THEPOWERGAME
Το 90% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιείται από ATM, APS και online, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στο Fin Forum η γενική διευθύντρια Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας Χριστίνα Θεοφιλίδη. Στον συγκεκριμένο όγκο συναλλαγών δεν υπολογίζονται οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.
Κατά την κ. Θεοφιλίδη, «τα τελευταία χρόνια, η ιλιγγιώδης ανάπτυξη του τεχνολογικού τομέα, έχει χαρακτηριστεί και έως η 4η Βιομηχανική Επανάσταση. Τα δίκτυα είναι παντού. Οι υπολογιστές είναι πλέον στην τσέπη μας. Αυτό έχει οδηγήσει πολλούς τομείς της αγοράς να αναπτύξουν συμπληρωματικές υπηρεσίες online, σε διαφορετικούς βαθμούς ωρίμανσης. Από την ένδυση που διατηρεί ακόμα ισχυρή παρουσία στον φυσικό κόσμο, έως τη μουσική που έχει στο μεγαλύτερο βαθμό μεταφερθεί online. Οι τράπεζες μπορεί να μην ήταν οι πρώτες που ανέπτυξαν υπηρεσίες online, όμως τα τελευταία χρόνια, αυτό γίνεται με ολοένα και αυξανόμενους ρυθμούς».
Capital Controls και πανδημία έστειλαν τους Ελληνες στα ΑΤΜ και το διαδίκτυο
Ειδικά για την Ελλάδα, «την τελευταία δεκαετία μπορεί κανείς να ξεχωρίσει δύο γεγονότα που επιτάχυναν έως και επέβαλαν την ψηφιακή μας εκπαίδευση, όσον αφορά σε τραπεζικές υπηρεσίες. Με τα capital controls μάθαμε να χρησιμοποιούμε τις χρεωστικές μας κάρτες, έξω από τα ΑΤΜ και πέρα από την ανάληψη μετρητών, στην πληρωμή προϊόντων και υπηρεσιών. Λίγα χρόνια μετά, με τα απαραίτητα μέτρα κατά της πανδημίας, γνωρίσαμε, κάπως απότομα, τις ψηφιακές τραπεζικές υπηρεσίες».
«Συνοπτικά θα έλεγα: ταχύτητα και ευκολία στη συναλλαγή με αυξημένη ασφάλεια, εύκολη μεταφορά δεδομένων, εξοικονόμηση χρόνου και ενίσχυση του concept- η τράπεζα μαζί μου, παντού, από το κινητό μου ή τον υπολογιστή μου. Στο νέο τοπίο η αγορά δεν έχει και τόσο αυστηρά «σύνορα» και όρια, οπότε οι τράπεζες συγκρίνονται με τις πλατφόρμες όπως το Netflix, η Amazon, το Spotify, και οδηγούμαστε στο να παρέχουμε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και παροχής υπηρεσιών» τόνισε η Χριστίνα Θεοφιλίδη.
Αναφορικά με τα φυσικά καταστήματα, «σήμερα έχουμε φθάσει σε μία ισορροπία, με τον αριθμό καταστημάτων ανά 1000 κατοίκους να είναι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, γύρω στα 20». Ωστόσο, η κα Θεοφιλίδη επισημαίνει: «Δεν είναι όμως μόνο το πλήθος των καταστημάτων που αλλάζει. Κυρίως, μεταβάλλεται η φύση των εργασιών μέσα στο κατάστημα. Όλοι έχουμε στο μυαλό μας την εικόνα της αίθουσας συναλλαγών, με κόσμο να περιμένει τη σειρά του για να επισκεφθεί ένα από τα ταμεία. Αυτό σύντομα θα πάψει να υπάρχει. Ήδη πάνω από το 90% των εγχρήματων συναλλαγών πραγματοποιείται σε αυτόματες μηχανές όπως ATM και APS και φυσικά online. Χωρίς να υπολογίζουμε εδώ τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Με τη συναλλαγή και τις διεκπεραιωτικές εργασίες έξω από το κατάστημα, απελευθερώνεται πολύτιμος χρόνος που μπορεί να αξιοποιηθεί για την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών. Συμβουλευτικών υπηρεσιών για την καλύτερη καθημερινή διαχείριση των οικονομικών της οικογένειας και τον προγραμματισμό και κάλυψη των αναγκών ρευστότητας μιας επιχείρησης».
Βάρος στον μετασχηματισμό
Όπως είπε η γενική διευθύντρια Λιανικής της Εθνικής Τράπεζας Χριστίνα Θεοφιλίδη, «στην Εθνική δίνουμε μεγάλο βάρος σε αυτόν τον μετασχηματισμό. Πέρα από την ανάπτυξη χρήσιμων υπηρεσιών για τους πελάτες μας και την εκπαίδευσή τους ώστε να μπορέσουν να τις αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, επενδύουμε με πάθος στα στελέχη μας και ειδικά στα στελέχη της πρώτης γραμμής, ώστε να αναπτύξουν τις δεξιότητες εκείνες που θα τους καταστίσουν πολύτιμους συνεργάτες σε κάθε πελάτη μας. Δεν θέλουμε να διεκπεραιώνουμε ούτε να πουλάμε – αναπτύσσουμε συμβούλους με γνώση και σεβασμό στον πελάτη μας. Και αυτή είναι μία επιθυμητή εξέλιξη και για τα στελέχη που βρίσκονται στα καταστήματα. Αυτός είναι και ο νέος ρόλος του δικτύου στην ψηφιακή μας εποχή».