THEPOWERGAME
Η Eurobank ήταν η πρώτη ελληνική τράπεζα που μίλησε και καθιέρωσε το μοντέλο του phygital, δίνοντας μια ευρύτερα ολιστική διάσταση στις υπηρεσίες προς τον πελάτη. Σήμερα, με το 97% των συναλλαγών (εκτός μετρητών) να πραγματοποιούνται μέσω mobile ή e-banking, η τράπεζα σχεδιάζει ένα νέο μοντέλο τραπεζικών υπηρεσιών, τύπου… κινητής τηλεφωνίας, με συνδρομητικά πακέτα συναλλαγών κατάλληλα για διάφορα προφίλ πελατών.
Για τη νέα εμπειρία πελάτη, τις δραστηριότητες και τα πλάνα περαιτέρω ανάπτυξης τoυ retail και digital banking, με αναφορά στη συνεργασία με την Plum και τη νέα εποχή χρεώσεων, μιλάει στο powergame.gr ο αναπληρωτής CEO της Eurobank και καθ’ ύλην αρμόδιος γι’ αυτές τις αγορές, Ιάκωβος Γιαννακλής. Και όπως τον ακούμε να λέει, μεταξύ άλλων, στο πλαίσιο της πρώτης επίσημης συνέντευξης που έδωσε μετά την επιστροφή του στον Όμιλο Eurobank από το Ομάν (Bank Muscat): «Θέλουμε και είμαστε ψηφιακοί στον πυρήνα μας».
Γίνεται πολύς λόγος τελευταία για τις χρεώσεις στις συναλλαγές. Μπορείτε να μας εξηγήσετε τι ισχύει, ώστε να είναι καλά πληροφορημένοι και οι πελάτες της τράπεζας;
«H Eurobank προσφέρει σε όλους τους πελάτες της πακέτα συναλλαγών με στόχο να απολαύσουν τραπεζικές υπηρεσίες και όσο περισσότερο συναλλάσσονται μαζί μας τόσο περισσότερο να κερδίζουν. Λαμβάνοντάς υπόψη το μηνιαίο κόστος ενός πακέτου, το οποίο είναι χαμηλότερο έναντι του συνολικού κόστους των συναλλαγών, εάν ο συναλλασσόμενος πλήρωνε ξεχωριστά για κάθε του συναλλαγή, τότε ήρθε η στιγμή να αναζητήσει το κατάλληλο πακέτο που του ταιριάζει, σύμφωνα με το συναλλακτικό του προφίλ. Αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η κινητή τηλεφωνία, που όλοι οι πελάτες είναι ενταγμένοι σε πακέτα σύμφωνα με τη χρήση που κάνουν καθημερινά.
Σίγουρα θα χρειαστεί χρόνος για να γίνει απόλυτα κατανοητή μια τέτοια πολιτική στις συναλλαγές, αλλά σύντομα οι πελάτες μας θα ανακαλύψουν τα οφέλη των σχετικών συνδρομητικών πακέτων, όπως πλεονεκτήματα και προνόμια σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και εξοικονόμηση χρημάτων στις συναλλαγές κάθε μήνα, τα οποία θα μπορούν να υπερκαλύπτουν την όποια χρέωση.
Το πακέτο συναλλαγών Eurobank My Blue Advantage προσφέρεται δωρεάν για το σύνολο των λογαριασμών σε μεγάλα κοινά, όπως Μισθοδοτούμενοι και Συνταξιούχοι που λαμβάνουν την μισθοδοσία τους ή τη σύνταξή τους στην τράπεζά μας, και σε όλους τους πελάτες που διατηρούν συνολική καταθετική-επενδυτική-ασφαλιστική θέση στην τράπεζά μας πάνω από 10.000 ευρώ».
Υπάρχουν και οι λογαριασμοί που κάποιος θέλει απλώς να αφήνει τα χρήματα του ή μέσω των οποίων κάποιος πληρώνει το δάνειο του. Τι θα συμβαίνει με αυτούς τους πελάτες;
«Πρόκειται για την επιλογή του πελάτη να τοποθετήσει τα χρήματα που δεν χρησιμοποιεί για τις καθημερινές του συναλλαγές σε έναν άλλο λογαριασμό (π.χ. αποταμιευτικό). Σε αυτήν την περίπτωση ο πελάτης έχει άμεση πρόσβαση στα χρήματά του και πολύ καλύτερο επιτόκιο κατάθεσης, αλλά χάνει τα προνόμια ενός λογαριασμού πληρωμών, όπως συμμετοχή στο πρόγραμμα επιβράβευσης €πιστροφή, δωρεάν 1 πάγια εντολή/μήνα, δωρεάν ανανέωση κάρτας, προνόμια σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, που προσφέρει ένας λογαριασμός πληρωμών-συναλλαγών. Το ίδιο ισχύει και για τους λογαριασμούς εξυπηρέτησης δανείων. Εάν, λοιπόν, ο πελάτης θέλει ο λογαριασμός του να εξαιρεθεί από την ένταξή του σε πακέτο συναλλαγών, μπορεί να τον μετατρέψει σε Αποταμιευτικό με ένα κλικ. Μπορεί επίσης να εξαιρέσει τον λογαριασμό εφόσον τον χρησιμοποιεί μόνο για την εξυπηρέτηση του δανείου του».
Μήπως τελικά οι αλλαγές αυτές στον τρόπο συναλλαγών και στον τρόπο τιμολόγησης, με την υιοθέτηση του νέου μοντέλου των πακέτων, θα βοηθήσουν και την ενίσχυση του ανταγωνισμού;
«Στόχος όλων των παραγόντων της αγοράς είναι να προσφέρουν τις καλύτερες επιλογές, να έχουν το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας. Δεν θα μπορούσα να μιλήσω για την πολιτική άλλων τραπεζών, εντούτοις μία λογική σκέψη είναι ότι η μείωση του κόστους των συναλλαγών μέσω των πακέτων μοιραία θα αλλάξει τις ισορροπίες προς όφελος του καταναλωτή, οδηγώντας σε νέες προσφορές».
Στο κομμάτι του digital banking υπάρχουν κάποιες νεότερες εξελίξεις; Θέλετε να μας πείτε κάποια βασικά ποσοστά διείσδυσης; Υπάρχουν σκέψεις για καινούργιες υπηρεσίες;
«Τα επόμενα χρόνια είναι βέβαιο ότι θα υπάρχουν εξελίξεις στην Ψηφιακή Τραπεζική. Εξελίξεις που θα αφορούν την ολοένα και πιο αυτόνομη εξυπηρέτηση των πελατών μας, χρησιμοποιώντας μόνο το κινητό τους ή τον υπολογιστή τους. Είναι κάτι που βλέπουμε να συμβαίνει ήδη στις νεαρές ηλικίες και δεδομένου του ότι αυτή η νέα γενιά θα οδηγεί τα επόμενα χρόνια, πρέπει και θέλουμε να είμαστε ήδη εκεί. Στη Eurobank πλέον το 97% των συναλλαγών που δεν αφορούν μετρητά, πραγματοποιούνται μέσω του mobile ή του e-Banking. Με διαθέσιμα ψηφιακά πάνω από 20 προϊόντα, από δάνεια ή κάρτες έως επιλογές καταθέσεων και επενδύσεων, παρατηρείται για αρκετά από αυτά ένα μεγάλο ποσοστό να αποκτάται πλήρως ψηφιακά.
Η Ψηφιακή Τραπεζική, για εμάς, δεν εξαντλείται μόνο στα ψηφιακά μας κανάλια. Αφορά όλα τα σημεία εξυπηρέτησης των πελατών μας, καθώς και όλες τις εσωτερικές μας διαδικασίες. Και ακουμπάει ακριβώς πάνω στη γενικότερη πολιτική της τράπεζας στο μοντέλο της phygital εξυπηρέτησης. Με άλλα λόγια, επιδιώκουμε οι πελάτες μας, ενώ ζητούν κάτι από το κινητό τους, να μπορούν να εκκινούν μία video-κλήση με ένα στέλεχος γιατί χρειάζονται μία εξειδικευμένη συμβουλή. Όταν ξεκινούν τη διαδικασία απόκτησης ενός δανείου για την επιχείρησή τους σε ένα κατάστημά μας, να ολοκληρώνουν τη συναλλαγή από την εταιρεία τους ή το σπίτι τους μέσω του κινητού τους τηλεφώνου, υπογράφοντας όλα τα απαραίτητα έντυπα. Συνολικά, η στρατηγική στόχευσης της τράπεζας είναι να παρέχει 24/7-365 μέρες τον χρόνο υψηλής ποιότητας υπηρεσίες σε όλα τα σημεία επαφής και κοινή εμπειρία όταν μεταβαίνουμε από κανάλι σε κανάλι, ώστε ο πελάτης να εξυπηρετείται με τον πιο βολικό γι’ αυτόν τρόπο.
Και όλα αυτά να υποστηρίζονται από απλοποιημένες και ψηφιοποιημένες διαδικασίες από τους ανθρώπους της τράπεζας στις υποστηρικτικές της μονάδες. Για να το πω πιο απλά, θέλουμε και είμαστε «Ψηφιακοί στον πυρήνα μας». Για παράδειγμα, στα καταναλωτικά δάνεια, πέραν των δανείων που εγκρίνονται στιγμιαία με τη βοήθεια και τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), για τα υπόλοιπα δάνεια που απαιτούνται περαιτέρω έλεγχοι, πετύχαμε το 2023 αυτοί γίνονται μέσα σε 24 ώρες.
Θέλουμε να είμαστε η τράπεζα πρώτης επιλογής γι’ αυτό και η περίμετρος της Ψηφιακής Τραπεζικής για εμάς είναι ευρεία και οι στόχοι μας αντίστοιχα πιο απαιτητικοί. Αλλά, όπως το ίδιο το όραμά μας το μαρτυρά, η ευημερία χρειάζεται πρωτοπόρους».
Πρόσφατα η Eurobank ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Plum. Ποιο είναι το σκεπτικό της συνεργασίας αυτής; Θα περιμένουμε κάποιες νέες πρωτοβουλίες τους προσεχείς μήνες;
«Η Plum είναι μία καινοτόμος FinTech στην περιοχή των micro-investments και micro-savings με έδρα την Αγγλία (όπου και έχει 700.000 ενεργούς πελάτες, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον), ενώ το πλάνο της είναι να αναπτυχθεί σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Η σύμπραξή μας με την Plum αποσκοπεί στη διάθεση παρόμοιων υπηρεσιών και προϊόντων στο νεανικό κοινό, αρχικά στην Ελλάδα, που είναι αρκετά εξοικειωμένο, με όλες τις υπηρεσίες να προσφέρονται μέσα από το κινητό τους τηλέφωνο. Στρατηγική όμοια με της τράπεζας, όπου βλέπουμε το mobile banking να χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά από τους πελάτες μας μεταξύ 25-35 ετών. Η τράπεζα επιδιώκει, μέσα από τέτοιες επενδύσεις και συνεργασίες, στην έμπρακτη προώθηση καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών, προσανατολισμένη στη βέλτιστη εξυπηρέτηση του πελάτη σύμφωνα με τα δικά του “θέλω”».
Είστε έτοιμοι να πάρετε καινούργιες πρωτοβουλίες στην αγορά, αλλάζοντας τα δεδομένα στην προσέγγιση του πελάτη λιανικής τραπεζικής. Πρωτοβουλίες που θυμίζουν personal banking για πολύ χαμηλότερα υπόλοιπα. Θέλετε να μας μιλήσετε γι’ αυτό;
«Ως πρωτοπόροι στον χώρο του Personal Banking στον ελληνικό τραπεζικό χάρτη, δραστηριοποιούμαστε από το 2007 και διαρκώς εξελίσσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας. Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των πελατών μας και προσπαθούμε να προσφέρουμε τα πιο σύγχρονα τραπεζικά και εξωτραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες, αναπτύσσοντας ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα.
Το Personal Banking στη Eurobank απευθύνεται σε πελάτες που διαθέτουν συγκεκριμένη οικονομική θέση σε υπόλοιπα, αλλά και ανεπτυγμένη σχέση μέσω της κατοχής προϊόντων. Πρόκειται για πελάτες στους οποίους παρέχεται σειρά προνομίων ακριβώς λόγω της σχέσης τους με την τράπεζα και εξυπηρετούνται από εξειδικευμένο σύμβουλο. Παράλληλα, σε πελάτες που δεν ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία προσφέρουμε τα εργαλεία προκειμένου να αντιληφθούν την έννοια της εξατομικευμένης διαχείρισης. Έτσι, έχουμε σχεδιάσει και προσφέρουμε και για τα εν λόγω πελατολόγια αποκλειστικά προνόμια για επενδύσεις και χρηματοδοτήσεις, αλλά και στοχευμένες ενέργειες για την ανάπτυξη της περιουσίας τους.
Για παράδειγμα, η νέα επενδυτική υπηρεσία του Personal Investment Portfolio αποτελεί επιλογή για πελάτες που επιθυμούν ενεργή διαχείριση των χαρτοφυλακίων τους με τακτικές ή και έκτακτες αναδιαρθρώσεις βασισμένες στις μεταβολές των αγορών. Τη συγκεκριμένη προνομιακή υπηρεσία τη διαθέτουμε σε όλο το πελατολόγιο του Personal Banking, αλλά και στοχευμένα, σε πελάτες με χαμηλότερα υπόλοιπα. Και αυτό είναι κάτι που εμείς ως Eurobank επιδιώκουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω, καθώς πολλοί από τους πελάτες αυτούς αυξάνουν, στην πορεία της συνεργασίας τους με εμάς, την τραπεζική τους σχέση».