕΡΚΟ
-9,50%
40
ΜΙΓ
-1,48%
2.995
ΜΙΝ
-1,96%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,10%
19.37
ΜΟΝΤΑ
-1,60%
3.69
ΜΟΤΟ
-1,38%
2.51
ΜΟΥΖΚ
-2,31%
0.635
ΜΠΕΛΑ
+0,57%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.818
ΞΥΛΚ
0,00%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,41%
21
ΟΛΠ
+0,81%
31.25
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,41%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
-0,99%
14.98
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
10.2
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
0,00%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,44%
3.599
ΠΕΡΦ
-1,10%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.88
ΠΛΑΘ
0,00%
3.935
ΠΛΑΚΡ
+2,24%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+0,51%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.57
ΣΑΡ
+0,94%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,22%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+2,67%
1.54
ΣΠΕΙΣ
-2,13%
5.52
ΣΠΙ
+0,40%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
+1,77%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,62%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+2,50%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.208
ΦΡΛΚ
0,00%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Ψηφιακός μετασχηματισμός και τράπεζες: Οι τρεις κινήσεις της Eurobank

Τις τρεις κινήσεις της Eurobank προς τον απαραίτητο για την εποχή ψηφιακό μετασχηματισμό των τραπεζών παρουσίασε στο FIN FORUM ο Chief Digital Officer της τράπεζας Μιχάλης Τσαρμόπουλος.

Ο κ. Τσαρμόπουλος, αφού τόνισε πως στην Ελλάδα οι τράπεζες βιώνουν «την τέλεια καταιγίδα», επειδή καλούνται να λειτουργήσουν «σε ένα πλαίσιο ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό όσον αφορά στα οικονομικά δεδομένα» λόγω της πανδημίας, σημείωσε ότι η Eurobank για να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις έχει ξεκινήσει μια σειρά από δράσεις:

  • την «Ψηφιακή Ακαδημία» με στόχο την επιμόρφωση όλων των συναδέλφων,
  • το πρόγραμμα «modern workplace» ώστε να εξαπλωθεί η χρήση μοντέρνων μοντέλων και ψηφιακών εργαλείων εργασίας και συνεργασίας,
  • καθώς και την εφαρμογή μεθόδων agile, lean startup, και design thinking χάρη στις οποίες επιταχύνουμε το πώς παίρνουμε αποφάσεις, μειώνουμε τη γραφειοκρατία, και αλλάζουμε ουσιαστικά τον τρόπο που δίνουμε λύσεις στα προβλήματα βάζοντας πάντα τον άνθρωπο στο κέντρο της σχεδίασης των λύσεων.

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Τσαρμόπουλο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τραπεζών (και όχι μόνο) είναι πλέον αναγκαία συνθήκη επιβίωσης. Για να έχει όμως ουσιαστικό αποτέλεσμα πρέπει να έχει ραγδαία εξάπλωση στον οργανισμό, να έχει εφαρμογή και επίδραση σε ευρύ φάσμα λειτουργιών, υπηρεσιών και ανθρώπων, και να έχει διάρκεια στο χρόνο, δηλαδή να συνιστά ουσιαστική και μόνιμη αλλαγή.

Βασικές επιδιώξεις μέσα από ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι:

  1. Η δομική μείωση του κόστους λειτουργίας (και όχι απλά του λειτουργικού κόστους). Δηλαδή το πώς θα αλλάξει ο τρόπος που γίνονται οι εργασίες ώστε να εκτελούνται με πολύ πιο οικονομικό τρόπο.
  2. Η αύξηση της παραγωγικότητας με βασικό στόχο την απελευθέρωση χρόνου από διαδικαστικές εργασίες, σε εργασίες προστιθέμενης αξίας.
  3. Η μείωση του χρόνου εξυπηρέτησης των πελατών, της διεκπεραίωσης των αιτημάτων τους και η μείωση της γραφειοκρατίας.
  4. Η τόνωση των εσόδων μέσα από την αξιοποίηση ψηφιακών λύσεων και εργαλείων και μέσα από συνεργασίες με τρίτες εταιρείες.
  5. Και η συνεχής εξέλιξη της εμπειρίας των υπηρεσιών που προσφέρουμε, ώστε να είναι απλές, γρήγορες, εύκολες και διαθέσιμες 24×7 από οποιοδήποτε σημείο θέλει ο πελάτης. Τα fintechs, οι neobanks, αλλά και οι παραδοσιακές τράπεζες ανεβάζουν συνεχώς την ένταση του ανταγωνισμού και μαζί με αυτή και τις προσδοκίες των πελατών μας.
Μιχάλης Τσαρμόπουλος  © Eurobank
Μιχάλης Τσαρμόπουλος © Eurobank

Το παράδειγμα της Eurobank

Ως προς τα παραπάνω o Τσαρμόπουλος έδωσε μερικά παραδείγματα από τις δράσεις της Eurobank:

  1. Μέσα από το συνεχή εμπλουτισμό των ψηφιακών καναλιών προσπαθούμε και στρέφουμε ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των πελατών μας σε αυτά ώστε να εξυπηρετούνται εύκολα, γρήγορα και οικονομικά. Χαρακτηριστικά να σας αναφέρω ότι έχουμε φτάσει στους 3,400 πελάτες και στις 1,400 συναλλαγές το λεπτό! Ενώ ακόμα και για τις περιπτώσεις πιο σύνθετων υπηρεσιών έχουμε δημιουργήσει την υπηρεσία του v-banking την οποία και διευρύνουμε συνεχώς.
  2. Είμαστε σε μια διαρκή προσπάθεια όπου απλοποιούμε, αυτοματοποιούμε και ψηφιοποιούμε σημαντικά business flows, «ταξίδια» όπως τα αποκαλούμε. Για να το επιτύχουμε αυτό, έχουμε δημιουργήσει το Lean & Digital Factory, ώστε να φτιάξουμε τελικά έναν οργανισμό απλό, χωρίς χαρτιά, και χωρίς μακρές χειρωνακτικές διαδικασίες.
  3. Προσφέρουμε ολοένα και περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες online είτε μόνοι μας είτε σε συνεργασία με τρίτες εταιρείες στη λογική και του open banking. Το ζητούμενο μέσα από τέτοιου είδους δράσεις είναι η τόνωση των εσόδων και η ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των πελατών μας.

Οι προκλήσεις

Κατά τον ομιλητή, οι προκλήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού, συνοψίζονται στα εξής:

  1. Ότι είναι ένα μακρύ και απαιτητικό ταξίδι που χρειάζεται σημαντικά κεφάλαια για επενδύσεις. Απαιτούνται πολύ υψηλές επενδύσεις για να χτίσει κανείς ένα αξιόλογο και αξιόπιστο ψηφιακό αποτύπωμα και αφού το χτίσει απαιτούνται εξίσου σημαντικά κεφάλαια προκειμένου να μπορεί να το εξελίσσει και να το συντηρεί.
  2. Ταυτόχρονα με το χτίσιμό μοντέρνων ψηφιακών υπηρεσιών πρέπει να εκσυγχρονίζουμε τις κεντρικές υποδομές και να το κάνουμε αυτό διασφαλίζοντας την αξιοπιστία και τη σταθερότητα των συστημάτων. Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα σύνθετο εγχείρημα που απαιτεί βαθιά τεχνογνωσία, καλό προγραμματισμό ενεργειών, και καλά ζυγισμένους χειρισμούς και αποφάσεις. Μιλώντας για αξιοπιστία υποδομών, είναι εξαιρετικά σημαντικό να διασφαλίζουμε ότι οι υποδομές μας είναι ανθεκτικές και απέναντι σε κακόβουλες ενέργειες, cyber attacks όπως λέμε, τις οποίες βλέπουμε να αυξάνονται.
  3. Επόμενη πρόκληση σχετίζεται με το ανθρώπινο δυναμικό. Τα θέματα που αφορούν στο ανθρώπινο δυναμικό είναι πολυδιάστατα.
    1. Το σύνολο του προσωπικού πρέπει να αποκτήσει βασικές ψηφιακές γνώσεις και δεξιότητες. Οι ψηφιακές δεξιότητες είναι η προπαίδεια της εποχής μας.
    2. Υπάρχει έντονος ανταγωνισμός για ταλέντα σε συγκεκριμένες κατηγορίες εξειδίκευσης όπως για παράδειγμα developers, data scientists, data engineers, web designers, UX experts, κλπ. καθώς η αγορά είναι σχετικά ρηχή.
    3. Ίσως, όμως, η μεγαλύτερη πρόκληση έχει να κάνει με την κουλτούρα και τον τρόπο σκέψης και προσέγγισης στα θέματα. Εν πολλοίς, προσπαθούμε να λύσουμε νέα, πρωτόγνωρα προβλήματα βασιζόμενοι σε εμπειρίες και γνώσεις του παρελθόντος.

Για να αντιμετωπίσουμε όλες αυτές τις προκλήσεις, στη Eurobank έχουμε ξεκινήσει μια σειρά από δράσεις που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

  1. την «Ψηφιακή Ακαδημία» με στόχο την επιμόρφωση όλων των συναδέλφων,
  2. το πρόγραμμα “modern workplace” ώστε να εξαπλωθεί η χρήση μοντέρνων μοντέλων και ψηφιακών εργαλείων εργασίας και συνεργασίας,
  3. καθώς και την εφαρμογή μεθόδων agile, lean startup, και design thinking χάρη στις οποίες επιταχύνουμε το πώς παίρνουμε αποφάσεις, μειώνουμε τη γραφειοκρατία, και αλλάζουμε ουσιαστικά τον τρόπο που δίνουμε λύσεις στα προβλήματα βάζοντας πάντα τον άνθρωπο στο κέντρο της σχεδίασης των λύσεων.
  1. Πρόκληση όμως συνιστούν και οι ίδιοι οι πελάτες μας. Οι πελάτες μας δεν είναι όλοι ίδιοι και δεν έχουν ούτε τις ίδιες απαιτήσεις ούτε τις ίδιες ικανότητες και γνώσεις. Άρα ακριβώς όπως προσπαθούμε να επιμορφώσουμε το προσωπικό μας γύρω από τις ψηφιακές δεξιότητες το ίδιο ακριβώς κάνουμε και για τους πελάτες μας. Χαρακτηριστικά πρόσφατα παραδείγματα από το κομμάτι των επιχειρήσεων εδώ είναι οι πρωτοβουλίες του Digital Academy for Business, το οποίο μάλιστα σύντομα θα διευρύνουμε και για ιδιώτες, και το πρόγραμμα ecommerce μέσα από το οποίο βοηθάμε μικρές επιχειρήσεις να στήσουν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα.
  2. Στην προσπάθειά μας αυτή έχουμε έναν ακόμα αντίπαλο: το χρόνο. Ναι ο χρόνος δεν είναι με το μέρος μας γιατί πρέπει να κάνουμε πολλά και μάλιστα πολύ γρήγορα. Λύσεις και υπηρεσίες που σχεδιάζουμε σήμερα, σύντομα θεωρούνται ξεπερασμένες, ενώ ταυτόχρονα πρέπει να δημιουργούμε και απτά και θετικά αποτελέσματα στην κερδοφορία.

Όπως γίνεται φανερό, οι περισσότερες προκλήσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού δε σχετίζονται με την τεχνολογία αλλά με τον ανθρώπινο παράγοντα και τα διαθέσιμα κεφάλαια προς επένδυση. Το γεγονός ότι ως Ελληνικές Τράπεζες αντιμετωπίζουμε περιορισμούς και στα δύο αυτά «μέτωπα» σημαίνει οτι πρέπει να επιλέγουμε πολύ προσεκτικά τις μάχες που δίνουμε γιατί α) υπάρχει ο κίνδυνος, στην προσπάθειά μας να «τα κάνουμε όλα», να εξαντληθούμε, και β) τα περιθώρια λάθους είναι σχεδόν μηδενικά.

Αυτό το τελευταίο μάλιστα ίσως να είναι και η μεγαλύτερη πρόκληση αλλά ταυτόχρονα και ισχυρή κινητήριος δύναμη καθώς καθιστά την επιτυχία μονόδρομο!

Οι επόμενες κινήσεις της Eurobank

Το επόμενο διάστημα συνεχίζουμε στο δρόμο που έχουμε χαράξει τα τελευταία χρόνια, και το κάνουμε αυτό αυξάνοντας τους ρυθμούς, την ένταση και τις επενδύσεις.

Συγκεκριμένα:

  1. Συνεχίζουμε να εμπλουτίζουμε και να εξελίσσουμε τα ψηφιακά μας κανάλια. Χαρακτηριστικά να σας πως ότι ετοιμαζόμαστε για το launch του Apple Pay και γενικά των λεγόμενων XPays μέσα από το Eurobank mobile app, παρομοίως ξεδιπλώνουμε το digital onboarding για νέους πελάτες, και παράλληλα βγάζουμε μια σειρά από καινούργια features που θα κάνουν τη χρήση τόσο του ebanking όσο και του mobile app πιο απλή, πιο εύκολη και πιο ευχάριστη.
  2. Επόμενο βήμα που ίσως συνιστά και τη μεγαλύτερη καινοτομία στην αγορά είναι ότι εγκαινιάζουμε το phygital banking. Πρόκειται για μια σειρά «ταξιδιών εξυπηρέτησης» των πελατών που ξεκινούν από το φυσικό κόσμο και ολοκληρώνονται ψηφιακά, ή αντιστρόφως, ξεκινούν από τον ψηφιακό κόσμο και ολοκληρώνονται με τη συνδρομή εξειδικευμένου τραπεζικού συμβούλου. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις συνδυάζονται αρμονικά ψηφιακές τεχνολογίες, τεχνολογίες video, και officers της τράπεζας ώστε να δημιουργούν μια εξαιρετική και ολοκληρωμένη εμπειρία στους πελάτες μας. Δε θα πω περισσότερα σήμερα γιατί σύντομα αναμένονται και επίσημες ανακοινώσεις.
  3. Επίσης μέσα στο τρέχον έτος οι πελάτες μας θα δουν τη γκάμα των προϊόντων που διαθέτουμε online να διευρύνεται, ενώ ακόμα και σε προϊόντα που διαθέτουμε ήδη θα προχωρήσουμε σε επόμενες βελτιωμένες εκδόσεις, εκμεταλλευόμενοι το feedback που έχουμε λάβει μέχρι σήμερα από τους πελάτες μας.
  4. Τέλος, ο άξονας που επίσης εξελίσσουμε φέτος είναι αυτός των προσωποποιημένων υπηρεσιών, και εξυπηρέτησης. Όλα τα προηγούμενα χρόνια έχουμε δουλέψει συστηματικά και έχουμε χτίσει το τεχνολογικό υπόβαθρο ώστε να αξιοποιούμε τα δεδομένα που μοιράζονται μαζί μας οι πελάτες μας, και πλέον είμαστε στη φάση που θα αρχίσουμε να κάνουμε διαθέσιμες τις συγκεκριμένες υπηρεσίες.

Οι προκλήσεις για τα επόμενα χρόνια δε θα αλλάξουν ιδιαίτερα. Αυτό που βλέπω ότι προστίθεται στη λίστα των προκλήσεων είναι ότι όσο προχωράμε σε πιο ώριμες φάσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού, η πολυπλοκότητα των έργων αυξάνεται καθώς απαιτείται άριστος συγχρονισμός και ευθυγράμμιση μεταξύ πολλών διαφορετικών τμημάτων και συναδέλφων τόσο του «ψηφιακού όσο και του παραδοσιακού κόσμου». Όμως τα καλά νέα είναι ότι έχουμε εντοπίσει έγκαιρα το συγκεκριμένο ρίσκο και έχουμε λάβει τα μέτρα μας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!