Γ.Δ.
1407.03 0,00%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
0,00%
9.8
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
0,00%
8.5
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
11.9
TITC
0,00%
28.65
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
0,00%
1.406
ΑΒΕ
0,00%
0.442
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.235
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.73
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.56
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.26
ΑΣΚΟ
0,00%
2.95
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.64
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.48
ΑΤΤ
0,00%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.48
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.29
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.4
ΔΑΑ
0,00%
7.716
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.18
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.86
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.48
ΕΕΕ
0,00%
31.5
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.2
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.24
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.49
ΕΛΠΕ
0,00%
7.84
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.11
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.696
ΕΛΧΑ
0,00%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.95
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.26
ΕΤΕ
0,00%
7.698
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.08
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.41
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.07
ΕΧΑΕ
0,00%
4.845
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.725
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.162
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.52
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.215
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.365
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
0,00%
1.61
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.476
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.23
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.26
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.862
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.74
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.296
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.812
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
0,00%
3.62
ΜΙΝ
0,00%
0.66
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.06
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
0,00%
2.705
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.43
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.85
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.46
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.93
ΞΥΛΚ
0,00%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.462
ΟΛΘ
0,00%
20.5
ΟΛΠ
0,00%
25.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.48
ΟΠΑΠ
0,00%
14.67
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.902
ΟΤΕ
0,00%
13.56
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.4
ΠΑΙΡ
0,00%
1.075
ΠΑΠ
0,00%
2.45
ΠΕΙΡ
0,00%
3.518
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.18
ΠΛΑΘ
0,00%
3.815
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.122
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.535
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2
ΣΑΡ
0,00%
11.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.54
ΣΠΙ
0,00%
0.628
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.51
ΤΖΚΑ
0,00%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
3.87
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.66

ΕΕΕΠ: Φέρνει έσοδα 1 δισ. αλλά δυσκολεύεται να προσλάβει 40 άτομα

Το θέμα της υποστελέχωσης της Επιτροπής Εποπτείας & Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), ενόψει και της αναδιάρθρωσης της αγοράς των καζίνο θέτει ο πρόεδρος της ανεξάρτητης αρχής Δημήτρης Ντζανάτος. Όπως επισημαίνει, καίτοι η Αρχή αποφέρει πάνω από 1 δισ. ευρώ έσοδα ετησίως στο ελληνικό δημόσιο και στα κρατικά ταμεία, εν τούτοις δυσκολεύεται να βρει προσωπικό, καθώς οι άλλες Ανεξάρτητες Αρχές (π.χ. ΑΑΔΕ) προσφέρουν καλύτερες αμοιβές. Έτσι όλοι οι εργαζόμενοι προτιμούν αποσπάσεις στην ΑΑΔΕ και άλλες Αρχές, και όχι στην ΕΕΕΠ.

Πρόεδρε, από το 2021 που αναλάβατε, συχνά αναφέρεστε στο ζήτημα της υποστελέχωσης της ΕΕΕΠ. Ακόμη δεν μπορέσατε να το λύσετε;

Είμαστε σε καλό δρόμο. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα, αλλά ακόμη έχουμε σημαντικές αλλαγές να αντιμετωπίσουμε. Η ΕΕΕΠ στο τέλος του 2014 απασχολούσε 173 δημόσιους υπάλληλους. Οι περισσότεροι από αυτούς βρέθηκαν μέσω της κινητικότητας σε αυτές τις θέσεις, αλλά καθώς δεν αποτελούσαν οργανικές θέσεις, επέστρεψαν πίσω στις οργανικές τους θέσεις. Όταν ανέλαβα το 2021 το προσωπικό της ΕΕΕΠ είχε μειωθεί σε 67 απασχολούμενους και στο τέλος του 2023 ήταν μόλις 47. Περιττό να αναφέρω ότι τα καθήκοντά της Αρχής για το 2024 είναι πολλαπλάσια και πολύ πιο σύνθετα από εκείνα που ήταν το 2014.

Απ’ ότι αντιλαμβανόμαστε, το πρόβλημα της υποστελέχωση, δεν είναι θέμα χρηματοδότησης, δεδομένου ότι η ΕΕΕΠ έχει μεγάλα έσοδα. Που εντοπίζεται στο πρόβλημα;

Πράγματι η ΕΕΕΠ έχει έσοδα της τάξης των 20 εκατ. ευρώ και τα έξοδά της για το 2023, που θα οριστικοποιηθούν τέλος Φεβρουαρίου, θα είναι λιγότερα από 5 εκατ. ευρώ. Επομένως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα χρηματοδότησης. Το πρόβλημα σχετίζεται με τις γενικότερες δυσλειτουργίες του δημοσίου, μία από τις οποίες συνδέεται με τις αμοιβές των ελεγκτών. Για παράδειγμα, το ύψος των αμοιβών των στελεχών της ΕΕΕΠ βρίσκεται περίπου στο 75% των αντίστοιχων των ελεγκτών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ). Έτσι απλά η ΕΕΕΠ  σε αυτό το θέμα δεν είναι ανταγωνιστική.

Γιατί δεν εξισώνονται οι αμοιβές των ελεγκτών;  Άλλωστε στην ΕΕΕΠ απασχολούνται κάποιες δεκάδες εργαζομένων ενώ στις Αρχές που αναφέρατε πολλές χιλιάδες.

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας. Δεν εξαρτάται όμως από εμάς. Εμείς κάνουμε τεκμηριωμένες προτάσεις. Το Νοέμβριο του 2021 ψηφίστηκε ρύθμιση που προβλέπει την έκδοση υπουργικής απόφασης για την άμβλυνση των διαφορών ανάμεσα στους ελεγκτές της ΕΕΕΠ και στους άλλους ελεγκτές, με τη χορήγηση «ελεγκτικού επιδόματος». Δεν έχει γίνει κάτι ακόμη.   Πιστεύω πως ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης, που είναι ο αρμόδιος υπουργός, θα μας στηρίξει σε αυτό το δίκαιο αίτημά μας.

Μα η ΕΕΕΠ αποφέρει υψηλά έσοδα στον προϋπολογισμό και στηρίζει σημαντικές επενδύσεις, όπως το καζίνο στο Ελληνικό. Η υποστελέχωση δεν δημιουργεί προβλήματα σε αυτόν τον σχεδιασμό;

Πράγματι φέτος η αγορά παιγνίων θα συνεισφέρει ποσό της τάξης των 850 εκατ. ευρώ μόνο από τα δικαιώματα δημοσίου και τους φόρους παικτών. Αν συνυπολογιστούν και οι φόροι εισοδήματος των παρόχων τυχερών παιγνίων της αγοράς, η συνολική συμβολή της αγοράς τυχερών παιγνίων ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ. Επίσης στο έργο για το Καζίνο Ελληνικού θα επενδυθεί ποσό της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ  και πρόκειται να απασχολήσει πάνω από 3.000 καλοπληρωμένα στελέχη. Σε κάθε περίπτωση, κάνουμε ό,τι μπορούμε. Θα μπορούσαμε όμως να κάνουμε περισσότερα και με μεγαλύτερη ταχύτητα, εάν υπήρχε το αναγκαίο προσωπικό. Ελπίζω ότι θα καταφέρουμε σύντομα να αποσπάσουμε 40 άτομα από άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

Γιατί πιστεύετε τώρα ότι θα προσελκύσετε 40 δημόσιους υπαλλήλους υψηλών προσόντων με αποσπάσεις; Τι προσφέρετε για να σας επιλέξουν;

Κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν, εντός του πλαισίου που ορίζεται από το νόμο. Υπάρχουν πλεονεκτήματα οικονομικής φύσης και είναι σημαντικό ότι προσφέρουμε ένα εξαιρετικά δυναμικό και φιλικό περιβάλλον που ευελπιστούμε να προσελκύσει ικανά στελέχη με υψηλά προσόντα. Η προσπάθειά μας για τη στελέχωση θα συνεχιστεί και με άλλες δράσεις και φυσικά ως διοίκηση, θα επιδιώκουμε συνεχώς να βελτιώσουμε το περιβάλλον και τις αποδοχές των εργαζόμενων γιατί η απόδοση της ΕΕΕΠ είναι σημαντικό μέγεθος για το δημόσιο συμφέρον.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!