Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Κι όμως συμβαίνει: Τα πανάκριβα αυτοκίνητα ξεπουλάνε!

Τα πανάκριβα αυτοκίνητα είναι εντυπωσιακά τόσο στα χαρτιά όσο και στον δρόμο. Για τους κατασκευαστές τους συχνά έχουν θετικές επιπτώσεις στη δήλωση εισοδήματος. Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων το 2022, στα 79 εκατ. οχήματα περίπου, είναι χαμηλότερες από πριν από μια δεκαετία. Ωστόσο, η ζήτηση για εντυπωσιακότερους τέσσερις τροχούς κόστους άνω των 100.000 ευρώ (107.000 δολάρια) αυξήθηκε κατά περίπου 6,5% ετησίως την ίδια περίοδο, σύμφωνα με τη χρηματιστηριακή εταιρεία Bernstein.

Πέρυσι η αύξηση ήταν ιδιαίτερα έντονη για τις πιο αποκλειστικές μάρκες. Ενώ το 2022 πουλήθηκαν 1,3% λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων S&P Global, στις 9 Ιανουαρίου η Rolls-Royce δήλωσε ότι πέρυσι πούλησε 8% περισσότερα από τα υπέρτατα σύμβολα κύρους που παράγει. Η Ferrari, η ιταλική κατασκευάστρια παιχνιδιών για πλούσιους (της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος, η Exor, είναι επίσης συνιδιοκτήτρια της μητρικής εταιρείας του Economist), μπορεί να τα κατάφερε ακόμα καλύτερα. Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου η Ferrari πούλησε 20% περισσότερα αυτοκίνητα απ’ ό,τι την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το ζεύγος κυριαρχεί σε μια μικρή, αλλά κερδοφόρα φωλέα. Η Rolls, που ανήκει στη γερμανική BMW, πούλησε πέρυσι περισσότερα από 6.000 αυτοκίνητα -αριθμός-ρεκόρ. Το 2021 προμήθευσε πάνω από τα μισά αυτοκίνητα στον κόσμο που κοστίζουν πάνω από 250.000 ευρώ, εκτιμά η Bernstein. Το μερίδιο της Ferrari ήταν πάνω από το ένα τρίτο. Η Lamborghini, η ιταλική εταιρεία σπορ αυτοκινήτων που ανήκει στη Volkswagen (VW), αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος του υπολοίπου. Οι δύο ιταλικές μάρκες κινούνται δυνατά στην κατηγορία των 150.000-250.000 ευρώ, στην οποία κυριαρχεί η Porsche (που αποσπάστηκε από τη VW πέρυσι και έγινε μία από τις πιο πολύτιμες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο). Στις 10 Ιανουαρίου η Bentley, μια δύναμη που ανήκει στη VW σε αυτήν την (ελαφρώς) λιγότερο επιδεικτική κατηγορία, δήλωσε ότι πούλησε για πρώτη φορά πάνω από 15.000 οχήματα το 2022, 4% περισσότερα απ’ ό,τι το 2021.

Η Rolls δεν λερώνει τα χέρια της με τέτοιες προλεταριακές βόλτες. Ο εξοπλισμός κατά παραγγελία -εξαιρετικά χρώματα, πολυτελές εσωτερικό από δέρμα και ξύλο, ψυγεία σαμπάνιας- έχει ανεβάσει τη μέση τιμή πώλησης μιας Roller πάνω από τις 500.000 ευρώ. Κάθε κομμάτι αποφέρει τεράστια κέρδη. Πιστή στη διακριτικότητα που εκτιμούν οι πελάτες της, η εταιρεία δεν λέει πόσα κέρδη. Μπορεί να είναι πιο προσοδοφόρα από τη Ferrari, η οποία μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα πλούσιο λειτουργικό περιθώριο κέρδους της τάξης του 25%. Ακόμα και το 15% της Porsche ή το 10% περίπου για όλες τις premium αυτοκινητοβιομηχανίες μοιάζει ισχνό σε σύγκριση.

Η κεφαλαιοποίηση της Ferrari, ύψους 43 δισ. δολαρίων, την καθιστά την 11η πιο πολύτιμη εισηγμένη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Όσον αφορά την αγοραία αξία ανά πωληθέν αυτοκίνητο, βρίσκεται μίλια μπροστά από την υπόλοιπη αγορά (βλ. διάγραμμα). Το ίδιο και η Rolls, αν ήταν ανεξάρτητη εταιρεία. Και οι δύο έχουν χειριστεί με επιδεξιότητα την αγορά πολυτελών ειδών, διατηρώντας την προσφορά υπό έλεγχο και τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.

Τώρα και οι δύο εταιρείες πρέπει να διαχειριστούν την εξελισσόμενη ηλεκτροκίνηση της βιομηχανίας, η οποία θέτει διαφορετικές προκλήσεις για την καθεμία. Ακόμα και τα ηλεκτρικά οχήματα του συρμού είναι αστραπιαία, αμβλύνοντας μέρος της γοητείας της Ferrari, ενώ προσφέρουν ομαλή και αθόρυβη οδήγηση, κάτι που διέκρινε τους κινητήρες της Rolls στην εποχή της βενζίνης. Για τη Rolls, η οποία θα αρχίσει τις αποστολές του πρώτου της ηλεκτρικού οχήματος, του Spectre, στα τέλη του 2023, οι αθόρυβοι ηλεκτροκινητήρες είναι τουλάχιστον on-brand. Η Ferrari, της οποίας ο θορυβώδης βρυχηθμός είναι κομμάτι της γοητείας της, αντιμετωπίζει ένα πιο λεπτό έργο. Οι μηχανικοί της εργάζονται σκληρά για να διασφαλίσουν ότι το πρώτο της πλήρες ηλεκτρικό όχημα, που αναμένεται μέχρι το 2025, θα λειτουργεί σαν αγωνιστικό αυτοκίνητο, παρά τη βαριά του μπαταρία.

 

© 2023 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!