THEPOWERGAME
Πολλοί γνωρίζουν την Intrum Hellas σαν μια εταιρεία διαχείρισης κόκκινων δανείων – μάλιστα μόλις έλαβε την νέα άδεια λειτουργίας από την Τράπεζα της Ελλάδος και όπως αναφέρει σχετικά η αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος, Αλεξάνδρα Φατσέα «συνεχίζουμε με ανανεωμένη διάθεση να αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία για να βρίσκουμε λύσεις». Αυτό που πολλοί ίσως να μην γνωρίζουν είναι ότι για την Intrum Hellas οι συναινετικές λύσεις είναι προτιμητέες – εξ ου και αντιστοιχούν στην πλειοψηφία (στο 70%) των εισπράξεων, με το ποσοστό εγκρισιμότητας στον Εξωδικαστικό στο 85%.
Πρόσφατα, η εταιρεία, όπως και όλες του κλάδου, υποχρεώθηκαν σε προσωποποιημένη πλατφόρμα ενημέρωσης των πελατών τους, με τη χρήση προσωπικών κωδικών, στο πλαίσιο της διαφάνειας και του ψηφιακού μετασχηματισμού. Όμως ο απολογισμός είναι πενιχρός: από ένα πλήθος πελατών μεγαλύτερο των 2 εκατομμυρίων, πρόσβαση έχουν ζητήσει και λάβει λιγότεροι από 20.000 έως σήμερα. Για την πτυχή αυτή καθώς και για όλο το κάδρο της διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους σήμερα, μιλάει στο powergame.gr η Αλεξάνδρα Φατσέα, deputy ceo της Intrum Hellas.
Κυρία Φατσέα, το νέο θεσμικό πλαίσιο στον Εξωδικαστικό μετράει ήδη επτά μήνες ζωής. Βοήθησαν πιστεύετε οι αλλαγές που έγιναν στο να γίνει ακόμη πιο δημοφιλές αυτό το εργαλείο ρύθμισης χρεών;
«Αναμφίβολα, οι πρόσφατες αλλαγές ενίσχυσαν το αίσθημα της εμπιστοσύνης των δανειοληπτών απέναντι στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό, καθώς βελτίωσαν ουσιαστικά την παραγόμενη λύση κάνοντάς την πιο βιώσιμη. Αυτό αποδεικνύεται από τα συνολικά ποσά ρύθμισης που έως τα τέλη Ιουνίου άγγιξαν τα 6,7 δισ. ευρώ, καθώς και από την εισροή νέων αιτήσεων ρύθμισης που τον Ιούνιο 2024 σημείωσαν ιστορικό ρεκόρ και ανήλθαν σε 1.344» .
Η εγκρισιμότητα, ένα από τα σημεία αιχμής, έχει ήδη βελτιωθεί και η υποχρεωτική αιτιολογία συμβάλλει με τη σειρά της, στην σωστή απεικόνιση της κατάστασης. Πιστεύετε ότι υπάρχουν και άλλα περιθώρια βελτίωσης;
«Συνολικά στον κλάδο η αύξηση είναι σημαντική, ενώ τα όποια περιθώρια βελτίωσης είναι μεμονωμένα. Στην Intrum μένουμε συνεπείς στην υποστήριξη του Μηχανισμού, με το ποσοστό εγκρισιμότητας μας να πλησιάζει το 85%. Καθώς η διαδικασία ωριμάζει, προσδοκούμε στην βελτίωση της κουλτούρας πληρωμής από την πλευρά των δανειοληπτών. Οι ρυθμίσεις πλέον γίνονται, ωστόσο η αξία του Εξωδικαστικού θα φανεί στην τήρηση άρα και στην οριστική αποπληρωμή των οφειλών».
Ποιος είναι ο πρώτος απολογισμός της πλατφόρμας προσωποποιημένης πληροφόρησης, αναφορικά με τη διαφάνεια, αλλά και την ευκολία για τους οφειλέτες, να βλέπουν on line την πορεία του χρέους τους και τις απαραίτητες λεπτομέρειες για την αποπληρωμή του;
«Πρόκειται για ένα έργο μετασχηματισμού των υπηρεσιών που προσφέρουν οι Διαχειριστές Απαιτήσεων. Μια σημαντική επένδυση, άκρως απαραίτητη, κατά την γνώμη μου. Στην Ελλάδα του 2024, με ένα σημαντικό μέρος των δημόσιων και ιδιωτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες να λειτουργούν ηλεκτρονικά, οι πλατφόρμες προσωποποιημένης πληροφόρησης ήταν μια αυτονόητη προσθήκη, που ενισχύει την διαφάνεια.
Και σ’ αυτή την περίπτωση όμως, έχουν ακόμα να γίνουν πολλά: καταρχάς να τις αξιοποιήσουν οι πελάτες μας. Από ένα πλήθος πελατών μεγαλύτερο των 2 εκατομμυρίων, πρόσβαση έχουν ζητήσει και λάβει λιγότεροι από 20.000 έως σήμερα. Σε κάθε περίπτωση, εμείς θα συνεχίσουμε να εμπλουτίζουμε τις πλατφόρμες μας με πληροφορίες και υπηρεσίες».
Συχνά σας έχω ακούσει να λέτε ότι ο πλειστηριασμός είναι το ύστατο μέσο και ότι έναντι αυτού προτιμάτε βιώσιμες λύσεις, βασισμένες στις ανάγκες του οφειλέτη. Επίσης, συχνά, ακούγεται ότι ακόμη και τελευταίες ώρες πριν το… «σφυρί», μπορεί κάποιος να σώσει το σπίτι του προχωρώντας σε ρύθμιση. Και αναφέρομαι στους μη ευάλωτους αυτή τη στιγμή. Ποια είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αποφύγει τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης και ποια είναι ακριβώς τα τελευταία χρονικά περιθώρια;
«Πράγματι, οι συναινετικές λύσεις είναι αυτές που προτιμούμε, κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι από αυτή την πηγή έρχεται η συντριπτική πλειοψηφία των εισπράξεών μας, περί το 70%. Για την Intrum, η παροχή Λύσεων είναι μια από τις βασικές μας αξίες, ενώ και το οικονομικό αποτέλεσμα των συναινετικών λύσεων είναι σαφώς πιο συμφέρον για όλους.
Από ένα υγιές και ευνομούμενο οικονομικό σύστημα, όμως, δεν μπορεί να λείπουν οι ενέργειες αναγκαστικής εκτέλεσης, που εφαρμόζονται στις περιπτώσεις αδυναμίας ή και απροθυμίας εύρεσης βιώσιμης λύσης. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι κατά την εξέλιξη των νομικών ενεργειών, που είναι μια διαδικασία αρκετών μηνών εμείς δεν παύουμε να επιδιώκουμε μια συναινετική αποπληρωμή της οφειλής.
Αντίστοιχα, αρκετοί από τους πελάτες μας, έχοντας νέα οικονομικά δεδομένα ή αναθεωρώντας την έως τότε στάση τους, έρχονται και προτείνουν τρόπους αποπληρωμής που συχνά γίνονται αποδεκτοί. Όσο πιο προχωρημένα τα βήματα προς την αναγκαστική εκτέλεση, τόσο πιο μεγάλη η ανάγκη να διαπιστώσουμε αν υπάρχει σαφής και ειλικρινής πρόθεση για την συναινετική αποπληρωμή της οφειλής. Γι’ αυτό, άλλωστε και στον Εξωδικαστικό μηχανισμό, εντάχθηκε ο μηχανισμός της προκαταβολής, στις περιπτώσεις που βρίσκονται στο στάδιο της κατάσχεσης».
Στις αρχές του 2024 αναλάβατε τον ρόλο της Αναπληρώτριας Διευθύνουσας συμβούλου στην Intrum Hellas. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα επόμενα βήματα για να επιτευχθεί η ισότητα στον επαγγελματικό χώρο, ειδικά στον ανδροκρατούμενο κλάδο που δραστηριοποιείστε;
«Η ισότιμη συμπερίληψη των φύλων στον επαγγελματικό χώρο αποτελεί ζητούμενο σε παγκόσμιο επίπεδο, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς. Απαιτούνται ολοκληρωμένες πολιτικές και πρακτικές –και από το κράτος, αλλά και από τις ίδιες τις επιχειρήσεις– για την εξάλειψη των διακρίσεων, την ενδυνάμωση και στήριξη π.χ., με την εξισορρόπηση των επαγγελματικών υποχρεώσεων με τις οικογενειακές, καθώς και την ενθάρρυνση της νέας γενιάς γυναικών να διεκδικήσουν ισότιμη αντιμετώπιση στον εργασιακό χώρο.
Η Intrum, θα ήθελα να επισημάνω, ότι είναι από τις ελάχιστες εταιρίες στην ελληνική αγορά που εμπιστεύονται γυναίκες σε υψηλές θέσεις ευθύνης. Και είναι πολύ σημαντικό μια επιτυχημένη εταιρία να αποδεικνύει εμπράκτως ότι δεν επηρεάζεται από στεγανά και δίνει ίσες ευκαιρίες ανέλιξης.
Σε έναν παραδοσιακά ανδροκρατούμενο κλάδο, όπως είναι ο χρηματοπιστωτικός, η Intrum Hellas εμπιστεύεται και αναδεικνύει γυναίκες σε ανώτατες διοικητικές θέσεις –με το ποσοστό να ανέρχεται στο 60%– ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το 63% του συνόλου των εργαζομένων είναι γυναίκες.
Ποιες προκλήσεις πιστεύετε ότι αντιμετωπίζουν οι γυναίκες που βρίσκονται σε ηγετικές θέσεις;
Φαινόμενα όπως αυτό της «γυάλινης οροφής» συνεχίζουν και είναι ορατά στον επιχειρηματικό κόσμο. Είναι κρίσιμο αφενός οι εταιρίες να αναπτύσσουν πολιτικές για την ενσωμάτωση και ενδυνάμωση της διαφορετικότητας, αλλά και οι ίδιες οι γυναίκες να διεκδικούν θέσεις ευθύνης.
Οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως τα στερεότυπα φύλου και τις προκαταλήψεις που μπορεί να επηρεάσουν την αξιολόγησή τους και την αποδοχή τους από τους συνεργάτες. Επιπλέον, πολλές φορές αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διαχείριση της ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, καθώς και στην εξασφάλιση ίσων ευκαιριών για επαγγελματική εξέλιξη και αμοιβή. Οι προκλήσεις αυτές απαιτούν ισχυρή υποστήριξη και συστημικές αλλαγές για να ξεπεραστούν».
Ποια είναι τα σχέδια της Intrum προσεχώς; Σκέφτεστε να προχωρήσετε σε κάποια καινούργια προσέγγιση ή υπηρεσία;
«Έχοντας προσφάτως αποκτήσει την νέα άδεια λειτουργίας από την Τράπεζα της Ελλάδος, συνεχίζουμε με ανανεωμένη διάθεση, να αξιοποιούμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, για να βρίσκουμε λύσεις. Λύσεις που εξυπηρετούν τα πλάνα του Ηρακλή και των Επενδυτών μας, αλλά πρωτίστως που απαντούν στις ανάγκες των δανειοληπτών-πελατών μας.
Καθώς το ενδιαφέρον στρέφεται από τις πωλήσεις στην δευτερογενή αγορά, πιο πολύ στην επιστροφή των «εξυγιασμένων» δανείων στις Τράπεζες, διερευνούμε τρόπους για την επανένταξη «πράσινων» δανείων στην υγιή οικονομία.
Περαιτέρω, αναπτύσσουμε διαρκώς το δίκτυο των επιχειρήσεων που εμπιστεύονται την θυγατρική εταιρείας του Ομίλου μας, Intrum BTB Solutions. Η εταιρεία αυτή είναι η πρώτη, αν όχι η μόνη, εταιρεία που μπορεί να προσφέρει έναν ολοκληρωμένο κύκλο διαχείρισης μη δανειακών απαιτήσεων, από την έκδοση του αρχικού τιμολογίου μέχρι την τελική πληρωμή, με τη χρήση καινοτόμων λύσεων και ηλεκτρονικών μέσων που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα της είσπραξης αλλά και την εκάστοτε πελατειακή σχέση μεταξύ εταιρείας-οφειλέτη».
Έχοντας βοηθήσει χιλιάδες ιδιώτες και επιχειρήσεις να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους και να επανέλθουν σε μια υγιή οικονομική δραστηριότητα, οι αξίες της Ενσυναίσθησης και της παροχής Δίκαιων Λύσεων θα συνεχίσουν να αποτελούν τον οδηγό προς αυτή την κατεύθυνση;
«Απολύτως, γιατί είναι ο μόνος δρόμος προς την επίτευξη των στόχων μας. Η ενσυναίσθηση επιτρέπει την κατανόηση των μοναδικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι πελάτες, ενώ οι δίκαιες λύσεις εξασφαλίζουν ότι παρέχονται βιώσιμες και αποτελεσματικές στρατηγικές για την επίλυση των οικονομικών τους προβλημάτων. Αυτές οι αξίες δημιουργούν εμπιστοσύνη και συνεργασία, οδηγώντας σε μακροχρόνια θετικά αποτελέσματα και υγιή οικονομική δραστηριότητα».
Διαβάστε επίσης
Εισηγμένες: Αύξηση EBITDA 11,6% για 13 εταιρείες το α’ εξάμηνο
Ελαιόλαδο: 7 ευρώ το λίτρο για πρώτη φορά έπειτα από έναν χρόνο
Ξεκινούν οι διαγωνισμοί των ΟΤΑ για παραχωρήσεις δικτύων φόρτισης