THEPOWERGAME
Τα τελευταία χρόνια, ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει μπει σε μια λογική διαχωρισμού του ιδιοκτησιακού καθεστώτος από τη διαχείριση των υπηρεσιών φιλοξενίας. Ο έντονος ανταγωνισμός, οι νέες παράμετροι που βάζει η τεχνολογία αλλά και οι απαιτήσεις για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες απαιτούν ολιστική διαχείριση με δομημένη στρατηγική. Δεν είναι τυχαίο ότι ολοένα και περισσότεροι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων εμπιστεύονται πλέον εξειδικευμένες εταιρείες management.
Μια από αυτές είναι η Lamway Hotel Management Group, μια ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται από το 2008 στη διαχείριση ξενοδοχείων, στη μελέτη λειτουργίας ξενοδοχείων και στη διαχείριση πωλήσεων και μάρκετινγκ. Ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Lamway Hotel Management Group, Δημοσθένης Λεοντής, επαγγελματίας του ξενοδοχειακού κλάδου και ο ίδιος, μιλά στο powergame.gr για τις προοπτικές αλλά και τις προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού καθώς και τους παράγοντες που καθορίζουν την πορεία των ξενοδοχείων προς την επιτυχία.
- Το 2023 ήταν μια χρονιά με πολλές προκλήσεις. Πώς κινήθηκαν τα ξενοδοχεία που έχετε στην ιδιοκτησία σας αλλά και αυτά που έχετε υπό τη διαχείρισή σας;
Παρά τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η τουριστική σεζόν φέτος, ιδίως σε ορισμένους προορισμούς, η συνολική απόδοση της εταιρείας Lamway Hotel Management Group ήταν εξαιρετική. Τα ξενοδοχεία της κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των επισκεπτών, καθώς και στα συνολικά έσοδα για τη φετινή σεζόν.
Η Πάρος και η Αντίπαρος πρωταγωνίστησαν τη φετινή περίοδο, με τα ξενοδοχεία της εταιρείας να καταγράφουν αύξηση στη μέση πληρότητα της τάξεως του 30% σε σχέση με το 2022, ενώ τα ξενοδοχεία στη Μύκονο και τη Σαντορίνη να καταγράφουν μια μικρή πτώση της τάξεως του 3%-5% στη μέση πληρότητα.
Βασικός στόχος μας αποτελεί να παρέχουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους επισκέπτες των ξενοδοχείων μας. Δεδομένου ότι φροντίζουμε να διασφαλίζουμε καλές συνθήκες εργασίας και διαρκή εκπαίδευση στο προσωπικό μας, αυτό συμβάλλει στο να έχουμε δημιουργήσει μια σταθερή ομάδα σε κάθε ξενοδοχείο του Ομίλου μας, άρα και μια συνολικά ομαλή λειτουργία των ξενοδοχείων.
- Ποιες ήταν οι κυριότερες προκλήσεις που είχατε να αντιμετωπίσετε;
Ανάμεσα στις προκλήσεις της φετινής σεζόν ήταν η δυσκολία ανεύρεσης καταρτισμένου προσωπικού, η αύξηση των αεροπορικών ναύλων, οι αυξήσεις τιμών στην εστίαση στις τοπικές αγορές, αλλά και τα απρόβλεπτα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν πολλές περιοχές της Ελλάδας. Ωστόσο, η Lamway Hotel Management Group, δείχνοντας την απόλυτη αφοσίωση στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, αλλά και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, διασφάλισε συνολικά -ως όμιλος- ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα, με αύξηση εσόδων της τάξεως του 30%.
Επιπλέον, παράγοντες όπως ο έντονος ανταγωνισμός και η ανάγκη για βιώσιμες πρακτικές αποτελούν διαρκείς προκλήσεις που απαιτούν στρατηγική διαχείριση και καινοτόμες λύσεις για τη διασφάλιση μακροχρόνιας επιτυχίας και ικανοποίησης των επισκεπτών.
- Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τις προκρατήσεις για την επόμενη χρονιά;
Οι προκρατήσεις για το επόμενο έτος στον κλάδο των ξενοδοχείων μεταφέρουν ενθαρρυντικά μηνύματα, ειδικά για τους προορισμούς της Πάρου και της Αντιπάρου.
Οι ταξιδιώτες εκφράζουν αυξημένο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, λόγω της ομορφιάς της χώρας αλλά και της πολυδιάστατης εμπειρίας που προσφέρει.
Ωστόσο για τους προορισμούς όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη οι ξενοδόχοι πρέπει να προσαρμοστούν στην αγορά με πιο ευέλικτη και ελκυστική τιμολογιακή πολιτική, προσφέροντας πολιτικές ακύρωσης και ειδικές προσφορές, προκειμένου να παρακινήσουν τις πρόωρες κρατήσεις και να γίνουν τα ξενοδοχεία τους ανταγωνιστικά.
- Ποιες είναι οι τάσεις που διαμορφώνονται στον κλάδο του ταξιδιού και οι οποίες επηρεάζουν τον τρόπο διαχείρισης μιας ξενοδοχειακής μονάδας;
Οι τάσεις στον τομέα του ταξιδιού που επηρεάζουν τον τρόπο διαχείρισης μιας μονάδας ξενοδοχείου είναι πολλές και ποικίλες. Η αυξανόμενη ψηφιακή παρουσία, η στόχευση στην αειφορία, η εξατομίκευση των εμπειριών των επισκεπτών και οι νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για τη λειτουργία των ξενοδοχείων. Επιπλέον, η ανάγκη για ευελιξία στις κρατήσεις, οι προτιμήσεις των τουριστών σε τοπικές εμπειρίες, η ασφάλεια και υγεία των επισκεπτών αποτελούν βασικές τάσεις που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαχείριση μιας ξενοδοχειακής μονάδας.
- Ποια θεωρείτε ότι είναι τα θετικά και τα αρνητικά στην είσοδο μεγάλων ξενοδοχειακών brands στην ελληνική αγορά που παρατηρείται έντονα το τελευταίο διάστημα;
Η είσοδος μεγάλων ξενοδοχειακών εταιριών στην ελληνική αγορά έχει τόσο θετικές όσο και αρνητικές πτυχές. Από τη μία πλευρά, η παρουσία τους συνεισφέρει στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος, προσφέροντας υψηλότερα πρότυπα υπηρεσιών και υποδομών. Επιπλέον, η διεθνής αναγνώριση των μεγάλων εταιρειών μπορεί να συμβάλει στην προβολή του ελληνικού τουρισμού παγκοσμίως.
Ωστόσο, υπάρχουν και αρνητικά στοιχεία, όπως η πιθανή μείωση της προτίμησης προς τις τοπικές, παραδοσιακές ξενοδοχειακές μονάδες. Ακόμη, τα διεθνή ξενοδοχειακά brands, προσελκύουν πολλές φορές προσωπικό από το εξωτερικό με αποτέλεσμα να λιγοστεύουν οι ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση για τους Έλληνες επαγγελματίες του κλάδου. Επιπλέον, η πίεση που μπορεί να ασκηθεί στο προσωπικό και στην τοπική κοινότητα λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού και των μεγάλων δομών είναι κάποια από τα αρνητικά σημεία που πρέπει να ληφθούν υπόψη, γιατί μπορεί να οδηγήσουν τον Έλληνα ξενοδόχο εκτός ανταγωνισμού. Το κλειδί για την επιτυχία αποτελεί η ισορροπημένη διαχείριση που να συνδυάζει τα οφέλη της διεθνούς εμπειρίας με τον σεβασμό προς την τοπική κουλτούρα και οικονομία.
- Τι υπηρεσίες προσφέρει η Lamway Hotel Management Group;
Η Lamway προβαίνει σε επιλεγμένες μισθώσεις, με μακροχρόνιες συμβάσεις, τουριστικών καταλυμάτων εφόσον πληρούνται οι απαραίτητες προδιαγραφές. Το όραμά μας είναι η επίτευξη των βέλτιστων αποτελεσμάτων μέσα από τη μοναδική μας προσέγγιση για τη διαχείριση της φιλοξενίας.
Ακόμη, αναλαμβάνουμε μελέτες λειτουργίας ξενοδοχειακών μονάδων, είτε για νεόδμητες ξενοδοχειακές μονάδες που μόλις ξεκινούν τη λειτουργία τους είτε για υφιστάμενες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που επιθυμούν να αποκτήσουν ορθολογικότερη διαχείριση των πόρων τους, βασισμένη σε αποδεδειγμένα επαγγελματικά πρότυπα.
Η μελέτη ξεκινά με τη διασαφήνιση από την πλευρά του ιδιοκτήτη των προσδοκιών και του οράματος για την επιχείρηση. Κατόπιν δημιουργείται ένα αναλυτικό επιχειρηματικό σχέδιο που θα αναδείξει με συγκεκριμένες ενέργειες και στόχους την κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθηθεί.
Τέλος, αναλαμβάνουμε διαχείριση πωλήσεων & υποστήριξη σε επίπεδο μάρκετινγκ για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
- Ποιο είναι το χαρτοφυλάκιο σας Lamway Hotel Management Group αυτή τη στιγμή; Ποια τα μελλοντικά σχέδια σας και σε ποιες περιοχές σκοπεύετε να αναπτυχθείτε;
Η Lamway Hotel Management Group διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο με 16 ξενοδοχεία, σε 6 προορισμούς
(Σαντορίνη, Μύκονος, Πάρος, Αντίπαρος, Ίο, Πόρος). Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας μας είναι η διεύρυνση του αριθμού των ξενοδοχείων στους υπάρχοντες προορισμούς, αλλά και η ένταξη νέων προορισμών, στην ηπειρωτική αλλά και νησιωτική Ελλάδα, όπως στη Λήμνο, τα Καλάβρυτα και το Γύθειο.