THEPOWERGAME
Η Γαλλία αποτελεί την τρίτη σε μέγεθος αγορά τουριστών για την Ελλάδα, μετά τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία, και περισσότεροι από 1,4 εκατομμύριο Γάλλοι επέλεξαν πέρυσι τη χώρα μας για τις διακοπές τους.
Μάλιστα, οι Γάλλοι ξοδεύουν περισσότερα στην Ελλάδα από τους άλλους Ευρωπαίους τουρίστες, καθώς η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη τους ανέρχεται σε 778 ευρώ, έναντι 750 ευρώ των Γερμανών και 717 των Βρετανών (στοιχεία 2023, ΙΝΣΕΤΕ). Κι αυτό γιατί δεν μένουν κλεισμένοι μέσα σε ένα ξενοδοχείο. Τους αρέσει να εξερευνούν τον προορισμό, τον πολιτισμό του, τη γαστρονομία του, το φυσικό του περιβάλλον.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερη αγορά, που λειτουργεί κατά κύριο λόγο με τοπικούς ταξιδιωτικούς οργανισμούς, οι οποίοι «ανοίγουν» οι ίδιοι τους προορισμούς για εκατομμύρια Γάλλους ταξιδιώτες. Ένας από αυτούς είναι ο ταξιδιωτικός οργανισμός Thalasso N°1 – Ô Voyages. Ο κορυφαίος γαλλικός tour operator συστάθηκε το 2003 από τη Samia Guenaoui και τον σύζυγό της, Rauf Benslimane. Διακινεί, κυρίως με δικές του ναυλωμένες πτήσεις, charter, περισσότερους από 300.000 πελάτες παγκοσμίως, εκ των οποίων πάνω από 100.000 έρχονται στην Ελλάδα.
Η Thalasso Ν° 1 είναι ο κορυφαίος τουριστικός πράκτορας που ειδικεύεται στην ευεξία, με μια πολύ μεγάλη γκάμα κέντρων thalasso και spa. Με το εμπορικό σήμα Ô Voyages, προσφέρει επίσης παραθαλάσσιες διακοπές σε μοναδικές τιμές όλη τη σεζόν. Αιχμή του δόρατος και βασικό προϊόν είναι τα γαλλόφωνα θεματικά Clubs με animation. Διαθέτει 12 στην Ελλάδα (Κρήτη, Ρόδο, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα και Ύδρα) και 75 παγκοσμίως.
Έχοντας επιτύχει τζίρο άνω των 300 εκατ. ετησίως, ο στόχος του γαλλικού tour operator είναι να τον διπλασιάσει μέσα στην επόμενη πενταετία.
Η Samia Guenaoui, συνιδρύτρια και γενική διευθύντρια του Thalasso N°1 – Ô Voyages, μιλά στο powergame.gr για τις ιδιαιτερότητες αλλά και τις προοπτικές της γαλλικής αγοράς τουριστών για την Ελλάδα.
Ποιους ελληνικούς προορισμούς προτιμούν οι Γάλλοι τουρίστες;
Από τους παραθαλάσσιους προορισμούς, νομίζω ότι η Κρήτη είναι ο αγαπημένος των Γάλλων. Γενικά όμως οι Γάλλοι αγαπούν επίσης την Αθήνα, τις Κυκλάδες, τη Ρόδο και την Κέρκυρα.
Ποιο είναι το προφίλ του Γάλλου τουρίστα που θέλει να επισκεφτεί την Ελλάδα;
Νομίζω ότι η Ελλάδα στη γαλλική αγορά αγγίζει ένα ευρύ κοινό. Ανάλογα με την εποχή, είναι συνήθως ζευγάρια ή οικογένειες, ενώ στις περιόδους εκτός των σχολικών διακοπών οι ηλικιωμένοι παραμένουν σημαντικό ποσοστό των Γάλλων τουριστών στην Ελλάδα.
Στους Γάλλους τουρίστες αρέσει να επισκέπτονται τον προορισμό, να ανακαλύπτουν την τοπική κουζίνα, ελληνικές σπεσιαλιτέ, αρχαιολογικούς χώρους, παραλίες και νησιά. Τους αρέσει να βιώνουν τους προορισμούς και αποκτούν εμπειρίες, κυρίως σε σχέση με τη θάλασσα, αλλά τους αρέσει και η πεζοπορία, τα σαφάρι, η ποδηλασία κ.λπ.
Πώς μπορεί η Ελλάδα να προσελκύσει περισσότερους Γάλλους τουρίστες; Ποια τουριστικά προϊόντα προτιμούν; Βλέπουν την Ελλάδα ως προορισμό εκτός καλοκαιριού;
Οι Γάλλοι αγαπούν τον πολιτισμό, τη γαστρονομία, το κρασί, τις παραλίες, τη ναυτιλία, τον αθλητισμό, τις εορταστικές δραστηριότητες.
Τη δεκαετία του ’90 ήταν ένας Γάλλος, ο κ. Deneuville, λάτρης της Ελλάδας, που έκανε πολλά για να γίνει γνωστή η Ελλάδα στη γαλλική αγορά και χρησιμοποίησε ως σύνθημα τον όρο Grecotherapy.
Θεωρώ ότι αυτό το σλόγκαν είναι τέλειο για να εκφράσει όλα όσα μπορεί να προσφέρει η Ελλάδα σε έναν Γάλλο τουρίστα. Xάρη στην ποικιλομορφία της και τα διαφορετικά της πρόσωπα, η Ελλάδα είναι ένας πολιτιστικός, παραθαλάσσιος, εορταστικός και γαστρονομικός προορισμός, που προσφέρει πλήθος εμπειριών για να ζήσεις στον προορισμό.
Ωστόσο, εκτός από την Αθήνα, οι Γάλλοι δεν θεωρούν την Ελλάδα χειμερινό προορισμό. Και εδώ το επικοινωνιακό έργο που μπορεί να γίνει σε αυτό το επίπεδο είναι τεράστιο.
Εμείς είμαστε ο μόνος ταξιδιωτικός πράκτορας που λειτουργεί με πτήσεις τσάρτερ μέχρι τον Νοέμβριο σε Κρήτη, Ρόδο και Κέρκυρα. Υπάρχουν δυνατότητες ανάπτυξης για την επέκταση της εποχικότητας, εφόσον όμως υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, όπως μια θερμαινόμενη εσωτερική πισίνα σε ένα ξενοδοχείο. Και φυσικά αυτό μπορεί να γίνει μόνο σε προορισμούς όπου η τοπική ζωή συνεχίζεται και τον χειμώνα.
Ποιες είναι οι ταξιδιωτικές τάσεις που επηρεάζουν τη φετινή τουριστική περίοδο;
Όσον αφορά τις τάσεις, νομίζω ότι η αρχή και το τέλος της φετινής σεζόν πηγαίνουν εξαιρετικά, ωστόσο οι μήνες Ιούλιος και Αύγουστος είναι κατώτεροι των προσδοκιών μας και αυτή είναι μια γενική τάση για την ευρωπαϊκή αγορά.
Νομίζω ότι πέρα από το γεγονός ότι είχαμε πολλά γεγονότα, όπως Ολυμπιακούς Αγώνες, Ευρωπαϊκό Κύπελλο Κοδοσφαίρου, εκλογές, οι Γάλλοι πελάτες είναι πολύ ευαίσθητοι στη σωστή τιμή. Ο αυξημένος πληθωρισμός πλήττει την αγοραστική δύναμη των Γάλλων και αυτό θα γίνεται όλο και πιο εμφανές, ιδιαίτερα το 2025.
Τι ρόλο παίζει η τεχνολογία στην ταξιδιωτική βιομηχανία; Είναι μια απειλή ή μια ευκαιρία για ανάπτυξη για τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς;
Το επάγγελμά μας γίνεται ολοένα και πιο ψηφιακό, κάτι που ισχύει σε όλους τους κλάδους. Αλλά ιδιαίτερα για την τουριστική βιομηχανία, η τεχνολογία πρέπει να είναι ένα μέσο για την εξυπηρέτηση της τεχνογνωσίας και όχι αυτοσκοπός. Η τεχνολογία πρέπει να μας επιτρέπει να πολλαπλασιάσουμε τα πεδία των δυνατοτήτων για τον πελάτη. Ωστόσο, εμείς προσφέρουμε ταξίδια σε ανθρώπους, δεν μεταφέρουμε αγαθά. Στον κλάδο των υπηρεσιών οι άνθρωποι και η τεχνογνωσία θα κάνουν πάντα τη διαφορά.
Πέρυσι ο όμιλος Thalasso N°1 – Ô Voyages γιόρτασε την 20η επέτειό του.
Επιλέξαμε την Κρήτη για να γιορτάσουμε την 20ή επέτειό μας με όλες τις ομάδες μας. Ναυλώσαμε μια πτήση για ένα Σαββατοκύριακο, για να προσφέρουμε σε όλους τους υπαλλήλους μας μια υπέροχη εμπειρία στον προορισμό. Ήταν μια γιορτή 72 ωρών, όπου είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε τον προορισμό και τη γαστρονομία του και να μοιραστούμε ιδέες και εμπειρίες με τους Έλληνες συνεργάτες και φίλους μας.
Πόσο εύκολο είναι για μια γυναίκα να βρει τον δρόμο της στην επιχειρηματική κοινότητα και συγκεκριμένα στον τουριστικό κλάδο;
Ο επιχειρηματικός κόσμος ουσιαστικά διοικείται από άνδρες, όσον αφορά την ισοτιμία έχουμε ακόμη δρόμο να διανύσουμε. Πάντως, στατιστικά οι κοινωνίες στις οποίες ηγούνται γυναίκες πάνε καλά.
Δεν νομίζω ότι είναι πιο δύσκολο για μια γυναίκα να διευθύνει μια εταιρεία απ’ ό,τι για έναν άντρα.
Θεωρώ από την άλλη ότι έχουμε διαφορετική προσέγγιση. Μια γυναίκα από τη φύση της επιδιώκει να προστατεύει, να προβλέπει τον κίνδυνο, να ακούει περισσότερο, παρά να ασχολείται με τη δύναμη. Ωστόσο, ξέρουμε επίσης πώς να παίρνουμε τις σωστές αποφάσεις όταν χρειάζεται, μια σιδερένια γροθιά σε ένα βελούδινο γάντι…
Η τουριστική βιομηχανία είναι πολύπλοκη και αυτή η δουλειά είναι τόσο συναρπαστική όσο και απαιτητική όσον αφορά την προσωπική επένδυση, είτε είστε άνδρας, είτε γυναίκα.
Τελικά δεν αισθάνθηκα ότι ήταν πιο δύσκολο για μένα να εργαστώ στον τομέα του τουρισμού. Γεννήθηκα σε αυτόν τον κλάδο, είδα τη μητέρα μου να εργάζεται μέρα και νύχτα, να αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις και εκείνη την εποχή ήταν μία από τις λίγες γυναίκες που διηύθυναν τουριστικό γραφείο στη Γαλλία.
Με δίδαξε να μην τα παρατάω ποτέ, όσο δύσκολα κι αν είναι. Με πίστη και σκληρή δουλειά μπορείς να σηκώσεις βουνά…
Διαβάστε επίσης
Πώς η Τσεχία γίνεται κέντρο παραγωγής μικροτσίπ στην Ευρώπη
Η Νιγηρία επιβάλει ΦΠΑ στις συναλλαγές crypto
Metlen: Εγκαινίασε το δεύτερο φωτοβολταϊκό πάρκο στη Χιλή