Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Επανεκκίνηση της συμμαχίας μεταξύ Renault και Nissan

Οι σχέσεις δεν ανταποκρίνονται πάντα στις ελπίδες του παρελθόντος. Το 2018 ο Carlos Ghosn, τότε επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, προέβλεψε συνδυασμένες πωλήσεις 14 εκατ. οχημάτων το 2022. Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις μπορεί να μην έφτασαν ούτε το μισό αυτού του αριθμού. Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην εποχή της πανδημίας ευθύνονται μόνο εν μέρει. Ένας άλλος λόγος ήταν η αποτυχία του σχεδίου του κ. Ghosn για έναν πολύ στενότερο δεσμό μεταξύ της Nissan, της ιαπωνικής εταιρείας που ο ίδιος διέσωσε από τη χρεοκοπία το 1999, και της Renault (η μικρότερη Mitsubishi ήταν λιγότερο σημαντικό μέρος του συμφώνου). Παρόλο που οι εταίροι επωφελήθηκαν από κοινές αγορές, μερικά κοινά εργοστάσια και κάποια κοινά εξαρτήματα και σχέδια, η Nissan ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό το δικό της δρόμο: το Renault Zoe και το Nissan Leaf, παρόμοια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μοιράστηκαν ελάχιστα εξαρτήματα.

Στις 30 Ιανουαρίου, μετά από μήνες διαμάχης, οι εταιρείες αποκατέστησαν επιτέλους τον στρεβλό δεσμό που προέκυψε από τη διάσωση της Nissan. Μετά τη διάσωση η ιαπωνική εταιρεία κατείχε το 15% της Renault, ενώ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έλεγχε το 43% της Nissan. Η άνιση ρύθμιση εξόργιζε πάντα τη μεγαλύτερη και γενικά πιο κερδοφόρα ιαπωνική εταιρεία, η οποία φοβόταν την ανάμειξη του γαλλικού κράτους, το οποίο κατέχει το 15% της Renault. Οι εντάσεις κρατήθηκαν υπό έλεγχο μόνο από τη δύναμη της προσωπικότητας του κ. Ghosn – μέχρι την κράτησή του στην Ιαπωνία για κατηγορίες που, όπως λέει, ήταν κατασκευασμένες με σκοπό να εκτροχιάσουν τα σχέδιά του για στενότερη διασύνδεση.

Το νέο σχήμα, αν εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια, θα μειώσει τα δικαιώματα ψήφου της Renault στη Nissan στο 15%, ενώ το υπόλοιπο 28% των μετοχών θα τοποθετηθεί σε ένα καταπίστευμα. Αυτό βολεύει και τις δύο εταιρείες, κυρίως επειδή τους επιτρέπει να αποφύγουν το σχεδόν αδύνατο έργο του ξεκαθαρίσματος της μακροχρόνιας ένωσης. Η Nissan θα αποκτήσει δικαιώματα ψήφου για να εξισορροπήσει το μέχρι τώρα μη δικαίωμα ψήφου στη Renault. Για τη Renault, η αλλαγή αφαιρεί την απογοήτευση που προκαλεί το γεγονός ότι η συμμετοχή της στη Nissan δεν μεταφράζεται σε ουσιαστικό έλεγχο.

Η “επανεκκίνηση της εταιρικής σχέσης” θα περιλαμβάνει κάποια νέα project. Η Nissan είναι πιθανό να επενδύσει στην Ampere, τη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της Renault που σκοπεύει να αποσχίσει φέτος. Η Renault θα συνεχίσει να καρπώνεται τα μερίσματα από τη Nissan, αν και αναμένεται να πουλήσει με την πάροδο του χρόνου το μερίδιο που κατέχει στο καταπίστευμα. Και οι δύο μπορούν να αφιερώσουν λιγότερο χρόνο για να καλύψουν τις ρωγμές μιας δυσλειτουργικής σχέσης και περισσότερο για να διαχειριστούν τις εξελίξεις στον ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο τους, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν μια φάλαγγα νέων ανταγωνιστών.

 

© 2023 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!