Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Gulru Atak: Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο η βασική προτεραιότητα της Citi

Η τεχνολογική έκρηξη των καιρών ωθεί τις τράπεζες διεθνώς στην αναζήτηση σύγχρονων απαντήσεων στις συναλλαγές και το χρηματοοικονομικό σύστημα.

Η κ. Gulru Atak διακρίνεται στην αναζήτηση καινοτόμων λύσεων ως επικεφαλής του Τμήματος Treasury and Trade Solutions, της Citi.

Σε συνέντευξή της στο powergame.gr και τον Ευτύχη Παλλήκαρη, μας δίνει μια γεύση για το πώς τα νέα εργαλεία ψηφιακής καιτονομίας μπαίνουν στην υπηρεσία των χρηματοοικονομικών συναλλαγών, με κριτήριο την αμεσότητα και την ταχύτητα των συναλλαγών.

Μεγάλες οι προκλήσεις μεγάλοι και οι κίνδυνοι, με την κ. Atak να περιγράφει ποιοι είναι οι αποτελεσματικότεροι τρόποι αντιμετώπισης των κυβερνοεπιθέσεων.

Η κ. Gulru Atak θα είναι παρούσα στο Οικονομικό Forum των Δελφών, που αρχίζει από την Δευτέρα, 10 Μαΐου έως και το Σάββατο, 15 Μαίου.

Πόσο επικίνδυνο είναι για τις τράπεζες και τις επιχειρήσεις, αυτήν την περίοδο, να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους και να ανανεώσουν τον τρόπο που προσεγγίζουν τους πελάτες τους σε ένα περιβάλλον ταχείας ανάπτυξης των ψηφιακών επιχειρηματικών οικοσυστημάτων;

Πιστεύω πως ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος αν δεν λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα και δεν ανανεώνονται οι τρόποι προσέγγισης.

Με γνώμονα την ταχύτητα εξέλιξης των τεχνολογιών, σχεδόν όλοι οι επιχειρηματικοί κλάδοι, συμπεριλαμβανομένου του τραπεζικού, υφίστανται μεγάλες αναταραχές και μεταβολές των επιχειρηματικών προτύπων.

Οι προσδοκίες των καταναλωτών ως προς την «ταχύτητα, την ευκολία, τις διευκολύνσεις, τις απαιτήσεις, τη διαθεσιμότητα» τίθενται ως σημεία αναφοράς για τις προσδοκίες των εταιριών.

Πολλές επιχειρήσεις μετατρέπονται σε πλατφόρμες, επομένως οι απαιτήσεις από τις τράπεζές τους αλλάζουν.

Οι τραπεζικές και χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες ενσωματώνονται περισσότερο στο εμπόριο, στις συνθήκες, στις εμπειρίες.

Για παράδειγμα, το κόστος για μια διαδρομή με Uber ενσωματώνεται ομαλά στην εμπειρία της διαδρομής.

Αυτού του είδους οι αλλαγές και οι μετασχηματισμοί απαιτούν προσοχή σε ορισμένα σημεία:

– Να αφουγκραζόμαστε και να κατανοούμε τις μελλοντικές ανάγκες των πελατών, καθώς και να επιζητούμε τη συμμετοχή τους στον σχεδιασμό λύσεων.

– Να αξιοποιούμε τυχόν συνεργασίες σε ένα ευρύτερο οικοσύστημα, με χρηματοοικονομικές τεχνολογίες, ρυθμιστικά όργανα, ακόμα και ανταγωνιστές.

Ως εκ τούτου, αυξάνεται όλο και περισσότερο ο αριθμός των κοινοπραξιών στον τραπεζικό κλάδο.

– Να υπάρχει η δυνατότητα ταχείας εξερεύνησης, πειραματισμών και δοκιμών σε περιορισμένα περιβάλλοντα, όπως για παράδειγμα σε εργαστήρια καινοτομίας.

– Να υπάρχει πολυτομεακή προσέγγιση, να επωφελούμαστε από τη γνώση και την εμπειρία των διαφόρων τραπεζικών ομάδων, όπως του νομικού και του τμήματος συμμόρφωσης.

Με ποιον τρόπο η ομάδα Treasury and Trade Solutions της Citi συμβάλλει στις έξυπνες λύσεις για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών σε τράπεζες και εταιρίες;

Στην Treasury and Trade Solutions παρέχουμε καινοτόμες λύσεις για τη στήριξη των πελατών μας, επιτυγχάνοντας τους στρατηγικούς στόχους, που έχουν θέσει οι ίδιοι σχετικά με το κεφάλαιο κίνησής τους και τους στόχους διαχείρισης του ταμείου τους, εστιάζοντας κυρίως στις μεταβαλλόμενες προσδοκίες τους, μετασχηματίζοντας επιχειρηματικά πρότυπα.

Δίνουμε προτεραιότητα στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέσω των «ψηφιακών ταξιδιών» τους, στη βελτιστοποίηση και την αποτελεσματικότητα, καθώς και στη στήριξη των επιχειρηματικών στόχων και της επιχειρηματικής τους ανάπτυξης.

Οι λύσεις Διασύνδεσης Προγραμματισμού Εφαρμογών API (Application Programming Interfaces) επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να έχουν διαρκή πρόσβαση σε έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό λύσεων της Citi, απευθείας στα σημεία εργασίας τους (treasury workstation) ή στις πλατφόρμες επιχειρηματικών πόρων.

Έχουμε λάβει πάνω από ένα δισεκατομμύριο κλήσεις API από την έναρξη λειτουργίας τους. Πριν από τρία χρόνια, ξεκινήσαμε το Citi Payment Outlier Detection (ανίχνευση εξωχρηματιστηριακών πληρωμών), ένα ισχυρό εργαλείο ανάλυσης που χρησιμοποιεί τη μηχανική εκμάθηση για την ενίσχυση των ελέγχων σε πραγματικό χρόνο στην παρακολούθηση των πληρωμών.

Συνεργαστήκαμε με τη High Radius για να εισαγάγουμε το Smart Match, χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική εκμάθηση για την αντιστοίχιση των εισπρακτέων ποσών με τις πληρωμές και τα δεδομένα που σχετίζονται με τα εμβάσματα.

Ερευνήσαμε δύο δίκτυα κοινοπραξίας με τεχνολογία blockchain (αλυσίδα συστοιχιών), την Contour και την KomGo, αξιοποιώντας την αποκεντρωμένη πλατφόρμα “Digital Trade Finance”.

Μέσω ακόμα μιας συνεργασίας χρηματοοικονομικών τεχνολογιών με την Cashforce, συγκεντρώνουμε τα εταιρικά δεδομένα και αξιοποιούμε την τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχουμε έγκαιρη προβολή των δυνατοτήτων κεφαλαίου κίνησης και ακριβέστερες προβλέψεις ταμειακών ροών.

Υπάρχει η πεποίθηση ότι, κατά τη διάρκεια της πανδημίας του COVID-19, οι κυβερνοεπιθέσεις που δέχονται το εμπόριο και οι τραπεζικές συναλλαγές αποτελούν σημαντικό πρόβλημα.  Ποια εργαλεία θα προτείνατε ώστε να εξαλειφθούν αυτού του είδους τα προβλήματα και να εφαρμοστούν πιο ασφαλή συστήματα;

Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο είναι βασική προτεραιότητα της Citi και κάτι που διαχειριζόμαστε καθημερινά.

Η ασφάλεια και η ακεραιότητα των δεδομένων των πελατών μας βρίσκονται, μεταξύ άλλων, στις υψηλότερες προτεραιότητές μας.

Η Citi επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη αυστηρών προτύπων ασφαλείας και ισχυρών διαδικασιών οι οποίες συμπληρώνουν τον ανθρώπινο παράγοντα και την τεχνολογία, για τον περιορισμό των απειλών στον κυβερνοχώρο.

Πριν από την πανδημία, οι κυβερνοεπιθέσεις παρουσίαζαν άνοδο ως προς τη συχνότητα και την πολυπλοκότητά τους.

Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου επωφελήθηκαν από τις συνθήκες και αναθεώρησαν/προσάρμοσαν τις τακτικές τους προκειμένου να εκμεταλλευτούν την κατάσταση.

Ένα παράδειγμα είναι η εκμετάλλευση του γεγονότος ότι οι άνθρωποι εργάζονταν από το σπίτι και δεν χρησιμοποιούσαν εταιρική υποδομή/εξοπλισμό. Κάποιος άλλος παρουσιάζεται ως προμηθευτής ιατρικού εξοπλισμού ζωτικής σημασίας, όπου υπάρχει περιορισμένη διαθεσιμότητα, και διαπράττει απάτη.

Θα ήθελα να επισημάνω ότι τα εργαλεία αποτελούν ένα μέρος της λύσης, αλλά απαιτείται αυστηρή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και αξιόπιστες διαδικασίες ελέγχου που λειτουργούν συμπληρωματικά.

Δυστυχώς δεν υπάρχει μαγική συνταγή στα εργαλεία για την εξάλειψη του προβλήματος, αλλά υπάρχουν ορισμένα στοιχεία που είναι σημαντικά για τον περιορισμό του κινδύνου και τη διαχείριση των απειλών:

Προστασία: Η εκπαίδευση των ομάδων (π.χ. ασφαλείς κωδικοποιήσεις και προσομοιώσεις κυβερνοσυμβάντων) και η επαλήθευση ταυτότητας πολλαπλών παραγόντων (π.χ. χρήση κινητού τηλεφώνου και βιομετρικών τεχνολογιών).

Ανίχνευση: Αξιολογήσεις ευπάθειας (π.χ. ηθικές παραβιάσεις για τον εντοπισμό αδυναμιών) και προηγμένη ανάλυση δεδομένων που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό ανωμαλιών (π.χ. μοτίβα συναλλαγών, συμπεριφορά χρηστών κ.λπ.)

Απόκριση: Δημιουργία κέντρων πληροφόρησης και ομάδων για τη συγκέντρωση των ΜΜΕ (μικρομεσαίων επιχειρήσεων) και τον συντονισμό σχεδίων ταχείας συγκράτησης και αποκατάστασης, σε συνδυασμό με την ισχυρή υποδομή έκτακτης ανάγκης.

Σε μια συνέντευξή σας είπατε πως οι πελάτες επιθυμούν να μεταβούν από τον “πραγματικό χρόνο” στη στρατηγική “πάνω στην ώρα”, ειδικά σε συνθήκες πανδημίας.

Τι σημαίνει αυτό και με ποια εργαλεία μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο στόχος;

Για να το θέσω απλά, «πάνω στην ώρα» σημαίνει να έχει κανείς πρόσβαση στα αγαθά και στις υπηρεσίες που αναζητά, ακριβώς τη στιγμή που τα θέλει ή τα χρειάζεται.

Ένα παράδειγμα από την προσωπική ζωή είναι η χρήση εφαρμογών για τη μετακίνησή μας, αντί για τη χρήση ιδιόκτητου οχήματος, όπου μπορούμε να εγγραφούμε για να νοικιάσουμε κάποιο όχημα, να μετακινηθούμε με λεωφορείο, τρένο ή ταξί όπως και όποτε το θελήσουμε και να πληρώνουμε μέσω της εγγραφής μας.

Ένα παράδειγμα που αφορά τις εταιρίες μπορεί να είναι η πρόσβαση σε πρώτες ύλες ακριβώς τη στιγμή που τις χρειάζονται στον κύκλο παραγωγής τους ή η πρόσβαση σε τραπεζικά στοιχεία και η ρευστότητα, όταν είναι απαραίτητο, κάτι μπορεί να ονομαστεί χρηματοδότηση σε πραγματικό χρόνο. Τα εργαλεία για να επιτευχθεί αυτό ποικίλουν.

Κατ’ αρχάς πρέπει να ενώσουμε τον φυσικό με τον ψηφιακό κόσμο μέσω του Ίντερνετ των πραγμάτων.

Ένα παράδειγμα είναι η παρακολούθηση της προέλευσης των εμπορευμάτων υπό διαμετακόμιση.

Έπειτα, χρειαζόμαστε πάντα τον πραγματικό χρόνο, περισσότερο για τη συνδεσιμότητα παρά για την επεξεργασία παρτίδων, API, κατανεμημένων καθολικών κ.λπ.

Άλλη μια δυνατότητα είναι η χρήση δεδομένων, η μηχανική εκμάθηση για την ανάλυση, αξιολόγηση, πρόβλεψη και λήψη αποφάσεων και ενεργειών λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα. Φυσικά, όλα αυτά είναι μόνο μερικά ενδεικτικά παραδείγματα.

Αυτού του τύπου τα εργαλεία θα ενσωματώσουν τις τραπεζικές υπηρεσίες περισσότερο στις εμπειρίες, στο εμπόριο και στις συνθήκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!