THEPOWERGAME
Η σημαντική κερδοφορία, που παρουσίασε νέα αύξηση κατά 112,6% στο πρώτο τρίμηνο και συνέβαλε στην ενίσχυση των ταμειακών διαθεσίμων στα 8,4 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με τις ανοικτές πιστωτικές γραμμές των περίπου 7 εκατ. ευρώ, επιτρέπουν στην Entersoft να διαθέτει περίπου 15 εκατ. ευρώ για νέες εξαγορές και επενδύσεις.
Όπως λέει στο powergame.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας λογισμικού και υπηρεσιών πληροφορικής Αντ. Κοτζαμανίδης, η Entersoft «θα συνεχίσει την ίδια στρατηγική που περιλαμβάνει στοχευμένες εξαγορές, αν υπάρξουν βέβαια ευκαιρίες, αλλά και έντονη οργανική ανάπτυξη με επενδύσεις σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες». Εκτός από την Ελλάδα «ευκαιρίες εξαγορών θα αναζητηθούν μετά το καλοκαίρι και στις άλλες αγορές που δραστηριοποιείται η Entersoft με επίκεντρο την Ρουμανία».
Για το πρώτο τρίμηνο του έτους, ο όμιλος ανακοίνωσε έσοδα 6,37 εκατ. από 4,19 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα και κέρδη προ φόρων στα 2,6 εκατ. από 1,22 εκατ. ευρώ. Ο κ. Κοτζαμανίδης επισημαίνει πως η μεγάλη βελτίωση των εσόδων αποδίδεται κυρίως σε οργανική ανάπτυξη (η μητρική εταιρεία είδε τα έσοδα να αυξάνονται κατά σχεδόν 33%) και σε μικρότερο βαθμό στη συνεισφορά των εξαγορών που πραγματοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες. Στο πρώτο τρίμηνο έχουν για πρώτη φορά ενσωματωθεί και τα αποτελέσματα από τις πρόσφατες εξαγορές της δραστηριότητας Plexis ERP και της Optimum, ενώ η Wedia έχει ενοποιηθεί μόνο για το μήνα Μάρτιο.
Υπάρχουν, όμως, ευκαιρίες εξαγορών αυτή την περίοδο; «Πάντα υπάρχουν ευκαιρίες» λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft που επισημαίνει και δύο πρόσθετούς παράγοντες. Τα τελευταία χρόνια «βλέπουμε να αποσύρεται η πρώτη γενιά επιχειρηματιών στην ελληνική αγορά πληροφορικής» ενώ ταυτόχρονα «η βελτίωση των αποτιμήσεων, εξαιτίας της καλής πορείας του κλάδου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό» βάζει κάποιους σε σκέψεις για το αν θα πρέπει να επωφεληθούν από τη συγκυρία και να πωλήσουν.
Οι εξαγορές που πραγματοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες δείχνουν και τη λογική στην οποία κινείται η διοίκηση της εισηγμένης: Την αξιοποίηση του μεγάλου πελατολογίου για την παροχή και άλλων προϊόντων λογισμικού ή υπηρεσιών, την περαιτέρω εδραίωση σε κάθετους τομείς της αγοράς (όπως συνέβη με την εξαγορά της Optimum και την αγορά των logistics) και την παροχή λύσεων / εξελιγμένων υπηρεσιών που συνδέονται με το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Με την εξαγορά της Optimum, η Entersoft, που είχε ήδη περίπου 100 εγκαταστάσεις με τη δική της λύση στο χώρο των logistics (Καραμολέγκος, Isomat, κ.α.), κατέστη κυρίαρχος του χώρου. Στο πελατολόγιο της Optimum, με πολυετή εμπειρία στις εφαρμογές για διαχείριση αποθηκών, κλπ, περιλαμβάνονται πολύ ισχυροί όμιλοι, από τον ΟΤΕ μέχρι την Κωτσόβολος.
Οι καλές επιδόσεις της Entersoft αποτυπώνονται και στην πορεία της μετοχής καθώς είναι πλέον η πρώτη αμιγώς εταιρεία λογισμικού με κεφαλαιοποίηση άνω των 100 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, λέει ο κ. Κοτζαμανίδης, δεν επωφελείται μόνο από την επιτάχυνση της διαδικασίας ψηφιοποίησης πολλών επιχειρήσεων που έφερε η κρίση καθώς πολλές εταιρείες «διαπίστωσαν πως τα τεχνολογικά του συστήματα έχουν πρόβλημα και χρειάζονται αναβάθμιση». Επωφελείται και από «τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποίησε σε νέα προϊόντα λογισμικού κατά τη διάρκεια της προηγούμενης κρίσης, την περίοδο 2014 – 2019». Ταυτόχρονα οι αλλαγές που φέρνει η ηλεκτρονική τιμολόγηση (μέσω του My Data και τη νέας νομοθεσίας) συμπαρασύρουν και άλλες τεχνολογικές επενδύσεις από τις επιχειρήσεις.
Η διοίκηση της Entersoft ανακοίνωσε για το πρώτο τρίμηνο καλές επιδόσεις «επιδόσεις στην απόκτηση νέων πελατών για όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες του ομίλου (ERP, CRM, Enterprise Mobility, WMS, e-Commerce, Cloud Services). Οι επιδόσεις αυτές δημιουργούν σημαντικό ανεκτέλεστο έργων για το άμεσο μέλλον αλλά και τη βάση για την μετέπειτα αύξηση των ετησίως επαναλαμβανόμενων εσόδων του Ομίλου (recurring revenues). Σημαντική είναι επίσης η άνοδος αυτών ακριβώς των ετησίως επαναλαμβανομένων εσόδων από συμβόλαια νέων εκδόσεων λογισμικού, αλλά και τα συνδρομητικά έσοδα από την παροχή λογισμικού ως υπηρεσία (Software as a Service SaaS) και τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής τιμολόγησης (e-Invoicing)».
Μήπως όμως η καλή πορεία της εγχώριας αγοράς αποτρέπει τις ελληνικές εταιρείες λογισμικού από την ενίσχυση της παρουσίας στο εξωτερικό. «Το αντίθετο συμβαίνει» λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft. «Οι εταιρείες software που έχουν μεγάλη διεθνή παρουσία στηρίζονται σε μεγάλες τοπικές αγορές».