Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Επανεκκίνηση της συμμαχίας μεταξύ Renault και Nissan

Οι σχέσεις δεν ανταποκρίνονται πάντα στις ελπίδες του παρελθόντος. Το 2018 ο Carlos Ghosn, τότε επικεφαλής της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, προέβλεψε συνδυασμένες πωλήσεις 14 εκατ. οχημάτων το 2022. Στην πραγματικότητα οι πωλήσεις μπορεί να μην έφτασαν ούτε το μισό αυτού του αριθμού. Τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην εποχή της πανδημίας ευθύνονται μόνο εν μέρει. Ένας άλλος λόγος ήταν η αποτυχία του σχεδίου του κ. Ghosn για έναν πολύ στενότερο δεσμό μεταξύ της Nissan, της ιαπωνικής εταιρείας που ο ίδιος διέσωσε από τη χρεοκοπία το 1999, και της Renault (η μικρότερη Mitsubishi ήταν λιγότερο σημαντικό μέρος του συμφώνου). Παρόλο που οι εταίροι επωφελήθηκαν από κοινές αγορές, μερικά κοινά εργοστάσια και κάποια κοινά εξαρτήματα και σχέδια, η Nissan ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό το δικό της δρόμο: το Renault Zoe και το Nissan Leaf, παρόμοια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μοιράστηκαν ελάχιστα εξαρτήματα.

Στις 30 Ιανουαρίου, μετά από μήνες διαμάχης, οι εταιρείες αποκατέστησαν επιτέλους τον στρεβλό δεσμό που προέκυψε από τη διάσωση της Nissan. Μετά τη διάσωση η ιαπωνική εταιρεία κατείχε το 15% της Renault, ενώ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έλεγχε το 43% της Nissan. Η άνιση ρύθμιση εξόργιζε πάντα τη μεγαλύτερη και γενικά πιο κερδοφόρα ιαπωνική εταιρεία, η οποία φοβόταν την ανάμειξη του γαλλικού κράτους, το οποίο κατέχει το 15% της Renault. Οι εντάσεις κρατήθηκαν υπό έλεγχο μόνο από τη δύναμη της προσωπικότητας του κ. Ghosn – μέχρι την κράτησή του στην Ιαπωνία για κατηγορίες που, όπως λέει, ήταν κατασκευασμένες με σκοπό να εκτροχιάσουν τα σχέδιά του για στενότερη διασύνδεση.

Το νέο σχήμα, αν εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια, θα μειώσει τα δικαιώματα ψήφου της Renault στη Nissan στο 15%, ενώ το υπόλοιπο 28% των μετοχών θα τοποθετηθεί σε ένα καταπίστευμα. Αυτό βολεύει και τις δύο εταιρείες, κυρίως επειδή τους επιτρέπει να αποφύγουν το σχεδόν αδύνατο έργο του ξεκαθαρίσματος της μακροχρόνιας ένωσης. Η Nissan θα αποκτήσει δικαιώματα ψήφου για να εξισορροπήσει το μέχρι τώρα μη δικαίωμα ψήφου στη Renault. Για τη Renault, η αλλαγή αφαιρεί την απογοήτευση που προκαλεί το γεγονός ότι η συμμετοχή της στη Nissan δεν μεταφράζεται σε ουσιαστικό έλεγχο.

Η “επανεκκίνηση της εταιρικής σχέσης” θα περιλαμβάνει κάποια νέα project. Η Nissan είναι πιθανό να επενδύσει στην Ampere, τη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων και λογισμικού της Renault που σκοπεύει να αποσχίσει φέτος. Η Renault θα συνεχίσει να καρπώνεται τα μερίσματα από τη Nissan, αν και αναμένεται να πουλήσει με την πάροδο του χρόνου το μερίδιο που κατέχει στο καταπίστευμα. Και οι δύο μπορούν να αφιερώσουν λιγότερο χρόνο για να καλύψουν τις ρωγμές μιας δυσλειτουργικής σχέσης και περισσότερο για να διαχειριστούν τις εξελίξεις στον ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο τους, προσπαθώντας να ανταγωνιστούν μια φάλαγγα νέων ανταγωνιστών.

 

© 2023 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!