Γ.Δ.
1456.09 +0,25%
ACAG
-0,34%
5.82
BOCHGR
-0,22%
4.53
CENER
+0,88%
9.19
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+0,77%
7.88
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,94%
1.508
ΑΒΕ
-1,56%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.5955
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+1,19%
10.19
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
+3,36%
7.38
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,30%
0.668
ΑΤΤΙΚΑ
+0,46%
2.2
ΒΙΟ
+1,90%
5.37
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
-0,63%
1.59
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,44%
1.41
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,77%
18.34
ΔΑΑ
+0,05%
8.004
ΔΑΙΟΣ
-5,03%
3.4
ΔΕΗ
+2,16%
11.85
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
+1,71%
1.785
ΕΕΕ
+1,49%
32.66
ΕΚΤΕΡ
+4,34%
1.826
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,67%
2.26
ΕΛΛ
+1,03%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,14%
1.96
ΕΛΠΕ
-0,27%
7.28
ΕΛΣΤΡ
-1,44%
2.05
ΕΛΤΟΝ
-0,75%
1.842
ΕΛΧΑ
+0,32%
1.886
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
-0,89%
7.77
ΕΥΑΠΣ
+1,56%
3.26
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.82
ΕΥΡΩΒ
-0,76%
2.233
ΕΧΑΕ
+1,79%
4.55
ΙΑΤΡ
+2,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+1,27%
2
ΙΝΚΑΤ
+0,10%
4.835
ΙΝΛΙΦ
-0,84%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.85
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+1,22%
2.895
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,65%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,70%
0.432
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.17
ΚΟΥΕΣ
+0,68%
5.9
ΚΡΙ
-0,65%
15.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,41%
0.74
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-0,88%
2.83
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
-1,46%
20.26
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+0,87%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
+0,42%
33.54
ΝΑΚΑΣ
+2,13%
2.88
ΝΑΥΠ
-3,89%
0.79
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,83%
29.8
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,57%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,50%
0.81
ΟΤΕ
-0,20%
14.82
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,49%
3.91
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+2,43%
8.44
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,01%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,12%
10.86
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,95%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
-2,31%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20
ΤΖΚΑ
+1,02%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,37%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+2,43%
3.79
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Η συμφωνία Warner – Discovery και το μέλλον του streaming

Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των τελευταίων ετών στο δίκτυο καλωδιακής τηλεόρασης του Discovery είναι το «90 Day Fiancé», ένα reality show που ακολουθεί την τύχη των ζευγαριών στην Αμερική με βίζες αρραβωνιαστικού k-1. Προϋπόθεση για τη βίζα είναι ότι το ζευγάρι να παντρευτεί εντός τριών μηνών, διαφορετικά θα εγκαταλείψει τη χώρα. Πολλές από τις ρομαντικές ιστορίες της εκπομπής είναι προβληματικές. Αλλά τα ζευγάρια – και οι καθηλωμένοι θεατές – συνειδητοποιούν ότι, αν δεν βάλουν στεφάνι έγκαιρα, η απέλαση τους περιμένει στη γωνία.

Στις 17 Μαΐου, η Discovery ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να έρθει εις γάμου κοινωνία με την WarnerMedia, η οποία πρόκειται να αποσυνδεθεί από την ιδιοκτήτρια εταιρεία της, την ΑΤ&Τ, τον γίγαντα των τηλεπικοινωνιών. Μαζί, οι δύο εταιρείες θα σχηματίσουν τον δεύτερο – μετά την Disney – μεγαλύτερο όμιλο πολυμέσων στον κόσμο όσον αφορά στα έσοδα. Η ελπίδα τους είναι ότι αυτή η κλίμακα θα τους επιτρέψει να επιβιώσουν σε μια υπαρξιακή μάχη για θεατές που κάνει το «Godzilla εναντίον Kong» να μοιάζει με ρομαντική ταινία.

Η ανακοίνωση αντανακλά την αλλαγή πορείας των επιχειρήσεις του θεάματος στο Χόλιγουντ. Έχει ήδη πυροδοτήσει εικασίες για περαιτέρω συγχωνεύσεις, καθώς πανικόβλητες εταιρείες μέσων μαζικής ενημέρωσης αναζητούν τους δικούς τους συνεργάτες πριν είναι πολύ αργά. Κάποιες μπορεί ήδη να έχασαν το τραίνο.

Εκ πρώτης όψεως, η Warner και το Discovery είναι ένα παράξενο ζευγάρι. Η πρώτη ειδικεύεται σε υψηλής ποιότητας τηλεοπτικές σειρές και ταινίες, όπως το «Game of Thrones» ή το έπος Godzilla vs. Kong, ενώ το δεύτερο σερβίρει φθηνές εκπομπές πραγματικότητας. Ωστόσο, ο διαφορετικός προγραμματισμός τους, και η τεράστια ποσότητα εκπομπών, μάλλον θα τα βοηθήσει να προσελκύσουν ένα ευρύτερο κοινό. Τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια που δαπάνησαν μαζί σε περιεχόμενο πέρυσι ήταν περισσότερα από όσα δαπάνησε η Disney ή το Netflix. Η νέα εταιρεία θα έχει επίσης το μεγαλύτερο μερίδιο των Αμερικανών καλωδιακών τηλεθεατών. Τα κανάλια της, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων MoffettNathanson, αντιπροσώπευαν πέρυσι το 29% του χρόνου παρακολούθησης, ένα δεδομένο που αναμένεται χρησιμοποιήσει η εταιρεία για να διαπραγματευτεί καλύτερα τέλη συνδρομητών και τιμές διαφημίσεων. Η συγχωνευθείσα εταιρεία αναμένει να εξοικονομεί 3 δισ. δολάρια σε κόστος ετησίως.

Για την ΑΤ&Τ, η συμφωνία αντιπροσωπεύει την παραδοχή ότι η δαπανηρή ενασχόληση της με την ψυχαγωγία απέτυχε. Αγόρασε τη Time Warner το 2016 σε εταιρική αξία 110 δισεκατομμυρίων δολαρίων, και αργότερα άλλαξε το όνομά της σε WarnerMedia. Την προηγούμενη χρονιά είχε αγοράσει την Directv, μια εταιρεία δορυφορικής τηλεόρασης, στην τιμή 67 δισ. δολαρίων. Η ιδέα ήταν η κάθετη ολοκλήρωση των επιχειρήσεων δημιουργίας και διανομής περιεχομένου. Αλλά το εγχείρημα δεν στέφθηκε με επιτυχία. Και ενώ οι ρυθμιστές καθυστέρησαν την εξαγορά της Time Warner για δύο χρόνια, η Disney και άλλοι αντίπαλοι κέρδισαν έδαφος.

Τον Φεβρουάριο η ΑΤ&Τ άρχισε να κανεί γνωστές τις θέσεις της, αξιοποιώντας το καινοτόμο προφίλ τη Directv σε μια συμφωνία που αποτίμησε την αξία της μετά τη διάσπαση σε μόλις 16 δισεκατομμύρια δολάρια. Με την απομάκρυνση της WarnerMedia θα λάβει το ισοδύναμο των 43 δισεκατομμυρίων δολαρίων προκαταβολικά, σε συνδυασμό μετρητών, τίτλων και μεταφερόμενου χρέους. Εκτός αυτού, οι μέτοχοι της ΑΤ&Τ θα κατέχουν το 71% της νέας εταιρείας, με τους μετόχους της Discovery να κατέχουν το υπόλοιπο. Η συμφωνία αποτιμά την WarnerMedia στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, πράγμα που σημαίνει ότι υπό τη σκέπη της ΑΤ&Τ η αξία της βάλτωσε τη στιγμή που άλλοι γίγαντες των μέσων ενημέρωσης αναπτύχθηκαν γρήγορα.

Η νέα εταιρεία θα διευθύνεται από το αφεντικό του Discovery, David Zaslav, χωρίς να υπάρχει διαθέσιμη θέση για τον Jason Kilar, ο οποίος προσλήφθηκε πριν από ένα χρόνο για τη διαχείριση της WarnerMedia. Ο κ. Kilar,, ο οποίος έχει τεχνολογικό υπόβαθρο, είχε καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να προωθήσει το HBOmax, την υπηρεσία streaming της Warner. Τον Δεκέμβριο δήλωσε ότι όλες οι φετινές κυκλοφορίες από της Warner Bros Studio θα ήταν διαθέσιμες για streaming την ίδια στιγμή που θα παίζονται στους κινηματογράφους. Οι παραδοσιακοί του Χόλιγουντ σκανδαλίστηκαν. Πολλοί τώρα αισθάνονται κάποια ικανοποίηση. « Η ΑΤ&Τ μαχαιρώνει πισώπλατα τον ίδιο της τον πληρωμένο εκτελεστή» έγραφε το Variety, ένα περιοδικό της βιομηχανίας του θεάματος.

Ο αναγκαστικός αυτός γάμος μπορεί να φαίνεται περίεργος, αλλά είναι απαραίτητος. Ο ανταγωνισμός στο streaming, ήδη σκληρός, πρόκειται να γίνει σκληρότερος. Τα lockdowns του 2020 παρείχαν ένα δέσμιο κοινό. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε εννέα χώρες από την εταιρεία αναλύσεων MIDiA Research ο συνολικός χρόνος κατανάλωσης μέσων αυξήθηκε κατά 12% μεταξύ του δεύτερου και του τέταρτου τριμήνου του περασμένου έτους. Το μέσο αμερικανικό νοικοκυριό απέκτησε συνδρομή σε τέσσερις υπηρεσίες streaming. Καθώς ο κόσμος επιστρέφει στην κανονικότητα, οι άνθρωποι θα διαθέτουν λιγότερο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση. Σύμφωνα με την GroupM, έναν γίγαντα στην τοποθέτησης διαφημίσεων για λογαριασμό πελατών, οι δαπάνες των καταναλωτών σε υπηρεσίες βίντεο μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο. Τις τελευταίες εβδομάδες το Netflix και η Disney, ηγέτες στις υπηρεσίες streaming, έπεσαν έξω αναφορικά με τις προβλέψεις τους για αύξηση των συνδρομητών.

Για να ανταγωνιστεί σε αυτό το περιβάλλον, λέει ο Michael Nathanson της MoffettNathanson, μια υπηρεσία streaming χρειάζεται τέσσερα πράγματα: κλίμακα στο σπίτι, περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, ευέλικτο ισολογισμό για να το πληρώσει και, να βρει τρόπο κατανομής του κόστους, την ικανότητα να επεκταθεί παγκοσμίως. Με έναν συναρπαστικό κατάλογο και μια ισχυρή παρουσία στην Αμερική, το HBOmax τα καταφέρνει στα πρώτα δύο. Αλλά ο αυστηρός προϋπολογισμός που έχει επιβάλλει η ΑΤ&Τ το δυσκολεύουν να συμβαδίσει με το Netflix σε δαπάνες για εκπομπές. Και έχοντας επιλέξει να παραχωρήσει άδεια χρήσης περιεχομένου σε διανομείς σε άλλες χώρες, όπως το Sky στη Βρετανία, αντί να δημιουργήσει το δικό του κατάστημα στο εξωτερικό, το διεθνές αποτύπωμά του είναι μικρό.

Η συμφωνία με το Discovery συμβάλλει στην αντιμετώπιση και των δύο αυτών προβλημάτων. Η Warner δεν θα εξαρτάται πλέον από τον αυστηρό προϋπολογισμό της ΑΤ&Τ, αν και η νέα εταιρεία θα ξεκινήσει τη ζωή της με μεγάλα χρέη. Και το Discovery + λειτουργεί ήδη στην Ευρώπη και την Ινδία. Αυτό δίνει στη νέα εταιρεία μια θέση στους κορυφαίους streamers, μαζί με το Netflix, τη Disney και την Amazon, λέει ο κ. Nathanson. Η Amazon προσπαθεί να ενισχύσει τη θέση της, και σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται σε συνομιλίες για να αγοράσει την Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), την εταιρία παραγωγής και διανομής – μεταξύ άλλων – των ταινιών του James Bond, έναντι 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Πέρυσι, δαπάνησε 11 δισ. δολάρια σε περιεχόμενο βίντεο και μουσικής, 40% περισσότερα από ότι το 2019. Με 175 εκατομμύρια θεατές, δεν βρίσκεται πολύ πίσω από τα 208 εκατομμύρια του Netflix – αν και πολλοί σπάνια παρακολουθούν την υπηρεσία, καθώς εγγράφονται συνδρομητές για να κερδίσουν εκπτώσεις για ψώνια και άλλα προνόμια.

Τι κάνουν όμως οι υπόλοιποι; Μερικοί προσπαθούν να προβούν σε συγχωνεύσεις. Την ίδια ημέρα που ανακοινώθηκε η συμφωνία Warner-Discovery, δύο μεγάλοι γαλλικοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς, το TF1 και το M6, δήλωσαν ότι θα ενώσουν τις δυνάμεις τους, υποστηρίζοντας ότι μαζί θα μπορούσαν να προσφέρουν μια «φιλόδοξη γαλλική απάντηση» στον ανταγωνισμό από τους διεθνείς streamers. Η συμφωνία πρέπει πρώτα απ’ όλα να ικανοποιεί τις ρυθμιστικές αρχές. Οι δύο εταιρείες ελέγχουν τα τρία τέταρτα της γαλλικής αγοράς των τηλεοπτικών διαφημίσεων. Ο Brian Wieser της GroupΜ αναμένει περισσότερη ενοποίηση στην Ευρώπη. Επισημαίνει το BritBox, το οποίο ανήκει στο ΒΒC και το ITV της Βρετανίας ,και το TVNOW, που ανήκει στο ευρωπαϊκό όμιλο RTL, ως υπηρεσίες που θα απαιτήσουν σημαντικά μεγαλύτερες επενδύσεις για να είναι πραγματικά ανταγωνιστικές.

Από τις μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες, η Apple TV+ δεν έχει ακόμη απογειωθεί, παρά το γεγονός ότι προσφέρει συνδρομές αριστερά, δεξιά και στο κέντρο (πάνω από το 60% των 40 εκατομμυρίων περίπου χρηστών εκτιμάται ότι είναι σε δωρεάν δοκιμή). Μέχρι στιγμής δεν έχει καταγράψει κάποια μεγάλη επιτυχία, αλλά, αν το θελήσει, έχει αρκετά χρήματα να αγοράσει κάποιες. Τα στελέχη της Apple φέρεται να βολιδοσκοπούσαν την ΜGM πριν την επέμβαση της Amazon.

Ο σώζων εαυτόν σωθήτω

Το NBCUniversal, το οποίο ανήκει στην Comcast, έναν γίγαντα υπηρεσιών καλωδιακής τηλεόρασης, και πέρυσι ξεκίνησε την υπηρεσία streaming Peacock και η ViacomCBS, η οποία πρόσφατα παρουσίασε το αντίστοιχο δικό της, το Paramount +, βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της εδραίωσης. Τα ανταγωνιστικά τηλεοπτικά τους συμφέροντα δυσκολεύουν τη συγχώνευσή τους. Θα μπορούσαν να αγοράσουν άλλα μέσα που βρίσκονται ακόμα διαθέσιμα, όπως το AMC Networks, το οποίο διαθέτει πολλά κανάλια ψυχαγωγίας, ή την εταιρία Lions Gate, η οποία βρίσκεται πίσω από ταινίες όπως το «The Hunger Games» και τηλεοπτικές σειρές όπως το «Mad Men». Αλλά κανένα από αυτά τα περιουσιακά στοιχεία από μόνο του δεν θα βοηθούσε μια εταιρεία να κάνει το παγκόσμιο άλμα. Όσοι που δεν έχουν ήδη τακτοποιήσει τους γάμους τους ενδέχεται να αντιμετωπίσουν το εταιρικό ισοδύναμο της ανεπιθύμητης απέλασης.

© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr.Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!