THEPOWERGAME
Συνεχή ρεκόρ στις πωλήσεις φορητών υπολογιστών σημειώθηκαν τον τελευταίο χρόνο εξαιτίας της πανδημίας με εκατομμύρια εργαζόμενους να στρέφονται προς την εργασία από το σπίτι (τηλεργασία).
Ένας από τους διεθνείς ομίλους που χρειάστηκε να ανεβάσουν ταχύτητα για να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα ήταν η HP η οποία διατηρεί ηγετική θέση στην ελληνική αγορά υπολογιστών και εκτυπωτών.
Ο γενικός διευθυντής της HP Ελλάδας και Κύπρου Νίκος Χρηστάκης μιλάει για τις αλλαγές που έφερε ο κορονοϊός στη στρατηγική του διεθνούς ομίλους, αλλά και τις νέες απαιτήσεις για τεχνολογικές λύσεις που αναδύθηκαν τους τελευταίους μήνες.
- Πως ανταποκρίθηκε η ΗΡ κατά τη διάρκεια της πανδημίας; Τι μέτρα έλαβε για τους εργαζόμενους και πως διατήρησε τη διανομή της;
Η πανδημία έχει επηρεάσει σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής μας. Την υγειονομική περίθαλψη, την οικονομία, την εκπαίδευση, τα ταξίδια και πολλά άλλα.
Η ταχεία εξάπλωση του ιού ανάγκασε τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα και να μεταμορφωθούν στην ουσία μέσα σε μια νύχτα.
Οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να μεταφερθούν από το γραφείο στο σπίτι, δημιουργώντας μια ραγδαία αλλαγή στις εταιρείες αφού βρέθηκαν ξαφνικά με ένα εργατικό δυναμικό μακριά από το γραφείο, πράγμα που τους ανάγκασε να μετατρέψουν τις εταιρικές πολιτικές και τις τεχνολογικές υποδομές τους.
Οι εργαζόμενοι από την άλλη προσπάθησαν να δημιουργήσουν οικιακά γραφεία, να προσαρμοστούν σε online συνεργασίες και συναντήσεις και να βρουν μια νέα ροή στην εργάσιμη ημέρα τους καθώς και ένα νέο εργασιακό περιβάλλον που μπορεί να περιλαμβάνει εξωτερικούς περισπασμούς όπως σύζυγο και παιδιά όπου και αυτοί εργάζονται ή κάνουν online μάθημα.
Η πρόκληση για τους εργαζόμενους στην HP, τους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας, ήταν αντίστοιχη με την πρόκληση κάθε επιχείρησης: Ο κορονοϊός επιταχύνει την υιοθέτηση της εργασίας μακριά από το γραφείο και μεταμορφώνει το νόημα του χώρου εργασίας και μάθησης.
Πώς θα το αντιμετωπίσουμε αυτό και πώς ως μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο μπορούμε να βοηθήσουμε όταν διακυβεύεται το μέλλον της προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης όλου του κόσμου;
Στην HP διατηρούμε ένα παγκόσμιο πρόγραμμα Business Continuity Management (BCM). Αυτό το πρόγραμμα ακολουθεί μια ολιστική, εταιρική προσέγγιση για να διασφαλίσει ότι όλες οι πτυχές της δουλειάς μας, από την αρχή της αλυσίδας εφοδιασμού έως το τελικό σημείο, συνεχίζουν να λειτουργούν απρόσκοπτα.
Έχουμε αναλάβει από πολύ νωρίς μια σειρά προληπτικών ενεργειών σε ολόκληρη την επιχείρησή μας για την προστασία των υπαλλήλων, των πελατών και των συνεργατών μας και τον περιορισμό των ταξιδιών, την εφαρμογή πολιτικών εργασίας από το σπίτι και την άμεση ακύρωση η εγκατάσταση εκδηλώσεων και συναντήσεων με virtual επιλογές.
Πέρα από τα παραπάνω, ως ειδικοί στην τεχνολογία, γνωρίζαμε ότι οι άνθρωποι βασίζονταν σε εμάς για να φέρουμε λύσεις στις μεγαλύτερες προκλήσεις που θα ακολουθούσαν με την εργασία εξ αποστάσεως και την ψηφιακή εκμάθηση. Αυτά φυσικά περιλαμβάνουν τεχνολογική υποδομή, από software σε hardware αλλά και επιπτώσεις στην ασφάλεια που θα έχουν οι υπάλληλοι που εργάζονται από οπουδήποτε έξω από το γραφείο.
Το 91% των επιχειρήσεων ανέφεραν αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων με υπαλλήλους που εργάζονται από το σπίτι.
Εμείς στην HP δεσμευόμαστε να παρέχουμε ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας και να διασφαλίσουμε τη συνέχεια των εργασιών μας ακόμη και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες.
Στα τηλεφωνικά μας κέντρα διαθέτουμε εκπαιδευμένους ανθρώπους για την διαχείριση πολλαπλών ουρών αναμονής, καθιερωμένη πρόσβαση στην τεχνολογία εργασίας από το σπίτι για τους υπαλλήλους και αξιοποιούμε επιλογές chat, social και web υποστήριξης για πελάτες και συνεργάτες όπου χρειάζεται.
Αυξήσαμε τις λειτουργίες υποστήριξης πελατών μέσω της παγκόσμιας ιστοσελίδας υποστήριξης μας για πελάτες και συνεργάτες που χρειάζονται βοήθεια κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Επίσης, ενημερώνουμε τακτικά τον 24/7 Virtual Agent μας με τις πιο πρόσφατες πληροφορίες.
Φυσικά, όλες οι προαναφερθείσες αποφάσεις και ενέργειες που ελήφθησαν σε παγκόσμιο επίπεδο, υλοποιήθηκαν και εδώ στην Ελλάδα, με ύψιστη προτεραιότητά μας να στηρίξουμε και να προστατεύσουμε τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους μας σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.
Τέλος, θέσαμε τις εκτεταμένες γνώσεις και την τεχνολογική εξειδίκευση μας στη διάθεση της παγκόσμιας κοινότητας, με στόχο να βοηθήσουμε στην αντιμετώπιση της κατάστασης. Κινητοποιήσαμε την ομάδα 3D Printing και το Digital Manufacturing Partner Network της HP για το σχεδιασμό, την επικύρωση και την παραγωγή βασικών ανταλλακτικών για ιατρικούς ανταποκριτές και νοσοκομεία.
- Η πανδημία οδήγησε σε μεγάλη ζήτηση τεχνολογικού εξοπλισμού και υποδομής. Πως η ΗΡ αντιμετώπισε αυτή την έκρηξη; Κατάφερε να εξυπηρετήσει τους πελάτες της;
Περισσότερο από ποτέ, το σημερινό εργατικό δυναμικό χρειάζεται τη σωστή τεχνολογία και τα σωστά εργαλεία για να παραμείνει παραγωγικό.
Όταν ξεκίνησε η πανδημία, το 50% των εργαζομένων ανέφεραν ότι δεν είχαν ό, τι χρειάζεται για να είναι αποτελεσματικοί μακριά από το γραφείο, ενώ οι υπεύθυνοι των επιχειρηματικών τμημάτων τεχνολογίας εξέφρασαν σοβαρές ανησυχίες με τον αριθμό των συσκευών εκτός της ασφάλειας του δικτύου της εταιρείας.
Η απάντησή μας στην πανδημία και τις ανάγκες που επέφερε ήταν γρήγορη και τα αποτελέσματα εντυπωσιακά.
Η HP παρουσίασε πολλές λύσεις για εργασία μακριά από το γραφείο που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν τους ανθρώπους να παραμείνουν παραγωγικοί έχοντας την απόλυτη εμπειρία γραφείου ή σχολείου στο σπίτι.
Σήμερα, σχεδόν ένα χρόνο μετά την πανδημία, είχαμε τη μεγαλύτερη κυκλοφορία εμπορικών προϊόντων μας, όπως τους επόμενης γενιάς υπολογιστές και desktop Elite, των πρώτων εργονομικών οθονών στον κόσμο με πάντα χαμηλό blue-light και το πιο φωτεινό κινητό workstation 14 ιντσών στον κόσμο, καθώς και ειδικές υπηρεσίες για τη βελτίωση των κατ’ οίκων εμπειριών των εργαζομένων .
Μέσω της επιτυχημένης σειράς καινοτόμων προϊόντων μας, ενισχύσαμε τη δέσμευσή μας να εξοπλίσουμε τους εργαζόμενους με τα σωστά εργαλεία, δύναμη και απόδοση για την απόλυτη εμπειρία εργασίας από το σπίτι.
Οι ανάγκες που δημιουργήθηκαν όμως μέσα από τις νέες συνθήκες διαβίωσης και εργασίας δεν αφορούν μόνο στον εξοπλισμό αλλά και σε ενημέρωση, εκπαίδευση, διαμοιρασμό εμπειρογνωμοσύνης.
Αξιοποιήσαμε πρωτοβουλίες όπως το HP Life, ένα δωρεάν πρόγραμμα κατάρτισης δεξιοτήτων για επιχειρηματίες και μαθητές σε όλο τον κόσμο, που αποδείχθηκε εξαιρετικά χρήσιμο κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου ψηφιακού μετασχηματισμού.
- Υπάρχει και υπήρξε μία τεράστια αύξηση στη ζήτηση laptops. Τελικά κέρδισε αυτός που είχε καλύτερη διανομή; Υπήρξε ίδια αύξηση και για εκτυπωτές και άλλο εξοπλισμό;
Φυσικά, η ζήτηση έχει αυξηθεί για υπηρεσίες και λύσεις εργασίας από σπίτι. Το 50% των εργαζομένων ανέφεραν ότι δεν είχαν ό, τι χρειάζεται για να είναι αποτελεσματικοί μακριά από το γραφείο και ο λόγος ήταν μερικώς επειδή δεν υπήρξε ποτέ ανάγκη για τέτοιο οικιακό εξοπλισμό.
Όταν η πανδημία άρχισε να εξαπλώνεται, ο προσωπικός οικιακός εξοπλισμός έγινε ξαφνικά από πολυτέλεια ανάγκη, τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους μαθητές σε όλο τον κόσμο.
Αυτό δημιούργησε μια αλλαγή στις τάσεις και μια νέα «μένω-στο-σπίτι» οικονομία που είδε την HP να στέλνει περισσότερους από 18 εκατομμύρια υπολογιστές τόσο το δεύτερο όσο και το τρίτο τρίμηνο του 2020 .
Φυσικά, επιπλέον εξοπλισμός όπως desktops, εκτυπωτές, ακουστικά, πληκτρολόγια και άλλα ήταν σχεδόν εξίσου σημαντικός με έναν υπολογιστή αφού οι άνθρωποι κλήθηκαν να ξοδέψουν κυριολεκτικά το μέγιστο ποσό της ημέρας τους online και χρειάζονταν μια πλήρη εγκατάσταση γραφείου στο σπίτι.
Για παράδειγμα, το σημερινό εργατικό δυναμικό χρειάζεται εξοπλισμό που μειώνει τους γύρω θορύβους και επιτρέπει στις φωνές των ανθρώπων να ακούγονται δυνατά και καθαρά στις συναντήσεις, καθώς και ρυθμιζόμενη φωτεινότητα στις οθόνες για όταν εργάζονται εντός ή εκτός του σπιτιού.
- Η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση επίσης οδήγησαν σε μεγάλη ζήτηση τεχνολογικού εξοπλισμού στο σπίτι. Το home office πλέον είναι κάτι που ήρθε για να μείνει. Πως ανταποκριθήκατε και σε αυτή την πρόκληση;
Σκεφτόμαστε πώς η HP μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να προσαρμοστούν στο «νέο φυσιολογικό» σε έναν κόσμο μετά τον COVID.
Η πανδημία εισήγαγε νέες τάσεις, νέες συμπεριφορές και νέες ανάγκες για το πώς οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν με τους υπολογιστές τους.
Τώρα, πολλοί από εμάς δουλεύουμε, μαθαίνουμε και παίζουμε κάτω από μια στέγη, οπότε χρειαζόμαστε τους υπολογιστές μας για να μας βοηθήσουν να παραμείνουμε συνδεδεμένοι, να παραμένουμε παραγωγικοί και να συνεχίζουμε να μαθαίνουμε μέσω του Intelligent Compute διατηρώντας ταυτόχρονα το σύστημα και τα δεδομένα μας ασφαλή.
Η εστίασή μας είναι στους ανθρώπους και την end-to-end τους εμπειρία και όχι μόνο η τεχνολογία.
Απόδειξη αυτού τα βραβεία που απέσπασαν τα προϊόντα μας στα CES Innovation Awards (ετήσιος διαγωνισμός που τιμά τον εξαιρετικό σχεδιασμό και τη μηχανική σε προϊόντα καταναλωτικής τεχνολογίας).
Στην τηλεκπαίδευση, για παράδειγμα, καθώς το υβριδικό μοντέλο μάθησης καθίσταται όλο και πιο διαδεδομένο το 2021, οι τεχνολογικές λύσεις πρέπει να επιτρέπουν τη συνεργασία και την σχολική κοινότητα περισσότερο από ποτέ.
Eίναι δύσκολο να μην ενθουσιαστεί κανείς με την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση.
Σήμερα, αρχίζουμε να βλέπουμε τα πλεονεκτήματα – προσαρμόζοντας τα συστήματα και τα μοντέλα χρήσης για να αυξήσουμε την απόδοση της μπαταρίας. Αλλά αυτή είναι μόνο η αρχή.
Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αναπτύσσεται για να βελτιώσει τις εμπειρίες βιντεοκλήσεων. Για παράδειγμα, ακύρωση θορύβου.
Υπάρχουν πολλές εφαρμογές που μπορούν να το κάνουν ήδη, επόμενο βήμα χωρίς να επηρεάζεται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας σας.
Η HP θέλει να κάνει περισσότερα από αυτό το είδος καινοτομίας. Όλα έχουν να κάνουν με τους προμηθευτές λογισμικού για να φέρουν πραγματικά end-to-end λύσεις που ωφελούν άτομα που θέλουν τα περισσότερα από τους υπολογιστές τους.
- Αυτή τη στιγμή είστε leaders στην αγορά των PC και Εκτυπωτών. Επίσης έχετε αποδείξει ότι συνέχεια εξελίσσεστε σε νέες τεχνολογίες όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση (3D printing), εικονική πραγματικότητα (VR), κτλ. Πως θα συνεχίσετε αυτή την πορεία; Θα ξεκινήσετε και κάποια συνεργασία με το δημόσιο;
Στην Ελλάδα, είμαστε περήφανοι για την ηγετική μας θέση τόσο στην αγορά των προσωπικών υπολογιστών όσο και των εκτυπωτικών λύσεων και αυτός είναι ένας τίτλος που διατηρούμε παρέχοντας συνεχώς ένα ευρύ προϊοντικό μείγμα που καλύπτει τις όλες τις ανάγκες των πελατών μας καθώς ταυτόχρονα φέρνουμε στην ζωή νέες τεχνολογικές καινοτομίες όπως την 3D εκτύπωση, την εικονική πραγματικότητα-Virtual Reality κοκ.
Ταυτόχρονα η πελατοκεντρική μας προσέγγιση και η διαχρονική συνεργασία μας με το οικοσύστημα των συνεργατών μας μας δίνει ώθηση και αναγνωστικό πλεονέκτημα να μεγεθύνουμε γρηγορότερα από την ταχύτητα της αγοράς τα αποτελέσματά μας.
Στόχος μας παράλληλα είναι να συνεχίσουμε βέλτιστες επιχειρησιακές πρακτικές από άλλες χώρες ανά τον κόσμο και να τις προσαρμόσουμε στην τοπική αγορά.
Οι πρακτικές αυτές αφορούν το σύνολο της αγοράς τόσο των καταναλωτών όσο και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, καθώς και επιχειρήσεις και Οργανισμούς του Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομεα.
Είναι γεγονός ότι η χώρα μας και ο Δημόσιος τομέας συγκεκριμένα αλλάζει με γρηγορότερους από το παρελθόν ρυθμούς, αναβαθμίζεται και μετασχηματίζεται ψηφιακά και βλέπουμε με ικανοποίηση να γίνονται σταθερά βήματα εκσυγχρονισμού.
Στην ΗP έχουμε καινοτόμα προγράμματα και προϊοντικές λύσεις που φυσικά απευθύνονται στο σύνολο της αγοράς.
Τέτοια προγράμματα και υπηρεσίες είναι: το πρόγραμμα διαχειριζόμενης εκτύπωσης, λύσεις ασφάλειας και προστασίας από κυβερνοεπιθέσεις, λύσεις device as a service σε συνδυασμό με χρηματοοικονομικά εργαλεία, λύσεις και προγράμματα για υπηρεσίες μετά την πώληση βελτιώνοντας την εμπειρία του πελάτη βελτιστοποιώντας την επένδυσή του.
Η προφανής λοιπόν ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό, ανοίγει επίσης το δρόμο για καινοτόμες τεχνολογίες στον τομέα της βιομηχανίας και της εκπαίδευσης, όπως η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα, η τρισδιάστατη (3D) εκτύπωση που ήδη δραστηριοποιούμαστε τοπικά και που είμαστε έτοιμοι με νέα προϊόντα σε αυτές τις κατηγορίες να καλύψουμε τις ανάγκες της αγοράς.