THEPOWERGAME
Εναλλακτικές πηγές εσόδων και νέα πελατεία αναζητεί η Τράπεζα Πειραιώς, παράλληλα με το νοικοκύρεμα του ισολογισμού της. Η στροφή σε asset management και bancassurance – χώροι που παρουσιάζουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης σε σχέση με το μέσο όρο της ΝΑ Ευρώπης (7% Ελλάδα, 21% Ν.Α Ευρώπη) – μαζί με το χτίσιμο μιας νέας, ψηφιακής τράπεζας, αποτελούν τις νέες προκλήσεις για τον Όμιλο.
Η digital bank της Τράπεζας Πειραιώς, για την οποία θα υποβληθεί σύντομα αίτημα στην Τράπεζα της Ελλάδος για πλήρη άδεια τραπεζικών εργασιών, είναι ήδη στα σκαριά και αναμένεται να αποτελέσει όχημα προσέλκυσης μιας νέας πελατείας: της γενιάς Millenium και της Γενιάς Ζ.
Βλέποντας μπροστά, ο διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας Πειραιώς Χρήστος Μεγάλου, σχεδιάζει το αύριο και την κάλυψη των αναγκών της νέας γενιάς, αυτής που δεν έχει περάσει σχεδόν ούτε μια ημέρα την πόρτα τραπεζικού καταστήματος. Και που συνάμα, είναι σημαντικό τμήμα της υπάρχουσας πελατείας.
Όπως σημείωσε ο κ. Χρήστος Μεγάλου, από τα 5 εκατομμύρια πελάτες της Πειραιώς, το 1,5 εκατομμύριο αφορά τις γενιές αυτές, τους πελάτες που σήμερα, κάνουν τα πάντα ψηφιακά. Στόχος είναι στη νέα digital bank να μεταφερθούν τα 500 εκατομμύρια καταθέσεων που ήδη προέρχονται από τους Millenials και τους Generation Z, ώστε με τη σειρά τους να δημιουργήσουν την κεφαλαιακή βάση για τη χορήγηση έξυπνων και καινοτόμων δανειακών προϊόντων.
H νέα digital bank δεν είναι ένα ακόμη project για τον Όμιλο Πειραιώς. Θα είναι ένα μοντέλο τραπεζικών εργασιών, που με την άδεια της Τράπεζας της Ελλάδος , θα μπορέσει να μετουσιωθεί σε μοντέλο που θα εξαχθεί σε όλη την Ευρώπη. Σε μία νέα επεκτατική πολιτική εκτός Ελλάδος, σε μια εμπειρία ψηφιακή και εντελώς διαφορετική από την πολιτική επέκτασης των ελληνικών τραπεζών μια εικοσαετία πριν.
Μία νέα ψηφιακή τράπεζα, στοχευμένη και εστιασμένη σε καταναλωτικά προϊόντα, χωρίς καθόλου παρουσία δικτύου.
Οι νέες πηγές εσόδων και το hub των Ιωαννίνων
Άλλωστε, όπως πρόσθεσε ο κ. Μεγάλου, ήδη το 95% των συναλλαγών γίνεται σήμερα ψηφιακά μέσα από digital κανάλια. Αυτό θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο και θα διευρυνθεί από τα καινοτόμα προϊόντα της ψηφιακής πλατφόρμας, από το Buy- Now – Pay – Later (οικονομικές διευκολύνσεις για αγορές σε πελάτες που δεν είναι κάτοχοι πιστωτικών καρτών) ή το Banking – as – a Service (παροχή δυνατότητας σε μη τραπεζικά ιδρύματα, π.χ. εμπόρους, να κάνουν δικές τους χρηματοοικονομικές υπηρεσίες).
Η Τράπεζα Πειραιώς εκτιμά ότι έως το 2025 θα έχει επιπλέον έσοδα πάνω από 50 εκατ. ευρώ από αυτές τις δύο παραπάνω υπηρεσίες, με συνέπεια την κατά 25% και πλέον ελάφρυνση των καταστημάτων. Αυτό συνεπάγεται επίσης, μια συνολική απαιτούμενη επένδυση ύψους 40 εκατ. ευρώ για την περίοδο μιας διετίας.
Συνοδοιπόρος στην προσπάθεια αυτή είναι η Natech, ένας έμπειρος ψηφιακός πάροχος με παρουσία 20 ετών στον χώρο. Έδρα της Natech είναι τα Ιωάννινα, τα οποία εξελίσσονται σε hub όπως φαίνεται και από τις προτιμήσεις Γερμανών επενδυτών (π.χ. Deutsche Telecom).