Γ.Δ.
1403.63 -0,31%
ACAG
+1,69%
5.43
BOCHGR
-0,23%
4.38
CENER
+1,90%
8.6
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
0,00%
2.27
OPTIMA
-0,63%
12.66
TITC
+0,26%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,03%
1.45
ΑΒΕ
-0,64%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.38
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.665
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,98%
9.755
ΑΣΚΟ
+0,76%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
-1,75%
0.56
ΑΤΤΙΚΑ
+2,30%
2.22
ΒΙΟ
-0,57%
5.24
ΒΙΟΚΑ
-1,14%
1.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.4
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,15%
1.285
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,76%
18.5
ΔΑΑ
-1,33%
8.042
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+1,47%
11.72
ΔΟΜΙΚ
+5,07%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.375
ΕΕΕ
+1,84%
34.32
ΕΚΤΕΡ
-0,79%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.985
ΕΛΛ
-0,38%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,73%
1.764
ΕΛΠΕ
-0,52%
6.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
-2,46%
1.824
ΕΛΧΑ
-0,65%
1.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,35%
1.1
ΕΤΕ
-2,63%
6.806
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.13
ΕΥΔΑΠ
+0,87%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,07%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,11%
4.395
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.3015
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-0,92%
4.835
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-0,54%
0.924
ΙΝΤΕΚ
-1,03%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-2,20%
0.976
ΙΝΤΚΑ
-1,48%
2.67
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,37%
1.475
ΚΟΡΔΕ
-1,19%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-1,10%
1.076
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.52
ΚΡΙ
+1,42%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-2,59%
0.715
ΛΑΜΔΑ
+0,70%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+9,76%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+1,34%
3.035
ΜΙΝ
0,00%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,14%
19.15
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.525
ΜΟΥΖΚ
-0,79%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.71
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.11
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,45%
31.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+2,69%
0.84
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,90%
21.4
ΟΛΠ
-1,60%
30.75
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.3
ΟΠΑΠ
+0,06%
15.79
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,38%
0.787
ΟΤΕ
-0,27%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+1,57%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
+0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,75%
3.5
ΠΕΡΦ
-1,30%
5.33
ΠΕΤΡΟ
+0,25%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,27%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+3,70%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,98%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,91%
1.54
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,20%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,30%
1.52
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
5.6
ΣΠΙ
+1,59%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.614
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.2
ΦΡΙΓΟ
-1,92%
0.204
ΦΡΛΚ
-0,69%
3.585
ΧΑΙΔΕ
+0,89%
0.565

Κ. Καραμανλής: Προχωρά η άμεση δημοπράτηση μεγάλων έργων

Στο τελικό στάδιο μπαίνουν σύντομα δύο ακόμα διαγωνισμοί μεγάλων έργων, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος και ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή να δηλώνει στο powergame.gr πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα δημοπρατηθεί σειρά νέων έργων. Ο κ. Καραμανλής υποστηρίζει πως παράλληλα με το σχεδιασμό για την ένταξη έργων στο Ταμείο Ανάκαμψης η κυβέρνηση ολοκλήρωσε και το νέο πλαίσιο για τα δημόσια έργα, «ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, με ξεκάθαρους στόχους: ταχύτητα, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα».

Το υπουργείο «ωριμάζει με ταχύτητα» αρκετούς διαγωνισμούς, που εντάσσονται στο πρόγραμμα των 13 δισ. ευρώ για τα μεγάλα έργα, λέει ο υπουργός Υποδομών. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν ορισμένα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, που θα υλοποιηθούν μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου. Υπάρχει, επίσης, μια σειρά αντιπλημμυρικών και έργων ύδρευσης. Και βέβαια, το Τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο προϋπολογισμού 165 εκ.ευρώ

Ο κ. Καραμανλής επαναλαμβάνει πως η νέα γενιά έργων έρχεται να στηρίξει κρίσιμους τομείς της οικονομίας όπως τα logistics και οι συνδυασμένες μεταφορές μέσω της διασύνδεσης του σιδηροδρομικού δικτύου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Ταυτόχρονα προωθούνται ουσιαστικά, μετά από καθυστερήσεις πολλών ετών, κρίσιμα έργα για την τοπική ανάπτυξη όπως ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Τελικά θα ενταχθούν και έργα υποδομής στο Ταμείο Ανάκαμψης; Υπάρχει κάποια διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή; Ποια έργα θέλετε να εντάξετε ως υπουργείο;

Ασφαλώς θα ενταχθούν και έργα υποδομής. Άλλωστε, αποτελούν σημείο αιχμής στην προσπάθεια για ανάπτυξη στη μετά-covid εποχή, αφού έχουν μεγάλο πολλαπλασιαστή για την οικονομία μας. Γι’ αυτό και από τις αρχές του καλοκαιριού, βρισκόμαστε σε διαρκείς συζητήσεις με το Υπουργείο Οικονομικών και τους θεσμούς, προκειμένου να διαμορφώσουμε το τελικό μας πλάνο.

Προσωπική μου πεποίθηση, κύριε Κόλλια, είναι ότι –εν μέσω της τόσο δύσκολης κατάστασης που βιώνει όλος ο κόσμος- το Ταμείο Ανάκαμψης αποτελεί μια σπουδαία ευκαιρία για την πατρίδα μας, να επενδύσουμε σε τομείς που έχουμε συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της στρατηγικής μας θέσης. Όπως είναι τα logistics, οι συνδυασμένες μεταφορές, με τα σιδηροδρομικά έργα και τα λιμάνια μας που μπορούν να γίνουν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, και βέβαια η νέα γενιά έργων υποδομής που θα αναζωογονήσουν την αγορά και θα αλλάξουν την εικόνα της χώρας. Τέτοια έργα είναι ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης και ο Ε-65, που έχουν ήδη ανακοινωθεί κι από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Πριν από λίγες ημέρες είπατε στην Βουλή πως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα δημοπρατηθεί, ως δημόσιο έργο, μέσα στη χρονιά. Ποια άλλα σημαντικά έργα θα δημοπρατήσετε φέτος;

Όπως γνωρίζετε, όταν παραλάβαμε βρήκαμε μηδενική ωρίμανση νέων έργων από την προηγούμενη κυβέρνηση. Και ταυτόχρονα, μια σειρά από μεγάλα έργα μπλοκαρισμένα. Επί ενάμιση χρόνο δουλεύουμε συστηματικά και προς τις δύο αυτές κατευθύνσεις. Έτσι έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. Το μεγαλύτερο που έχει γίνει στη χώρα μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009. Μέσα σε αυτό το πλάνο, υπάρχουν και νέα έργα που καταφέρνουμε να ωριμάζουμε με ταχύτητα και θα δημοπρατηθούν εντός του έτους.

Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζουν ορισμένα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, που θα υλοποιηθούν μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου. Υπάρχει, επίσης, μια σειρά αντιπλημμυρικών και έργων ύδρευσης. Και βέβαια, το Τμήμα του ΒΟΑΚ Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος, που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο προϋπολογισμού 165 εκ. ευρώ.

Θέλω να σταθώ, όμως, και στο έργο της Λ. Κύμης που αναφέρατε. Σκεφτείτε ότι η ανάγκη υλοποίησής του ήταν διαπιστωμένη πριν από το 1990 και ο στόχος ήταν να είναι έτοιμο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες… Μιλάμε για έναν οδικό άξονα υψηλής σπουδαιότητας, αφού θα εξυπηρετεί 30.000 οχήματα την ημέρα, μεταξύ κέντρου Αθήνας – Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αμαρουσίου – Εθνικής Οδού. Ένα έργο το οποίο μαζί με τη Γραμμή 4 του Μετρό, θα αλλάξει κυριολεκτικά την καθημερινότητα στην πόλη.

Με τους διαγωνισμούς που βρίσκονται σε εξέλιξη, όπως για τον ΒΟΑΚ, τι κάνετε ώστε να επιταχυνθούν; Πιστεύετε πως κάποιος από αυτούς θα προχωρήσει στο επόμενο στάδιο – της υποβολής προσφορών – φέτος ή στις αρχές του 2022;

Αυτή ήταν η άλλη μεγάλη μας προτεραιότητα: Να ξεμπλοκάρουμε έργα κολλημένα στα δίχτυα της γραφειοκρατίας και των δικαστικών αντιδικιών. Και το καταφέρνουμε.

Ο άξονας Άκτιο-Αμβρακία, η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, το Μετρό Θεσσαλονίκης, ήταν κολλημένα εδώ και χρόνια με αβέβαιο μέλλον. Πλέον, όλα έχουν πάρει το δρόμο τους και τα επόμενα χρόνια θα γίνουν έργα νέας πνοής για τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας.

Πρόσφατα, μετά από παρέμβαση και του ίδιου του Πρωθυπουργού, εξασφαλίσαμε το πράσινο φως από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το Βόρειο τμήμα του Ε-65, ένα έργο 450 εκατ. ευρώ που θα αρχίσει άμεσα να κατασκευάζεται.

Σπουδαία πρόοδο έχουμε και στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος. Πετύχαμε την αλλαγή στάσης της Κομισιόν για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023. Το εντάξαμε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού. Πήραμε το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν και περιμένουμε το οριστικό ΟΚ από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.  Παράλληλα, δημοπρατήσαμε και ένα έργο 30 εκ. ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως να κατασκευαστεί ο νέος.

Πάμε και στον πολύπαθο ΒΟΑΚ… Στο διάστημα που είμαστε στο Υπουργείο, αναθέσαμε 14 μελέτες και κατατέθηκε ήδη για έγκριση η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ. Μέχρι το καλοκαίρι, θα κατατεθούν αντίστοιχα για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και τη βελτίωση των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων. Αυτά είναι τα μεγαλύτερα βήματα που έχουν γίνει ποτέ για το έργο.

Να σας πω και για τη σύνδεση της Σαλαμίνας: Η ΜΠΕ θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες.  Για το οδικό έργο Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη; Μόλις εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί όροι και σύντομα προχωράμε στη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Το σχέδιό μας υλοποιείται με ταχείς ρυθμούς.

Ένα μεγάλο ζήτημα με το οποίο ασχολήθηκε το υπουργείο αφορά το νέο πλαίσιο για τα δημόσια έργα. Πιστεύετε πως θα αρχίσει να εφαρμόζεται από φέτος;

Τους τελευταίους μήνες εργαστήκαμε σκληρά για να προχωρήσει το νομοσχέδιο για την τροποποίηση του Ν.4412/16 που αφορά τις δημόσιες συμβάσεις. Έναν νόμο του ΣΥΡΙΖΑ σκέτο «γονατογράφημα», που η ίδια η κυβέρνηση που τον ψήφισε αναγκάστηκε στη συνέχεια να τον τροποποιήσει…385 φορές! Εμείς δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, με ξεκάθαρους στόχους: ταχύτητα, διαφάνεια, αποτελεσματικότητα.

Κάνουμε πραγματικά μια μεταρρύθμιση. Πλέον, θα μπορούμε να υλοποιούμε έργα πιο γρήγορα: με λιγότερη γραφειοκρατία, ενίσχυση του συστήματος μελέτη-κατασκευή, ευέλικτες αλλά διαφανείς διαδικασίες για μεγάλα έργα. Πιο οικονομικά: βάζοντας τέλος στη μάστιγα των υπερβολικά χαμηλών προσφορών, που οδηγούσαν τελικά σε υπερβάσεις κόστους και χρόνου. Με μεγαλύτερη ευελιξία: δυνατότητα ιδιωτικής επίβλεψης, διαιτητικής επίλυσης των διαφορών, και γενικότερα με μια νέα φιλοσοφία. Και βέβαια, με περισσότερη διαφάνεια: σύγχρονες ψηφιοποιημένες διαδικασίες και ηλεκτρονικό ημερολόγιο.

Όπως σας είπα, πολλές διατάξεις του νέου νόμου θα αρχίσουν να ισχύουν άμεσα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!