THEPOWERGAME
Σταδιακά εμφανίζεται και εδραιώνεται στην ελληνική ασφαλιστική αγορά το InsurTech, δηλαδή οι τεχνολογικές καινοτομίες που δημιουργούνται και εφαρμόζονται για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του ασφαλιστικού κλάδου. Αυτό υποστηρίζει στο powergame.gr η Βάντα Γιανναρά, managing director της DGTAL Pathos.
Η DGTAL είναι μια εταιρεία παροχής Software-as-a-Service, η οποία αποτελεί σύμπραξη της γερμανικής ασφαλιστικής Gossmann&Cie και της ελβετικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας Deon Digital. Έχει την έδρα της στη Ζυρίχη και αποτελείται από δύο θυγατρικές, μία στην Κοπεγχάγη και μία στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για την πρώτη πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης που επιτρέπει την πλήρως αυτοματοποιημένη διαχείριση αποζημιώσεων στον ασφαλιστικό κλάδο, αξιοποιώντας τη δύναμη των μη δομημένων δεδομένων. Η θυγατρική της στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί το hub της εταιρείας, διαχειρίζεται κατά κύριο λόγο τις σχέσεις με τους πελάτες και όλα τα πρότζεκτ της.
Σύμφωνα με την κ. Γιανναρά: «Παρά το γεγονός ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά βρίσκεται σε αρχικό στάδιο στην ενσωμάτωση του InsurTech, η χώρα μας επιλέχθηκε από την μητρική εταιρεία λόγω της ελληνικής κουλτούρας αλλά και των ικανών και ευέλικτων στελεχών της».
«Σήμερα η ελληνική ασφαλιστική αγορά είναι αρκετά εξελιγμένη σε σχέση με άλλες χώρες αντίστοιχου μεγέθους, καθώς υπάρχουν στην αγορά πολλές θυγατρικές εταιρείες ξένων ασφαλιστικών κολοσσών, ενώ υψηλού επιπέδου είναι και οι αμιγώς ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες», όπως αναφέρει η κ. Γιανναρά.
Παράλληλα, τονίζει ότι «οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες αποτελούν κοιτίδες καινοτομίας για τις μητρικές τους στην Ευρώπη, καθώς αυτές λειτουργούν αρκετά πιλοτικά πρότζεκτ στην Ελλάδα, τα οποία, αν αποδειχθούν επιτυχημένα, τα ενσωματώνουν στη γενικότερη στρατηγική τους».
Ωστόσο, το πρόβλημα με τον ασφαλιστικό κλάδο, σύμφωνα με την κ. Γιανναρά, είναι το γεγονός ότι δεν είναι ιδιαίτερα πελατοκεντρικός, δηλαδή δεν παρέχει προσωποποιημένες λύσεις στον ασφαλιζόμενο. Παράλληλα, η σημαντική καθυστέρηση στην υιοθέτηση της τεχνολογίας οφείλεται και στα παρωχημένα back office των ασφαλιστικών εταιρειών, στα οποία δεν υπάρχουν συγκεντρωμένες σε ένα σημείο (Single Point of Truth) όλες οι αναγκαίες πληροφορίες, με αποτέλεσμα να εμποδίζεται η ενσωμάτωση της τεχνολογίας.
Η DGTAL έχει αναπτύξει, λοιπόν, ένα λογισμικό (Software-as-a-Service), το οποίο ασχολείται με τον κλάδο του διακανονισμού των ζημιών για τις γενικές ασφαλίσεις. Πρόκειται για το DRILLER, το οποίο ουσιαστικά αποτελεί την πρώτη εξειδικευμένη μηχανή αναζήτησης, που έχει εκπαιδευτεί με εκατομμύρια έγγραφα, δημιουργώντας την πρώτη εννοιολογική βάση δεδομένων για τον κλάδο της ασφάλισης. To DGTAL software μπορεί να διαχειριστεί έναn μεγάλο όγκο εγγράφων αποζημιώσεων που προκύπτουν από καθημερινές ζημιές, να καταλάβει πλήρως το περιεχόμενό τους, να τραβήξει τα αναγκαία δεδομένα, να τα βάλει σε σειρά προτεραιότητας και στη συνέχεια η μηχανή να προτείνει με βάση τι έγινε στο παρελθόν ποιο είναι το καλύτερο βήμα για το μέλλον.
Όπως τονίζει η κ. Γιανναρά: «Τα περισσότερα τιμολόγια αυτήν τη στιγμή ελέγχονται από ανθρώπους, αυτό πια δεν χρειάζεται, καθώς με τη τεχνητή νοημοσύνη ο υπολογιστής μπορεί να κατανοήσει σε έναν καλό βαθμό ένα έντυπο, σαν να ήταν ένας άνθρωπος. Η κατανόηση από τον υπολογιστή βοηθάει στο να δώσει στοιχεία στον διακανονιστή, έτσι ώστε να μη χρειάζεται να διαβάζει 80 σελίδες, δηλαδή να πάρει ένα πρώτο είδος πληροφορίας, να καταλάβει αν αυτή η υπόθεση για μια ζημιά είναι σοβαρή ή όχι, ώστε να δώσει προτεραιότητα».
«Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη για να κάνει δουλειές που δεν χρειάζονται και τόση νοημοσύνη. Το ανθρώπινο μυαλό έχει όρια, οι μηχανές δεν έχουν όρια, μαθαίνουν συνεχώς με τεράστιες ταχύτητες και τα αποτελέσματα είναι πιο γρήγορα σε μεγάλο όγκο δεδομένων. Ένας άνθρωπος καταλαβαίνει καλά δέκα αρχεία σε μία μέρα, ενώ το DRILLER κατανοεί 1.000 σελίδες περίπου το λεπτό», προσθέτει.
Αυτό, όμως, που δεν θα αλλάξει από τις μηχανές, όπως τονίζει η ίδια, είναι ότι «η τεχνολογία δεν θα μπορέσει ποτέ να υποκαταστήσει τη σχέση και την εμπιστοσύνη με τους πελάτες. Εκεί πρέπει να δοθεί η περισσότερη έμφαση στη σχέση, τη φροντίδα και την επαφή με τον αιτούντα αποζημίωσης».
Σε ό,τι αφορά το μέλλον της εταιρείας, η κ. Γιανναρά υποστηρίζει το εξής: «Θα ήθελα η Ελλάδα να είναι το διαμάντι του ομίλου. Είναι σημαντικό να αναδείξουμε ότι η χώρα μας έχει ικανά στελέχη και όλες τις δυνατότητες να είναι ένα hub καινοτομίας για τον ασφαλιστικό κλάδο».
«Είναι τεράστιο πλεονέκτημα για την Ελλάδα να αναπτύξει τον InsurTech κλάδο και να αποτελέσει πόλο έλξης για τις ξένες ασφαλιστικές εταιρείες καινοτομίας», όπως προσθέτει.
Παράλληλα, η ίδια επισημαίνει την ανάγκη για περισσότερες γυναίκες στους κλάδους της τεχνολογίας και της ασφάλισης. «Θα ήθελα να προσελκύσω περισσότερες γυναίκες, καθώς η τεχνολογία και η ασφάλιση είναι ένας παρεξηγημένος κλάδος και γι’ αυτό παραμένει ανδροκρατούμενος. Οι γυναίκες έχουν χαρακτηριστικά για να κυριαρχήσουν στον κλάδο, έχουν τα soft skills, που είναι ακριβώς αυτό που δεν προσφέρει η τεχνολογία».