Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Blueground Nomads: Το επιτυχημένο πείραμα με τους ψηφιακούς νομάδες

Ένα από τα πιο πετυχημένα παιδιά του ελληνικού οικοσυστήματος των startups είναι αναμφισβήτητα η Blueground που ξεκίνησε πριν από οχτώ χρόνια όταν ο Άλεξ Χατζηελευθερίου, συνιδρυτής και CEO της, στα επαγγελματικά του ταξίδια ανακάλυψε το κενό στην αγορά ανάμεσα στην διαμονή σε ξενοδοχείο και την συμβατική ενοικίαση ενός
διαμερίσματος, δηλαδή τις λύσεις που προσφέρονταν για στέγαση ενός στελέχους που θα εργαζόταν εκτός έδρας για διάστημα περισσότερο από λίγες ημέρες.

Η Blueground η οποία διαχειρίζεται σήμερα χιλιάδες διαμερίσματα σε 14 πόλεις παγκοσμίως από το Λος Άντζελες ως το Ντουμπάι και από το Ντένβερ ως την Αθήνα και την Κωνσταντινούπολη κατάφερε να περάσει τον σκόπελο της πανδημίας με το μικρότερο κόστος και πλέον βάζει εμπρός για τα επόμενα βήματα. Για την περίοδο του τελευταίου χρόνου αλλά και τo νέο σχέδιο Blueground Nomads μιλάει στο PowerGame.gr ο Alex Χατζηελευθερίου, Co-Founder & CEO της Blueground.

Alex Χατζηελευθερίου, Co-Founder & CEO της Blueground.

To 2020 ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά για όλους μας, εργαστήκαμε περισσότερο από το σπίτι αλλά ταξιδέψαμε λιγότερο. Πόσο επηρέασε την Blueground η πανδημία;

Η πανδημία της Covid-19 επηρέασε σε μεγάλο βαθμό κάθε επιχείρηση στον κλάδο της διαχείρισης ακινήτων (real estate) και της φιλοξενίας (hospitality) διεθνώς.  Επομένως, επηρέασε και τη δική μας επιχείρηση. Τις συνέπειες της, τις αισθανθήκαμε εντονότερα κατά το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του περσινού έτους, όταν επιβλήθηκαν και οι πιο αυστηροί περίοδοι καραντίνας.

Έτσι, ενώ το 2020 ξεκίνησε για εμάς με την ασφάλεια που μας έδινε η προηγούμενη χρηματοδότηση δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων, τα εγκαίνια δύο νέων πόλεων (Λονδίνο, Παρίσι) και σχέδια για γρήγορη επέκτασή μας σε ακόμη περισσότερες, λόγω της πανδημίας χρειάστηκε να αλλάξουμε το επιχειρηματικό το μας πλάνο και να προσαρμοστούμε στη νέα
πραγματικότητα.

Σταματήσαμε την προσθήκη νέων ακινήτων, προβήκαμε σε πολλαπλές ενέργειες για να περιορίσαμε τα κόστη μας και προσθέσαμε νέες πρακτικές καθαρισμού και απολύμανσης.
Παράλληλα, στοχεύσαμε και κερδίσαμε την εμπιστοσύνη νέων ομάδων πελατών που δημιουργήθηκαν ή μεγάλωσαν αυτήν την περίοδο, συμπεριλαμβανομένων επαγγελματιών του ιατρικού τομέα που μετεγκαθίστανται σε περιοχές στις ΗΠΑ όπου είχαν μεγαλύτερη ανάγκη λόγω έξαρσης της COVID-19, αλλά και επαγγελματιών που δεν μπορούσαν πλέον να πάνε στο γραφείο τους και επιθυμούσαν ένα ασφαλές και άνετο μέρος για να εργαστούν.

Σε ποια αγορά από αυτές που δραστηριοποιείστε υπήρξαν οι μεγαλύτερες δυσκολίες κατά την πανδημία και ποια ήταν αυτή που προσαρμόστηκε γρηγορότερα;

Ο αρνητικός αντίκτυπος ήταν αρχικά ισχυρότερος στις μεγαλύτερες πόλεις μας στις ΗΠΑ, όπου οι άνθρωποι άρχισαν να μετακινούνται μαζικά εκτός των μεγάλων πόλεων προς
λιγότερο κατοικημένες τοποθεσίες. Σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές μας, στη Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο, οι τιμές ενοικίασης μέχρι τον Ιούνιο του 2020 είχαν μειωθεί έως και
35%. Μια αλλαγή στις τιμές τέτοιου μεγέθους θα χρειάζονταν 10 χρόνια – αλλά συνέβη σε διάστημα μερικών μηνών. Αλλά ακόμη και σε αυτές τις πόλεις, ως αποτέλεσμα του σχεδίου
γρήγορης αντίδρασης, η πληρότητά μας σε επίπεδο του ομίλου δεν μειώθηκε ποτέ κάτω από το 88%. Λάβετε υπόψη ότι κανονικά, λειτουργούμε σε επίπεδα πληρότητας 92-95%.

Οι πόλεις των ΗΠΑ ήταν, ωστόσο, και οι πρώτες  που ανέκαμψαν, καθώς οι άνθρωποι που τις εγκατέλειψαν άρχισαν να επιστρέφουν, μια τάση που πιστεύουμε ότι θα συνεχιστεί. Η
έρευνά μας έδειξε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι, ειδικά στις ηλικίες 25-40, στις οποίες ανήκουν οι περισσότεροι πελάτες μας, θέλουν να επιστρέψουν στη δράση των πόλεων.

Πολλοί από αυτούς, μάλιστα, θέλουν επίσης να επιστρέψουν στην εργασία από το γραφείο, τουλάχιστον για λίγες μέρες την εβδομάδα, ακόμη κι αν ο εργοδότης τους δεν το απαιτεί. Άλλοι, βέβαια, προτιμούν να μένουν απομακρυσμένοι και να εργάζονται από το σπίτι επ΄αόριστον.

Πόσο ευέλικτοι αναγκαστήκατε να γίνετε, σε συνθήκες υγειονομικής κρίσης, ώστε να λυθούν προβλήματα που μπορεί να προέκυπταν όπως π.χ. ο καθαρισμός των διαμερισμάτων.

Στη Blueground είμαστε εξαιρετικά αφοσιωμένοι σε τέσσερις βασικές αξίες και για να απαντήσω την ερώτηση θα αναφερθώ σε δύο από αυτές, την Φροντίδα (Care) και την Αριστεία (Excellence). Οι δύο αυτές αξίες πραγματικά καθοδηγούν κάθε μορφή εργασίας μας ώστε διαρκώς να βελτιώνουμε το επίπεδο των υπηρεσιών μας και στην περίπτωση της πανδημίας να προστατεύουμε τους πελάτες μας και τους συναδέλφους μας από υγειονομικούς κινδύνους, επιδημικούς ή άλλους.

Ακόμα και πριν τον ερχομό της πανδημίας, ακολουθούμε τις βέλτιστες πρακτικές καθαρισμού και απολύμανσης. Με τον ερχομό της πανδημίας προσαρμόσαμε πολλές πρακτικές, ενώ
υιοθετήσαμε και καινούριες.

Για παράδειγμα, προκειμένου να μη χρειάζεται ο δυνητικός πελάτης να επισκεφθεί τα διαμερίσματα και να έρθει σε επαφή με τους υπάρχοντες ενοίκους, πέραν των φωτογραφιών
προσθέσαμε και 3D απεικόνιση στις καταχωρίσεις στην ιστοσελίδα μας. Φροντίσαμε, επίσης, οι πελάτες να μπορούν να εισέλθουν στα διαμερίσματα μας χωρίς να χρειαστεί να έρθουν σε επαφή με κανέναν.

Προσαρμόσαμε τις διαδικασίες καθαρισμού σε όλες τις πόλεις μας ακολουθώντας τις ανανεωμένες οδηγίες του Αμερικάνικου CDC και του ΠΟΥ, καθώς και τις κατά τόπους
νομοθεσίες.

Πρόσφατα λανσάρατε το Blueground Nomads, ένα προϊόν που απευθύνεται στους εργαζόμενους σας. Τι ακριβώς αφορά;

Το Blueground Nomads είναι το πιο καινοτόμο και ευέλικτο σχέδιο κινητικότητας εργαζομένων που θα βρείτε σε οποιοδήποτε οργανισμό διεθνώς. Παρέχει επιλογές εργασίας στους ανθρώπους μας και τους προσφέρει τα εργαλεία που χρειάζονται για να ζήσουν και να εργαστούν με αυτοπεποίθηση ενώ εξερευνούν παράλληλα και τον κόσμο, εάν αυτό θέλουν.

Προσφέρουμε τρεις επιλογές κινητικότητας – οι επιλογές κυμαίνονται από εργασία πέντε ημέρες την εβδομάδα σε ένα από τα γραφεία μας παγκοσμίως, ένα υβριδικό μοντέλο (1 έως
4 ημέρες την εβδομάδα στο γραφείο), έως και την πλήρως απομακρυσμένη εργασία. Οι εργαζόμενοι μπορούν πραγματικά να εργαστούν από οπουδήποτε και αν θέλουν να ζήσουν σε μια από τις παγκόσμιες αγορές της Blueground, μπορούν επιπλέον να επωφεληθούν από εκπτώσεις στην ενοικίαση των διαμερισμάτων μας. Παρέχουμε επίσης ευκαιρίες για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες εργασίες στο εξωτερικό καθώς και μόνιμες διεθνείς μετακινήσεις σε μία από τις εταιρείας μας στο εξωτερικό.

Ποια είναι έως σήμερα η αποδοχή του Blueground Nomads;

Το Blueground Nomads δημιουργήθηκε ως απάντηση στα ευρήματα έρευνας που κάναμε για τις προτιμήσεις του τρόπου εργασίας των ανθρώπων μας. Η εσωτερική αυτή έρευνα που
διεξήγαμε πριν από μερικούς μήνες έδειξε ότι το 73% των εργαζομένων στη Blueground επέλεξαν την ευελιξία στον τρόπο εργασίας ως το πιο σημαντικό στοιχείο στη διαμόρφωση
του τρόπου εργασίας τους. Ακούσαμε, λοιπόν, τους ανθρώπους μας και δημιουργήσαμε ένα δυναμικό πρόγραμμα που προσφέρει στον καθένα και καθεμία την ευελιξία και την ελευθερία να επιλέξει το περιβάλλον που λειτουργεί καλύτερα για τον ίδιους και τις οικογένειές τους. Έτσι, προφανώς είναι μια από τις πιο ευπρόσδεκτες πρωτοβουλίες μας μέχρι σήμερα.

Το Blueground Nomads μπορεί να αποτελέσει τον «πιλότο» για χρήση του και από άλλες εταιρείες ή μεμονωμένους εργαζόμενους; Είναι κάτι που σκοπεύετε να το παρουσιάσετε
σε τρίτους;   

Ναι βεβαίως.

Η εργασιακή ευελιξία θεωρείται πλέον ένας από τους κορυφαίους παράγοντες ικανοποίησης για εργαζόμενους ανεξαρτήτως χώρας και κατηγορίας εργασίας. Θέλουμε οι άνθρωποι της Blueground να είναι ελεύθεροι να δημιουργήσουν το δικό τους μοντέλο εργασίας, μέσα από το οποίο θα είναι αποτελεσματικοί και χαρούμενοι. Η βάση του  προγράμματος Blueground Nomads βασίζεται σε τρία μοντέλα εργασίας: της πλήρως απομακρυσμένης εργασίας από το σπίτι, της πλήρους παρουσίας στο γραφείο και ενός υβριδικού μοντέλου ανάμεσα στα δύο πρώτα. Η επιτυχία του προγράμματος βέβαια θα εξαρτηθεί στην πράξη από την χρήση
εργαλείων και διαδικασιών που θα επιτρέψουν την ομαλή επιβίβαση νέων μελών, την αποτελεσματική επικοινωνία, τον επιτυχή καθορισμό και παρακολούθηση στόχων, καθώς και την καλλιέργεια μιας εταιρικής κουλτούρας που θα επιτρέψει στη Blueground να ευδοκιμήσει τα επόμενα χρόνια.

Δεν είχαμε σχέδια να παρουσιάσουμε το πρόγραμμά μας σε άλλους, αλλά πρόσφατα, πράγματι, το παρουσιάσαμε σε κάποιους οργανισμούς ύστερα από αίτημα τους προκειμένου
να τους βοηθήσουμε να δημιουργήσουν τα αντίστοιχα δικά τους.

Εμείς, σίγουρα, ενθαρρύνουμε κι άλλες εταιρείες να ακούσουν τους ανθρώπους και τις ανάγκες τους και να προσαρμόσουν προγράμματα που ανταποκρίνονται σε αυτούς.

Περιττό ίσως να πούμε, εάν κάποια άλλη εταιρεία θα ήθελε να τη βοηθήσουμε στη διαμόρφωση του δικού τους ευέλικτου προγράμματος εργασίας, θα χαρούμε να τους υποστηρίξουμε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!