THEPOWERGAME
Τραπεζικά προϊόντα – gadgets θα δει σύντομα η ελληνική αγορά, σε μία προσπάθεια να μιμηθεί τόσο τις διεθνείς τάσεις στον ψηφιακό τραπεζικό χώρο, όσο και το ίδιο το…retail, αναφορικά με τα αναλώσιμα υλικά και τα πακέτα δώρου.
Όσο προχωράει η τεχνολογία και εντάσσονται καινοτόμες εφαρμογές στις υπηρεσίες, τόσο θα αλλάζει το προφίλ των προϊόντων, ακόμη και των τραπεζικών, με τη μορφή που τα είχαμε συνηθίσει. Ένα «στεγνό» στεγαστικό δάνειο μπορεί να συνδυασθεί με έξτρα bonus για την αγορά ενός καναπέ, και μία κατάθεση, μπορεί να συνδυασθεί με εκπτώσεις σε κάποιο ξενοδοχείο.
Μοιάζει σενάριο φαντασίας, αλλά δεν είναι πολύ μακρινό. Γνωστός τραπεζίτης στην ελληνική αγορά έλεγε χαριτολογώντας το παράδειγμα των retail stores όπου κατά περιόδους, για την προώθηση συγκεκριμένου προϊόντος, π.χ. ενός σκωτσέζικου ουίσκι, μαζί με το ποτό, έδιναν δώρο ένα ποτήρι αναλόγου χρήσης.
Προϊόντα με applications, κάρτες που θυμίζουν gadgets
Μία κυρίαρχη τάση στον ευρύτερο τραπεζικό χώρο είναι ο συνδυασμός προϊόντων με applications, όπως μία πιστωτική κάρτα, προπληρωμένη, που ένας γονιός δίνει στο ανήλικο παιδί του για να χρησιμοποιεί αντί μετρητών. Το app που συνοδεύει την κάρτα, μπορεί να δίνει μια αναλυτική εικόνα στο γονιό για τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω της κάρτας, ελέγχοντας για λόγους ασφαλείας αλλά και όχι μόνο, που ακριβώς κατευθύνεται η κατανάλωση της κάρτας.
Θα φτάσουμε στο σημείο, η πιστωτική κάρτα ή μάλλον ο τρόπος χρήσης της, που ήδη πλέον γίνεται από το κινητό ή το ρολόι, να γίνει ένα προϊόν, που πιο πολύ θα θυμίζει… gadget, παρά μία έκφραση καταναλωτικής πίστης.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, έρχεται να προστεθεί η προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και η οικογενειακή διάσταση. Είναι άλλες οι ανάγκες των μελών μιας οικογένειας, χωριστά. Άλλες ανάγκες έχει το κάθε μέλος, ανάλογα με την ηλικία, τον τρόπο ζωής, το φύλο… Αυτές τις ανάγκες, θα επιχειρήσουν να καλύψουν με τον πιο εξατομικευμένο τρόπο οι τράπεζες δημιουργώντας μεμονωμένα προϊόντα μεν, αλλά σε μια «ολιστική» προσέγγιση (π.χ είναι όλοι μέλη της ίδιας οικογένειας) – κάτι που επιτρέπει καλύτερη τιμολόγηση.
Πρόσφατα, η Alpha Bank ανακοινώνοντας τον σχεδιασμό της για την επόμενη μέρα και τον ψηφιακό της μετασχηματισμό, άφησε να εννοηθεί ότι θα υιοθετήσει τη διεθνή και κυρίαρχη αυτή τάση.
Χαρακτηριστικά, στο πλαίσιο σχετικής με το θέμα διαδικτυακής εκδήλωσης, ο Γενικός Διευθυντής Retail Banking, κ. Ισίδωρος Πάσσας, μίλησε για υψηλές προσδοκίες των πελατών για εξατομικευμένες υπηρεσίες και πολλαπλά κανάλια εξυπηρέτησης.
Μεταξύ άλλων, μία από τις πρωτοβουλίες που «τρέχουν» είναι η η νέα εσωτερική οργάνωση του τομέα λιανικής τραπεζικής γύρω από ομάδες πελατών (segments) με παρόμοιες ανάγκες και απαιτήσεις. Συναφής με αυτό, είναι η δημιουργία εξατομικευμένων προτάσεων (value propositions) για τα υπο-τμήματα πελατών που αποτελούν προτεραιότητα, όπως π.χ. οι «οικογένειες», ένα sub-segment υψηλής αξίας για την Alpha Bank, που φιλοδοξεί να σχεδιάσει σύντομα νέα στοχεύμενα προϊόντα και υπηρεσίες.