THEPOWERGAME
Νέα διευρυμένα σύνορα βιώνουν οι καταναλωτές στις τραπεζικές τους συναλλαγές, μέσα από την εμπειρία του account aggregation, μία υπηρεσία που επιτρέπει στους χρήστες του e-banking αλλά και του mobile banking να ενημερώνονται, συνολικά, για τους λογαριασμούς και τις κάρτες που τηρούν και σε άλλες τράπεζες, μέσω μίας μόνο τραπεζικής ιστοσελίδας που θα επιλέξουν.
Με απλά λόγια, οι διαδικτυακοί πελάτες μπορούν μέσα από την ιστοσελίδα π.χ. της Εθνικής Τράπεζας, να βλέπουν τις καταθέσεις τους στην … Alpha Bank , ή από την ιστοσελίδα της Eurobank, να παρακολουθούν τις κινήσεις καρτών τους στην Πειραιώς. Πάρα πολλοί αντίστοιχοι συνδυασμοί επιτρέπουν σήμερα σε όσους χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα, να έχουν 24ωρη πρόσβαση στην εικόνα των λογαριασμών και των καρτών τους, χωρίς να πρέπει να βγουν από τη μία ιστοσελίδα, να ξαναμπούν με τους κωδικούς τους στην άλλη, ενδεχομένως, να ξαναμπούν στην πρώτη κ.α. Αρκεί βεβαίως, να έχουν δώσει την έγκρισή τους στην κάθε μία από τις τέσσερις μεγάλες συστημικές τράπεζες που παρέχουν την δυνατότητα αυτή, ώστε να έχουν την ευκολία και την ευελιξία της πρόσβασης.
Η απαιτούμενη έγκριση δίνεται επίσης on line, σε συγκεκριμένο πεδίο των ιστοσελίδων.
Πώς ακριβώς λειτουργεί το account aggregation
Μέσα από την υπηρεσία account aggregation κάθε χρήστης του e-banking μπορεί να διασυνδεθεί με μία από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες στην Ελλάδα (δηλαδή τις Alpha, Eurobank,Πειραιώς και Εθνική), με τις θυγατρικές τους στο εξωτερικό (όπου έχουν παρουσία) αλλά και με τις digital Ν26 ή τη Revolut, ώστε να βλέπει με μια ματιά, μέσα από το e-banking ή το mobile app μίας εξ αυτών, αναλυτικές πληροφορίες και κινήσεις των προϊόντων που τηρεί στις υπόλοιπες.
Με αυτό τον τρόπο, ο πελάτης μπορεί να έχει πλήρη έλεγχο των οικονομικών του, με μια ματιά χωρίς καμία επιπλέον χρέωση. Η υπηρεσία αυτή έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον του συναλλακτικού κοινού, που με αυτό τον τρόπο «σερφάρει» πολύ πιο εύκολα, παρακολουθώντας τις τραπεζικές του συναλλαγές χωρίς να μπαινοβγαίνει από site σε site και μάλιστα είναι έτοιμο να ανταποκριθεί και στα επόμενα βήματα που θα ενεργοποιήσει στο μέλλον η δυνατότητα αυτή.
Το Payment Initiation της Eurobank
Όπως για παράδειγμα, η πρωτοποριακή υπηρεσία Payment Initiation που η Eurobank διέθεσε πρώτη στην Ελλάδα και μέσω της οποίας ο πελάτης μπορεί να εκκινήσει πληρωμή χρεώνοντας λογαριασμό που τηρεί σε τρίτη τράπεζα. Δηλαδή, μέσω του e-Banking της Eurobank ένας ιδιώτης ή μια επιχείρηση μπορεί να χρεώσει ένα λογαριασμό τρίτης τράπεζας και να μεταφέρει χρήματα σε οποιαδήποτε άλλη τράπεζα επιθυμεί, στην Ελλάδα ή την Ευρώπη, χωρίς να χρειάζεται κάθε φορά να συνδέεται ξεχωριστά με την πλατφόρμα κάθε μιας τράπεζας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι υπηρεσίες αυτές έχουν ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση στους πελάτες παρουσιάζοντας 15% αύξηση στη χρήση το τελευταίο εξάμηνο.
Η ανοιχτή τραπεζική (open banking) και οι δρόμοι που ανοίγονται
Οι παραπάνω δυνατότητες παρέχονται στο πλαίσιο της ανοιχτής τραπεζικής (open banking) μέσω της δημιουργίας καινοτόμων χρηματοοικονομικών προϊόντων υπηρεσιών με την τεχνολογία API (Διεπαφή Προγραμματισμού Εφαρμογών – Application Programming Interface), οι οποίες διέπονται από την οδηγία (ΕΕ) 2015/2366 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά (Payment Services Directive 2– PSD2), η οποία ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία με τον Ν.4537/2018.
Μέσω του ιδίου πλαισίου, παρέχεται η δυνατότητα στους πελάτες να ταυτοποιηθούν με τα credentials τους μέσω τρίτων παρόχων (π.χ Gov.gr και άλλους), μέθοδος που τυγχάνει επίσης μεγάλης αποδοχής.
«Από το 2020 στο 2021 είδαμε 99% αύξηση στους πελάτες που επιλέγουν την Eurobank ως μέθοδο ταυτοποίησης και 470% αύξηση στις εργασίες (μέσω gov.gr και άλλων) για τις οποίες επέλεξαν τη Eurobank ως μέθοδο ταυτοποίησης», αναφέρει η κυρία Όλγα Χαραλαμπίδη, επικεφαλής του τμήματος Group Digital Channels της Eurobank. Μιλώντας στο powergame.gr για τη γενικότερη εμπειρία του πελάτη, η κυρία Χαραλαμπίδη επισημαίνει τα εξής: «Στην Eurobank επαναπροσδιορίζουμε την εμπειρία του πελάτη διασφαλίζοντας φθηνότερες, ασφαλέστερες, καινοτόμες ηλεκτρονικές συναλλαγές για τους καταναλωτές, με προϊόντα και υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας με την ανάπτυξη και FinTech οικοσυστημάτων με άλλους παρόχους. Για τις υπηρεσίες account aggregation και payment initiation συνεργαστήκαμε με μια νέα ελληνική FinTech εταιρεία, την ITBS (IT & Business Systems) και αξιοποιήσαμε την πλατφόρμα διασύνδεσης τραπεζικών συστημάτων και παροχής υπηρεσιών Open Banking finker – one app, all banks που διαθέτει. Βασικός μας στόχος είναι, διαρκώς, περισσότερες, λειτουργικές και καινοτόμες υπηρεσίες για τους πελάτες μας. Είναι επίσης σημαντικό για την ποιότητα της προσπάθειας που καταβάλλουμε το ότι ανεξάρτητες αξιολογήσεις μας τοποθετούν μεταξύ των δέκα καλύτερων τραπεζών πανευρωπαϊκά στον τομέα αυτό».