Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ιωάννα Δρέττα: Ενίσχυση τουριστικών εσόδων μέσω των Digital Nomads

Στο top 3 των χωρών με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα των ψηφιακών νομάδων (Digital Nomads) είναι οι Η.Π.Α., η Ταϊλάνδη και η Ισπανία.

Αυτό υπογραμμίζει γύρω από τη νέα τάση της διεθνούς τουριστικής αγοράς, Digital Nomads, η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece σε συνέντευξή της στο powergame.gr.

Τα στοιχεία αυτά, προέρχονται από τη Nomad List, τη μεγαλύτερη πλατφόρμα αξιολόγησης των πόλεων του κόσμου από χρήστες και η οποία ανανεώνεται αδιάκοπα με live data από δεκάδες χιλιάδες μέλη της, δίνοντας το προφίλ του μέσου ψηφιακού νομά.

Καταλυτικό ρόλο στην ενίσχυση της νέας αυτής τάσης θα παίξει η Marketing Greece η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα που αποτελεί συμμαχία του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και που δημιουργήθηκε από τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ).

Επιπλέον, μέσω του workfromgreece.gr απευθύνει ανοικτή πρόσκληση στη διεθνή κοινότητα των Digital Nomads διευκολύνοντας τη διαμονή και διαβίωσή τους στην Ελλάδα.

Την ίδια ώρα, στους Digital Nomads επενδύει και το υπουργείο Τουρισμού καθώς ξεκινά πιλοτικά μια πρωτοβουλία για την ανάδειξη της Ελλάδας ως ελκυστικού προορισμού για τους ψηφιακούς νομάδες από την Ερμούπολη, το Ηράκλειο και την Καλαμάτα.

Βασικός στόχος είναι, όχι μόνο να επανασυσταθεί το ελληνικό τουριστικό προϊόν, αλλά και να ενισχυθεί ο off-season τουρισμός.

Κα. Δρέττα, που κατατάσσεται η Ελλάδα αυτή τη στιγμή, στη λίστα με την υψηλότερη επισκεψιμότητα των ψηφιακών νομάδων;

-Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Nomad List με τίτλο «The 2022 State of Digital Nomads» η Ελλάδα καταλαμβάνει την 23η θέση στη γενική κατάταξη. Στην κατάταξη με βάση το φύλο (“Where do women go more?”) βρίσκεται στην 6η θέση, και σε επίπεδο προορισμών, η Αθήνα συμπεριλαμβάνεται ανάμεσα στους πιο ελκυστικούς, καταλαμβάνοντας την 24η θέση. Διαβάζοντας όμως, πίσω από τους αριθμούς κατάταξης, και χωρίς να ξεχνάμε πως η Ελλάδα είναι το 5o μεγαλύτερο τουριστικό brand, αντιλαμβανόμαστε πως η χώρα μας έχει και την προοπτική αλλά και τη δυνατότητα να διεκδικήσει μεγαλύτερο μερίδιο των Digital Nomads, και αυτό, μόνο αισιόδοξο μπορεί να είναι.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας έναντι των άλλων κρατών και πόσο γρήγορα θα μπορούσε να γίνει κορυφαίος προορισμός των digital nomads;

-Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της χώρας μας συνοψίζεται στην βαθιά έννοια της αυθεντικότητας που διέπει την Ελλάδα σε όλες τις εκφάνσεις της: από τη γαστρονομία, τον πολιτισμό και την παράδοση, στον φυσικό πλούτο, στο πλήθος των ποικίλων προορισμών, αλλά και στους ίδιους τους κατοίκους της χώρας που μέσα από την ανεπιτήδευτη επαφή και αλληλεπίδραση με τον επισκέπτη, καταφέρνουν να μεταδώσουν τον τρόπο ζωής μας.

Συμπληρωματικά σε όλα τα παραπάνω είναι οι ήπιες κλιματολογικές συνθήκες της Ελλάδα οι οποίες σαφώς και διευκολύνουν την παραμονή σε μια ξένη χώρα. Καταλυτικό ρόλο διαδραματίζουν και τα συναισθήματα που προκαλούνται μέσα από αυτή την αυθεντικότητα.

Απαντώντας στο ερώτημα για το πόσο γρήγορα μπορεί να γίνει η Ελλάδα κορυφαίος προορισμός, θα τονίσω ξανά ότι στον τουρισμό κάθε εξέλιξη που προκύπτει είναι αποτέλεσμα δουλειάς των πολλών. Ως εκ τούτου, η ταχύτητα με την οποία θα κινηθούμε ως χώρα απαιτεί τη συμμετοχή όλων μας.

Ποιοι ελληνικοί προορισμοί μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους digital nomads;

-Η ιδιοσυγκρασία και ο τρόπος ζωής των ψηφιακών νομάδων απαιτεί συνύπαρξη. Έτσι ένας από τους βασικούς λόγους επιλογής προορισμού είναι η διαθεσιμότητα co-living και co-working spaces, καθώς η αλληλεπίδραση με άλλους ψηφιακούς νομάδες είναι βασική προϋπόθεση για τη συγκεκριμένη ομάδα.

Παρατηρούμε λοιπόν, πως το προβάδισμα το έχουν προορισμοί που ανταποκρίνονται σε αυτό το ζητούμενο και αυτοί είναι η Ρόδος, ο Βόλος, τα Χανιά, η Καλαμάτα, η Νάξος, τα Ιωάννινα, η Μυτιλήνη και η Χαλκίδα. Επίσης, παρατηρούμε πως οι ελληνικοί προορισμοί έχουν τη διάθεση να συμμετέχουν σε αυτό το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται από τις ανάγκες των Digital Nomads, έτσι αναμένουμε και την προσφορά περισσότερων επιλογών.

Σε τι ποσοστό θεωρείτε πως η πανδημία COVID-19 επιτάχυνε το νέο τουριστικό μοντέλο των ψηφιακών νομάδων στη χώρα μας;

-Οι digital nomads είναι πολύ πέρα από μια ταξιδιωτική τάση. Πρόκειται για ένα κοινωνικό φαινόμενο που φαίνεται πως έχει τη δυναμική να επηρεάσει στα επόμενα χρόνια τον τρόπο ζωής του ανθρώπου. Σαφώς και η πανδημία επιτάχυνε την εξέλιξη των πραγμάτων, μεταξύ αυτών και το φαινόμενο των Digital Nomads, και δανειζόμενη τα λόγια της Linda Pereira, καλεσμένης του πρόσφατου συνεδρίου του ΣΕΤΕ, θα επαναλάβω πως η πανδημία λειτούργησε ως μια γιγαντιαία ώθηση που μας μετέφερε πέντε χρόνια μπροστά στο μέλλον, χωρίς όμως να μας δώσει την πολυτέλεια να επεξεργαστούμε όλη αυτή τη μετάβαση.

Δεν θα πρέπει λοιπόν να ξεχνάμε ότι οι στιγμές που βιώνουμε τα τελευταία δύο χρόνια αποτελούν μια από τις μεγαλύτερες ανατροπές και προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει και συνεχίζει να αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα, και σε κάθε περίπτωση έτσι θα πρέπει και να τις εκλαμβάνουμε και να τις απαντάμε.

Πόσο θα μπορούσε να συμβάλλει στο σύνολο των τουριστικών εσόδων η ανάπτυξη της συγκεκριμένης τάσης και υπό το πλαίσιο της δράσης Work From Greece;

-Πιστεύω ότι πλέον θα πρέπει να εστιάζουμε στον τρόπο που θα προσελκύουμε επισκέπτες στη χώρα μας και εν συνεχεία στο ποσοστό αυτών. Και αυτό, όχι γιατί είμαστε υπεράνω των αριθμών αλλά γιατί η επίτευξη του στόχου προϋποθέτει σωστό σχεδιασμό και ορθή υλοποίηση του σχεδιασμού.

Εννοείται, πως οι Digital Nomads θα μπορούσαν να ενισχύσουν τα τουριστικά έσοδα αλλά και να λειτουργήσουν ως όχημα για να επιτευχθεί ο διαμοιρασμός των επισκεπτών σε προορισμούς πέρα από τους ήδη δημοφιλείς. Επιπλέον, επειδή οι Digital Nomads ενσωματώνονται στους προορισμούς γίνονται οι καλύτεροι ambassadors όταν επιστρέφουν στις χώρες τους.

Όμως το σημαντικό σε αυτό το στάδιο που βρισκόμαστε είναι να χτίσουμε σωστά και με βάσεις το προϊόν μας ώστε να προκύψουν προοπτικές εξέλιξης του και σε βάθος χρόνου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!