Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Η διαχρονική αξία της αναλογικής τεχνολογίας

Βρισκόμαστε στην ψηφιακή εποχή και οι συμβουλές προς τα στελέχη είναι σαφείς. Οι διευθυντές οφείλουν να έχουν ψηφιακή νοοτροπία και οι οργανισμοί που διοικούν πρέπει να αγκαλιάσουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Αν δεν ξέρετε τι είναι το ChatGPT, αν σκέφτεστε τον Dan Brown όταν ακούτε τη λέξη «κώδικας» ή αν δεν σας αρέσει η ιδέα να εργάζεστε με ένα cobot (συνεργατικό ρομπότ), καιρός να συνταξιοδοτηθείτε.

Τι δώρο λοιπόν θα πρέπει να πάρετε στα καταξιωμένα στελέχη σας αυτή την εορταστική περίοδο; Απάντηση: οτιδήποτε φτιαγμένο από χαρτί. Ακόμα και αν ο παραλήπτης του δώρου σας δεν το χρησιμοποιήσει ποτέ, μπορεί να χρησιμεύσει ως μια χρήσιμη υπενθύμιση για το πού βρίσκονται οι περιορισμοί του ψηφιακού κόσμου.

Πρόσφατες έρευνες υπογραμμίζουν τη σταθερή αξία αυτής της αρχαίας τεχνολογίας, είτε πρόκειται για τη λήψη αποφάσεων, την ενίσχυση της παραγωγικότητας, ή την απόκτηση πελατών. Ας ξεκινήσουμε από τη λήψη αποφάσεων και μια μελέτη της Maferima Touré-Tillery της Σχολής Διοίκησης Kellogg του Πανεπιστημίου Northwestern και της Lili Wang του Πανεπιστημίου Zhejiang.

Σε ένα μέρος της μελέτης τους, οι ερευνήτριες προσέγγισαν αγνώστους και τους ζήτησαν να συμμετάσχουν σε μια έρευνα. Στους μισούς ερωτηθέντες δόθηκε στυλό και χαρτί για να συμπληρώσουν ένα έντυπο, ενώ στους άλλους μισούς δόθηκε ένα iPad. Στο τέλος της άσκησης, ζητήθηκε από τους ερωτηθέντες αν θα ήθελαν να δώσουν τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους για να λάβουν πληροφορίες για το πώς θα μπορούσαν να προσφέρουν κάποια δωρεά σε μια φιλανθρωπική οργάνωση. Όσοι χρησιμοποίησαν χαρτί ήταν πολύ πιθανότερο να δώσουν τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους.

Οι ερευνητές είδαν επίσης διαφορές στη συμπεριφορά όταν έδειξαν στους Κινέζους φοιτητές μια διαφήμιση για ένα βιβλιοπωλείο στο τέλος της έρευνας και στη συνέχεια τούς ζήτησαν να επιλέξουν μερικά από τα βιβλία που διαφημίζονταν. Εκείνοι που χρησιμοποίησαν χαρτί για να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο επέλεξαν κατά μέσο όρο περισσότερα βιβλία υψηλού επιπέδου από εκείνους που χρησιμοποίησαν το tablet.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι οι άνθρωποι παίρνουν πιο ενάρετες αποφάσεις στο χαρτί επειδή το αισθάνονται πιο συνεπές από μια οθόνη με pixel. Όταν ρωτήθηκαν, οι συμμετέχοντες με χαρτί και στυλό ήταν πιο πιθανό από τους χρήστες iPad να πιστεύουν ότι οι επιλογές τους ήταν πιο ενδεικτικές του χαρακτήρα τους.

Στη συνέχεια, υπό τις κατάλληλες συνθήκες το χαρτί μπορεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα. Μια μελέτη των Vicky Morwitz του Columbia Business School, Yanliu Huang του Πανεπιστημίου Drexel και Zhen Yang του California State University, Fullerton, διαπιστώνει ότι τα χάρτινα ημερολόγια προκαλούν διαφορετικές συμπεριφορές από τα ψηφιακά. Οι χρήστες των παλιομοδίτικων ημερολογίων έκαναν πιο λεπτομερή σχέδια έργων από εκείνους που έβλεπαν μια εφαρμογή, ενώ ήταν πιθανότερο να τηρήσουν τα σχέδια αυτά. Οι απλές διαστάσεις φαίνεται να μετράνε.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η δυνατότητα να βλέπει κανείς πολλές ημέρες ταυτόχρονα σε ένα χάρτινο ημερολόγιο έχει σημασία. Οι χρήστες ηλεκτρονικών ημερολογίων έμεναν πιο προσηλωμένοι τα σχέδιά τους αν χρησιμοποιούσαν μια «πολυήμερη προβολή» στις συσκευές τους.

Τρίτον, το χαρτί είναι θελκτικότερο για στους πελάτες. Σε μια μελέτη του 2017 οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι αποδίδουν μεγαλύτερη αξία στη φυσική έκδοση ενός προϊόντος από ό,τι στην ψηφιακή του. Οι αγοραστές ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για βιβλία και ταινίες που μπορούσαν να κρατήσουν στα χέρια τους από αυτά που μπορούσαν μόνο να κατεβάσουν.

Σύμφωνα με μια περσινή μελέτη της Andrea Webb Luangrath του Πανεπιστημίου της Αϊόβα και των συν-συγγραφέων της, ακόμα και η θέα κάποιου που χειρίζεται κάτι μπορεί να βοηθήσει τις διαδικτυακές πωλήσεις. Διαπίστωσαν ότι οι αναρτήσεις στο Instagram που έδειχναν χέρια να αγγίζουν προϊόντα όπως φλιτζάνια καφέ ή smartphones έπαιρναν περισσότερα likes από εκείνες που δεν είχαν τέτοιου είδους επαφή.

Ομοίως, οι άνθρωποι που περιηγούνταν σε ένα κατάστημα εικονικής πραγματικότητας ήταν πιο πρόθυμοι να αγοράσουν ένα μπλουζάκι αν έβλεπαν το δικό τους προσομοιωμένο χέρι να το αγγίζει.

Όλα αυτά εξηγούν γιατί οι κατάλογοι λιανικής συνεχίζουν να «προσγειώνονται» στο χαλάκι της εξώπορτας και να κατακλύζουν τα γραμματοκιβώτια. Σε μια νέα μελέτη ο Jonathan Zhang του Colorado State University επιβεβαίωσε προηγούμενα ευρήματα ότι οι καταναλωτές που λαμβάνουν έντυπους καταλόγους και ηλεκτρονικά μηνύματα ξοδεύουν περισσότερα από εκείνους που λαμβάνουν μόνο ψηφιακό μάρκετινγκ.

Ο κ. Zhang διερεύνησε επίσης πότε αυτοί οι κατάλογοι λειτουργούν καλύτερα – όπως αποδεικνύεται, όταν πωλούν ακριβότερα, λιγότερο λειτουργικά προϊόντα και απευθύνονται σε καταναλωτές που κάνουν τις περισσότερες αγορές τους εκτός σύνδεσης.

Η τεχνολογία μπορεί να καλύψει το χάσμα μεταξύ χαρτιού και οθόνης, αλλά όχι εντελώς. Η δακτυλογράφηση δεν θα είναι ποτέ τόσο διακριτική όσο η γραφή. Ο σχεδιασμός σε ένα τηλέφωνο δεν είναι τόσο ικανοποιητικός. Ορισμένα από τα θέλγητρα του αναλογικού γίνονται ακόμα πιο ξεκάθαρα καθώς η ψηφιακή τεχνολογία γίνεται πιο διαδεδομένη και ισχυρή. Οι κατάλογοι δεν χρειάζεται να ελέγχονται για ιούς (όσο εμμονικά και αν τους καθάριζαν οι άνθρωποι τις πρώτες μέρες της πανδημίας).

Καθώς οι μηχανές γίνονται καλύτερες στη δημιουργία κειμένων, περισσότερες εξετάσεις και συνεντεύξεις μπορεί να διεξάγονται με στυλό και χαρτί, για να είμαστε σίγουροι. Η γνώση των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ζωτικής σημασίας, αλλά η αίσθηση της αφής, η αυθεντικότητα και η ανθρωπιά εξακολουθούν να έχουν σημασία – και όχι μόνο στο χαρτί.

 

© 2022 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist, το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr. Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά, βρίσκεται στο www.economist.com.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!