Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Το Clubhouse μπορεί να ξεθωριάσει. Η Ομαδική Συνομιλία ήρθε για να μείνει

Μία από τις πιο επιτυχημένες επινοήσεις της Silicon Valley είναι οι αναδυόμενες τεχνολογίες.

Συνήθως απογοητεύουν. Το 2015 η ζωντανή ροή βίντεο (live-streaming) από κινητά έγινε η νέα τρέλα.

Αλλά η Meerkat, μια εφαρμογή που την πρωτολανσάρισε, έκλεισε τον επόμενο χρόνο.

Την 1η Απριλίου το Periscope, ο πιο επιτυχημένος αντίπαλός της, την ακολούθησε (αλήθεια).

Το Clubhouse, η εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή που φιλοξενεί ζωντανές ομαδικές συνομιλίες θα έχει την ίδια μοίρα;

 

Το Clubhouse που ξεκίνησε στην αρχή της πανδημίας τον περασμένο Μάρτιο, έγινε γρήγορα η πιο συζητημένη εφαρμογή της Silicon Valley και μια αγαπημένη σκηνή για rock-star επιχειρηματίες.

Ο Elon Musk παρουσίασε τις απόψεις του σχετικά με τον αποικισμό του Άρη και την επανασύνδεση του εγκεφάλου σε χιλιάδες ακροατές.

 

Ο Marc Andreessen και ο Ben Horowitz, συνιδρυτές μιας μεγάλης εταιρείας επιχειρηματικών κεφαλαίων, την υποστηρίζουν ανεπιφύλαχτα.

Όλο και περισσότεροι θνητοί παρεπιδημούντες στην Silicon Valley συζητούν τα πάντα, από το μέλλον του Σαν Φρανσίσκο έως τις δύσκολες σχέσεις μεταξύ τεχνολογίας και μέσων.

Φέτος, η τρέλα του Clubhouse έγινε παγκόσμια, προσφέροντας ένα χώρο για ειλικρινείς συνομιλίες σε περιοχές από τη Σαουδική Αραβία έως τη Νότια Κορέα.

Μέσα στην τρέλα, εμφανίζονται προβλήματα. Εξακολουθεί να χρειάζεται πρόσκληση από ήδη υπάρχοντα χρήστη, αλλά αυτά ξεπερνιούνται εύκολα.

Καθώς οι νέοι χρήστες κατακλύζουν την εφαρμογή, η ποιότητα της συζήτησης έχει μειωθεί.

Χωρίς συστηματικό έλεγχο, εμφανίζονται συνομιλίες με τίτλο: «Πώς να πειθαρχήσετε και να εκπαιδεύσετε τις γυναίκες σας» ή ακόμα χειρότερες.

Παρά τα αμελητέα εμπόδια εισόδου, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Sensor Tower, οι λήψεις της εφαρμογής μειώθηκαν στα 2,7 εκατομμύρια τον Μάρτιο, από 9,6 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο.

Από επιχειρηματικής απόψεως, το Clubhouse δεν έχει ακόμη βρει τον τρόπο να κερδίσει χρήματα (οι ιδέες περιλαμβάνουν φιλοδώρημα και τέλη συμμετοχής για εικονικές λέσχες).

Και, προβλέψιμα, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας εισβάλουν στο πεδίο. Το Twitter δοκιμάζει μια παρόμοια δυνατότητα (και αναφέρεται ότι έχει σκεφτεί να αγοράσει το Clubhouse).

Το Facebook αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα έναν κλώνο. Στις 30 Μαρτίου το Spotify απέκτησε το Locker Room, μια εφαρμογή ομαδικής συνομιλίας για αθλητικά θέματα.

Ακόμα και το LinkedIn και το Slack, δύο επιχειρηματικές υπηρεσίες, έχουν ανάλογα σχέδια.

Είναι πολύ νωρίς για βγάλουμε το Clubhouse από την εξίσωση. Έχει αναγνώριση ονόματος και θα μπορούσε να παραμείνει το κατάλληλο μέρος για εικονικές συνομιλίες, όπως το Twitter είναι για άμεσες απόψεις.

Το διαχειρίζεται ο έμπειρος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιχειρηματίας, Paul Davison.

Έχει πολλούς πόρους: τον Δεκέμβριο συγκέντρωσε 100 εκατομμύρια δολάρια, τα περισσότερα από την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Andreessen Horowitz.

Andreessen Horowitz
Ο Ben Horowitz, συνιδρυτής της Andreessen Horowitz/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητά νέα χρηματοδότηση αξίας 4 δισ. δολαρίων. Και δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει μια έκδοση της εφαρμογής του για Android, το δημοφιλές λειτουργικό σύστημα κινητής τηλεφωνίας της Google.

Οι αισιόδοξοι δείχνουν το Snapchat, ένα κοινωνικό δίκτυο αγαπημένο των εφήβων, το οποίο βρήκε μια προσοδοφόρα θέση σε μια αγορά που κυριαρχείται από το Facebook.

Αυτό υποδηλώνει ότι ακόμη και αν το Clubhouse φαίνεται να ακολουθεί την πορεία του Periscope σε ένα χρόνο, οι ομαδικές συνομιλίες είναι πιθανό να παραμείνουν ως κομμάτι των κοινωνικών μέσων και μετά την υποχώρηση της πανδημίας.

Η Meerkat και το Periscope μπορεί να πέθαναν, αλλά το live streaming παραμένει ζωντανό και χαίρει άκρας υγείας – αν και ως υπηρεσία σε μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Οι αναδυόμενες  τεχνολογίες μπορεί να έρχονται και να παρέρχονται, αλλά εξυπηρετούν ένα σκοπό.

Η φήμη τους παρακινεί τους καταναλωτές να δοκιμάσουν νέα πράγματα, τους επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων να επενδύσουν και τους επιχειρηματίες να πειραματιστούν – ακόμη και αν, αρκετά συχνά οι πρωτοπόροι καταλήγουν στον ψηφιακό σκουπιδοτενεκέ.

 

© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!