THEPOWERGAME
Περίπου 4.000 ακίνητα στην Ελλάδα περιλαμβάνει το χαρτοφυλάκιο της Homes & Villas by Marriott Bonvoy, με τη χώρα μας να αποτελεί μία από τις κορυφαίες επιλογές διακοπών. Άλλωστε, ο συνδυασμός διαμονής σε ξενοδοχείο και σε σπίτι στο ίδιο ταξίδι κερδίζει όλο και περισσότερο στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών -ακόμα και των πιο εύπορων, οι οποίοι εστιάζουν στην απόκτηση αυθεντικών, τοπικών εμπειριών και όχι στην επίδειξη πλούτου.
Η Ελπίδα Λάμπη, business development manager αυτού του κλάδου του παγκόσμιου ομίλου φιλοξενίας, μιλά αποκλειστικά στο powergame.gr για τον τρόπο που λειτουργεί η Homes & Villas by Marriott Bonvoy, αλλά και τους στόχους της για την ελληνική αγορά.
- Πριν από μερικά χρόνια, η Marriott αποφάσισε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στον τομέα των κατοικιών και των βιλών. Ποιες ευκαιρίες είδε ο ξενοδοχειακός όμιλος σε αυτόν τον τομέα και ποιες είναι οι προσδοκίες του;
Θεωρήσαμε ότι η βιομηχανία ενοικίασης καταλυμάτων διακοπών αντιμετώπισε τρεις προκλήσεις που άφησαν ένα κενό για εμάς:
- Οι επισκέπτες μας θέλουν να ταξιδεύουν με τον σωστό τρόπο, να μένουν σε σπίτια που πληρούν και υπερβαίνουν την τοπική νομοθεσία και τις κανονιστικές απαιτήσεις.
- Υπάρχουν πολλά εναλλακτικά καταλύματα χωρίς φίλτρα ποιότητας ή εγγυήσεις επωνυμίας. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ασυνέπεια μεταξύ των εμπειριών των επισκεπτών. Οι επισκέπτες μας περιμένουν ένα άνετο κρεβάτι, κλινοσκεπάσματα ποιότητας ξενοδοχείου, 24/7 υποστήριξη και δεν θέλουν δυσάρεστες εκπλήξεις.
- Και τέλος, μία από τις πιο σημαντικές διαφοροποιήσεις μας είναι πως οι επισκέπτες μας που επιλέγουν να μείνουν σε ένα σπίτι μπορούν να ανταμείβονται με τον ίδιο τρόπο όπως όταν διαμένουν σε ένα ξενοδοχείο μας.
Ξεκινήσαμε το Homes & Villas by Marriott Bonvoy για να βοηθήσουμε στην επίλυση αυτών των προκλήσεων. Είδαμε ότι το 27% των μελών της Marriott Bonvoy χρησιμοποιούσαν ήδη υπηρεσίες ενοικίασης σπιτιού, εγκαταλείποντας την πλατφόρμα μας. Αυτή ήταν μια δραστηριότητα που θέλαμε να ανακτήσουμε.
Ξεκινήσαμε με το Λονδίνο, συνεχίσαμε πιλοτικά σε άλλες τρεις ευρωπαϊκές πόλεις, στη Λισαβόνα, το Παρίσι και τη Ρώμη. Όταν είδαμε ότι είχε επιτυχία, λανσάραμε και επίσημα την πλατφόρμα και το 2019 γεννήθηκε το Homes & Villas by Marriott Bonvoy, με 2.000 σπίτια σε 100 αγορές. Από τότε, το χαρτοφυλάκιό μας έχει αυξηθεί πάνω από 30 φορές, φτάνοντας πλέον τα 100.000+ σπίτια παγκοσμίως. Πέρυσι ξεκινήσαμε στη Νότια Αφρική και σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία.
Στην Ευρώπη επικεντρωνόμαστε στην ανάπτυξη της παρουσίας μας σε βασικές αγορές αναψυχής, όπως το Αλγκάρβε, η Καταλωνία, η Προβηγκία και η Ζάκυνθος.
Στόχος μας είναι να επεκτείνουμε τις ταξιδιωτικές επιλογές που μπορούμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας για διαφορετικούς τύπους ταξιδιών.
Το Homes & Villas by Marriott Bonvoy μας επέτρεψε επίσης να διευρύνουμε την εμβέλειά μας όσον αφορά τους προορισμούς, με τη συντριπτική πλειονότητα των προορισμών μας να είναι νέοι στο χαρτοφυλάκιο Marriott Bonvoy. Βλέπουμε, επίσης, περισσότερα άτομα να συνδυάζουν ενοικίαση σπιτιού και διαμονή σε ξενοδοχείο στο ίδιο ταξίδι. Για παράδειγμα, ένα διάλειμμα στην πόλη στη Φλωρεντία με διαμονή σε ξενοδοχείο, που ακολουθείται από ένα καταφύγιο σε έναν προορισμό όπως η εξοχή της Τοσκάνης, με διαμονή σε σπίτι.
- Πόσα ελληνικά ακίνητα περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας;
Η Ελλάδα είναι ένας πολύ δημοφιλής προορισμός, με υψηλή βαθμολόγηση από τα μέλη μας, και νιώθω τυχερή που μου έχει ανατεθεί. Προσφέρουμε περίπου 4.000 ακίνητα στην Ελλάδα, τόσο εποχιακά σε νησιά όσο και στην ηπειρωτική χώρα, κυρίως στην Αθήνα, διαθέσιμα όλον τον χρόνο. Βλέπουμε τη ζήτηση για την Αθήνα να αυξάνεται όλο και περισσότερο και το γεγονός ότι οι απευθείας πτήσεις από τις ΗΠΑ προς την Ελλάδα έχουν αυξηθεί τόσο πολύ σε σύγκριση με πέρυσι θα είναι τεράστιο όφελος για τον κλάδο της ελληνικής φιλοξενίας φέτος.
- Ποιος είναι ο απολογισμός του 2022 όσον αφορά τις κρατήσεις και τα έσοδα για τα ακίνητα του Homes & Villas by Marriott Bonvoy, για Ευρώπη και Ελλάδα; Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το 2023;
Το 2022 είδαμε εξαιρετικές επιδόσεις στην Ευρώπη, και ενώ ήταν περιορισμένη η ζήτηση από τους ταξιδιώτες των ΗΠΑ κατά τη θερινή περίοδο, ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς, όπως το Παρίσι, η Ρώμη, η Φλωρεντία και η Αθήνα. Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι μία από τις κορυφαίες δημοφιλείς αγορές για τα μέλη της Bonvoy. Μεγαλώσαμε το χαρτοφυλάκιό μας στην Αθήνα, η οποία έχει γίνει ένας από τους κορυφαίους αστικούς προορισμούς μας, και θα συνεχίσουμε να το αυξάνουμε. Για το 2023 αναμένουμε να συνεχίσουμε να αυξάνουμε το απόθεμά μας σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Πάρος, για να προσφέρουμε στα μέλη και στους επισκέπτες μας ακόμη περισσότερες επιλογές.
- Βλέπετε την Airbnb ως έναν μεγάλο ανταγωνιστή;
Οι μεγάλες πλατφόρμες ενοικίασης κατοικιών έχουν αποδειχθεί εξαιρετικοί παίκτες τεχνολογίας, με κύρια έμφαση στην οικονομία κλίμακας. Εμείς δίνουμε έμφαση στα καλύτερα premium και luxury σπίτια στους πιο περιζήτητους προορισμούς. Το επιχειρηματικό μας μοντέλο είναι μοναδικό, καθώς συνεργαζόμαστε αποκλειστικά με επιλεγμένες επαγγελματικές εταιρείες διαχείρισης ακινήτων, τις οποίες εμπιστευόμαστε ότι προσφέρουν τα υψηλά πρότυπα προϊόντων και υπηρεσιών που περιμένουν οι επισκέπτες από τη Marriott International σε σχεδιασμό, καθαριότητα, ασφάλεια, αξιοπιστία και ανέσεις υψηλής ποιότητας. Επίσης, κάθε σπίτι που αναφέρεται στον ιστότοπό μας πρέπει να περιλαμβάνει: υποστήριξη 24/7, 24ωρο checkin, είτε αυτοπροσώπως, είτε μέσω πληκτρολογίου αφής, WiFi υψηλής ταχύτητας, Premium κλινοσκεπάσματα και πετσέτες, τα απαραίτητα για την κουζίνα και επαγγελματικό καθαρισμό πριν και μετά τη διαμονή.
Είμαστε, επίσης, μέρος του ταξιδιωτικού προγράμματος Marriott Bonvoy, που σημαίνει ότι οι επισκέπτες μπορούν να κερδίσουν και να εξαργυρώσουν πόντους για διαμονή στα σπίτια μας. Αυτοί οι πόντοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν, μεταξύ άλλων, για διαμονή στο χαρτοφυλάκιό μας, που αποτελείται από 30 ξενοδοχειακά brands, ή για εμπειρίες μέσω της πλατφόρμας Marriott Bonvoy Moments.
- Ποια είναι τα πλεονεκτήματα για μια εταιρεία διαχείρισης ακινήτων στη συνεργασία της με τη Homes & Villas by Marriott Bonvoy;
Οι εταιρείες διαχείρισης ακινήτων που καταχωρίζονται στο Homes & Villas της Marriott Bonvoy γνωρίζουν ότι μπορούν να επωφεληθούν από την παγκόσμια φήμη της Marriott στη βιομηχανία της φιλοξενίας, με ιστορία άνω των 90 χρόνων. Η συνεργασία με το αξιόπιστο όνομα Marriott επιτρέπει στην εταιρεία διαχείρισης ακινήτων να αποδείξει στους πελάτες ιδιοκτήτες σπιτιών ότι τα διαχειρίζονται καλά και αξιόπιστα και συγκαταλέγονται μεταξύ των καλύτερων στον κλάδο.
Μπορούν, επίσης, να επωφεληθούν από τις προνομιακές τιμές προμήθειας διάφορων ειδών, όπως λευκά είδη και προϊόντα περιποίησης, όπως ακριβώς θα έκαναν οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων μας. Και κάθε εταιρεία διαχείρισης ακινήτων συνεργάζεται με έναν αποκλειστικό διαχειριστή λογαριασμού.
Επιπλέον, ένα σημαντικό όφελος είναι η πρόσβαση στα 177 εκατομμύρια μέλη του Marriott Bonvoy, που βρίσκονται ήδη στο οικοσύστημά μας και εμπιστεύονται το όνομα Marriott.
- Ποιες είναι νέες ταξιδιωτικές τάσεις φέτος;
Βλέπουμε ότι τα ταξίδια αναψυχής θα συνεχίσουν να βρίσκονται στο επίκεντρο φέτος. Τα ευέλικτα μοτίβα εργασίας επίσης θα συνεχιστούν και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στην ανάγκη των ανθρώπων να συνδυάσουν περισσότερο τα ταξίδια εργασίας και αναψυχής ή να ταξιδεύουν για μεγάλες περιόδους.
Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους είδαμε πραγματικά μια μετατόπιση των καταναλωτών από την επιθυμία τους να «ταξιδεύουν πολύ» στο να «ταξιδεύουν καλά». Οι επισκέπτες και τα μέλη μας θέλουν να καλλιεργήσουν μια βαθύτερη σύνδεση με τα μέρη που επισκέπτονται, γνωρίζοντας ανθρώπους, ιστορία, φαγητό και τον πολιτισμό ενός τόπου.
Και οι εύποροι καταναλωτές επαναπροσδιορίζουν την πολυτέλεια, καθώς περνούν από την επίδειξη πλούτου με φανταχτερές μάρκες σε επίδειξη εμπειριών λιγότερο επίσημων και περισσότερο τοπικών ή μοναδικά αυθεντικών σε έναν προορισμό.
Και τελευταίο, αλλά εξίσου σημαντικό, τα βιώσιμα ταξίδια γίνονται όλο και περισσότερο προτεραιότητα για τους ταξιδιώτες παγκοσμίως. Η κρίσιμη πρόκληση για όλους εμάς στη φιλοξενία είναι πώς να επιδείξουμε μια απτή δέσμευση να κάνουμε τη φιλοξενία και τα ταξίδια πιο βιώσιμα για όλους. Πρόσφατη έρευνα καταναλωτών που ανατέθηκε από τη Marriott Bonvoy σε επτά αγορές στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή καταδεικνύει ότι η βιωσιμότητα είναι πλέον βασικός παράγοντας όσον αφορά τα ταξιδιωτικά σχέδια, με ένα σημαντικό ποσοστό ερωτηθέντων να λέει ότι οι περιβαλλοντικές ανησυχίες καθορίζουν το είδος των διακοπών που επιλέγουν.