Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Σκυλακάκης: Άλμα επενδύσεων στην Ελλάδα έως το 2026

Κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρξει στο μέλλον με την Κομισιόν και το Σύμφωνο Σταθερότητας από τις προεκλογικές εξαγγελίες της κυβέρνησης στον χώρο της οικονομίας. Όπως αναφέρει ο αναπληρωτής  υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης στο powergame.gr, το προεκλογικό πρόγραμμα είναι πλήρως κοστολογημένο στα 9 δισ. ευρώ, ενώ υπάρχει επαρκής δημοσιονομικός χώρος για όλες τις προεκλογικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού. Δεν ισχύει το ίδιο για το προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Σκυλακάκης το χαρακτηρίζει ως «ενσυνειδήτως ασαφές» και ανάλογα την ασάφεια που εμπεριέχει, το κόστος του κυμαίνεται μεταξύ 60 και 80 δισ. ευρώ. Όπως αναφέρει ο αν. υπουργός Οικονομικών, αν το 2014-15 οι προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ ήταν μια αυταπάτη, σήμερα είναι εξαγγελίες χωρίς το «αυτά», δηλαδή μια απάτη.

  • Ποιες οι επιπτώσεις των προεκλογικών εξαγγελιών του πρωθυπουργού στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που κατέθεσε η κυβέρνηση στη Κομισιόν; Aπό όσα αναφέρατε στη ανακοίνωση, μόνο ένα μέρος των εξαγγελιών αυτών έχουν περιληφθεί στις προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου…

Σωστά. Αλλά υπάρχει επαρκής δημοσιονομικός χώρος για να υλοποιηθούν όλες οι εξαγγελίες της κυβέρνησης, στο υφιστάμενο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2023-2026, αυτό δηλαδή που κατατέθηκε πριν λίγες ημέρες στην Κομισιόν.

  • Ποιος είναι αυτός ο «επαρκής» δημοσιονομικός χώρος που αναφέρεστε;

Το πρόγραμμα της ΝΔ κοστίζει 9 δισ. ευρώ στην τετραετία. Μικρότερες θα είναι οι δαπάνες στην αρχή της τετραετίας και μεγαλύτερες στην πορεία, καθώς θα αναπτύσσεται η οικονομία. Σημειώνω δε ότι έχουμε κάνει πολύ συντηρητικές προβλέψεις σε ότι αφορά το ρυθμό ανάπτυξης στο ΜΠΔΣ. Κατά τη δική μου εκτίμηση ο ρυθμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα είναι μεγαλύτερος την επόμενη 4ετία από αυτόν που προβλέπουμε και η περίοδος 2022-2027, εφόσον η κυβέρνηση της ΝΔ κερδίσει τις εκλογές, θα είναι μια από τις καλύτερες περιόδους της ελληνικής οικονομίας ιστορικά.

  • Όταν λέτε κερδίσει η ΝΔ, πώς το εννοείτε;

Εννοούμε να σχηματίσει μια σταθερή, ισχυρή, μεταρρυθμιστική κυβέρνηση. Κατά πάσα πιθανότητα, αυτή μπορεί να είναι και μια αυτοδύναμη κυβέρνηση, κάτι που θα το κρίνει ο ελληνικός λαός.

  • Οι προεκλογικές εξαγγελίες του πρωθυπουργού πιστεύετε ότι θα περάσουν από τις Βρυξέλλες ή μπορεί το νέο Σύμφωνο Σταθερότητας να θέσει περιορισμούς;

Η μεγάλη αλλαγή σε σχέση με την προηγούμενη διακυβέρνηση της χώρας, είναι ότι οι συζητήσεις που κάνουμε με τις Βρυξέλλες δεν αποτελούν πια είδηση. Θυμόσαστε που μαθαίναμε ακόμη και τα καφέ-μπαρ του Χίλτον όπου σύχναζε η τρόικα κάθε φορά που έρχονταν στην Ελλάδα την περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ; Κατά τις τελευταίες 6-7 αξιολογήσεις, εσείς οι οικονομικοί συντάκτες, σταματήσατε να γράφετε για τις διαπραγματεύσεις που γινόντουσαν. Γράφετε μια φορά όταν εκδίδεται η έκθεση (της αξιολόγησης) και τίποτε άλλο. Αυτή είναι μια τεράστια αλλαγή και είναι μια αλλαγή αξιοπιστίας. Οι σχέσεις μας έχουν πλήρως ομαλοποιηθεί γιατί, απλά κάνουμε όσα υποσχόμαστε και συνήθως κάτι παραπάνω από αυτά που λέμε.

  • Πώς είδατε τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ; O Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι κοστολογούνται σε 5,5 δισ. ανά έτος, δηλαδή κάτι παραπάνω από 20 δισ. ευρώ και όχι 70 δισ. ευρώ που υποστηρίζει η ΝΔ.

Προσπαθήσαμε να κάνουμε μια κοστολόγηση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ, κάτι που δεν έχει πράξει ο ΣΥΡΙΖΑ έστω κι ενδεικτικά. Η κοστολόγηση αυτή μας έδειξε ένα εξωφρενικό ποσό το οποίο, αυξάνεται κάθε φορά που βγαίνει ο κ. Τσίπρας και δίνει νέες υποσχέσεις. Η κοστολόγηση μας αυτή έδειξε ότι οι εξαγγελίες ανέρχονται σε περισσότερο από 80 δισ. ευρώ εκτός και αν αλλάξει κάποιος τις υποθέσεις ή το χρόνο εφαρμογής των μέτρων, οπότε μπορεί προκύψει ένα ποσό από 60 έως 80 δισ. ευρώ. Όταν κάποιος λέει ενσυνειδήτως κάτι ασαφές, δεν μπορείς να έχει μια ακριβή κοστολόγηση, αλλά την πιθανολογείς. Το βέβαιο είναι ότι οι υποσχέσεις είναι τόσες πολλές, που ο ΣΥΡΙΖΑ πολύ καλά γνωρίζει ότι δεν έχει καμία πιθανότητα να τις εφαρμόσει. Γιατί αν οι εξωπραγματικές υποσχέσεις που έδωσε την περίοδο 2014-2015 ήταν μια αυταπάτη, οι εξωπραγματικές υποθέσεις του 2023 είναι η ίδια λέξη χωρίς το «αυτά». Είναι δηλαδή σκέτη απάτη.

Τα τελευταία χρόνια μπορεί να έγιναν πολλά. Ωστόσο στο επίπεδο της φορολογικής πολικής, από το 2010 και μετά ακούγεται αυτή η περίφημη διασύνδεση POS με το TAXIS. Σας άκουσα πάλι να λέτε για την αναγκαιότητα της διασύνδεσης…

Όχι δεν αναφέρθηκα στην αναγκαιότητα του μέτρου. Αναφέρθηκα στην ολοκλήρωση του μέτρου που θα γίνει στους επόμενους δύο, τρεις, το πολύ τέσσερις μήνες. Από δική μας πλευράς, το θέμα έχει τελειώσει. Τεχνικά θα τελειώσει στους επόμενες δυο – τρείς μήνες.

  • Μετράμε πάντοτε το χρέος ως ποσοστό το ΑΕΠ. Δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί και ως απόλυτο μέγεθος το οποίο διευρύνθηκε και επί των ημερών σας, κάτι που στηλιτεύει σήμερα η αντιπολίτευση;

Το χρέος ως απόλυτο μέγεθος δεν έχει καμία οικονομική σημασία. Ειδικά σε οικονομίες οι οποίες έχουν αναπτυξιακές δυνατότητες, δεν ενδιαφέρει κανέναν. Αυτό που μετράει στη συμφωνία του Μάαστριχτ και στους δημοσιονομικούς κανόνες, και αυτό που αναφέρουμε είναι ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ. Αν μειώνεις το χρέος ως απόλυτο μέγεθος και μαζί συρρικνώνεις την οικονομία -όπως έπραξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, γιατί αυτό έγινε τότε, μειώθηκε η παραγωγική ικανότητα της χώρας- τότε υπάρχει ο κίνδυνος να συρρικνώσεις την οικονομία ταχύτερα από το χρέος. Σε μια τέτοια περίπτωση το χρέος αυξάνει σε σχέση με την οικονομία. Η άλλη επιλογή είναι να τρέξεις την οικονομία πιο γρήγορα και να μειώσεις έτσι το χρέος. Και αυτό πέτυχαμε εμείς. Μειώσαμε το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ από το 181% στο 171% πέρυσι, φέτος θα φτάσουμε κοντά στο 160% και μεσοπρόθεσμα θα συνεχίσει η μείωση γιατί η δομή του προϋπολογισμού οδηγεί σε μείωση του χρέους. Το κλειδί είναι η ανάπτυξη. Το πρόβλημα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι δεν έχει καταλάβει καθόλου το πως λειτουργεί η οικονομία. Δεν το κατάλαβε μετά από τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης, και η πεποίθηση μου είναι ότι, μετά την καταστροφή που προκάλεσε το 2015 και την αποτυχία της υπερφολόγησης της περιόδου 2016-20198, δεν θα το καταλάβει ποτέ. Σε θέματα οικονομίας ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ανεπίδεκτος μαθήσεως.

  • Αν υποθέσουμε ότι όντως μετά τις εκλογές έχουμε μια ισχυρή και αυτοδύναμη κυβέρνηση, όπως την περιγράφετε, πότε θα πάρουμε την επενδυτική βαθμίδα;

Μέσα στο 2023. Με ασφάλεια το προβλέπω και θα γίνει όπως το είχαμε υποσχεθεί ευθύς εξαρχής. Σημειώνω ότι θα πάμε σε επενδυτική βαθμίδα, παρά το γεγονός ότι η χώρα επλήγη από δύο τεράστιες κρίσεις, οι οποίες ήταν μεν διεθνείς, αλλά η Ελλάδα ήταν δυσανάλογα ευάλωτη σε αυτές. Γιατί; Στην κρίση της πανδημίας είμαστε οικονομικά και υγειονομικά περισσότερο ευάλωτοι καθώς είχαμε μεγάλη εξάρτηση από τον τουρισμό, την ψυχαγωγία και εν γένει τον τριτογενή τομέα που επλήγη ιδιαίτερα και παράλληλα ιδιαίτερα γηρασμένο πληθυσμό. Στην κρίση της ενέργειας, δεδομένου ότι δεν είχαν προωθηθεί καθόλου οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) την περίοδο 2015-2019, η Ελλάδα είχε τεράστια εξάρτηση από το φυσικό αέριο, πέραν του πετρελαίου. Έτσι η αύξηση των τιμών ενέργειας προκάλεσε μια ευθεία μείωση του ΑΕΠ κατά τρεις μονάδες. Αν όλα είχαν μείνει αμετάβλητα, ceteris paribus που λένε οι οικονομολόγοι, τότε η χώρα έπρεπε να εμφανίσει ύφεση 3%. Τελικά πετύχαμε μια ανάπτυξη 6%, γιατί σε άλλη περίπτωση, θα είχαμε επιτύχει ανάπτυξη 9%, μετά το 8% του 2021. Και  καταφέραμε αυτή την ανάπτυξη γιατί ασκήσαμε τη σωστή οικονομική πολιτική. Θα πρόσθετα δε ότι οι εξαιρετικές αυτές επιδόσεις οφείλονται σε κάποιο βαθμό -και αυτό είναι μια παραδοξότητα- και στον ΣΥΡΙΖΑ. Ήταν τόσο κακή η οικονομική πολιτική επί ΣΥΡΙΖΑ, που δημιούργησε τις προϋποθέσεις η αντίστιξη να είναι τόσο μεγάλη, που να αλλάξουν όλα τα κίνητρα στην οικονομία και να αλλάξει η αντίληψη των ανθρώπων της χώρας για την οικονομία. Ο ΣΥΡΙΖΑ αν κάτι συνεισέφερε στην οικονομική πολιτική, είναι το μοναδικό υπόδειγμα και παράδειγμα αποτυχίας.

  • Δηλώσατε προσφάτως ότι η χώρα δεν έχει φτάσει στο ύψος των επενδυτικών δυνατοτήτων της και ότι στην επόμενη 5ετία θα δούμε «εκπληκτικά» -όπως τα χαρακτηρίσατε- πράγματα. Θέλετε να γίνεται λίγο πιο σαφής;

Η Ελλάδα αύξησε τις επενδύσεις της από το 10% του ΑΕΠ σε 15% φέτος. Επιτυγχάνοντας αυτό το στόχο φτάνουμε στο σημείο που οι αποσβέσεις είναι ίδιες με τα επενδυόμενα κεφάλαια. Μπροστά μας τώρα, υπάρχει ένα άλλο 5%, έως 7% που είναι ο στόχος του ευρωπαϊκού μέσου όρου για επενδύσεις ως ποσοστό του ΑΕΠ. Γνωρίζοντας το backlog των (ιδιωτικών) επενδύσεων που έρχεται, σας αναφέρω ότι μόνον από ένα εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης έχουμε 12-13 δισ. ευρώ κατατεθειμένα επενδυτικά σχέδια εκ των οποίων έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου τα μισά. Σας εγγυώμαι ότι μόνον το συγκεκριμένο εργαλείο, θα φέρει στη χώρα μας μέχρι το 2026 επενδύσεις ύψους 30 δισ. ευρώ. Από αυτές τις επενδύσεις μέχρι σήμερα είναι ζήτημα να έχει υλοποιηθεί περίπου το 1 δισ. ευρώ. Αν σε αυτές προσθέσετε τις επενδύσεις των αποκρατικοποιήσεων – όπως είναι στα ναυπηγεία, η ΛΑΡΚΟ, τα λιμάνια κ.λπ. – τις επενδύσεις στο Ελληνικό, των ΣΔΙΤ, του Real Estate και την τεράστια αύξηση των δημοσίων επενδύσεων λόγω Ταμείου Ανάκαμψης, τότε φαίνεται ότι υπάρχει πολύς δρόμος να διανυθεί. Επίσης πρέπει να προσθέστε και τα άλλα εργαλεία του TAA, όπως είναι η επιστροφή του clawback στις φαρμακοβιομηχανίες, τα επενδυτικά σχέδια στον πρωτογενή τομέα που θα δημιουργήσουν σειρά νέων ιδιωτικών επενδύσεων στην χώρα. Σημειώνεται ότι σε ποσοστό πάνω από 60% οι επενδύσεις είναι ιδιωτικές και οι οποίες μόλις ολοκληρωθούν θα προκαλέσουν μεγάλη αύξηση του ΑΕΠ η οποία θα είναι άσχετη με την αύξηση του ΑΕΠ που προκαλείται λόγω της επένδυσης per se. Όλα αυτά επομένως, δεν τα έχουμε δει ως οικονομική πραγματικότητα και δεν έχουμε ακόμη δει τη συνέπεια που θα έχει στις εγχώριες επενδύσεις, η απόκτηση της επενδυτικής βαθμίδας.

  • Κατά καιρούς ακούστηκαν διάφορα για τη δημιουργία ενός υπουργείου που συστεγάσει όλες τις αναπτυξιακές, επενδυτικές δράσεις της χώρας, Ταμείο Ανάκαμψης, ΕΣΠΑ, αναπτυξιακούς νόμους κ.λπ. Από την εμπειρία σας νομίζετε ότι απαιτείται μια τέτοια κυβερνητική δομή, ή επαρκούν οι υφιστάμενες;

Αυτές είναι αποφάσεις που θα λάβει ο πρωθυπουργός, εφόσον και όταν με το καλό κερδίσουμε τις εκλογές. Η δική μου άποψη είναι ότι αυτό που μετράει κατά κύριο λόγο, είναι η σύνεση και η προσοχή στη διαχείριση αυτών των πόρων, που είναι συλλογική ευθύνη της κυβέρνησης. Οι επενδυτικοί πόροι δεν αξιοποιούνται από ένα υπουργείο, αλλά από πολλά υπουργεία. Πάρτε το παράδειγμα του Ταμείου Ανάκαμψης. Δεν είναι μόνον δική μου ευθύνη η αξιοποίηση των πόρων του. Θα σας έλεγα ότι αυτός που έχει την κεντρική ευθύνη, έχει περισσότερο χαρακτήρα ελέγχου, παρότρυνσης, παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας των δαπανών. Κυρίως όμως, όλες μαζί οι επενδυτικές δαπάνες συναθροίζονται για να αποτελέσουν μια οικονομική πολιτική. Επομένως το καθοριστικό δεν είναι το «με ποιες δομές διαχειρίζεσαι αυτούς του πόρους», αλλά το «με ποιο τρόπο διαχειρίζεσαι τους πόρους». Και αυτή η κυβέρνησή, πιστεύω ότι τους διαχειρίστηκε με σημαντική αποτελεσματικότητα.

  • Επομένως δεν βρήκατε οργανωτικά, λειτουργικά κ.λπ. εμπόδια μέχρι τώρα στη διαχείριση του ΤΑΑ;

Προφανώς υπάρχουν εμπόδια. Αλλά η δική μου άποψη στη διαχείριση των δημοσίων πόρων, πάντα μπορεί να βρεις της νομοθετικές και γραφειοκρατικές ρυθμίσεις, για να προχωράς τη δουλειά σου. Και αν έχεις μια κυβέρνηση με συνοχή και μια κοινοβουλευτική ομάδα ισχυρή, δεν υπάρχουν πραγματικά εμπόδια , εκτός από αυτά που βάζεις ο ίδιος στον εαυτό σου. Το δικό μας στοίχημα, δεν είναι τα εμπόδια ως δικαιολογία, αλλά η αφαίρεσή τους και το αποτέλεσμα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!