THEPOWERGAME
Οι ινδικοί γάμοι είναι συνυφασμένοι με την φαντασμαγορία. Ο γαμπρός συνήθως φτάνει στο χώρο της τελετής με άλογο ή με μοτοσικλέτα Royal Enfield.
Φορητά dj sets, που τροφοδοτούνται από μπαταρίες αυτοκινήτων, παίζουν επιτυχίες του Bollywood. Η κυκλοφορία στους πολυσύχναστους δρόμους συχνά διακόπτεται για να μπορούν να φιλοξενηθούν οι γαμήλιες πομπές.
Η εταιρεία συμβούλων KPMG εκτιμά τα έσοδα της βιομηχανίας γάμων σε περίπου 50 δισ. δολάρια. Πριν από την πανδημία η βιομηχανία παρουσίαζε μια αύξηση της τάξεως του 25% ετησίως.
Όπως και αλλού, η Covid-19 ανάγκασε πολλά ζευγάρια στη χώρα να αναβάλουν τον γάμο τους, ενώ μπορεί και να άλλαξε τον τρόπο που πραγματοποιείται.
Με τους μεγάλους γάμους να βρίσκονται σε αναμονή εξαιτίας της πιθανότητας υπερμετάδοσης, και καθώς αρκετοί άλλοι αναβάλλονται, πολλές ανεπίσημες εταιρείες catering, πωλητές νερού καρύδας, παγωτατζίδικα, τυπογράφοι γαμήλιων καρτών και πωλητές λουλουδιών αγωνίζονται να επιβιώσουν.
Αντιθέτως, οι διαδικτυακές υπηρεσίες κάνουν θραύση. Το Matrimony.com, ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα υπηρεσιών ζευγαρώματος, ανέφερε αύξηση των εσόδων του κατά τουλάχιστον 20%, σε ετήσια βάση, σε κάθε ένα από τα τέσσερα τελευταία τρίμηνα.
Το Shaadi.com, ένας από τους παλαιότερους τέτοιους ιστότοπους στην Ινδία, σημείωσε κατακόρυφη αύξηση των συνδρομητών του. Οι πλατφόρμες γάμων που βοηθούν τις οικογένειες να οργανώσουν και να πραγματοποιήσουν γάμους μέσω του διαδικτύου ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια.
Η ψηφιοποίηση επεκτείνεται ακόμη και στο φλερτ. Οι υποψήφιοι γαμπροί και νύφες δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να συστήνονται αυτοπροσώπως, να εμφανίζονται μερικές φορές στη σκηνή και να κάθονται για συνεντεύξεις με τους γονείς του εκλεκτού τους απέναντι στο τραπέζι, σε στυλ speed-dating.
Στην Ινδία, όπου οι κανονισμένοι γάμοι είναι πολύ συνηθισμένοι, οι γονείς και οι προξενητές εξακολουθούν να εμπλέκονται. Τώρα μπαίνει στο χορό και το Zoom.
Ο Murugavel Janakiraman, επικεφαλής του Matrimony.com, αναμένει ότι η νέα λειτουργία βιντεοκλήσεων για γνωριμίες θα παραμείνει – κυρίως επειδή έρχεται να δώσει τη λύση στη συνήθη γκρίνια των πελατών ότι η φωτογραφία του προφίλ του/της εκλεκτού/τής τους εξωραΐζει την πραγματικότητα.
Κατά τη διάρκεια των lockdowns πέρυσι, οι βιντεοκλήσεις έδωσαν τη δυνατότητα στα ζευγάρια να συνεχίσουν το φλερτ τους εικονικά. Το Jeevansathi.com, ένας άλλος μεγάλος ιστότοπος προξενιών, είδε τον αριθμό των συναντήσεων μέσω βίντεο να αυξάνεται περισσότερο από 11 φορές, ενώ η διάρκεια των κλήσεων δεκαπλασιάστηκε.
Πλέον και οι προγαμιαίες διαδικασίες γίνονται όλο και περισσότερο διαδικτυακά. Τα ζευγάρια ζητούν την ευλογία των μεγαλύτερων αγγίζοντας την οθόνη του φορητού υπολογιστή αντί για τα πόδια τους, λέει η Kanika Subbiah, ιδρύτρια της WeddingWishList.com, μιας πλατφόρμας γάμων.
Η εφαρμογή WedMeGood φιλοξενεί διάφορους προμηθευτές όπως μακιγιέρ, φωτογράφους, υπηρεσίες catering και ιερείς (μαζί με την κατάσταση εμβολιασμού τους).
Ορισμένες προσεκτικές οικογένειες κανονίζουν επισκέψεις από επαγγελματίες υγείας στα σπίτια των καλεσμένων τους για να κάνουν τεστ πριν παρευρεθούν αυτοπροσώπως στο γάμο.
Εναλλακτικά, μπορείτε να γιορτάσετε εξ αποστάσεως. Το WeddingWishList έχει φιλοξενήσει περισσότερους από 100 γάμους στα εικονικά δωμάτιά του.
Βέβαια, οι επιχειρηματικές ευκαιρίες δεν περιορίζονται μόνο στους γάμους. Η κ. Subbiah προσφέρει πλέον και διαδικτυακές υπηρεσίες για baby showers.
© 2021 The Economist Newspaper Limited. All rights reserved.
Άρθρο από τον Economist το οποίο μεταφράστηκε και δημοσιεύθηκε με επίσημη άδεια από την www.powergame.gr Το πρωτότυπο άρθρο, στα αγγλικά βρίσκεται στο www.economist.com