Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Η βαλκανική περιπέτεια του Νίκου Βερόπουλου

O Νίκος Βερόπουλος συνεχίζει εκτός Ελλάδας την επιχειρηματική παράδοση της οικογένειας, που κρατάει πάνω από 200 χρόνια, στον χώρο όπου τον γνωρίσαμε όλοι, αυτό των σούπερ μάρκετ. Το σήμα Vero είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα σε Σερβία και Βόρεια Μακεδονία καθώς ήταν ο πρώτος διεθνής παίκτης που εισήλθε στις δύο βαλκανικές αγορές λίγα χρόνια μετά την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας (σ.σ. το 1997 στα Σκόπια και το 2002 στο Βελιγράδι).

Στο powergame.gr o Νίκος Βερόπουλος μιλάει για την ανοδική πορεία στις αγορές που δραστηριοποιείται και κρατάει τις πιο σύντομες απαντήσεις του για την “αναστάτωση” που προκαλεί η έλευση της ρωσικής αλυσίδας σούπερ μαρκετ MERE και την πιθανή επιστροφή του στην Ελλάδα

Το 2020 τα σούπερ μάρκετ ήταν από τους λίγους μεγάλους κερδισμένους της αγοράς στην Ελλάδα αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο. Πως κινήθηκαν στην αγορά της Σερβίας και της Βόρειας Μακεδονίας όπου δραστηριοποιήστε;

Ποια ήταν η πορεία των οικονομικών μεγεθών της VERO στις δύο χώρες που δραστηριοποιείται το 2020; Ποια από τις δύο χώρες εμφανίζει μεγαλύτερη δυναμική;

Το 2020 ο Βερόπουλος Σερβίας και Βόρειας Μακεδονίας ήταν σίγουρα από τους κερδισμένους. Είχαμε εξαιρετική χρονιά και κλείσαμε με συνολικό τζίρο και στις δύο χώρες 140.700.000€ (με ΦΠΑ) και αύξηση 6,2%, λειτουργώντας 21 καταστήματα. Ειδικά η Σερβία είχε αύξηση 9,67% και η Βόρεια Μακεδονία είχε αύξηση 3,76%.

Να σημειώσουμε ότι δεν είχαμε κάποιο νέο κατάστημα και στις δύο χώρες.

Για τους ανταγωνιστές μου δεν έχω κάποια επίσημη εικόνα, διότι δεν έχουν δημοσιεύσει αποτελέσματα. Πάντως μαθαίνω ότι δεν έχουν πάει το ίδιο καλά.

Κάποιοι είχαν και πτώση.

Μεγαλύτερη δυναμική έχει η αγορά της Σερβίας, η οποία είχε μεν περιορισμένο αλλά πιο σταθερό ωράριο λειτουργίας της αγοράς και της κοινωνίας γενικά.

Η VERO έχει στηρίξει έμπρακτα τους Έλληνες παραγωγούς σε Σερβία και Βόρεια Μακεδονία.

Τι ποσοστό των πωλήσεων σας αφορούν προϊόντα που παράγονται από ελληνικές επιχειρήσεις; Ποιο είναι το μήνυμα σας στους Έλληνες παραγωγούς που διστάζουν ή θεωρούν μικρού ενδιαφέροντος τις συγκεκριμένες αγορές;

Η φιλοσοφία της VERO είναι να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό και να επιλέγει προϊόντα που να δίνουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη.

Πολλά ελληνικά προϊόντα προβιβάζονται και εξυπηρετούν αυτή τη φιλοσοφία. Το 2020 οι αγορές μας ελληνικών προϊόντων πλησιάζουν τα 3 εκατ. €.

Η εισαγωγή προϊόντων στις χώρες της Βόρειας Μακεδονίας και Σερβίας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν είναι Ευρωπαϊκή Ένωση οπότε η γραφειοκρατία εισαγωγών είναι πολύπλοκη. Όποιος βαριέται να τρέξει ή εκνευρίζεται εύκολα του προτείνω να μην ασχοληθεί με αυτές τις αγορές.

Τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί ο ανταγωνισμός σε επίπεδο αλυσίδων κυρίως με την είσοδο της Lidl στην Σερβία πριν από δύο χρόνια και την επικείμενη της είσοδο στην Βόρεια Μακεδονία. Πόσο εύκολο είναι να ανταγωνιστεί κάποιος discount stores σε αγορές με περιορισμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών;

Εμείς ήμασταν ο πρώτος ξένος λιανέμπορος που μπήκαμε σε αυτές τις αγορές πολύ νωρίς να δημιουργήσουμε την «μπράντα» VERO, συνώνυμο του σούπερ-μάρκετ. Ο ανταγωνισμός με τα χρόνια εντάθηκε όμως η δική μας πορεία ήταν πάντα ένα βήμα μπροστά.

Τα τελευταία χρόνια ο συνδυασμός του VERO μαζί με το JUMBO (το οποίο είναι κομμάτι της δραστηριότητά μας) δημιούργησε μία πολύ ιδιαίτερη και δυνατή εταιρική ταυτότητα.

Οι discount ανταγωνιστές μας επηρέασαν τους λιανέμπορους με πιο αδύναμη εταιρική ταυτότητα.

Πρόσφατα στην Σερβία άνοιξε το πρώτο της κατάστημα η ρωσική Mere. Ποια είναι η πρώτη σας εντύπωση; Θεωρείτε ότι η συγκεκριμένη αλυσίδα θα έχει δυνατότητες ανάπτυξης στην ελληνική αγορά;

Η ρωσική Mere έχει περάσει τελείως απαρατήρητη. Θεωρώ ότι δεν έχει το ειδικό βάρος που θα μπορούσε να φέρει αναστάτωση στην ελληνική αγορά.

Συμπληρώνονται πέντε χρόνια από την έξοδο σας από την ελληνική αγορά. Υπάρχουν σκέψεις για επάνοδο έστω και σε τομέα διαφορετικό από το λιανεμπόριο τροφίμων;

Με τις συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην αγορά της Ελλάδος με τα αλλεπάλληλα lockdown μου φαίνεται σαν ανέκδοτο έστω και να το σκεφτώ…

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!