Γ.Δ.
1455.67 +0,20%
ACAG
0,00%
5.81
BOCHGR
0,00%
4.55
CENER
+0,22%
9.25
CNLCAP
+1,35%
7.5
DIMAND
-0,36%
8.31
NOVAL
+0,64%
2.355
OPTIMA
-1,08%
12.8
TITC
-0,89%
39.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,39%
1.542
ΑΒΕ
-0,22%
0.452
ΑΔΜΗΕ
+2,38%
2.58
ΑΚΡΙΤ
+1,44%
0.705
ΑΛΜΥ
+2,22%
4.595
ΑΛΦΑ
+0,57%
1.594
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-1,03%
2.88
ΑΣΤΑΚ
+3,64%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-0,59%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.25
ΒΙΟ
-0,72%
5.5
ΒΙΟΚΑ
+1,08%
1.875
ΒΙΟΣΚ
+4,28%
1.585
ΒΙΟΤ
-8,28%
0.266
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
+1,11%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.38
ΔΑΑ
+0,08%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.75
ΔΟΜΙΚ
+1,90%
2.955
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,89%
0.322
ΕΒΡΟΦ
+0,93%
1.625
ΕΕΕ
-1,50%
32.8
ΕΚΤΕΡ
-3,90%
1.776
ΕΛΒΕ
-0,42%
4.78
ΕΛΙΝ
+1,90%
2.14
ΕΛΛ
-0,70%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,04%
1.944
ΕΛΠΕ
+0,82%
7.345
ΕΛΣΤΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΤΟΝ
-0,11%
1.874
ΕΛΧΑ
-0,72%
1.92
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,28%
1.185
ΕΤΕ
+1,45%
7.71
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.89
ΕΥΡΩΒ
+0,73%
2.211
ΕΧΑΕ
0,00%
4.565
ΙΑΤΡ
0,00%
1.55
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.3365
ΙΛΥΔΑ
+2,58%
1.99
ΙΝΚΑΤ
-0,11%
4.745
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.79
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.98
ΙΝΤΕΚ
-1,17%
5.92
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,81%
2.44
ΙΝΤΕΤ
-1,87%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,17%
2.9
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-0,42%
1.175
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,69%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+0,94%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+2,82%
1.166
ΚΟΥΕΣ
+0,35%
5.77
ΚΡΙ
+3,02%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-1,70%
0.75
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-1,25%
1.58
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,04%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-3,21%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,22%
2.91
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,38%
20.58
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.6
ΜΟΤΟ
+0,37%
2.71
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,32%
25.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.73
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.11
ΜΠΤΚ
-3,33%
0.58
ΜΥΤΙΛ
-0,47%
34.08
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
-0,24%
0.816
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
21.6
ΟΛΠ
-2,14%
29.75
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
+2,21%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-0,95%
14.57
ΟΤΟΕΛ
+0,19%
10.56
ΠΑΙΡ
+0,60%
0.998
ΠΑΠ
+0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
+1,79%
3.915
ΠΕΡΦ
+1,11%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
-9,16%
0.238
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.184
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.73
ΣΑΡ
-0,92%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
-1,59%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,34%
5.8
ΣΠΙ
+3,15%
0.524
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.83
ΤΖΚΑ
-0,98%
1.52
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
+0,66%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Το τίμημα της δόξας: Πόσο κοστίζει μια διασημότητα;

«Ο συντάκτης αυτού του άρθρου αξίζει μια γενναία αύξηση», λέει ο Bret «The Hitman» Hart, ένας επαγγελματίας παλαιστής της δεκαετία του 1990.

«Είναι ο καλύτερος που υπάρχει, ο καλύτερος που υπήρξε, δεν θα υπάρξει ποτέ καλύτερος», προσθέτει, επαναλαμβάνοντας μια παλιά, χαρακτηριστική του φράση. Για τα κολακευτικά αυτά σχόλια, ο αποδέκτης τους πλήρωσε τον κ. Hart $150.

Ο κ. Hart είναι μία από τις 10.000 διασημότητες του Cameo, μιας διαδικτυακή υπηρεσία όπου ο καθένας μπορεί να αναθέσει σε κάποιον διάσημο να βιντεοσκοπήσει ένα σύντομο μήνυμα.

Η δημοτικότητά του έχει αυξηθεί καθώς οι διασημότητες αναζητούν νέες πηγές εισοδήματος και οι καταναλωτές που βρίσκονται σε κατ’ οίκον περιορισμό αναζητούν τρόπους να ξοδέψουν χρήματα.

Πέρυσι πλήρωσαν περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια για 1,3 εκατομμύρια βίντεο, περισσότερα από ό,τι τα τρία προηγούμενα χρόνια μαζί.

Τα ταλέντα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας περιλαμβάνουν από τον Jack Nicklaus, παίκτη του γκολφ ($1.000 ανά κλιπ) και τον Vicente Fox, πρώην πρόεδρο του Μεξικού ($300), έως τον Barkley the Dog, ένα σκύλο ($5).

Το Cameo, όπως και η Uber, είναι μια αγορά δύο όψεων. Ωστόσο, οι περισσότεροι χρήστες του Uber δεν νοιάζονται για το αυτοκίνητο που θα τους παραλάβει, αρκεί να είναι καθαρό, ασφαλές και να τους μεταφέρει στον προορισμό τους.

Στο Cameo όμως η συναισθηματική σύνδεση μεταξύ του θαυμαστή και του αστέρα είναι σημαντική.

«Η τιμή που θα διαμορφωθεί στην αγορά εξαρτάται από την αξία που δημιουργείται για τον δυνητικό πελάτη», λέει η Jill Avery, καθηγήτρια στο Harvard Business School, η οποία έχει μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο οι διαδικτυακοί influencers αποτιμούν τον εαυτό τους.

Αλλά η «αξία» είναι δύσκολο να αποτιμηθεί όταν πρόκειται για συναισθήματα.

Snoop Dog
Ο ράπερ Snoop Dog είναι κι αυτός στο Cameo/ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πώς καταλαβαίνουν οι διασημότητες τι αμοιβές να χρεώσουν; Ένας τρόπος είναι μέσω ενός απλού υπολογισμού κόστους-ευκαιρίας.

Ο Steven Galanis, αφεντικό του Cameo, θυμάται τη συζήτηση που είχε με έναν παίκτη του μπάσκετ με ετήσιο συμβόλαιο 25 εκατομμυρίων δολαρίων.

Για μια εβδομάδα εργασίας 40 ωρών με δεκαπενθήμερο διακοπών, το συνολικό ποσό αντιστοιχεί σε $208 το λεπτό. «Εάν χρέωνε $100 και έκανε δύο ή τρία βίντεο το λεπτό, θα μπορούσε από το Cameo να κερδίσει περισσότερα χρήματα», λέει ο κ. Galanis.

Ωστόσο, οι περισσότερες διασημότητες λειτουργούν ανεξάρτητα. Μπορούν να δοκιμάσουν μία από τις δύο στρατηγικές, λέει η κ. Avery.

Η πρώτη αφορά την «αυξομείωση της τιμής» – ξεκινάς με υψηλή τιμή και στη συνέχεια προβαίνεις σε μείωση, όταν βλέπεις τη ζήτηση να υποχωρεί.

Η δεύτερη στρατηγική είναι η «τιμή διείσδυσης», χαμηλή τιμολόγηση για μεγιστοποίηση του όγκου. Οι διασημότητες χρησιμοποιούν συχνά και τις δύο, ανάλογα με τον χρόνο που διαθέτουν.

Μια άλλη μέθοδος είναι να δοκιμάσει κανείς την αγορά. Αυτή η προσέγγιση, παραδόξως, δεν χρησιμοποιείται και πολύ.

Αν και οι διασημότητες μπορούν να αλλάξουν τις τιμές τους όσο συχνά θέλουν, μόνο το 30% το έκανε τουλάχιστον μία φορά και λιγότερο από το 10% το έκαναν περισσότερες από πέντε.

Υπάρχουν βέβαια και λιγότερο ορθολογικοί λόγοι που παίζουν ρόλο. Ο Snoop Dogg, ένας ράπερ διάσημος για τις ποσότητες μαριχουάνας που καπνίζει, επέμεινε να χρεώνει $420, έναν αριθμό που σχετίζεται με την καλλιέργεια του συγκεκριμένου φυτού.

Δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στη ζήτηση και τελικά αύξησε τη χρέωση του στα $1.000. Άλλοι χρεώνουν λίγο παραπάνω από αυτούς που αντιλαμβάνονται ως ανταγωνιστές τους ή, κάποιες φορές, έχοντας μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους, χρεώνουν εξαιρετικά υψηλές τιμές.

Ωστόσο η πραγματικότητα φέρνει την ισορροπία.

Ο κ. Galanis θυμάται μια τηλεοπτική σταρ που ξεκίνησε από $60 και διαπίστωσε ότι η ζήτηση παρέμεινε αμετάβλητη έως τα $99. Όταν όμως αύξησε την τιμή της στα $125, η ζήτηση μειώθηκε στο μισό.

Με άλλα λόγια, οι θαυμαστές είναι αυτοί που κανονίζουν την αξία, όπως τη φήμη.

 

© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!