THEPOWERGAME
Μέσα στους επόμενους μήνες, η HP Ελλάς θα προχωρήσει στην δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, που θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την απευθείας διάθεση των προϊόντων και υπηρεσιών της στους Έλληνες καταναλωτές, όπως επισημαίνει ο κ. Νίκος Χρηστάκης, επικεφαλής (Managing Director) του διεθνούς ομίλου για την Ελλάδα και την Κύπρο.
Ο κ. Χρηστάκης υποστηρίζει πως στόχος είναι να αυξηθεί το προσωπικό του ελληνικού γραφείου της HP κατά 30% την επόμενη περίοδο. Ο ίδιος αναφέρεται και στη μεγάλη ανανέωση του προσωπικού. Όπως λέει, «το στελεχιακό δυναμικό μας έχει ήδη ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό, με το 90% να είναι είτε νέοι συνάδελφοι είτε συνάδελφοι που έχουν προσφάτως μετακινηθεί από άλλες θέσεις. Το ελληνικό γραφείο είναι υπεύθυνο για τις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου και απολαμβάνει της εμπιστοσύνης και της εκτίμησης της μητρικής εταιρείας. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω αλλά και την παρουσία άφθονου και έμπειρου στελεχιακού δυναμικού στην χώρα, ο στόχος για το ελληνικό γραφείο είναι να αυξήσει το προσωπικό του κατά 30%».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης.
Πώς έκλεισε το 2022 για την ΗΡ;
Το οικονομικό έτος 2022 ήταν μια καλή χρονιά για την εταιρεία, με καθαρά έσοδα ύψους 63 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 3,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων και επέστρεψε 5,3 δισ. δολάρια στους μετόχους με τη μορφή επαναγοράς μετοχών και μερισμάτων.
Επιπλέον, η υβριδική εργασία καθιερώθηκε και έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της λειτουργίας μας παγκοσμίως. Παράλληλα, δόθηκαν νέες ευκαιρίες για τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών στον τομέα της ασφάλειας, του cloud και την αύξηση της παραγωγικότητας.
Κοιτάζοντας μπροστά, η νέα στρατηγική ‘’Future Ready’’ που εφαρμόζουμε θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας, να μειώσουμε το λειτουργικό μας κόστος και να επενδύσουμε σε αναπτυξιακές πρωτοβουλίες ώστε να τοποθετήσουμε την επιχείρησή μας σε πλεονεκτική θέση.
Πολλές νέες υπηρεσίες και προϊόντα από την ΗΡ ακούμε το τελευταίο διάστημα. Πώς πιστεύετε ότι θα ανταποκριθεί το καταναλωτικό κοινό;
Είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι. Η στρατηγική ‘’Future Ready’’ τοποθετεί τους συνεργάτες μας, τους πελάτες αλλά και τους χρήστες των προϊόντων μας στο επίκεντρο – άλλωστε, αυτοί είναι οι κριτές από τους οποίους εξαρτάται η επιτυχία μας. Βασικός μας στόχος είναι να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία για τους πελάτες μας και, κατ’ επέκταση, για την ίδια την HP. Για να το πετύχουμε αυτό, χτίζουμε ουσιαστικές σχέσεις με τους πελάτες μας και διευρύνουμε το χαρτοφυλάκιό μας με νέα προϊόντα, υπηρεσίες και λύσεις.
Ποια είναι τα στρατηγικά σχέδιά σας για το 2023;
Σε παγκόσμιο επίπεδο δεν αναμένουμε σημαντική οικονομική ανάκαμψη μέσα στο 2023. Η επιβράδυνση στον καταναλωτικό τομέα οφείλεται στον πληθωρισμό και την άνοδο των τιμών ενώ η εμπορική επιβράδυνση οφείλεται στη μακροοικονομική αβεβαιότητα και τη συρρίκνωση των ετήσιων εταιρικών προϋπολογισμών. Επικεντρωνόμαστε σε αυτά που μπορούμε να ελέγξουμε, λαμβάνοντας σαφείς δράσεις ώστε να πλοηγηθούμε ασφαλώς μέσα σε ένα ασταθές οικονομικό και επιχειρησιακό περιβάλλον, προχωρώντας παράλληλα σε επενδύσεις ανάπτυξης. Αναμένουμε βελτίωση των επιδόσεών μας στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς τα μέτρα εξοικονόμησης κόστους που θα τεθούν σε ισχύ σε συνδυασμό με τα βελτιωμένα επίπεδα αποθεμάτων του καναλιού διανομής, θα δημιουργήσουν ένα πιο ομαλοποιημένο επιχειρησιακό περιβάλλον.
Η HP θα συνεχίσει να εστιάζει στην καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την ικανοποίηση των πελατών. Ορισμένοι από τους τομείς στους οποίους η HP έχει επενδύσει κατά το προηγούμενο διάστημα και θα συνεχίσει να επενδύει περιλαμβάνουν την 3D εκτύπωση, την κυβερνοασφάλεια και τις υπηρεσίες cloud. Οι “cloud-first” στρατηγικές εντείνουν την ενσωμάτωση των τεχνολογιών νέας γενιάς, τη στιγμή που ο ψηφιακός μετασχηματισμός θέτει νέες προκλήσεις σε κρίσιμες παραμέτρους όπως η ασφάλεια των υποδομών και η προστασία των δεδομένων από την απειλή των κυβερνοεπιθέσεων. Σε αυτή ακριβώς την πρόκληση απαντάμε με το πρόγραμμα HP Wolf Security, το οποίο μέσα από μία ευρεία γκάμα λογισμικού μεγιστοποιεί την προστασία και την ανθεκτικότητα των endpoint συσκευών, ακόμη και σε συσκευές τρίτων κατασκευαστών. Έτσι, η απομακρυσμένη πρόσβαση σε συσκευές και αρχεία γίνεται ασφαλέστερη.
Επιπλέον, στο προσεχές διάστημα αναμένονται εξελίξεις όσον αφορά στη διάθεση νέων προϊόντων στην ελληνική αγορά. Μέσα στους επόμενους μήνες, η HP Ελλάς θα προχωρήσει στην δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, που θα αποτελέσει το πρώτο βήμα για την απευθείας διάθεση των προϊόντων και υπηρεσιών της στους Έλληνες καταναλωτές.
Φρέσκια ομάδα με πολλά νέα μέλη… Ποια είναι η ανάγκη για αυτή την ανανέωση;
Η ανανέωση της ομάδας μας με νέα μέλη έφερε νέα ενέργεια, διαφορετικές προσεγγίσεις και δεξιότητες και βελτίωσε την συνολική απόδοση, γεγονός που βοηθά στην επίτευξη των εταιρικών στόχων. Tο στελεχιακό δυναμικό μας έχει ήδη ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό, με το 90% να είναι είτε νέοι συνάδελφοι είτε συνάδελφοι που έχουν προσφάτως μετακινηθεί από άλλες θέσεις. Το ελληνικό γραφείο είναι υπεύθυνο για τις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου και απολαμβάνει της εμπιστοσύνης και της εκτίμησης της μητρικής εταιρείας. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω αλλά και την παρουσία άφθονου και έμπειρου στελεχιακού δυναμικού στην χώρα, ο στόχος για το ελληνικό γραφείο είναι να αυξήσει το προσωπικό του κατά 30%.
Η βιωσιμότητα εξακολουθεί να έχει την ίδια σημασία στα στρατηγικά σας σχέδια;
Στόχος της ΗΡ είναι να γίνει η πλέον βιώσιμη εταιρεία τεχνολογίας στον κόσμο έως το 2030. Προσπαθούμε καθημερινά για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλα τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, τις λειτουργίες και την εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας.
Το γεγονός ότι η βιωσιμότητα εξακολουθεί να έχει την ίδια δυναμική στα στρατηγικά μας σχέδια αποδεικνύεται από την πρόοδο που σημειώνουμε για την προώθηση μιας οικονομίας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα, τη μείωση του συνολικού περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος και την ενίσχυση της επιχείρησής μας μακροπρόθεσμα για τη δημιουργία του πιο βιώσιμου χαρτοφυλακίου προϊόντων, λύσεων και συσκευασιών με βάση τα ανακυκλώσιμα υλικά.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό που στηρίζει την ατζέντα βιωσιμότητας είναι η βαρύτητα που η ΗΡ δίνει στην ανάπτυξη σχέσεων με τους συνεργάτες της. Το μεγαλύτερο ποσοστό των δράσεών μας πραγματοποιείται μέσω του δικτύου συνεργατών και αυτό είναι μέρος της βασικής μας στρατηγικής. Οι καινοτομίες, τα νέα προϊόντα και οι νέες υπηρεσίες σχεδιάζονται πάντα με βάση το επιχειρηματικό μοντέλο της HP και το μοντέλο λειτουργίας των συνεργατών, στοχεύοντας σε μια από κοινού ανάπτυξη. Αυτό είναι ένα μοναδικό στοιχείο διαφοροποίησης της ΗΡ σε σχέση με τις άλλες εταιρείες του κλάδου.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο εδράζεται το HP Amplify Impact, ένα μοναδικό στο είδος του πρόγραμμα αξιολόγησης, πόρων και εκπαίδευσης συνεργατών με στόχευση την προστασία του πλανήτη και την αειφόρο ανάπτυξη. Το πρόγραμμα βοηθά τους συνεργάτες να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες σχετικά με την ποικιλομορφία και τις περιβαλλοντικές μετρήσεις, αλλά και να αναπτύξουν την δική τους ατζέντα βιώσιμης ανάπτυξης.
Τα τελευταία χρόνια, χρησιμοποιείται συστηματικά η τηλεργασία, όπως και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες. Τι επιπτώσεις έχουν αυτά τα μοντέλα εργασίας σε προϊόντα της ΗΡ, όπως αυτά που αφορούν την εκτύπωση;
Η HP σχεδιάζει υλισμικό (hardware) λογισμικό, και υπηρεσίες για τον συνεχώς μεταβαλλόμενο υβριδικό κόσμο: το 81% των εταιρειών αναβαθμίζει τις αίθουσες συνεδριάσεων και το 75% των εργαζομένων δημιουργεί χώρους εργασίας στο σπίτι.
Ο αντίκτυπος της απομακρυσμένης εργασίας και των ψηφιακών υπηρεσιών στα προϊόντα εκτύπωσης της HP είναι σύνθετος και πολύπλευρος και συνεχίζει να εξελίσσεται καθώς οι πρακτικές εργασίας και επικοινωνίας μετασχηματίζονται. Με περισσότερους ανθρώπους να εργάζονται εξ αποστάσεως, η ανάγκη για φυσική εκτύπωση μειώνεται, καθώς πολλά έγγραφα και αρχεία διακινούνται πλέον ψηφιακά. Στον αντίποδα, υπάρχει αυξημένη ζήτηση για οικιακούς εκτυπωτές, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι εργάζονται από το σπίτι και εκτυπώνουν έγγραφα για επαγγελματική, σχολική ή προσωπική χρήση.
Το γεγονός αυτό έδωσε την ευκαιρία στο Instant Ink, την συνδρομητική υπηρεσία για εξοικονόμηση κόστους μελάνης ή γραφίτη, να αυξήσει την συνδρομητική του βάση σε πάνω από 12 εκατομμύρια. Στην ελληνική αγορά η υπηρεσία χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης και αποδοχής και αριθμεί χιλιάδες συνδρομητές με την τάση να είναι σαφώς ανοδική.
Το Instant Ink προσφέρει στους καταναλωτές έως και 70% χαμηλότερο κόστος εκτύπωσης προσφέροντας παράλληλα την άνεση που απορρέει από την κάτοικόν παράδοση. Αξιοποιώντας της δυνατότητες που απορρέουν από τις cloud υπηρεσίες, η παραγγελία μελανιού ή γραφίτη αυτοματοποιείται αφού ο εκτυπωτής αντιλαμβάνεται πότε η στάθμη μελάνης ή γραφίτη είναι χαμηλή και προβαίνει αυτόματα στην αντίστοιχη παραγγελία. Με αυτό τον τρόπο -αφενός- βοηθάμε τους καταναλωτές να μειώσουν το κόστος των εκτυπώσεων και -αφετέρου- να μην βρίσκονται ποτέ προ δυσάρεστων εκπλήξεων όταν θα έχουν ανάγκη να εκτυπώσουν και δεν θα υπάρχει αρκετό διαθέσιμο μελάνι στον εκτυπωτή. Επίσης, υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας στη βιωσιμότητα: τα αυθεντικά μας δοχεία περιέχουν ανακυκλωμένο πλαστικό, συμπεριλαμβανομένων πλαστικών που συλλέγονται από τον ωκεανό. Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα στους συνδρομητές να επιστρέφουν τα άδεια δοχεία προς ανακύκλωση χρησιμοποιώντας τον προπληρωμένο φάκελο επιστροφής που βρίσκεται μέσα στην συσκευασία.