THEPOWERGAME
Μία από τις πιο επιτυχημένες επινοήσεις της Silicon Valley είναι οι αναδυόμενες τεχνολογίες.
Συνήθως απογοητεύουν. Το 2015 η ζωντανή ροή βίντεο (live-streaming) από κινητά έγινε η νέα τρέλα.
Αλλά η Meerkat, μια εφαρμογή που την πρωτολανσάρισε, έκλεισε τον επόμενο χρόνο.
Την 1η Απριλίου το Periscope, ο πιο επιτυχημένος αντίπαλός της, την ακολούθησε (αλήθεια).
Το Clubhouse, η εξαιρετικά δημοφιλής εφαρμογή που φιλοξενεί ζωντανές ομαδικές συνομιλίες θα έχει την ίδια μοίρα;
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το Clubhouse που ξεκίνησε στην αρχή της πανδημίας τον περασμένο Μάρτιο, έγινε γρήγορα η πιο συζητημένη εφαρμογή της Silicon Valley και μια αγαπημένη σκηνή για rock-star επιχειρηματίες.
Ο Elon Musk παρουσίασε τις απόψεις του σχετικά με τον αποικισμό του Άρη και την επανασύνδεση του εγκεφάλου σε χιλιάδες ακροατές.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Ο Marc Andreessen και ο Ben Horowitz, συνιδρυτές μιας μεγάλης εταιρείας επιχειρηματικών κεφαλαίων, την υποστηρίζουν ανεπιφύλαχτα.
Όλο και περισσότεροι θνητοί παρεπιδημούντες στην Silicon Valley συζητούν τα πάντα, από το μέλλον του Σαν Φρανσίσκο έως τις δύσκολες σχέσεις μεταξύ τεχνολογίας και μέσων.
Φέτος, η τρέλα του Clubhouse έγινε παγκόσμια, προσφέροντας ένα χώρο για ειλικρινείς συνομιλίες σε περιοχές από τη Σαουδική Αραβία έως τη Νότια Κορέα.
Μέσα στην τρέλα, εμφανίζονται προβλήματα. Εξακολουθεί να χρειάζεται πρόσκληση από ήδη υπάρχοντα χρήστη, αλλά αυτά ξεπερνιούνται εύκολα.
Καθώς οι νέοι χρήστες κατακλύζουν την εφαρμογή, η ποιότητα της συζήτησης έχει μειωθεί.
Χωρίς συστηματικό έλεγχο, εμφανίζονται συνομιλίες με τίτλο: «Πώς να πειθαρχήσετε και να εκπαιδεύσετε τις γυναίκες σας» ή ακόμα χειρότερες.
Παρά τα αμελητέα εμπόδια εισόδου, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων Sensor Tower, οι λήψεις της εφαρμογής μειώθηκαν στα 2,7 εκατομμύρια τον Μάρτιο, από 9,6 εκατομμύρια τον Φεβρουάριο.
Από επιχειρηματικής απόψεως, το Clubhouse δεν έχει ακόμη βρει τον τρόπο να κερδίσει χρήματα (οι ιδέες περιλαμβάνουν φιλοδώρημα και τέλη συμμετοχής για εικονικές λέσχες).
Και, προβλέψιμα, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας εισβάλουν στο πεδίο. Το Twitter δοκιμάζει μια παρόμοια δυνατότητα (και αναφέρεται ότι έχει σκεφτεί να αγοράσει το Clubhouse).
Το Facebook αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα έναν κλώνο. Στις 30 Μαρτίου το Spotify απέκτησε το Locker Room, μια εφαρμογή ομαδικής συνομιλίας για αθλητικά θέματα.
Ακόμα και το LinkedIn και το Slack, δύο επιχειρηματικές υπηρεσίες, έχουν ανάλογα σχέδια.
Είναι πολύ νωρίς για βγάλουμε το Clubhouse από την εξίσωση. Έχει αναγνώριση ονόματος και θα μπορούσε να παραμείνει το κατάλληλο μέρος για εικονικές συνομιλίες, όπως το Twitter είναι για άμεσες απόψεις.
Το διαχειρίζεται ο έμπειρος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιχειρηματίας, Paul Davison.
Έχει πολλούς πόρους: τον Δεκέμβριο συγκέντρωσε 100 εκατομμύρια δολάρια, τα περισσότερα από την εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Andreessen Horowitz.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αναζητά νέα χρηματοδότηση αξίας 4 δισ. δολαρίων. Και δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει μια έκδοση της εφαρμογής του για Android, το δημοφιλές λειτουργικό σύστημα κινητής τηλεφωνίας της Google.
Οι αισιόδοξοι δείχνουν το Snapchat, ένα κοινωνικό δίκτυο αγαπημένο των εφήβων, το οποίο βρήκε μια προσοδοφόρα θέση σε μια αγορά που κυριαρχείται από το Facebook.
Αυτό υποδηλώνει ότι ακόμη και αν το Clubhouse φαίνεται να ακολουθεί την πορεία του Periscope σε ένα χρόνο, οι ομαδικές συνομιλίες είναι πιθανό να παραμείνουν ως κομμάτι των κοινωνικών μέσων και μετά την υποχώρηση της πανδημίας.
Η Meerkat και το Periscope μπορεί να πέθαναν, αλλά το live streaming παραμένει ζωντανό και χαίρει άκρας υγείας – αν και ως υπηρεσία σε μεγαλύτερες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.
Οι αναδυόμενες τεχνολογίες μπορεί να έρχονται και να παρέρχονται, αλλά εξυπηρετούν ένα σκοπό.
Η φήμη τους παρακινεί τους καταναλωτές να δοκιμάσουν νέα πράγματα, τους επενδυτές επιχειρηματικών κεφαλαίων να επενδύσουν και τους επιχειρηματίες να πειραματιστούν – ακόμη και αν, αρκετά συχνά οι πρωτοπόροι καταλήγουν στον ψηφιακό σκουπιδοτενεκέ.
© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com